CEEK adalah platform realiti maya yang menawarkan pintu masuk token untuk pengalaman VR eksklusif seperti pengalaman VR khusus album, konsert “langsung”, dan banyak lagi.

Syarikat baru-baru ini mengumpulkan 22K ETH dalam ICO 2018 mereka untuk meneroka model perniagaan yang memberi kuasa kepada pemuzik untuk mencipta dunia maya di seluruh dunia mereka. CEEK bertujuan untuk menggunakan sebahagian dana untuk membina studio VR / AR di seluruh Amerika Syarikat untuk membantu rakan dan penghibur mencipta pengalaman berjenama untuk khalayak mereka dan pengguna CEEK.

CEEK memberikan gambaran mengenai potensi persimpangan VR / AR dan blockchain yang dihadapi pengguna. Sebahagian dari penawaran CEEK adalah penciptaan “Entertainment Metaverse”, dunia maya di mana pengguna akan dapat mengakses berbagai pengalaman.

Kami berpeluang menemubual CEEK Founder Mary Spio mengenai masa depan realiti maya, penyatuan blockchain ke dalam pelbagai industri, dan keusahawanan dalam industri yang berkembang pesat.

Mary Spio

Spio adalah bekas Jurutera Angkasa Dalam yang telah bekerjasama dengan syarikat seperti Boeing Digital Cinema (di mana dia membantu membuat teknologi yang dilaksanakan oleh Lucas Films, 20th Century Fox, dan studio utama lain), Intelsat dan Aerospace Corp.

Dia telah memberikan panduan teknikal untuk projek dan syarikat seperti Microsoft Xbox, Tribune News Company, Coca-Cola, Toyota, dan lebih dari 200 stesen radio. Spio juga ada di papan penasihat untuk Oculus VR for Good (Facebook) dan Amazon Launchpad.

Nikmati!

Bolehkah anda memberitahu kami apa yang dinantikan oleh peminat CEEK dari segi perkongsian dan kolaborasi yang akan datang dengan artis dan pasukan sukan?

Kerjasama kami dengan Universal Music semakin mendalam, kami akan mempunyai banyak projek yang akan datang. Kami bekerjasama dengan Sacramento Kings, Orlando Magic Gaming, Dani Carvajal dari Real Madrid dan lebih daripada 100 artis dan personaliti muzik yang akan menyampaikan pengalaman di platform CEEK dan mempromosikan secara langsung ke pangkalan peminat mereka. CEEK membawa rangkaian dan komuniti yang meluas ke basis peminat selebriti dan melebihi 1 Billion.

Rancangan kami adalah untuk meningkatkan pemasaran dalam rangkaian yang menawarkan pakej yang berbeza-beza ($ 10 hingga $ 250 +), yang dapat menghasilkan pembelian token bernilai ratusan juta dolar, sambil membuka pasar, khalayak, dan sumber daya baru untuk rakan kongsi dan pertukaran kami. CEEK telah bekerjasama dengan pertunjukan penghargaan yang mendapat lebih 60 juta undi untuk tawaran eksklusif yang akan datang yang akan menerima Token CEEK untuk pengundian, tontonan dan interaksi.

Kami mempunyai barisan fenomenal mulai dari Muzik hingga Sukan dan semua yang ada di antaranya. Dengan temu ramah eksklusif dan akses ke belakang dalam nama-nama terbesar dalam hiburan, CEEK VR berada dalam kedudukan untuk menawarkan barisan 360 VR seperti yang belum pernah kita lihat sebelumnya. Masalah terbesar yang dihadapi dunia VR adalah konsistensi, sehingga CEEK VR tidak ada yang memprogram untuk VR seperti yang biasa kita lakukan di Televisi, iaitu kandungan episodik premium secara konsisten.

Kami membuat sejarah dengan tayangan perdana Hollywood Rooftop misalnya, yang merupakan siri skrip sepenuhnya oleh Mr Brett Leonard, pengarah legenda yang mengilhami pencipta Oculus Rift Palmer Luckey.

Banyak syarikat VR lebih memfokuskan diri pada pasaran permainan, namun VR dan permainan nampaknya gagal menangkapnya. Adakah sebab itu strategi CEEK lebih ditujukan untuk hiburan umum?

“Strategi CEEK” selalu difokuskan pada pengguna kandungan sehari-hari. Permainan adalah sektor penting dalam industri VR yang mensasarkan pemain tegar. Sebilangan besar syarikat VR tidak mempunyai pengalaman dengan khalayak arus perdana, jadi telah menyasarkan mereka dengan cara yang sama seperti mereka menyasarkan pemain tegar dan itu tidak berfungsi.

