2017 telah menjadi tahun yang baik untuk crypto. Berikutan kenaikan harga astronomi Bitcoin secara berterusan, altcoin melihat keuntungan sihat dari kedudukan mereka setahun yang lalu. Nilai Ethereum meningkat 2,900% dari November tahun lalu. Litecoin meningkat 1,500% sihat bersama Monero. Ripple mendahului senarai ini, memperoleh 3,185% sepanjang tahun.

Semua ini boleh dikatakan, crytpo mula muncul di kancah pelaburan global. Semakin banyak firma dan bank pelaburan mula bersuara menyokong kegilaan teknologi baru. Dengan sokongan wang yang besar datang penggunaan utama dari masyarakat umum. Contohnya, laman web pembelian cryptocurrency yang popular Coinbase, menambah 100,000 pengguna hanya dalam 24 jam pada awal bulan November. Crypto membuktikan dirinya sah, baik sebagai kemajuan teknologi dan pelaburan. Bukan lagi minat yang tidak jelas bagi penglihatan yang mahir berteknologi.

Tetapi dengan pertumbuhan datang rintangan, dan salah satu halangan tersebut adalah aksesibilitas. Bagi celik teknologi, menavigasi kriptosfer cukup mudah, tetapi bagi mereka yang kurang memahami selok-belok blockchain, pertukaran mata wang, dan dompet, kurva pembelajaran dapat menakutkan. Nasib baik, ada syarikat crypto yang merancang mata wang, platform, dan produk yang bertujuan untuk menjadikan pengalaman crypto lebih mudah diakses oleh pengguna purata anda.

Jadi syarikat mana? Berikut adalah beberapa kegemaran kami di bawah.

Ionomi

Iconomi adalah platform pengurusan aset digital yang mahu menarik pelabur kripto veteran dan amatur. Mengenali dirinya sebagai array aset digital (DAA), ia mengaku sebagai aset digital generasi keempat. Sebagai susunan aset, ia menggabungkan tiga generasi sebelumnya (iaitu, Bitcoin sebagai 1, koin alt sebagai ke-2, dan token utiliti sebagai ke-3) menjadi aset yang disatukan.

Fikirkan Iconomi sebagai NASDAQ atau S&P500 cryptoworld. Platform ini menawarkan pelbagai dana indeks untuk pelabur memperuntukkan modal mereka. Contohnya, Conbest 1 (CBST), menawarkan pelabur aset turun naik yang konservatif untuk mempertaruhkan wang mereka. Indeks tersebut merangkumi Bitcoin, sejumlah platform blockchain (Ethereum, Waves, dan WINGS), Bancor, dan Aargon. Terdapat juga portfolio berisiko lebih tinggi dan lebih beragam yang ingin memanfaatkan syiling yang tidak dinilai dalam sektor yang baru muncul di kriptosfera. Indeks Cryptoassets Pertumbuhan Tinggi William Mougayar (WMX), misalnya, melabur dalam syiling berpotensi pertumbuhan tinggi seperti Augur, Game Credits, Civic, TenX, FunFair, dan lain-lain, dengan Ethereum memakan sebahagian besar pelaburan dana.

coinbest_graph

Iconomi berpotensi untuk menarik pelabur yang sebaliknya tidak ingin bergelut dengan keluk pembelajaran teknologi crypto. Dengan Iconomi, mereka dapat melabur dengan mudah dengan token Iconomi pada platform kemudahan penggunaannya. Lebih-lebih lagi, kadar pulangan dana indeks dapat menghangatkan kaki skeptis crypto. Coinbest 1 sahaja membanggakan pulangan 35.20% pelaburan pada bulan lalu. Di suatu tempat, seseorang mempersoalkan kegunaan NASDAQ mereka.

Eidoo

Di laman webnya, Eidoo menjenamakan dirinya sebagai “antara muka blockchain-ke-manusia,” dan tidak ada jalan yang lebih jelas daripada itu, orang-orang. Pasukan Eidoo ingin memanusiakan aspek kripto yang tidak jelas sehingga tidak ada yang harus menonton dari luar.

Mereka merancang untuk mengoptimumkan pengalaman yang mesra pengguna dengan membuat antara muka all-in-one untuk digunakan oleh rata-rata pengguna. Sekiranya anda baru menggunakan crypto, lautan dompet dan pertukaran yang perlu anda navigasi untuk menguruskan aset anda boleh menakutkan. Eidoo ingin menenangkan perairan ini dengan menawarkan satu aplikasi yang berfungsi sebagai dompet pelbagai mata wang dan pertukaran hibrid.

Dompet ini akan menampung token Ethereum, Bitcoin, dan ERC20, semuanya dilindungi

eidoowalletdengan frasa pemulihan, sementara kunci peribadi semua aset dipegang oleh pengguna dan dijamin dengan penyulitan. Dompet itu sendiri berfungsi sebagai antara muka yang ringan, jadi tidak perlu memuat turun blockchain Bitcoin atau Ethereum untuk menyimpan aset anda. Titik akhir ini menjadikan Eidoo sangat menarik, kerana bagi kita yang menghadapi masalah menguruskan dompet simpul penuh, memuat turun keseluruhan blockchain boleh menjadi proses yang sukar dan lambat.

