BUKA menawarkan penyelesaian infrastruktur blockchain untuk aplikasi menerima pembayaran cryptocurrency tanpa perlu melakukan pengembangan yang luas. Aplikasi hanya boleh masuk ke API TERBUKA dan mula menerima puluhan pelbagai cryptocurrency.

Dalam dunia cryptocurrency di mana penggunaan pengguna sangat penting, namun ketinggalan, projek seperti OPEN bertujuan untuk menaikkan lebih banyak pengguna tanpa geseran.

Kami berpeluang berbual dengan CEO TERBUKA Ken Sangha mengenai landskap keusahawanan blockchain dan cryptocurrency semasa. Sebelum DIBUKA, Ken membantu meningkatkan syarikat pengembangan aplikasi kasino kepada 8 angka dan telah menjadi mentor lebih dari 20 pemecut yang berkaitan dengan teknologi.

Bolehkah anda menerangkan perbezaan utama antara BUKA dan platform pembayaran crypto yang lain?

OPEN Platform sedang mengembangkan API dan blockchain sendiri.

OPEN adalah infrastruktur yang terdesentralisasi untuk aplikasi. Kami membenarkan aplikasi dan permainan untuk menerima pembayaran cryptocurrency hanya dengan beberapa baris kod melalui OPEN API kami yang sudah disiarkan. TERBUKA tidak memerlukan pengetahuan mengenai teknologi blockchain atau bahasa pengaturcaraan seperti Solidity, cukup gunakan API dan anda sudah bersedia untuk menggunakan pembayaran.

Platform pembayaran crypto tradisional seperti Bitpay, hanya membenarkan penerimaan Bitcoin atau sebilangan kecil cryptocurrency. Walau bagaimanapun, OPEN Platform, melalui DEX, membolehkan anda membayar dengan puluhan cryptocurrency, memberikan lebih banyak fleksibiliti kepada pengguna.

Apabila anda menggunakan perkhidmatan seperti Bitpay, anda hanya akan menerima hash transaksi sederhana yang menyatakan berapa banyak crypto dibayar. Tidak ada integrasi dengan backend aplikasi. TERBUKA membolehkan aplikasi menerima crypto sebagai pembayaran di mana pembayaran itu sendiri dikemas kini dalam backend aplikasi, penting untuk penggunaan pembangun.

OPEN juga membuat OPEN Chain – blockchain throughput tinggi yang memanfaatkan Load Balancing. Lapisan baru ini membolehkan urus niaga disalurkan di beberapa rangkaian blok untuk memanfaatkan mekanisme throughput dan konsensus pelbagai rantai. Ini membolehkan protokol OPEN Chain mengedarkan beban transaksional di beberapa blok block yang berbeza, memanfaatkan throughput dan skalabiliti masing-masing. Ini bermaksud bahawa kita dapat melepasi had skalabilitas teoritis rangkaian desentralisasi dengan meminta mereka bercakap antara satu sama lain dan berkongsi banyak transaksi.

Buka Token

Skalabilitas, throughput, dan interoperabilitas telah menghalang blockchain daripada bersaing dengan penyelesaian terpusat dan mencapai penerapan arus perdana; OPEN berusaha untuk mengubahnya.

Sama seperti protokol HTTP yang mewujudkan asas pertukaran data yang kemudian dikenali sebagai web, dan Bitcoin membuat protokol pertama untuk menyelaraskan pertukaran nilai tanpa pihak pusat, OPEN sedang membuat protokol untuk pertukaran nilai dan data untuk membolehkan kewujudan Web 3.0 Stack.

Apa jenis potensi yang dibawa ke ruang ini?

OPEN adalah pemaju yang fokus dan menjembatani dunia terpusat yang ada dengan crypto. Mengapa perkara ini berlaku?

Baiklah, keseluruhan aplikasi tidak boleh dan tidak akan berpindah ke blockchain. Perlu ada infrastruktur yang membolehkan data bertransaksi di dunia yang terdesentralisasi dan terpusat. Itulah yang dibina oleh OPEN.

Infrastruktur throughput tinggi dan boleh beroperasi ini akan menjadi sangat penting untuk penggunaan pemaju dan pengguna.

Lebih jauh lagi, dengan API langsung dan kumpulan pertumbuhan pemaju, OPEN memfokuskan diri untuk menyediakan alat yang diperlukan untuk penggunaan pemaju dan arus perdana.

Bolehkah anda memberitahu kami mengenai beberapa perkongsian semasa yang DIBUKA dan bagaimana ia akan memberi manfaat kepada pengguna?

OPEN bekerjasama dengan syarikat pemprosesan pembayaran yang mapan di Korea yang akan segera diterbitkan. Kerjasama ini akan membolehkan syarikat memberikan penyelesaian pembayaran cryptocurrency dengan mudah kepada ribuan pedagang yang terlibat dalam urus niaga rentas sempadan dan domestik.

Kami juga baru-baru ini mengumumkan Makmal Inovasi Blockchain TERBUKA di mana kami bekerjasama dengan beberapa institusi akademik terkemuka di seluruh dunia termasuk Universiti California Selatan, Duke, Universiti Tongji, dan banyak lagi yang akan segera diumumkan. Kami bekerjasama dengan fakulti dan pelajar untuk meneliti topik-topik inovatif dalam ruang blockchain.

