Visi Baru NEO: The Moonshot

NEO DevCon menyatukan peminat, pemaju, pelabur, dan usahawan blockchain dari seluruh dunia ke dalam persekitaran intim yang bekerjasama dengan maklumat dan semangat.

Salah satu tarikan utama persidangan? Pengasas NEO, Da Hongfei. Pengunjung persidangan menunggu Hongfei untuk membuat pernyataan mengenai sejauh mana NEO telah sampai dalam jangka masa yang singkat dan ke mana dia dan pasukan NEO membayangkannya akan berlaku pada masa akan datang.

Visi Baru: Persembahan Da Hongfei mengenai Masa Depan NEO

Da Hongfei melancarkan persidangan pemaju sulung anak buahnya dengan catatan yang penuh dengan cita-cita. Pembentangannya dimulakan dengan montaj perjuangan dan kejayaan manusia, inovasi, dan kegagalan, yang dilapisi dengan ucapan JFK “Kami memilih untuk pergi ke bulan” yang mengundang nada jelas aspirasi NEO.

Hongfei

Sepanjang ceramah itu, Hongfei terus memperhatikan khayalan orang ramai dengan anekdot pada awal NEO, dan dia juga membandingkan dedikasi projek itu dengan atlet Olimpik yang masih baru. Penuh dengan tenaga, humor, dan orang yang percaya diri, Hongfei memberikan nada untuk DevCon pertama NEO, melukis gambaran masa depan untuk projeknya dengan keyakinan optimis.

Asal NEO: Antshares dan Seruan untuk Ekonomi Lebih Pintar

Setelah menunjukkan video sebagai buku asas persembahan, DA Hongfei membuat beberapa lelucon, masuk ke dalam rutin berdiri tidak stabil yang telah menjadi ciri khas pengucapan awamnya.

Sebaik sahaja dia menarik penonton dalam ceramahnya, dengan nada yang ringan, dia mula menyelidiki sejarah NEO, dan genesis projek itu mungkin mengejutkan anda. Itu tidak dilahirkan dari momen eureka dari dalam, dari idea murni dan lengkap yang terbentuk dalam fikiran Hongfei. Ia berasal dari forum Bitcoin Talk, dan bukan salah satu forum Da Hongfei.

Pada 9 Ogos 2012, pengguna forum gorengcat mencadangkan penggunaan pemproses ASIC untuk masa depan perlombongan Bitcoin. Dengan meminta forum untuk mendapatkan dana, dia mengundang pengguna lain untuk melabur dalam ASICMINER dan Bitfountain untuk membantu mengembangkan masa depan teknologi. Setelah menaikkan 16,000 BTC– $ 150,000 pada masa itu, kira-kira $ 192 juta! sekarang – gorengcat hilang dan habis dengan dana sepenuhnya, meninggalkan janji pembahagian hasil dan pulangan pelaburan tidak dipenuhi.

“Mengapa kita tidak dapat membina blockchain untuk crowdfunding sehingga sesuatu seperti itu tidak berlaku lagi,” Hongfei bertanya pada dirinya sendiri, dan dengan itu, Antshares dilahirkan.

Hongfei ingin mewujudkan Antshares untuk memupuk model ekonomi di mana dunia dapat menguruskan kewangannya dengan lebih selamat dan dengan kecekapan yang lebih tinggi. Ekonomi pintar ini bukan sahaja dapat mencegah jenis penipuan yang disebarkan oleh pelaku jahat seperti gorengcat, tetapi juga akan memupuk sistem yang akan memberdayakan penggunanya dan menyelaraskan semua aspek transaksi kewangan.

Jadi apa itu ekonomi pintar? Menurut DA Hongfei, ia adalah ekonomi digital, jadi semuanya harus dan akan didigitalkan: mata wang, wang, aset-boleh menjadi aset fizikal, boleh menjadi aset tidak ketara. Malah identiti anda dan identiti barang anda, mesin. Dan ekonomi pintar juga merupakan ekonomi yang dapat diprogramkan. Kita memerlukan ekonomi yang dapat diprogramkan, kita memerlukan ketelusan, kita memerlukan kontrak pintar untuk menguruskan mata wang ini, aset ini, identiti ini. Jadi ekonomi pintar adalah ekonomi yang tidak boleh dipercayai. “

Definisi ini bersifat menyeluruh dalam skop dan membayangkan ekonomi yang menyatukan aspek kewangan peribadi, kemajuan teknologi, dan identiti pelbagai aspek ke satu persimpangan. Secara sederhana, “ekonomi pintar didigitalkan, dapat diprogramkan, tidak boleh dipercayai.”

pengasas neo

Jelas sekali, Hongfei melihat NEO sebagai pegangan terpadu dalam jari-jari yang akan menjadikan roda ekonomi baru ini, jadi ketika dia menyentuh penilaian cryptocurrency Weiss yang baru dikeluarkan, tidak menghairankan bahawa dia berpuas hati dengan nilai NEO.

