Sebagai pelabur kripto, anda pasti tersandung pada iklan platform pinjaman Bitcoin. Platform ini terdapat dalam pelbagai saiz dan masing-masing dengan prosedur yang berbeza. Pinjaman Bitcoin pertama kali mendapat populariti pada tahun 2017 ketika pasaran crypto melonjak ke tahap baru. Hype crypto mania tahun lalu juga mewujudkan persekitaran utama untuk pinjaman Bitcoin.

Hari ini, banyak platform pinjaman Bitcoin menawarkan semua jenis perkhidmatan pembiayaan, kerana perkhidmatan pembiayaan dari semua jenis sangat popular, dan anda bahkan boleh mencari laman web untuk penyatuan hutang yang bagus untuk ini. Pilihan pembiayaan termasuk mendapatkan pinjaman untuk membeli Bitcoin, menggunakan Bitcoin anda untuk mendapatkan pinjaman secara fiat, dan meminjamkan crypto anda kepada orang lain yang mencari pembiayaan. Walaupun semua platform ini menawarkan perkhidmatan yang berbeza, mereka semua mempunyai satu kesamaan: mereka semua bertaruh harga crypto akan terus meningkat.

Memanfaatkan

Matlamat utama platform pinjaman Bitcoin adalah untuk memberi pengguna lebih banyak pengaruh dalam usaha perdagangan mereka. Leverage adalah strategi pelaburan di mana anda menggandakan keberkesanan perdagangan anda melalui wang pinjaman. Ini adalah strategi biasa di pasaran saham.

Secara teori, konsepnya kelihatan hebat. Anda mendapat pinjaman dengan harga USD 10,000, membeli Bitcoin, harganya naik, dan anda tertawa hingga ke bank. Pada hakikatnya, prosesnya jauh lebih sukar daripada ini, dan dalam kebanyakan keadaan, para pelabur menghadapi banyak hutang.

Dapatkan Pinjaman untuk Membeli Bitcoin

Membeli Bitcoin boleh menjadi mahal. Mari kita hadapi, banyak pelabur baru yang lebih baik menggunakan Bitcoin dan bukannya melabur dalam altcoin yang lebih murah kerana mereka dapat memiliki syiling penuh dengan sebahagian kecil dari kos. Pelabur crypto yang berpengalaman memahami bahawa memegang peratusan Bitcoin boleh menjadi jauh lebih berharga daripada memiliki altcoin penuh.

Syarikat pinjaman dengan cepat menyedari keinginan pelabur untuk memiliki duit syiling lengkap dan jarak platform pinjaman tradisional dari ruang crypto. Hasrat ini menyebabkan banjir platform pinjaman Bitcoin muncul sejak tahun lalu. Platform ini memberi pengguna lebih banyak kecairan untuk membeli crypto mereka. SoFi adalah salah satu platform yang telah mendapat populariti berbanding tahun sebelumnya. SoFi memberi anda akses ke dana fiat untuk membeli crypto secara langsung. Platform ini juga menawarkan pembiayaan semula pinjaman pelajar dan pinjaman peribadi.

Sofi melalui Hompage

SoFi melalui Hompage

Dapatkan Pinjaman dalam Bitcoin

Strategi lain yang muncul dalam sektor pinjaman Bitcoin adalah pinjaman crypto-direct. Platform ini melangkau mata wang fiat sama sekali. Sebaliknya, anda menerima kredit anda secara langsung dalam Bitcoin. Terdapat secara tradisional dua jenis pinjaman langsung Bitcoin. Jenis pinjaman pertama berasal dari syarikat pinjaman. Beberapa syarikat pinjaman baru membenarkan orang ramai mengeluarkan pinjaman kereta dalam bitcoin, satu-satunya peringatan adalah bahawa pengedar kereta perlu menerima Bitcoin juga.

Strategi pinjaman langsung Bitcoin jenis kedua melibatkan menghubungkan anda dengan pelabur lain yang ingin meminjamkan Bitcoin mereka sebagai pertukaran untuk beberapa faedah pinjaman. Platform seperti BTCPOP, Bitbond, dan Nebeus pakar dalam urus niaga jenis ini.

Dapatkan Pinjaman Fiat Menggunakan Bitcoin Anda sebagai Cagaran

Di sisi lain persamaan, anda mempunyai sekitar seribu pemegang Bitcoin yang menguasai sebahagian besar Bitcoin yang ada. Sebilangan besar individu ini adalah HODLers Bitcoin lama, dan oleh itu, tidak mempunyai keinginan untuk menjual syiling berharga mereka. Nasib baik bagi individu ini, mereka kini boleh mendapatkan pinjaman mata wang fiat menggunakan Bitcoin mereka sebagai cagaran.

