Alexandra Prodromos, Pengarah Eksekutif Chicago Blockchain Center

pengarah eksekutif pusat alexandra lexy prodromos chicago blockchain

Alexandra Prodromos telah bekerja dengan tekun dengan pasukannya untuk membangun Chicago sebagai yang bandar untuk permulaan dan sumber blockchain.

Sebagai Pengarah Eksekutif bukan untung Pusat Blockchain Chicago (CBC), Alexandra bekerjasama rapat dengan sektor swasta dan awam untuk berkembang dan menyokong komuniti blockchain di Illinois. Dari mengadakan perjumpaan dan bengkel pemaju pelajar hingga memerangi maklumat yang salah di media arus perdana, CBC melakukan semuanya.

Selain bekerja di CBC, Alexandra juga merupakan Strategi Penyelidikan dan Pasaran di Bloq, Inc. dan memperoleh Ijazah Sarjana dalam Sistem Maklumat di Northwestern University.

Steven Buchko dari Coin Central baru-baru ini berpeluang mencuri beberapa minit dari salah satu hari Alexandra yang penuh sesak untuk mengetahui lebih lanjut mengenai CBC dan dia memasuki cryptocurrency.

Temu Bual

SB: Bagaimana anda mula-mula terlibat dengan teknologi blockchain dan cryptocurrency?

AP: Ini kisah yang pelik sebenarnya. Saya bukan pemaju, walaupun saya sedang melakukan Master di Northwestern dalam Sistem Maklumat. Ini merangkumi pentadbiran pangkalan data dan juga pengekodan, tetapi itu bukan latar belakang saya.

Ijazah sarjana saya adalah dalam bidang Sains Politik, dan saya mahu pergi ke sekolah undang-undang. Saya sangat berminat dengan teknologi yang saya fikir boleh mengubah atau mengganggu ruang undang-undang – penemuan automatik, misalnya. Saya tertarik dengan bagaimana mencari kata kunci dalam beribu-ribu halaman dokumen undang-undang akan mengubah bagaimana peguam akan ditagih atau mendapat preseden.

Sekitar tahun 2014, saya mendengar mengenai kontrak pintar. Pemikiran langsung saya adalah, “Bagaimana ini dapat berlaku untuk kontrak hukum?” Saya mula belajar lebih banyak mengenai mereka secara bebas dan akhirnya menemui teknologi blockchain secara keseluruhan. Setelah saya melakukannya, saya menyedari bahawa teknologi berkembang di luar ruang undang-undang. Saya tahu ia akan mempengaruhi setiap industri.

[Blockchain] ini mirip dengan tahap asas internet – kaedah yang selamat untuk memindahkan nilai yang akan mempengaruhi proses perniagaan setiap industri ke depan.

Setelah menyedari hal itu, saya menjadi tergila-gila. Saya sentiasa meneliti topik itu, yang pada masa itu kebanyakannya melalui suapan Reddit dan Twitter, dan saya membaca beberapa buku di dalamnya. Salah satu buku pertama yang saya baca adalah Zaman Cryptocurrency oleh Michael Casey dan Paul Vigna. Kedua-duanya adalah penyumbang kepada Wall Street Journal, dan saya fikir mereka melakukan tugas yang baik untuk menjelaskan aspek kripto yang saya tidak terlibat dalam.

Selain itu, saya mula pergi ke persidangan dan perjumpaan, berusaha bertemu dengan seberapa banyak orang yang saya dapat.

Sebagai hadiah kelulusan kuliah, ibu bapa saya memberi saya tiket ke persidangan Konsensus di New York. Saya mendengar orang seperti Matthew Roszak bercakap, dan saya juga bertemu dengan Vitalik Buterin sebentar. Dia baru berusia sebulan lebih tua dari saya, dan saya tidak percaya bahawa dia telah melakukan semua yang dia ada ketika itu.

Pada persidangan itu, saya mendengar gabenor Delaware menyampaikan Inisiatif Delaware Blockchain mereka.

Saya berfikir, “Mengapa Chicago tidak boleh menjadi pusat blockchain? Dari segi pertumbuhan permulaan, ia adalah ruang yang lebih baik daripada San Francisco atau New York. “

Saya membayangkan bahawa kita dapat bekerjasama dengan pemerintah [Illinois] untuk membuat undang-undang dan peraturan yang lebih berat daripada yang ada di New York. BitLicense New York kini terkenal.