“Kami gembira kerana kami adalah salah satu daripada lima [projek mendapatkan B]. Saya tidak tahu mengapa kami lebih baik daripada Bitcoin, tetapi kami gembira menjadi salah seorang pelajar yang baik. ” Gembira tetapi tidak berpuas hati, dia menyimpulkan dengan menyatakan bahawa, ke depan, NEO akan “berusaha untuk menjadi salah satu pelajar A pertama.”

Inisiatif Komuniti NEO

Dengan harapan dapat mencapai potensi ini, pasukan NEO sedang berusaha untuk mewujudkan komuniti pemaju, pelabur, rakan media, dan usahawan yang erat untuk mewujudkan badan penyokong NEO yang merangkumi semua. Hongfei bercakap mengenai beberapa projek ini yang membantu membina ekosistem komprehensif ini dengan Inisiatif Komuniti.

Salah satu pemain ini adalah Bandar Sion, “Kumpulan bebas dari pembangun sumber terbuka, pereka dan penterjemah yang dibentuk untuk menyokong teras dan ekosistem NEO BlockChain.” Pembangun CoZ telah membuat projek berasaskan NEO seperti Dompet NEON, Pindai NEO, Portal NEO, dan bertanggungjawab untuk menerjemahkan kertas putih NEO ke dalam “10 bahasa yang berbeza,” menurut DA Hongfei.

Bandar Sion

Dia juga secara ringkas menyentuh mengenai Makmal Ekonomi Baru (NEL) dan Red 4 Sec, dua inisiatif komuniti yang baru dalam ruang dan berkembang.

Kemudian dalam ceramah tersebut, Hongfei berperanan dalam Majlis NEO dalam mewakilkan penggunaan modal NEO. Melangkah ke hadapan, yang Modal Global NEO, “Dana berlesen yang didaftarkan di Singapura yang diuruskan oleh kapitalis teroka veteran,” kata Da Hongfei, akan menjadi pelaku utama dalam peruntukan dana.

Sebagai tambahan, NEO telah berusaha untuk mewujudkan Open Blockchain Foundation. “Tujuan yayasan ini adalah untuk membiayai penyelidikan,” Da Hongfei menjelaskan kepada audiensnya. Memperluas peranannya lebih jauh, kapal NEO akan menyampaikan $ 5-10 juta dalam penyelidikan berkaitan blockchain dalam beberapa tahun akan datang. Ia juga akan memupuk pendidikan blockchain / crypto dan latihan pelajar, dan NEO kini bekerjasama dengan UC Berkeley – dan bercakap dengan universiti terkemuka lain – untuk menerajui inisiatif.

Masa Depan NEO di Mata Penciptanya

Hongfei menekankan kemajuan yang telah dicapai NEO selama setahun terakhir, menekankan projek-projek yang telah dibawa ke platform untuk membina aplikasi mereka

“Saya selalu ditanya berapa banyak kontrak pintar, berapa banyak dApps yang dibina di blockchain NEO,” katanya. Menunjuk slaid persembahan yang memaparkan projek-projek ini, dia mengatakan kepada pendengarnya, “sekarang anda dapat melihat – ada puluhan.”

Gembira kerana dia dengan kemajuan ini, Hongfei memberitahu penonton bahawa dia tidak akan berpuas hati sehingga platform mencapai tujuan jangka panjangnya: “Untuk menjadikan NEO blockchain No.1 pada tahun 2020.”

“Tetapi bagaimana? Ia sukar – sangat sukar, “dia terus mengakui. Menyusun rancangan permainannya untuk (mudah-mudahan) mendapatkan NEO ke alas pingat emas Bitcoin, dia menyelidiki tiga “aplikasi pembunuh” yang dia percaya bahawa blockchain telah dibuat sejauh ini.

“Aplikasi pembunuh pertama blockchain adalah Emas Terdesentralisasi, [jadi] Bitcoin adalah aplikasi pembunuh pertama blockchain.”

Yang kedua, Hongfei berpendapat, adalah ICO: “Kita harus mengakui, bahawa ICO telah membawa banyak orang ke industri ini – mereka membantu Ethereum menjadi cryptocurrency kedua terbesar.”

Hong Fei Neo

Pertukaran, bagaimanapun, dan perdagangan mata wang pada umumnya, adalah “kes penggunaan terbesar” untuk crypto ketika pasaran beroperasi sekarang, dan dia percaya bahawa pertukaran yang terdesentralisasi akan sangat penting untuk kesihatan perdagangan cryptocurrency pada masa depan.