OPEN menyediakan cara mudah bagi rakan kongsi untuk menerima cryptocurrency sebagai pembayaran tanpa perlu belajar mengenai blockchain. Oleh kerana semakin banyak rakan kongsi, pengguna akan dapat menggunakan cryptocurrency kegemaran mereka untuk membayar barang dan perkhidmatan di lebih banyak lokasi.

Dari segi penyelidikan, OPEN berharap dapat terus berada di barisan hadapan blockchain dan percaya bahawa universiti memainkan peranan penting dalam membuat kes penggunaan baru dan perkembangan dalam industri.

OPEN GitHub mempunyai lebih daripada 800 komitmen sehingga kini, menjadikannya sangat maju. Bagaimana projek tersebut berjaya mencapai tahap minat yang tinggi dari komuniti pemaju?

OPEN sebenarnya mempunyai lebih dari 2000 komitmen dari kedua kitaran pengembangan OPEN Chain dan OPEN API! Ini meletakkan projek di 20 teratas dari semua projek crypto dari segi pembangunan menurut Crypto Miso.

BUKA platform

Walaupun banyak projek mungkin menumpukan pada pemasaran atau gembar-gembur, kami tetap gigih mengembangkan produk yang nyata dan berkesan yang dapat digunakan oleh ribuan pemaju dan syarikat. Sejak awal, kami memfokuskan pemaju seperti yang ditunjukkan melalui kumpulan pertumbuhan pemaju kami (20% daripada bekalan token) dan kemas kini teknikal kami yang konsisten.

Bagaimana anda merancang untuk mengekalkannya?

Kami merancang untuk mengeluarkan alat tambahan untuk membantu lebih banyak pembangun terlibat termasuk SDK dan jaring ujian kami yang akan datang.

Bolehkah anda memandu kami melalui program Token Swap? Mengapa anda memutuskan untuk mula melakukan ini?

Program pertukaran token dirancang untuk menukar token TERBUKA yang ada untuk token protokol baru kami yang akan datang sambil memberi penghargaan kepada penyokong kami yang paling setia dengan pilihan untuk bonus tambahan. Jumlah bonus akan ditentukan oleh ketika pemegang token mendaftarkan dompet mereka. Gambar telah diambil untuk menangkap baki dompet.

(Sila lihat di sini untuk maklumat lebih lanjut)

OPEN kini membuat kemajuan besar, mengejar tonggak peta jalan. Bolehkah anda membincangkan kami melalui langkah seterusnya untuk projek ini?

OPEN pada masa ini banyak menumpukan pada rakan pembangunan teknikal dan integrasi. Dengan API kami secara langsung, kami kini merancang untuk melepaskan testnet kami pada bulan September dan terus membina ciri tambahan – banyak yang akan diumumkan dalam beberapa minggu akan datang!

Adakah anda akan menetapkan garis masa yang lebih bercita-cita tinggi memandangkan kemajuan semasa?

Kami sebenarnya berada di hadapan peta jalan asal kami. Kami sudah melancarkan API, dokumentasi, dan penjana perancah kami, siap untuk penggunaan komersial. Kami merancang untuk segera melepaskan testnet kami dan menguji secara agresif untuk memahami throughput dan skalabiliti.

Anda baru-baru ini mengumumkan penubuhan Open Blockchain Innovation Labs bersama dengan kerjasama dengan Viterbi School of Engineering di University of Southern California. Kami memahami bahawa bahagian OPEN ini telah dibentuk untuk meneroka lebih jauh inovasi blockchain di luar projek semasa. Bolehkah anda berkongsi apa sahaja mengenai jenis penyelidikan yang sedang dilakukan?

Ken SanghaIni adalah salah satu usaha kami yang paling menarik. Kami tidak hanya meneliti dan mengembangkan tren yang besar sekarang tetapi yang mungkin menjadi besar di masa depan juga, untuk benar-benar menciptakan nilai dan utiliti jangka panjang. Kami mempunyai perkongsian dengan pelbagai universiti dalam perancangan.

Beberapa projek yang sedang dijalankan yang dapat kami dedahkan termasuk pertukaran atom rentas rantai dan pertukaran yang terdesentralisasi.

Adakah anda akan bekerjasama dengan fakulti penyelidikan dan organisasi lain pada masa akan datang?

Ya! Nantikan.

Kami memahami bahawa penggunaan OPEN akan dikenakan dengan bayaran transaksi 3% yang akan digunakan untuk membiayai pertumbuhan pemaju. Walaupun ini adalah sebab yang wajar, bagaimana anda merancang untuk meyakinkan pengguna bahawa bayaran adalah wajar untuk menggunakan platform ini?

Bayaran ini tidak kembali kepada BUKA. Bayaran tersebut dimasukkan kembali ke kumpulan pengembangan pemaju untuk bergabung dan menyatukan lebih banyak pembangun serta mengembangkan dan membantu pembangun yang ada juga.

Sebagai Ketua Pegawai Eksekutif, apa yang memerlukan paling banyak masa dan usaha di BUKA? Apa yang anda mahukan mempunyai lebih banyak masa?

Oleh kerana industri ini berkembang pesat di seluruh benua, sudah pasti perjalanan untuk pembangunan akan DIBUKA.

Saya harap saya mempunyai lebih banyak masa untuk mengenal projek baru.

Terima kasih!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me