CEEK telah membuktikan secara konsisten bahawa apabila anda meletakkan pengalaman dan bercerita terlebih dahulu teknologi menjadi pemikiran semula dan penggunaannya meningkat. Kami mengemas kandungan kami untuk peminat Megadeth, Lady Gaga, One Republic dan mereka menjawab kerana kandungannya bergema.

Kami sekarang meningkatkan kejayaan yang telah kami perolehi dengan khalayak arus perdana, pertama membantu Xbox mengembangkan basis pengguna mereka menjadi khalayak bukan permainan arus perdana, dan juga meniru kejayaan itu dengan kandungan yang kami buat untuk album Grady Winning Megadeth, Dystopia.

Kami percaya bahawa dengan penyelesaian mudah alih kami yang dipatenkan dan penawaran kandungan mendalam yang premium, penggunaan VR arus perdana akan lancar dan mudah.

Di manakah anda melihat arah VR masa depan dalam 1-2 tahun akan datang? Dan seterusnya ke masa depan?

Saya melihat Realiti Maya sebagai media yang berkembang untuk belajar, hubungan sosial, ekspresi diri, dan kelonggaran. Industri akan mengalami penyerapan yang cukup besar sekali dan penawaran kandungan yang menarik disediakan yang membantu orang belajar, berhubung, membuat kandungan dan bersantai.

Konvergensi VR dan Blockchain membuka beberapa kemungkinan menarik bagi artis dan pasukan sukan untuk mengewangkan konsert dan acara VR mereka. CEEK juga merancang untuk menawarkan “merchandising digital.” Bolehkah anda menerangkan lebih sedikit mengenai bentuk bentuk barangan digital?

Barang dagangan digital akan merangkumi segala-galanya dari album yang ditandatangani, pakaian berjenama untuk avatar hingga persembahan langka, kulit dan interaksi selebriti yang disahkan secara digital pada blockchain berkenaan dengan keaslian dan kelangkaannya. Barang-barang ini juga akan meliputi item kehidupan nyata, mulai dari gitar yang ditandatangani hingga pakaian keseluruhan artis dan juga barang bercetak 3D.

Peluang apa yang dihasilkan ini untuk artis, pasukan, dan peminat?

Peluang tidak ada habisnya, artis dan pasukan kini dapat menjual barang dagangan dan tiket digital tanpa batasan geografi, fizikal dan lain-lain. Aliran pendapatan dan pasaran baru kini dibuka melalui CEEK. Koin CEEK adalah mata wang universal untuk pengesahan media digital, pengesahan akses dan terpenting desentralisasi dengan pembayaran kepada pencipta kandungan melalui kontrak pintar.

CEEK telah melakukan baik pulih infrastruktur kami untuk menggunakan blockchain dalam seberapa banyak ciri yang mungkin. Untuk itu, kami telah membuat beberapa API baru untuk menghubungkan infrastruktur ke implementasi blockchain. Contohnya, apabila pengguna membuka akaun CEEK, mereka menerima dompet dan kemampuan untuk memiliki token CEEK yang sudah dipautkan. Pembelian boleh dibuat dengan token CEEK, atau fiat, et dan disatukan dengan CEEK, prosesnya lancar, jadi pengguna tidak perlu mengatasi kurva pembelajaran tinggi bagi mereka yang baru di dunia crypto.

Tujuan kami dengan penyepaduan ini adalah untuk membolehkan penggunaan teknologi blockchain secara meluas membawa semua kelebihan lejar selamat terbuka tetapi semua pengalaman pengguna yang mudah yang disediakan oleh teknologi semasa yang banyak digunakan.

Adakah teknologi blockchain asas kepada model CEEK atau anda memanfaatkan trend?

Teknologi blockchain adalah asas kepada model CEEK. Kami sudah mempunyai sistem token yang didasarkan pada titik dan pembahagian pecahan royalti kepada pencipta kandungan, dan dengan integrasi blockchain, kami telah menjadikan prosesnya mudah, efisien dan telus.

Memiliki rekod yang tidak berubah mengenai apa yang telah diakses meningkatkan kepercayaan platform CEEK dan secara eksponensial meningkatkan saluran paip kami. Kami percaya pada ketelusan, ini penting bagi label muzik, penghibur, artis dan pencipta kandungan lain yang menggunakan platform kami. Blockchain menawarkan kemampuan untuk membuat akaun dan kredit secara tepat untuk semua main balik.

Apa yang akan anda katakan kepada orang yang mendakwa bahawa VR sudah mati atau tidak akan hilang?

Pelaksanaan adalah kunci! Setiap syarikat mempunyai strategi dan pandangan yang berbeza terhadap VR. Kami percaya bahawa VR masih dalam tahap awal, kekuatan pendorong utama untuk diterima pakai adalah kepuasan dan kemudahan penggunaan. Ketika kami melancarkan Megadeth di kedai runcit mengatakan bahawa pembeli CD bukan pengguna awal, kami membuktikan mereka salah apabila lebih dari dua puluh ribu orang keluar untuk membeli bundel VR kami dalam 24 jam, dan kami terus menjual.