Masuk masuk adalah salah satu platform untuk menawarkan perkhidmatan ini kepada pelabur. Dalam satu kebelakangan ini temu ramah, Ketua Pegawai Eksekutif Inlock, Csaba Csabai, menjelaskan bagaimana pemegang Bitcoin utama berada dalam kedudukan yang unik. Csabai menjelaskan bagaimana syarikatnya mendapati bahawa 40 peratus Bitcoin di dunia tidak berpindah dari dompet mereka selama lebih dari satu tahun. Dia juga membanggakan kelebihan cukai strategi ini. Perdagangan kripto dikenakan cukai di kebanyakan negara, tetapi menggunakan Bitcoin anda untuk cagaran tidak.

SALT adalah satu lagi platform pinjaman cagaran Bitcoin yang popular. Syarikat ini menawarkan pengesahan pada hari yang sama dan tidak memerlukan pemeriksaan kredit. SALT dianggap sebagai salah satu platform pinjaman Bitcoin yang paling sah di pasaran sekarang. Platform ini mendapat liputan media yang signifikan termasuk artikel di Forbes, Bloomberg, dan NASDAQ.

Penipuan Pinjaman Bitcoin

Sayangnya, sektor pinjaman Bitcoin menyaksikan rentetan skandal baru-baru ini yang menelan belanja berbilion-bilion pelabur. Salah satu skandal yang paling terkenal adalah BitConnect. Platform pinjaman peer-to-peer ini memperoleh pelabur sejumlah besar wang setelah secara tiba-tiba menutup operasinya pada bulan Januari tahun ini.

BitConnect dengan cepat naik ke kedudukan dominan di pasaran setelah ICO yang berjaya dihoskan pada tahun 2016. Platform ini dipaparkan secara meluas sebagai contoh sempurna mengapa tidak terlibat dalam pinjaman Bitcoin. BitConnect menjadi tajuk utama strategi skim Ponzi dan kempen pemasaran teratas. Charlie Lee, pengasas Litecoin, menyatakan kebimbangan mengenai platform itu akhir tahun lalu melalui tweet viral. Bitconnect mematikan operasinya dalam sebulan amaran.

Saya ditanya apa pendapat saya mengenai BitConnect. Dari permukaan, kelihatan seperti skema ponzi klasik. Saya tidak akan melabur di dalamnya dan tidak akan mengesyorkan orang lain.

Saya mengikuti peraturan praktikal ini:

“Sekiranya ia kelihatan seperti &# 129414 ;, berjalan seperti &# 129414;, dan dukun seperti &# 129414 ;, maka itu ponzi. ” &# 128514;

– Charlie Lee [LTC⚡] (@SatoshiLite) 30 November 2017

Masalah dengan Pinjaman Bitcoin

Januari lapor mendedahkan bahawa sebanyak 18.15 peratus Bitcoin yang baru dibeli diperoleh dengan menggunakan kredit. Statistik ini juga menunjukkan bahawa sekitar 22 peratus hutang ini tidak dilunaskan. Memandangkan turun naik pasaran kripto, mungkin ada di dalam anda terbaik minat untuk menjimatkan dana anda dan membeli crypto anda secara langsung. Bagi anda yang tidak mempunyai kesabaran, atau mempunyai kehebatan perdagangan untuk menukar dana yang dipinjamkan ini, pinjaman Bitcoin boleh menjadi pilihan yang bijak.

Pinjaman Bitcoin: Terserah Anda

Memutuskan apakah strategi pinjaman Bitcoin adalah tepat untuk anda memerlukan beberapa pencarian jiwa yang serius. Sudah hampir setahun sejak Bitcoin mencapai tahap tertinggi sepanjang masa hanya seharga USD 20,000. Bagi mereka yang mendapat pinjaman dengan harga ini, tidak ada keraguan bahawa mereka menyesali keputusannya buat masa ini. Mudah-mudahan, pada masa akan datang, pasaran crypto bangkit kembali ke zaman kegemilangan ini, dan semua orang dapat membayar hutang mereka. Kemungkinan besar hutang ini akan tetap tidak dibayar untuk tahun-tahun akan datang.

Adakah anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pinjaman Bitcoin? Lihat perbandingan kami antara Ethlend vs SALT.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me