Saya fikir ia adalah peluang yang bagus, jadi saya mengemukakan cadangan dan mendekati Jabatan Inovasi dan Teknologi Illinois yang baru dibuat. Saya akhirnya bekerjasama dengan mereka dalam kumpulan kerja blockchain sebagai satu-satunya peserta bukan kerajaan. Dengan bantuan banyak agensi lain, kami mencipta Inisiatif Blockchain Illinois (IBI).

Dari sana, saya terus pergi ke persidangan. Kira-kira satu setengah tahun yang lalu, saya bertemu dengan Matthew Roszak di salah satu persidangan, dan dia membawa saya ke Bloq. Sejak bulan Jun, saya banyak terlibat dengan Chicago Blockchain Center menjalankan cabang ketiga Inisiatif Blockchain Illinois – pembangunan ekosistem di Chicago.

Ini melibatkan mewujudkan ruang fizikal untuk perjumpaan, menonjolkan permulaan tertentu, dan menyediakan sumber pendidikan. Sumber pendidikan bukan hanya untuk individu. Mereka juga untuk entiti industri tertentu yang ingin mempelajari lebih lanjut mengenai teknologi.

Kami berusaha untuk mengatasi banyak pelaporan yang mengelirukan mengenai topik ini. Sekarang bahawa Bitcoin telah mendorong lebih banyak arus perdana, organisasi kita lebih penting daripada sebelumnya.

inisiatif blockchain illinois

Inisiatif Blockchain Illinois

SB: Apa tolakannya, jika ada, ada dengan Illinois Blockchain Initiative sebagai satu-satunya anggota bukan kerajaan dalam kumpulan?

AP: Ia sangat mengagumkan. Ketika saya menghampiri mereka, mereka telah menjalankan inisiatif teknologi “Membawa Illinois ke Masa Depan”, dan blockchain sudah menjadi salah satu inisiatif mereka. Itu ada di radar mereka, tetapi mereka tidak merasakan perlunya mengejarnya secara agresif sejak masih awal. Walaupun hari ini, masih awal bagi blockchain.

Saya terkejut melihat betapa majunya pemikiran mereka ketika kita membincangkannya. Dalam fikiran saya, sektor awam adalah aplikasi semula jadi blockchain. Ia memerlukan ketelusan, dan ini adalah cara untuk menyediakan pendaftaran yang boleh dipercayai kepada konstituen. Sebaik sahaja kami membincangkannya, mereka segera menaiki kapal terbang. Saya tidak mendapat tolakan.

SB: Anda bercakap mengenai pendekatan tiga serangkai untuk Illinois Blockchain Initiative. Salah satunya ialah ekosistem. Apa dua yang lain?

AP: Yang kedua adalah memberikan peraturan yang tidak berat di negara bagian Illinois. Salah satu agensi yang terlibat dengan IBI disebut IDFPR, Peraturan Kewangan dan Profesional Jabatan Illinois. Mereka memberikan panduan khusus yang menyoroti undang-undang penghantaran wang mereka yang ada dan bagaimana yang berlaku untuk Bitcoin dan perniagaan cryptocurrency yang berpotensi.

Mereka juga mendidik para perundangan tentang teknologi apa sehingga mereka dapat membuat undang-undang baru yang tidak terlalu ketat tetapi masih melindungi konstituen. Bahagian yang paling menarik, pada pendapat saya, adalah program perintis yang mereka lakukan.

Mereka melakukan satu tahun lalu dengan Perakam Surat Ikatan Cook County, salah satu agensi yang terlibat dengan konsortium IDF [Jabatan Kewangan Illinois]. Dan, mereka juga melakukan yang lain tahun ini.

Salah satu daripadanya akan menjadi penyelesaian ID digital yang akan mereka gunakan untuk mengesan sijil kelahiran dan kematian di blockchain awam. Mereka juga melakukan pendaftaran dengan daftar penyedia penjagaan kesihatan. Dan, mereka juga berpotensi meningkatkan kredit tenaga hijau.

Mereka mengambil langkah tambahan untuk tidak hanya memantau ekosistem dan melindungi konstituen tetapi juga “memakan makanan anjing mereka sendiri”. Mereka melihat bagaimana teknologi ini dapat mempengaruhi sektor awam dalam agensi mereka sendiri.