Ramai daripada mereka tidak tahu apa-apa tentang VR, dan mereka juga tidak peduli – apa yang mereka pedulikan adalah pengalaman berada di panggung dengan kumpulan kegemaran mereka, dan alat dengar VR kami membolehkannya.

Alat dengar CEEK

Ia mudah. Bina kandungan yang diinginkan orang, memudahkan untuk mengakses kandungan dan ia berfungsi. Anda mempunyai sekumpulan geek permainan video dengan poket tanpa had dan tidak sedikit pun pemahaman tentang khalayak arus perdana yang berusaha menjual VR ke dunia dan itu membunuh seluruh industri. Memperkasakan kreativiti dan sihir berlaku – itulah yang dimaksudkan oleh CEEK.

Memahami bahawa halangan akses untuk VR tinggi, kami membenarkan orang mengakses kandungan kami di semua peranti yang berbeza, dari peranti Smart TV hingga peranti Mobile dan Desktop, dan terus membawanya ke dunia VR. Oleh itu, nikmati kandungannya dengan cara yang biasa anda lakukan, dan kemudian kami tunjukkan kepada mereka bahawa lebih baik dalam VR.

Dengan menggunakan platform Blockchain yang baru, CEEK akan membolehkan para seniman mencetak “token berjenama” – token crypto yang disesuaikan. Bolehkah anda menerangkan lebih lanjut mengenai cara ini berfungsi? Bagaimana peminat dapat membeli dan menjual token ini? Bagaimana mereka akan mengumpulkan nilai?

Mereka akan dapat membeli token tidak berbeza dengan membeli tiket artis. Token akan mengumpulkan nilai kerana akan ada jumlah terhad yang dikeluarkan untuk menghadiri acara dan memperoleh produk dan interaksi yang disahkan oleh artis yang jarang berlaku.

Selebriti Duit Syiling “Pencetakan” duit syiling & perolehan barangan maya dari rizab CEEK untuk semua item yang dibuat dan, oleh itu, akan menjadi pendorong di sebalik nilai Token CEEK juga. Bancor Token Converter dapat dilancarkan untuk setiap token pintar dengan cadangan CEEK menggunakan “berat” yang dapat dikonfigurasi. Setelah token dicetak, jumlah token khusus mungkin berubah-ubah dan harganya akan berubah secara dinamik berdasarkan sentimen dan permintaan pasaran.

Duit syiling yang dicetak selebriti dan objek maya dapat memperoleh nilai yang wujud dalam CEEK. Sebagai contoh, jika Lady Gaga mengeluarkan tiket maya VIP khusus untuk akses pihak eksklusif ke acara eksklusif, permintaan pasaran untuk acara ini mengikut jumlah penawaran akan menentukan harga tiket dan nilai yang wujud di dalam CEEK VR.

Bolehkah anda memberitahu kami mengenai rancangan anda untuk membina studio VR untuk artis? Mengapa ini penting?

Kami merancang untuk membina “Micro Studios” di seluruh dunia. Ini penting untuk memberi peluang kepada pencipta kandungan di seluruh dunia untuk membuat, menyebarkan dan mengewangkan kandungan yang mengasyikkan. Alat dan aliran kerja untuk menghasilkan kandungan yang mendalam agak mahal dan tidak perlu rumit, dengan mempunyai akses mudah pada rangkaian yang terdesentralisasi, kami memungkinkan penskalaan pelbagai jenis kandungan.

Apa yang CEEK lakukan untuk memastikan pematuhan peraturan sekarang bahawa SEC semakin ketat?

Kami mempunyai pasukan undang-undang yang hebat yang berkomunikasi dengan SEC mengenai keputusan material untuk memastikan kepatuhan. Kami adalah token utiliti, salah satu yang sangat sedikit yang mempunyai badan rasmi yang menyatakannya. CEEK telah diisytiharkan sebagai token utiliti oleh FMA (Financial Market Authority), yang setara dengan Liechtenstein SEC.

Kami melihat dari bio anda bahawa anda adalah veteran Tentera Udara AS. Ini adalah lompatan menarik dari tentera, ke VR. Bolehkah anda memberitahu kami mengenai perjalanan itu?

Saya pertama kali mengalami perendaman dalam simulator penerbangan. Saya adalah juruteknik satelit di Tentera Udara. Tentera Udara sangat teknikal dan berpengalaman, jadi anda mendapat pemahaman yang mendalam tentang teknologi jika anda berada dalam bidang teknikal.

