Siapa Da Hongfei?

hongfeiDa Hongfei adalah pengasas NEO, platform blockchain untuk aplikasi yang diedarkan. Dia juga merupakan pengasas dan CEO Onchain, sebuah syarikat pembangunan blockchain untuk perusahaan dan institusi. Kedua-dua projek ini beribu pejabat di China dan merupakan projek pembangunan blockchain pertama yang berpusat di China.

Hongfei telah memperoleh statusnya sebagai perintis blockchain dan cryptocurrency di Asia. Dia sekarang adalah salah satu pakar kripto yang paling dihormati, terutama dalam hal penggunaan pengguna Cina, aplikasi perusahaan, dan peraturan pemerintah.

Dalam sorotan ini, kita akan melihat karier Hongfei di crypto dan menyelami lebih mendalam untuk memahami peranannya dalam landskap cryptocurrency yang lebih besar.

Da Hongfei dan Blockchain World

Kisah cryptocurrency Da Hongfei bermula pada tahun 2014 dengan penubuhan Antshares (kini dikenali sebagai NEO) dan Onchain.

Penubuhan NEO (Antshares)

Antshares bermula pada Februari 2014. Ia dirancang untuk menjadi platform untuk membina aplikasi yang terdesentralisasi. Yang pertama seumpamanya di China, Antshares membuka jalan untuk projek blockchain China masa depan.

NEO

Teknologi NEO membolehkan kontrak pintar (seperti Ethereum). Walau bagaimanapun, NEO menjalankan mesin maya yang membolehkan pemaju membuat kod kontrak ini dalam C #, Java, Python, atau bahasa pengekodan popular lain. Anda tidak perlu lagi mengetahui bahasa baru untuk membuat kod kontrak pintar.

Pada bulan April 2016, pasukan ini mengeluarkan sebuah kertas putih mengenai protokol konsensus jenis baru (dBFT – delegasi Byzantine Fault Tolerance), yang pertama dari China. Ini adalah protokol yang digunakan node NEO untuk mencapai kata sepakat dan menyelesaikan transaksi. dBFT membolehkan NEO mengekalkan kelajuan transaksi 1,000 TPS, dengan pengoptimuman ini dapat naik ke tahap yang jauh lebih tinggi. Bandingkan dengan 15 transaksi Ethereum sesaat, dan anda merasakan bahawa NEO dibina untuk penggunaan frekuensi tinggi berskala besar.

Penubuhan Onchain

Hongfei dan Antshares CTO Erik Zhang juga mengasaskan Onchain pada masa yang sama. Syarikat ini mendekati penggunaan blockchain perusahaan dari arah yang lain. Mereka memberikan perkhidmatan perundingan dan pengembangan kepada banyak syarikat swasta yang berminat dengan blockchain.

Hongfei

Da Hongfei dan CTO Erik Zhang

Onchain mula melihat beberapa halaju berkelajuan tinggi pada tahun 2016, seterusnya mengembangkan Antshares dan menjadi syarikat blockchain Cina pertama yang bergabung dengan Hyperledger, yang telah membantu mengembangkan produk Onchain yang disebut DNA. DNA, atau Senibina Rangkaian Teragih, memungkinkan penyatuan sistem perniagaan dan sokongan interoperabiliti rentas rantai.

Reka bentuk DNA membolehkan blockchain diterapkan pada berbagai kasus penggunaan ketika berkolaborasi dengan peraturan pemerintah, memutuskan protokol konsensus, tidak dapat berhubung dengan aplikasi blockchain lain, atau bahkan mencari pembangun untuk membina blockchain atau aplikasi anda sendiri.

OnchainPada bulan Jun 2016, Onchain bekerjasama dengan Microsoft China. Onchain juga bekerjasama dengan FaDaDa untuk mencari Legal Chain untuk mengatasi beberapa kekurangan aplikasi digital yang sah. Onchain juga terpilih sebagai 50 Syarikat Fintech teratas KPMG di China, dan mengumumkan kerjasama dengan Alibaba untuk repositori bukti e-mel untuk perusahaan yang dikuasakan oleh blockchain.

Pada dasarnya, DNA adalah platform yang membolehkan platform lain yang ada menggunakan teknologi blockchain tanpa perlu mencipta semula roda. DNA OnChain bertujuan untuk memudahkan penggunaan arus perdana dan komunikasi rentas rantai.

Sinergi Antara NEO dan Onchain: Pelan Induk Da Hongfei

Untuk konteks, the hubungan antara NEO dan Onchain adalah Ethereum dan Syarikat Ethereum. Onchain bekerja pada projek blockchain dengan perusahaan besar dan telah berkolaborasi dengan pemerintah China pada masa lalu, yang akhirnya membantu ekosistem NEO. Ekosistem NEO mengembangkan platform untuk pertumbuhan blockchain masa depan di China. Di masa depan, seperti yang akan dilihat dalam artikel ini nanti, NEO akan merapatkan jurang antara blok institusi swasta dan yang awam, mewujudkan ekonomi blockchain yang bersatu.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Onchain dan NEO, saya mengesyorkan panduan kami mengenai NEO.

Berunding dengan Kerajaan China

Salah satu peranan yang paling terkenal dan sering diremehkan oleh Hongfei ialah mewujudkan komunikasi yang membina dengan pegawai pemerintah China.