Komuniti Blockchain Nationwide

SB: Adakah negeri dan / atau bandar lain bekerjasama dengan Chicago dan Illinois dalam membina program mereka sendiri?

AP: Ya, Illinois telah bekerjasama dengan Delaware sedikit dari apa yang saya lihat. Kami juga baru-baru ini bercakap dengan beberapa orang di New York mengenai berpotensi bekerja dengan mereka.

Kami mempunyai pusat blockchain saudari di DC yang benar-benar mempengaruhi bagaimana kami disusun. Mereka ditaja oleh Dewan Perdagangan Digital, dan lebih banyak lagi berfungsi untuk mendidik pengawal selia di bukit.

Terdapat juga pusat blockchain di LA yang telah kami bicarakan. Mereka sedang dalam proses mengembangkan program mereka.

SB: Sesuatu yang nampaknya telah mengagumkan komuniti blockchain adalah seberapa berpengetahuan kebanyakan pengawal selia ketika berbicara mengenai teknologi, terutama dalam pendengaran baru-baru ini dengan SEC dan CFTC.

AP: Matthew Rozsak, pengasas Chicago Blockchain Center dan pengasas Bloq, sebenarnya mengambil bahagian dalam perbicaraan kongres pada blockchain pada tahun 2015. Perbezaan cara Kongres membicarakannya pada tahun 2018 berbanding ketika itu sangat keren.

Sekarang, terdapat kaukus blockchain di Kongres dan perwakilan tertentu yang mementingkannya. Sangat menarik untuk melihat evolusi sejak ketika dia membicarakannya hingga sekarang.

SB: Apa perubahan lain yang anda lihat dalam industri blockchain sejak beberapa tahun kebelakangan ini?

AP: Ketika mula-mula saya mulakan, saya akan memberitahu orang bahawa saya bekerja untuk sebuah syarikat yang menyediakan penyelesaian blockchain, dan saya hanya akan melihat kosong. Sekiranya mereka pernah mendengar apa-apa, itu hanya Bitcoin.

Sekarang, orang tidak dapat mendengarnya dengan cukup banyak. Saya bercakap dengan pemandu Uber lain mengenai crypto. Saya rasa saya memberikan lebih banyak kad pada perjalanan tersebut daripada pada acara yang kadang-kadang. Sungguh gila – semua orang mula menyedarinya pada tahun lalu.

Perkara lain yang saya perhatikan adalah selera masyarakat pemaju pelajar. Itu bagus untuk ditonton kerana ia adalah sesuatu yang sangat saya minati.

Masalah besar yang belum dapat kita selesaikan adalah kekurangan bekalan pembangun blockchain. Saya mendengar statistik yang dimiliki oleh Javascript, bahasa yang agak baru sembilan juta pemaju yang cekap di seluruh dunia. Sebaliknya, untuk bahasa blockchain tertentu, seperti Solidity, dianggarkan terdapat kira-kira lima ribu pemaju yang cekap di seluruh dunia.

Untuk semua inovasi baru yang berlaku, penting untuk kita masih mengekalkan komuniti pembangun sumber terbuka dan memastikan orang dapat menyumbang.

Pusat Blockchain Chicago Masa Lalu, Sekarang, dan Masa Depan

SB: Ceritakan lebih banyak mengenai bengkel yang menjadi tuan rumah Chicago Blockchain Center.

AP: Itulah salah satu perkara yang ingin kami lakukan lebih banyak lagi pada tahun 2018.

Tahun lalu, kami menganjurkan perkhemahan kontrak pintar Soliditi dua hari. Pelajar harus melamar untuk masuk dan lulus kompetensi tertentu sehingga kita dapat menyelami kod tersebut dengan lebih mendalam. Ia dihoskan di DePaul bekerjasama dengan University of Illinois. Profesor Andrew Miller, salah seorang pemimpin pemikiran terpenting mengenai kontrak pintar dan Soliditi, juga terlibat. Pada akhir dua hari sahaja, para pelajar dapat menulis kontrak pintar yang hebat dalam Solidity.

Kem perkhemahan itu diterima dengan baik. Kami mempunyai lebih daripada 50 pelajar yang hadir dan lebih banyak lagi yang harus kami tolak. Kami juga mendapat banyak orang yang menghubungi kami selepas itu mengatakan bahawa mereka berharap mereka mengetahui tentangnya lebih awal. Kami akan mencuba dan melakukan acara serupa tahun ini.

