Space Yacht bermula sebagai pesta industri muzik kecil di lorong belakang Los Angeles pada tahun 2015, dan sejak itu menjadi pencari panas untuk bakat muzik tarian seterusnya.

Sebelum COVID menguasai industri ini, jenama citarasa telah menjalankan kediaman mingguan dan acara di peringkat antarabangsa, melancarkan 150 pertunjukan setiap tahun. Pendekatannya untuk acara menggegarkan dunia dengan para pemain kejutan, pemesanan pemikiran ke depan, dan pengiriman pizza spontan di puncak pesta.

Ketika COVID menghentikan aliran pendapatan tradisional Space Yacht, para penganjur pesta tersebut berusaha untuk menjadi sebuah empayar digital yang sedang berkembang – menjadi tuan rumah set streaming langsung di Twitch, melancarkan label rakaman baru, dan menjadi jenama EDM pertama yang memasuki ruang seni kripto pada awal musim panas ini pada Pintu Pintu Nifty, galeri seni digital untuk seni berasaskan NFT dan kripto.

Catatan editor: untuk mengetahui lebih lanjut mengenai seni cryptocurrency dan Token Non-Fungible, lihat panduan kami di sini:

  1. Token Tidak Berjangkit (NFT)
  2. Bagaimana blockchain mengubah seni
  3. Penerokaan pasaran seni blockchain

Koleksi pertama Space Yacht, kolaborasi dengan artis kripto terkenal Goldweird, terjual habis dalam beberapa minit dan menjadi batu loncatan untuk sektor kreativiti baru untuk jenama.

Koleksi Space Yacht di NiftyGateway.

Koleksi NFT Space Yacht di NiftyGateway.

Koleksi NFT kedua Space Yacht turun hari ini, dan terdiri daripada tiga tema berbeza yang menjadi teras jenama sejak awal: pizza, wajah senyum, dan cogan kata khas mereka “WE ARE SO F☺CKD.” Sebilangan besar orang mungkin tidak memahami hubungannya, tetapi Sekiranya anda pernah menghadiri acara Space Yacht, anda mungkin telah makan sepotong pizza percuma di lantai tarian pada pukul 1 pagi yang diserahkan kepada anda oleh salah seorang pengasas – tradisi yang berlaku di setiap persembahan. Atau, jika anda telah membeli t-shirt atau hoodie sejak beberapa tahun kebelakangan ini, ia mungkin mempunyai moto KAMI JADI F☺CKD atau kerangka Twerking di suatu tempat di pakaian.

Kami menemubual Pengasas bersama Space Yacht dan pengumpul seni kripto, Rami Perlman mengenai penyesuaian siri acara mereka untuk berjaya di tengah-tengah penutupan industri hiburan malam, dan bagaimana masa depan seni kripto di ruang muzik elektronik.

Untuk apa Space Yacht terkenal? Bagaimana ia membina reputasinya di ruang muzik?

Space Yacht bermula lima tahun lalu sebagai pesta mingguan di Hollywood pada malam Selasa. Pada asalnya, ini adalah tempat untuk orang industri dan DJ. Ia dengan cepat berubah menjadi pusat muzik tarian bawah tanah di LA. Nilai pentingnya ialah anda boleh datang ke acara kami dan melihat bakat baru yang berjarak 18 bulan dari panggung utama. Kami membina reputasi kami sebagai kurator yang menemui bakat sebelum label dan syarikat acara yang lebih besar menjumpainya.

Selama bertahun-tahun, kami mengembangkan jejak kami, berpindah ke Sound Nightclub (salah satu kelab terbaik di LA) dan mendirikan tempat tinggal di seluruh negara di tempat-tempat seperti Las Vegas, San Francisco, dan San Diego. Selama dua tahun terakhir antara lawatan, festival dan tempat tinggal kami rata-rata 150 acara setiap tahun, dan bahkan melakukan lawatan di Asia sebelum Covid melanda. Di belakang perniagaan acara kami, kami dapat memulai label rakaman dan membuat perniagaan pakaian yang berkembang maju.

Bagaimana Space Yacht menghasilkan seni cryptocurrency?

Saya belajar seni visual di kolej dan telah bertahun-tahun menjadi pengumpul. Saya diperkenalkan dengan lelaki di Nifty Gateway melalui seorang rakan dan kami segera melepaskannya. Saya tidak menyedari ruang NFT pada masa itu, tetapi serta-merta terpikat dan mula mengumpulkan. Dari sana, saya pergi ke lubang arnab crypto dan sama-sama terpikat dan teruja dengan semua kemungkinan, baik dari perspektif kewangan dan juga bagaimana blockchain itu relevan dengan industri muzik.

Koleksi Space Yacht di NiftyGateway.

Koleksi Space Yacht di NiftyGateway.

Penurunan bulan Ogos adalah kolaborasi dengan artis NFT yang mapan bernama Goldweard, yang mencipta siri NFT berdasarkan Space Yacht Brand. Kemudian, saya menyusun semua muzik untuk setiap karya beranimasi, jadi rasanya dapat membicarakan muzik dalam media visual yang banyak.

Semasa anda melancarkan penurunan seni kripto pertama anda pada musim panas lalu, adakah peminat anda memahami hubungan antara NFT dan jenama anda?

