Sorotan Industri Cryptocurrency: Tim Draper

Tim Draper dengan cepat menjadi salah satu tokoh paling terkenal di dunia blockchain.

Penyokong lama teknologi Bitcoin dan blockchain, Draper telah menarik perhatian yang besar kepada dirinya dan aktivitinya di dunia cryptocurrency.

Mengenai Tim Draper

Walaupun banyak di dunia cryptocurrency mungkin pertama kali memperkenalkan Tim Draper melalui penglibatannya di ruang tersebut, penonjolannya muncul jauh sebelum usia blockchain.

Tim Draper berasal dari kapitalis teroka lama, yang ketiga dalam barisan keluarga Drapers.

Dia lulus dengan BS dalam bidang kejuruteraan elektrik dari Stanford University pada tahun 1980 dan mendapat MBA dari Harvard Business School pada tahun 1984.

Pada tahun 1985, Draper memulakan syarikat modal teroka sendiri, di mana bekas rakannya John H.N. Fisher menjadi rakan kongsi pada tahun 1991 bersama dengan Steve Jurvetson. Sehingga 2015, Draper Fisher JurvetsonDana teras telah mengumpulkan lebih dari $ 5 bilion, yang telah dilaburkan di lebih dari 300 syarikat. DFJ juga merupakan salah satu pelabur yang paling aktif dalam sektor angkasa.

Tim Draper Bercakap

Biasanya diandaikan bahawa Draper dan Jurvetson adalah penemu “pemasaran viral”, lahir dari idea mereka untuk secara automatik melampirkan pesanan iklan pendek ke e-mel Hotmail yang keluar pada tahun 1996.

Draper terkenal dengan pelaburan peringkat awal di Skype dan syarikat unicorn dan badak lain. Ayahnya, Bill Draper, adalah pelabur terdahulu dalam platform video peer-to-peer, dan DFJ melabur ke Skype pada tahun 2004. Pada tahun 2005, Skype dijual ke eBay dengan harga $ 4.1 bilion. DFJ memiliki 10% Skype pada masa penjualan.

Skype, bersama dengan pelaburan di Tesla, SpaceX, Hotmail, Baidu, dan Coinbase telah mendorong Tim Draper menjadi terkenal sebagai modal teroka dengan beberapa generasi.

Draper & amp; anak lelaki

Tim Draper bermain bola keranjang dengan anaknya Adam Draper. Imej melalui https://www.mercurynews.com

Pada tahun 2013, Draper meninggalkan DFJ dan mengumumkan akan terus melabur melalui dana peribadinya Draper Associates dan akan membantu anaknya menjalankan inkubator.

Pada 27 Jun 2014, Draper membeli sekitar 30,000 bitcoin (dianggarkan bernilai sekitar $ 19 juta pada masa itu) dari penyitaan aset Jalan Sutera oleh Marshals AS. Pada puncak harga Bitcoin pada tahun 2017, pembeliannya bernilai hampir $ 600 juta.

Tim Draper terkenal dengan sokongan dan sokongannya terhadap Bitcoin. Pada 27 Januari 2015, Draper bertaruh sekitar $ 400,000 bahawa Bitcoin akan kembali dari penurunannya baru-baru ini. Lebih cepat tiga tahun kemudian, jelas dia meletakkan wangnya pada kuda kanan.

Universiti Draper

Tim Draper melancarkan Draper University di San Mateo, California sebagai program pendidikan sepenuh masa dan mendalam yang berfungsi sebagai kursus kemalangan bagi para usahawan di seluruh dunia untuk mengikuti pelbagai set kemahiran yang diperlukan untuk memulakan permulaan.

Pembesar suara draper

Draper University mendakwa telah membantu melancarkan 280+ permulaan yang telah mengumpulkan dana lebih dari $ 51.4 juta.

Intensif Blockchain Universiti Draper

Pada akhir 2017, Draper University memperkenalkan kursus berfokus pada blockchain dan cryptocurrency, iaitu Draper Blockchain Intensif. Kursus ini adalah yang pertama dan berjaya menarik perhatian ratusan usahawan dan pemimpin perniagaan dari seluruh dunia.

Kursus crash blockchain selama empat hari ini bertujuan untuk memimpin pemimpin perniagaan dalam organisasi perusahaan untuk lebih memahami blockchain, landskap blockchain semasa, dan banyak peluang yang timbul dari revolusi blockchain. Jadual ini merangkumi pengembangan pemahaman tahap tinggi mengenai blockchain dan bagaimana ia dapat disatukan ke dalam pelbagai industri.

Intensif blockchain

Kursus ini merangkumi acara seperti sembang api dengan Tim Draper sendiri, seni bina blockchain dan perincian teknikal, penyatuan blockchain ke dalam model pejabat belakang yang ada, persekitaran pengawalseliaan, landskap ICO, dan modal teroka yang berfokus pada blockchain. Semua sesi ini diketuai oleh pakar yang berkelayakan di lapangan.

Pemikiran Akhir

Kejayaan Tim Draper setakat ini dalam dunia pelaburan blockchain dan modal teroka telah membantunya menjadi salah satu tokoh paling berpengaruh di dunia cryptocurrency dari ruang modal teroka.

Anda boleh ikut Tim Draper di Twitternya dan mengetahui lebih lanjut mengenai Draper Blockchain Intensif di sini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me