Dengan dompet yang dimuat turun, pengguna kemudian dapat menggunakan fungsi pertukaran terdesentralisasi dompet untuk memperdagangkan token Bitcoin, Ethereum, dan ERC20. Pengurus pertukaran tidak mempunyai akses ke dana pengguna, jadi pengguna boleh menjadi penentu nasib kripto mereka sendiri tanpa perlu risau pihak ketiga salah mengatur dana mereka.

Kegunaan aplikasi tunggal Eidoo boleh memberi implikasi besar untuk penggunaan cryptoassets secara besar-besaran. The peta jalan platform menjangkakan pertukaran akan disiarkan pada Q3 2018, dan mereka juga mempunyai kad debit untuk Q2 2018 juga. Kami akan mengawasi Eidoo, kerana kami menjangkakan perkara-perkara menarik pada tahun yang akan datang.

Vertcoin

Ia menyebut dirinya “The People’s Coin”, “mata wang terdesentralisasi yang dimiliki oleh penggunanya.” Vertcoin berpegang teguh pada visi asal Satoshi Nakamoto, pengasas nama samaran Bitcoin. Seperti Bitcoin, ia direka sebagai peer-to-peer, mata wang digital yang terdesentralisasi yang menolak keperluan orang tengah seperti bank dan institusi kewangan.

Ia juga tidak seperti Bitcoin kerana ia melindungi diri dari pemusatan de-facto yang telah dibawa oleh kumpulan perlombongan ke teras Bitcoin. Vertcoin adalah litar bersepadu khusus aplikasi (ASIC) tahan. Tanpa terlalu bergantung pada teknologi ASIC, rig ASIC memungkinkan proses perlombongan yang lebih efisien daripada pendahulunya. Oleh kerana kadar hash Bitcoin meningkat dalam kesukaran, perlombongan ASIC menggantikan GPU, CPU, dan FPGA sebagai kaedah utama untuk memproses transaksi Bitcoin. ASIC kemudian menjadi lebih popular dan kumpulan pelombong menggabungkan pelantar mereka ke kolam perlombongan. Dengan kekuatan pemprosesan agregat ini, terdapat sebaran hashrate yang tidak seimbang di seluruh blockchain, dan kini 62% kuasa perlombongan Bitcoin dibahagi antara 3 kumpulan perlombongan. Banyak yang berpendapat bahawa ini mewujudkan pemusatan yang tidak disengajakan, kerana sebahagian besar blockchain berada di tangan beberapa orang terpilih. Pemusatan yang sama ini, dalam banyak aspek, membenarkan serangan Bitcoin Cash terhadap Bitcoin pada pertengahan November.btcminingdistribusi

Vertcoin bebas dari pemusatan dan semua drama yang mungkin dilakukannya. Algoritma Lyra2RE (vs) yang digunakannya menjadikan koin tahan terhadap perlombongan ASIC. Ini memastikan bahawa pelantar perlombongan besar tidak dapat menjejaskan keselamatan atau integriti Vertcoin, yang memungkinkan pengedaran hashrate yang merata di kalangan pengguna. Sesiapa sahaja yang mempunyai pemproses (CPU) atau kad grafik (GPU) yang cukup kuat boleh menambang Vertcoin, dan proses ini dipermudah dengan duit syiling Pelombong 1-klik. Penambang 1 klik melancarkan proses perlombongan yang kompleks, menjadikan aspek teknikal revolusi kripto dapat diakses oleh semua orang.

Pemikiran Akhir

Senarai yang telah kami kumpulkan tidak berhenti di sini – ini adalah beberapa pilihan penting. Terdapat lebih banyak platform yang ingin membawa demam kripto kepada masyarakat umum, dan kita mungkin akan menutupnya sedikit kemudian.

Namun, usaha keluar dari kemunculan syarikat-syarikat seperti itu adalah sederhana: apa yang dimulakan oleh Satoshi Nakamoto pada tahun 2009 adalah realiti teknologi baru. Peningkatan teknologi telah memberi jalan kepada penyelesaian perusahaan dan pendedahan arus perdana, dan dari pendedahan ini muncul permintaan untuk mengakomodasi masyarakat yang tidak mengenal blockchain dan potensinya. Semakin popular kripto, semakin besar kemungkinan anda akan melihat platform ini dan yang lain seperti mereka mendapat daya tarikan yang lebih tinggi, dan apabila platform yang mesra pengguna menjadi lebih popular, ketiadaan crypto hanya meningkat.

Revolusi tidak akan disiarkan di televisyen – ia didigitalkan, dan sudah berjalan lancar.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me