Pendidikan adalah sebahagian besar mengapa Nifty ingin melakukan penurunan dengan kami. Kami benar-benar menganggap bahawa peminat kami tidak mengetahui apa-apa mengenai NFT, tetapi tujuan kami adalah untuk menggabungkan ikonografi jenama kami, dari perspektif visual dan muzik, dan menggunakannya sebagai jalan masuk ke tempat kami dapat membincangkan teknologi di sebalik NFT.

Sebelum penurunan, kami melakukan beberapa perkara untuk meningkatkan kesadaran, seperti ledakan e-mel, catatan blog, podcast, dan bahkan memaparkan orang-orang Nifty di pertunjukan Twitch kami untuk menjelaskan teknologinya. Pada saat kejatuhan, peminat kami tahu apa itu dan kami benar-benar melihat banyak penjualan dari pembeli kali pertama.

Apa yang menjadikan koleksi cryptocurrency sangat berharga?

Ini semua mengenai pengesahan. Kami mempercayai keaslian karya seni fizikal ketika ditandatangani atau bernombor tangan, atau dalam beberapa kes dilengkapi dengan sijil sejarah yang menunjukkan sejarah siapa yang memiliki karya itu dan berapa harganya. Saya menjelaskan bahawa NFT menggantikan semua itu, tetapi dari satu segi, blockchain melakukan kerja pengesahan yang lebih baik kerana tidak dapat dipalsukan. Orang telah lama membeli barang digital, sama ada dalam permainan video atau membeli lagu di iTunes. Bagi peribumi digital, dunia NFT tidak berbeza.

Adakah anda melihat tempat untuk NFT dalam lanskap perniagaan muzik? Apakah dan bagaimana bersedia mengganggu model label rakaman yang ada?

Saya tidak melihat NFT sebagai pengganti model label yang ada, melainkan menjadi jalur baru di mana artis muzik dapat menyebarkan dan mengewangkan muzik mereka. Selama beberapa dekad, peminat muzik akan mengumpulkan vinil atau kaset atau CD, yang semuanya pada dasarnya adalah salinan karya asalnya yang tidak terhad. Dengan NFT, anda dapat membuat koleksi langka dan memberi peluang pertama kepada peminat muzik untuk MEMILIKI muzik dengan cara memiliki karya seni. NFT membawa konsep mengumpulkan muzik ke tahap yang sama sekali baru!

Artis muzik elektronik seperti 3lau dan RAC baru-baru ini melancarkan penurunan mereka sendiri di ruang NFT di platform seperti Nifty Gateway & Super Jarang. Bagaimana anda melihat trend ini berkembang?

Covid telah memaksa kita semua untuk mencari kaedah baru untuk menjana wang. Ini terutama merosakkan industri muzik tarian kerana kebanyakan DJ menghasilkan 95% dari hasil lawatan mereka. Sangat masuk akal bagi saya bahawa seniman muzik elektronik akan datang lebih awal kerana teknologi adalah kerangka kerja di mana kita membuat muzik. Saya telah mempunyai pengurus, ejen, dan artis memukul saya untuk bertanya mengenai NFT kerana mereka berpotensi untuk menjana wang. Saya rasa kita akan melihat ledakan besar di ruang ini.

Sebagai pemungut sendiri, apa yang menjadikan NFT hebat?

Semuanya bermula dengan kualiti setiap keping. Tidak cukup hanya membuat sesuatu di photoshop dan menyuruh orang membelinya. Artis perlu mempunyai sudut pandangan yang mewujudkan hubungan emosional dan menarik minat orang untuk membeli atau memberikan nilai pada karya tersebut.

Disco (Rare) # 2/35

Maklumat penjualan untuk Disco (Rare) # 2/35 koleksi Space Yacht di NiftyGateway.

Sama seperti seni fizikal, NFT harus membuat anda merasa seperti “SAYA PERLU MEMILIKI!”

Bolehkah anda memberitahu kami mengenai penurunan NFT terkini?

Kami ingin menjadikan koleksi ini sebagai sorakan kepada peminat yang telah bersama kami sejak hari pertama. Seperti penurunan pertama kami, penurunan kedua ini menggabungkan ikonografi jenama kami ke dalam setiap karya, dan juga muzik asli. Kami telah menggunakan tema-tema yang sama dalam banyak visual dan barang dagangan kami, jadi sepertinya sesuai untuk membuat keseluruhan koleksi NFT di sekitar tema-tema ini. Bagi pengumpul seni kripto baru yang telah mengetahui tentang kami melalui koleksi NFT pertama kami, ini adalah pengenalan yang baik untuk dunia dan citra Space Yacht.

Koleksi ini terdiri daripada animasi dan gambar yang memaparkan tiga tema Space Yacht yang berbeza: pizza, wajah tersenyum, dan cogan kata dagang kami “WE ARE SO F CKD.” Ini adalah tema yang diilhami oleh ikonografi budaya rave yang telah kami sesuaikan dengan visual pelancongan, barang dagangan, dan menggabungkan seni kripto kami. Bagi mereka yang baru mengenal kami, koleksi ini merupakan pintu masuk ke peninggalan visual Space Yacht.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me