Koin Paragon disebut-sebut sebagai jawapan kepada industri ganja yang berpecah-pecah ketika pertama kali memasuki pasaran akhir tahun lalu. Rangkaian Paragon akan merangkumi keseluruhan proses seed-to-shelf dan menyediakan pengguna ganja dengan ketelusan yang sangat diperlukan dalam sektor perniagaan yang sedang berkembang.

Kertas putih duit syiling ini memperlihatkan banyak kekurangan industri ganja dan tawaran, sekurang-kurangnya seperti, penyelesaian yang munasabah untuk masalah semasa industri.

Projek ini berjanji untuk menghilangkan masalah seperti senario perbankan semasa atau kekurangannya. Di banyak negeri, Perniagaan yang berkaitan dengan ganja tidak dapat memiliki atau mengendalikan akaun bank kerana ganja masih dianggap sebagai ubat satu jadual oleh kerajaan pusat. Platform tersebut mengaku dapat menghilangkan keadaan ini dengan mewujudkan ekosistem ganja yang merangkumi semua. Ini akan membolehkan pengguna memantau pengeluaran, pengedaran, dan kualiti produk mereka tanpa memerlukan organisasi pihak ketiga.

Iklan Paragon Coin melalui Vegascannibismag

Iklan Paragon Coin melalui Vegascannibismag

Projek Paragon mendapat sambutan orang ramai dan berjaya mengumpulkan lebih dari USD 70 juta semasa ICO 2017 mereka. Pada mulanya, projek ini nampaknya berjaya, tetapi tidak lama sebelum ketidakkonsistenan mulai muncul. Ketidakkonsistenan ini akhirnya menimbulkan kebimbangan para pelabur.

Paragon kini menghadapi tuntutan tindakan kelas dari para pelabur yang mendakwa mereka adalah mangsa penipuan kerana penyataan yang salah. Mari kita lihat bagaimana saga koin Paragon berkembang dan bagaimana mantan pemenang pertandingan dan rapper terkenal membantu mendorong projek ini ke khalayak ramai

Kuasa Bintang

Pengarah projek itu, bekas Miss Iowa, Jessica VerSteeg, berminat untuk mencipta sesuatu yang istimewa dan bukan hanya “pot coin lain” seperti yang dikutip dalam wawancara Ogos 2017. Dia menjelaskan kepada bakal pelabur bagaimana Paragon akan memperkemaskan industri ganja untuk abad ke-21. Dia menunjukkan ketidakcekapan dalam proses pengedaran, dan bagaimana Paragon dapat menghilangkan masalah ini melalui pelaksanaan rantai logistik berasaskan blockchain.

Permainan

Untuk membantunya dalam usaha promosi, VerSteeg mencari kekuatan bintang tambahan. Akhirnya, dia berhubung dengan rapper permainan. Permainan meletup ke pemandangan hip-hop setelah masuk Dr. Dre’s label rakaman, Aftermath Records, pada tahun 2002. Dia juga merupakan salah seorang segelintir artis yang membuat debut dua album di tempat nombor satu di carta US Billboard 200.

Tidak lama setelah mengetahui mengenai Paragon, Game bergabung dengan dewan penasihat projek. Dia kemudian mula mempromosikan platform Paragon dengan banyak di akaun media sosialnya dan VerSteeg. Kedua-dua VerSteeg dan Game mempunyai pengikut media sosial yang signifikan.

Duo ini muncul di akaun media sosial satu sama lain untuk mempromosikan projek ini. Promosi silang terakhir berlaku pada hari pelancaran Paragon ICO dengan Game muncul di feed Twitter VerSteeg untuk mendorong para pelabur untuk mengambil bahagian dalam acara penggalangan dana. Tindakan ini akhirnya akan menyebabkan Game bergabung dalam masalah undang-undang Paragon.

Permainan Mempromosikan Paragon Hari ICO

Permainan Mempromosikan Paragon Hari ICO

ICO berjaya diselesaikan, dan semuanya seolah-olah berjalan sesuai rancangan. Itu sehingga Paragon menggunakan dana pelabur untuk membuat banyak pelaburan harta tanah yang tidak dapat dijelaskan pada awal tahun ini. Berita ini mendorong reaksi dari para pelabur yang merasakan bahawa pendanaan mereka harus langsung untuk mewujudkan sistem kewangan dan penjejakan alternatif untuk industri Cannabis seperti yang dijanjikan sehingga orang dapat memiliki lebih banyak pilihan pembayaran ketika membeli dari laman web seperti i49.net/temperature-stress-on-cannabis/.

Pada mulanya, terdapat spekulasi bahawa harta tanah adalah sebahagian daripada ParagonSpace projek. Projek ini adalah taman perindustrian berasaskan ganja yang besar. Di sini syarikat ganja dapat wujud bersama dan bekerja secara sinergi. Namun, sekarang nampaknya ini tidak berlaku dan para pelabur menuntut untuk mendapatkan kembali dana mereka.

Masalah Perundangan ICO Paragon Coin

Menurut cerita yang pertama kali dilaporkan oleh Letupan pada bulan Januari, Paragon and the Game menjadi tumpuan tuntutan mahkamah berjuta-juta dolar. Pada asalnya, Game tidak termasuk dalam tuntutan hukum tetapi ditambahkan pada bulan Maret setelah para pelabur memutuskan bahawa usaha promosinya secara langsung menyumbang kepada kehilangan dana mereka.

Tuntutan itu menuntut pelbagai alasan termasuk salah penyataan, penyalahgunaan dana, dan penggalangan dana secara haram. Tuntutan California juga mendakwa bahawa Paragon gagal mendaftarkan ICO mereka dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa (SEC). SEC berleluasa meningkatkan usaha pemantauan ICO mereka pada akhir tahun lalu, setelah menerima banyak aduan ICO palsu.

Paragon Coin Mempertahankan Keputusan mereka

Menjawab tuduhan penggalangan dana yang tidak betul, VerSteeg memberitahu Orang Dalam Perniagaan bahawa dia mengikuti semua persyaratan hukum pada waktu itu, dan platform ini sepenuhnya mematuhi semua undang-undang yang berlaku mengenai proses ICO. Kini nampaknya pernyataannya akan diuji di ruang sidang California kerana perbarisan para pelabur kini menuntut bahawa duo selebriti itu menipu mereka untuk melabur.

Paragon ICO – Keselamatan?

Sama ada Paragon ICO jatuh ke dalam folder sekuriti masih belum ditentukan. Sekiranya didapati sebagai keselamatan, Game dan VerSteeg sedang melihat beberapa kesan kewangan dan undang-undang yang serius. Banyak pendedahan dan perlindungan perlindungan pengguna mesti menyertai semua tawaran keselamatan. Sekiranya ditentukan bahawa mereka tidak memenuhi syarat-syarat ini, projek Paragon akan terbakar.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me