Ketua Perkongsian Global (dan bekas pelatih NFL) Akim Millington baru-baru ini membincangkan visi CEEK untuk menjadikan peminat berada tepat di samping pasukan kegemaran mereka ketika mereka bermain. Sejauh mana visi itu?

Visi itu tidak jauh, kita menerapkan teknologi untuk dapat menikmati acara sukan dari pelbagai perspektif bermula dengan eSports yang mempunyai kesegaran semula jadi dengan realiti maya.

Adakah anda melihat sesuatu yang bermasalah dalam mewujudkan dunia maya? Kami sudah mendengar tentang remaja yang melihat skrin selama sembilan jam sehari dan melihat orang terpaku pada telefon pintar mereka. Bagaimana anda memberi komen mengenai hujah bahawa CEEK dapat mewujudkan gelembung teknologi yang lebih jauh sehingga membuat orang terasing?

Mereka mengatakan perkara yang sama mengenai media sosial, bahawa ia akan mengasingkan orang, apabila dilakukan sebaliknya, ia menjadikan orang lebih sosial. Orang berkongsi kehidupan mereka dengan rakan dan orang dari seluruh dunia. Saya telah berhubung kembali dengan rakan dari tadika melalui kuliah terima kasih kepada media sosial, perkara yang sama berlaku untuk kebanyakan orang. Sekarang dengan VR, kita sebenarnya dapat berkongsi dunia dan pengalaman dengan orang dengan cara yang tidak seperti sebelumnya.

Pengasingan dan rasa tidak memiliki tempat menyebabkan banyak masalah dalam masyarakat. Dunia maya seperti media sosial akan menghubungkan orang dengan cara yang belum pernah kita lihat sebelumnya, dapat mencari dan menikmati kehidupan dengan orang yang berpikiran sama. Kami merancang untuk menawarkan VR Dance, Fitness dan lebih banyak cara untuk memutuskan hubungan dan berehat.

Apa yang kami dapati adalah bahawa orang sebenarnya ingin mengalami apa yang mereka nikmati secara maya. VR adalah pintu masuk ke pengalaman sebenar. Ini adalah evolusi media dan kami mendorong orang ke sepanjang kontinum – teleportasi sebenar dan perjalanan masa seterusnya.

CEEK VR Labs melakukan beberapa pekerjaan menarik dalam bidang penjagaan kesihatan, termasuk pendidikan umum mengenai latihan pertolongan cemas. Bolehkah anda berkongsi beberapa perincian lebih lanjut mengenai ruang lingkup VR dalam latihan perubatan yang lebih khusus untuk profesional yang sedang dijalankan?

Perubahan yang muncul dalam penyediaan penjagaan kesihatan memberi kesan yang besar terhadap pendidikan penjagaan kesihatan. Pengetahuan Perubatan berlipat ganda setiap 6-8 tahun sehingga melanjutkan pelajaran di semua peringkat merupakan cabaran yang penting. Latihan dalam talian Virtual Reality menyediakan konteks pendidikan yang menarik, menyokong pembelajaran demi melakukan dan menyumbang untuk meningkatkan motivasi dan pengalaman staf. Hasilnya adalah peningkatan keselamatan pesakit dan pengurangan kos yang besar di semua peringkat. Otak manusia belum mengembangkan keupayaan untuk membezakan antara pengalaman maya dan pengalaman sebenar, jadi dengan VR orang dapat membina kecekapan dan ‘pengalaman sebenar’ lebih cepat.

Adakah CEEK merancang untuk memasuki industri lain selain hiburan dan penjagaan kesihatan?

Rancangannya adalah untuk terus memberikan nilai sebanyak mungkin. Kami pada akhirnya adalah permulaan, jadi kita harus sangat fokus. Saya telah lama belajar bahawa sebagai permulaan, jangan mendapat hak untuk melakukan banyak perkara sehingga anda telah melakukan satu perkara dengan sangat baik.

Apa sahaja yang anda mahu pembaca kami tahu?

Kami teruja dengan jalan di hadapan. CEEK menawarkan utiliti untuk penggunaan dunia nyata dan dengan peningkatan kandungan muncul permintaan yang meningkat untuk token, alat dengar, platform kami dan produk keseluruhan.

Kami percaya bahawa dalam masa yang singkat CEEK akan benar-benar menjadi mata wang sejagat untuk media digital yang membolehkan hak, pengurusan, dan pembayaran akses kandungan yang telus. Ini adalah masa yang tepat untuk mendapatkan token CEEK. CEEK boleh didapati di LATOKEN, IDEX, CoinSuper, RightBTC, dan Bancor.

Terima kasih!

Catatan editor: Artikel di atas adalah semata-mata maklumat dan untuk hiburan, ia tidak bertujuan untuk memberi nasihat pelaburan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me