Kami juga bekerjasama dengan HyperLedger tahun lalu untuk dua hari HyperLedger HackFest. Ia dihoskan di mHub, dan pasukan eksekutif HyperLedger keluar untuk mendapatkan sokongan. Pasukan mereka berjalan-jalan untuk memastikan orang tahu bagaimana menggunakan perisian. Kami juga menerima banyak maklum balas positif dari acara itu.

Kami ingin mengadakan acara serupa dan juga menyoroti permulaan tertentu di ruang tersebut. Kami baru-baru ini mempunyai beberapa Sekatan pengasas keluar dan memberi khalayak kepada kami penonton di sebalik tirai syarikat mereka. Itu sangat sejuk.

logo pusat chicago blockchain

SB: Apa beberapa perkara besar seterusnya di Chicago Blockchain Center?

AP: Kami akan terus mengadakan majlis perjumpaan kami seperti Chicago Ethereum Meetup dan juga acara khusus industri seperti Chicago Blockchain Real Estate Collective dan perjumpaan HyperLedger.

Kami juga ingin membawa beberapa suara yang lebih besar ke Chicago. Kami bekerjasama dengan BTC Media untuk menjadi tuan rumah Pasar Teragih di Chicago pada bulan April. Ini adalah kali pertama mereka melakukannya di sini, dan kami sangat menantikannya. Ini akan merangkumi hackathon, camp code, dan persidangan pada hujung minggu.

Akhirnya, kami akan memformalkan program inkubator kami. Kami dapat bertemu dan menghubungi banyak komuniti pemula di Chicago, tetapi kami ingin memberikan sumber yang lebih formal dan berdedikasi untuk mereka maju.

Kami berusaha untuk menyelesaikan semua perkara ini sambil tetap mengadakan lebih banyak bengkel pembangun pelajar juga.

SB: Di mana anda melihat komuniti blockchain Chicago 5 tahun dari sekarang?

AP: Itu sukar. Kadang-kadang sukar bagi saya untuk melihat walaupun satu tahun ke depan kerana ruang berubah dengan begitu pantas. Siapa yang akan meramalkan bahawa ICO dan ekonomi token akan sama pentingnya tahun lalu kerana akhirnya?

Kami unik dari pusat blockchain lain di luar sana kerana kami mendapat sokongan sektor awam dan sektor swasta sebagai bukan keuntungan. Kami akan terus berusaha melalui Illinois Blockchain Initiative untuk menyokong komuniti yang berkembang ini dengan cara yang tidak menyekat. Di mana pun kita berada lima tahun dari sekarang, saya ingin memastikan bahawa itu masih merupakan sebahagian besar perbualan.

Saya juga ingin memastikan bahawa kita terus mendidik pelajar. Saya ingin mempunyai program yang lebih besar dalam hal ini. Untuk melakukannya, kami membantu salah satu rakan dana kami, Rangkaian Pendidikan Blockchain, untuk berkembang juga.

Saya ingin melihat Chicago menjadi pusat nasional, jika tidak di seluruh dunia, pusat untuk markas permulaan blockchain dan sumber pendidikan blockchain. Langit adalah hadnya.

SB: Apa-apa lagi yang anda mahu pembaca tahu?

AP: Penting untuk diingat bahawa kita bukan keuntungan; kita semua sukarelawan. Kami berusaha menjadi sumber yang didorong oleh komuniti. Dengan itu, kami sentiasa mencari bantuan dan cadangan. Matlamat kami adalah menjadi jaringan penghubung antara semua entiti berbeza yang wujud di Chicago untuk menjadikan komuniti yang lebih padu dan inklusif.

Terima kasih

Terima kasih, Alexandra. Bukan hanya meluangkan masa untuk bercakap dengan kami tetapi juga meluangkan banyak masa lapang anda untuk sokongan komuniti blockchain. Kami berharap dapat melihat semua yang anda dan Chicago Blockchain Center akan capai dalam menjadikan Chicago sebagai kota teladan untuk inovasi blockchain.

Maklumat tambahan

Pusat Blockchain Chicago

Inisiatif Blockchain Illinois

Pasar Teragih

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me