“Pertukaran terpusat akan mati,” katanya, tetapi agar DEX menjadi relevan, Hongfei mendakwa bahawa mereka memerlukan ciri berikut:

  • Masa urus niaga cepat
  • Kesempurnaan
  • Kebolehoperasian
  • Identiti digital
  • Duit syiling yang stabil untuk pasangan sejagat

“Kami memerlukan lima titik penting ini untuk membina pertukaran yang sempurna,” dan menurut perkiraannya, “NEO mempunyai semua ramuan” berkat ciri berikut:

  • TPS tinggi 1,000 / saat
  • Kesimpulan: NEO hanya memerlukan 1 pengesahan untuk kelulusan transaksi dan konsensus yang diedarkan
  • Kerentanan melalui NeoX
  • Digital ID melalui NeoID / Ontologi
  • Stable Coin: Alchemist (Hongfei tidak banyak memperincikan perkara ini, tetapi secara teorinya, Alchemist adalah protokol untuk kestabilan harga)

Adakah Da Hongfei ini menggoda bahawa NEO DEX sedang dalam proses? Ada banyak yang ada. Walaupun ia bukan projek langsung di bawah pengawasan pasukan NEO, Da Hongfei pasti merujuk BERIKUTNYA, pertukaran terdesentralisasi yang dibina berdasarkan NEO dan diterajui oleh pengasas City of Zion, Fabio Canesin.

NEO berusaha untuk mencapai kecemerlangan dalam bidang pertukaran kripto tidaklah terlalu mengejutkan, kerana ini sejajar dengan dedikasi projek untuk kualiti yang tiada tandingannya. Sebagai contoh, selain mencapai tempat teratas pasaran # 1 dalam dua tahun, Hongfei mahu NEO mengendalikan 100,000 tx / saat tanpa berlindung, dengan yakin menyatakan, “Kami akan mencapainya sebelum 2020.”

Proses desentralisasi

Menjelang akhir segmennya, Da Hongfei menangani usaha NEO menuju desentralisasi, langkah kritikal di mata masyarakat.

“NEO sering disalahkan kerana sangat berpusat,” penciptanya mengakui, tetapi menambah bahawa “Node konsensus akan terdesentralisasi mulai tahun 2018.”

Untuk mempermudah proses ini, laman web kempen akan dimasukkan dalam talian untuk calon-calon untuk memohon simpul konsensus. Seperti yang ada sekarang, City of Zion, KPN (sebuah Syarikat Telekomunikasi Belanda), dan Fenbushi (sebuah syarikat modal teroka China), semuanya telah berkomitmen untuk menjalankan beberapa nod ini.

Beralih dari fokus pada desentralisasi infrastruktur, Hongfei menyentuh mengenai desentralisasi kewangan. Ini berupa menggariskan penggunaan token rizab NEO di masa depan, iaitu 50% dari bekalan token yang telah – dan akan terus – perlahan-lahan dilepaskan dalam jangka masa 6 tahun. Dari 35 juta NEO yang masih dikeluarkan, 10% akan diperuntukkan untuk insentif pasukan, 10% untuk insentif komuniti, 15% untuk pelaburan dalam projek dalam ekosistem NEO, dan 15% akan digunakan secara fleksibel sebagai sebahagian daripada strategi kontingensi NEO.

Ekonomi Pintar NEO

Sepanjang pembentangannya, Da Hongfei menjalin selera humor, menaburkan ucapannya dengan permata komedi. Nugget stand-up ini berkisar dari penghinaan diri yang ringan – “Siapa lelaki gemuk di sana?” Hongfei bertanya secara retorik, sambil menunjukkan gambar tayangan slaid dirinya dari zaman Antshares yang lama – hingga butir-butir gajinya yang tidak jelas, merujuk kepada penguncian sahamnya di NEO. “Saya tidak dibayar selama bertahun-tahun,” dia mengaku penonton yang tertawa.

Ekonomi pintar NEO

Tetapi selama ini, Da Hongfei tetap setia pada visi NEO, menanamkan ucapannya dengan semangat tak kenal lelah yang sama yang menjadikan masa depan menjanjikan untuk projeknya. Visi ini, Da Hongfei berulang, adalah salah satu ekonomi baru berdasarkan teknologi: Ekonomi Pintar NEO. Ini adalah ekonomi yang menjanjikan kecekapan, keselamatan, dan kemudahan, komuniti NEO – dengan semua bahagian kerjanya dari pembangunan teknologi, media, hinggalah pelaburan – berusaha setiap hari.

Oleh yang demikian, ceramahnya berakhir dengan rasa optimis terhadap kemampuan NEO untuk memusatkan visi ini sehingga ia dapat direalisasikan sepenuhnya, dan dia memastikan untuk menekankan pentingnya komuniti NEO yang luas dan berbakat dalam mencapai matlamat ini.

Selesai, dia mengucapkan terima kasih kepada mereka yang bertanggungjawab membantu mendorong NEO ke tempat yang ada sekarang, dan dia mengemukakan petisyen di pinggiran untuk menyertai gerakan ini: “Saya sangat berbesar hati bahawa NEO dapat menjadi projek bertaraf dunia seperti itu – yang dapat saya katakan terima kasih, terima kasih kepada komuniti NEO, dan sila sertai kami. “

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me