China menindak cryptocurrency setelah ICO-mania, di mana projek ICO yang meragukan terbang dari kayu dengan mengorbankan pelabur naif. Sebagai salah satu pemimpin dunia dalam inovasi teknologi dan rumah bagi sejumlah besar usahawan dan pemaju, menutup tirai kripto akan menjadi peluang terlepas yang sangat disayangkan.

Hongfei memainkan peranan penting dalam bekerjasama dengan pemerintah China sebelum dan sesudah larangan untuk mewujudkan suasana yang sihat untuk inovasi blockchain di China tanpa projek penipuan.

Reaksi Hongfei terhadap Gelembung ICO China

Hongfei membandingkan situasi ICO dengan gelembung dot-com awal 2000-an, “Apabila anda memulakan perniagaan yang berakhir dengan‘ dot com ’, anda dapat menarik modal dengan mudah. Perkara yang sama seperti yang anda lihat dengan buzz ICO. ” Dia terus berkata bahawa teknologi baru akan selalu menghasilkan gelembung, kerana para pelabur akan bersemangat lebih cepat daripada teknologi yang dapat dikembangkan untuk mengikuti. Walau bagaimanapun, setelah gelembung, teknologi ini terus meningkat dan pasaran kembali pulih.

Walaupun keadaan cryptocurrency di China jauh lebih rumit daripada hanya beberapa ICO scammy yang sial, perlu diperhatikan pengaruh Hongfei. Sebagai pengasas Onchain dan NEO, ekosistem kontrak pintar yang menyokong pengembangan dapps, Hongfei dapat mengambil alih pembersihan ruang.

The pertempuran untuk crypto di China jauh dari selesai, tetapi dengan mempunyai lebih banyak tokoh positif di ruang seperti Hongfei, perbualan dapat diteruskan ke arah inovasi dan bukannya kehancuran.

Rancangan China

China baru-baru ini menerbitkan Rancangan Lima Tahun ke-13 mereka, yang menyentuh keutamaan pembangunan blockchain dalam lima tahun akan datang.

Pada tahun 2017, Bank Pusat China juga menerbitkan rencana serupa untuk pengembangan Fintech dengan tujuan “Memperkukuhkan landasan, Meningkatkan keselamatan, Mempromosikan inovasi, Mengembangkan standardisasi dan Meningkatkan peraturan”

Selain itu, Kementerian Perindustrian dan Teknologi Maklumat Republik Rakyat China menerbitkan “The National Blockchain Standard”, yang Onchain adalah salah satu yang pertama yang lulus standard baru ini.

Masa depan

Hongfei mempunyai rancangan besar untuk masa depan Onchain dan NEO. 2016 dan 2017 menghasilkan buzz terbesar untuk NEO, dan momentum berterusan untuk kedua-dua usaha. Hongfei juga optimis untuk masa depan Onchain:

“Visi kami adalah untuk menjadikan Onchain kerangka Blockchain yang benar-benar universal. Dengan menggunakan modul pemalam yang berbeza, kerangka kerja kami dapat digunakan untuk rangkaian awam, rantai konsortium atau bahkan rantai swasta. Modul penyesuai rentas rantai kami, yang kini dalam pembangunan, mewujudkan interoperabiliti antara rantai yang berbeza ini. ”

-Da Hongfei, 5 Okt 2016.

NeoX + Onchain

Pelan induk akhirnya melibatkan sinergi antara NEO dan Onchain. Walaupun tidak akan datang dalam masa terdekat, harap perkhidmatan NEO dan Onchain dapat dihubungkan dalam beberapa tahun mendatang. NEO sudah mempunyai rancangan untuk NeoX, platform mereka untuk transaksi cross-blockchain. Sekiranya berjaya, NeoX dapat menghubungkan rantaian blok peribadi dengan pasaran awam yang lebih besar. Alat penyeberangan blockchain seperti itu dapat berguna seperti API dalam pengembangan web, yang memungkinkan beberapa kod peribadi dapat dikendalikan dengan ekosistem awam. Ini akan membolehkan interoperabilitas antara blockchain sama ada awam atau swasta.

Setelah disambungkan, NEO dan Onchain akan memiliki ekosistem teknologi yang lengkap. Mereka dapat mengantara ekonomi baru yang didorong oleh blockchain. Ini adalah rancangan induk Da Hongfei. Ia hebat, dan sejauh ini dia berprestasi dengan baik.

Kesimpulannya

Da Hongfei adalah salah satu pencahayaan utama di crypto sekarang. Perhubungannya dalam pemerintahan China, status sebagai pelopor kripto Cina, dan kedudukan sebagai peneraju dua syarikat blockchain utama China bermaksud dia akan menjadi pemain utama dalam pengembangan cryptocurrency.

Sekiranya anda ingin melihat Da Hongfei bercakap, anda boleh menangkapnya di Blockchain Connect di San Francisco pada 26 Januari 2018. Dapatkan tiket potongan 30% dengan kod ‘kebetulan’. [HABIS DIJUAL]

blockchain menyambung

Selain itu, Da Hongfei akan bercakap dan menyentuh “The New Vision” untuk NEO pada Persidangan NEO Developers pertama di San Francisco pada 30 dan 31 Januari 2018.

NEO DevCon

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me