Jangan Biarkan Pasar Menipu Anda: Bulls Menjalankan Amok

Pasaran cryptocurrency pada tahun 2018 telah menyaksikan peralihan yang cukup tajam dari akhir atau 2017. Kebanyakan projek berada pada tahap keempat dari nilai tinggi sepanjang masa pada tahun 2017, dengan perdana Bitcoin turun sekitar 60% dari nilainya.

cap pasaran

Komuniti Reddit dan perbincangan forum yang sebelumnya gembira dan manic perbatasan berubah menjadi nada yang lebih disenyapkan dan fokus. Secara semula jadi, token yang membuat lonjakan 10% dan penurunan 20% menjadikan perbincangan lebih suram daripada yang melonjak 200% setiap minggu.

Sekiranya penurunan trend carian Google ada petunjuk, perhatian penduduk umum sepertinya juga sedikit berkurang.

Namun, untuk melihat pergerakan umum harga di pasar adalah sangat terhad cuba memahami inovasi dalam industri cryptocurrency.

Walaupun penurunan harga cryptocurrency menimbulkan masalah kepada belanjawan pasukan yang bergantung pada pegangan token mereka untuk membiayai perbelanjaan operasi, sangat sedikit yang sebenarnya kekurangan wang hingga ke tahap kebangkrutan.

2017 adalah setara dengan meteor yang melanda tanah. Ledakan cryptocurrency dan projek blockchain yang kelihatan tiba-tiba ke tempat kejadian dan ke kedai media adalah tontonan untuk semua.

Walau bagaimanapun, kebanyakan tangan pelaburan yang mantap dan peminat teknologi berpengalaman menantikan tahun 2018 untuk melihat keadaan asap dan melihat projek mana yang melakukan usaha sewajarnya untuk mencipta kemajuan yang bermakna untuk mencapai matlamat mereka.

Banyak projek blockchain yang keluar dari tahun 2017 yang didanai dengan baik dan siap untuk berjaya telah berjalan dengan pedal ke logam tanpa mengira turun naik pasaran. Pasukan mempekerjakan banyak pemaju dan bakat pengembangan perniagaan oleh puluhan orang, dan pelabur yang bijak mengambil perhatian.

Beberapa soalan yang perlu dijelajahi untuk menyelam lebih mendalam daripada analisis harga semata-mata termasuk:

  • Projek mana yang mencapai tahap pencapaian mereka?
  • Kerjasama apa yang dibuat oleh projek-projek ini untuk memajukan matlamat mereka?
  • Apa perubahan strategi (jika ada) yang diambil oleh projek-projek ini?
  • Berapa banyak pengguna / pelanggan yang dimiliki oleh projek pada masa ini?
  • Seberapa aktif pasukan pengembangan, dan sejauh mana mereka boleh dipercayai dalam melepaskan kemas kini?

Dunia Pelaburan Cryptocurrency Masih Aktif

Jangan biarkan trend penurunan pasaran hari ini mengalihkan perhatian anda dari dunia pelaburan yang masih panas. Pada tahun 2017, kapitalis teroka dan pelabur lain memasukkan $ 1.06 bilion ke dalam industri ini. Setakat ini pada tahun 2018, pelaburan ini sudah mencapai $ 350 juta.

Masih ada projek menarik yang menjadi tumpuan.

Ambil Fusion misalnya. Fusion, blockchain awam yang bertujuan untuk mewujudkan platform kewangan crypto inklusif untuk kontrak pintar rentas rantai, organisasi silang, dan lintas sumber, mengumpulkan lebih daripada $ 50 juta dalam tempoh kurang dari 24 jam semasa penawaran tokennya pada Februari 2018.

Circle, syarikat pembayaran digital, membeli pertukaran cryptocurrency Poloniex dengan harga melaporkan $ 400 juta. Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Circle Jeremy Allaire menyatakan, “Pasaran ini masih dalam tahap awal tetapi mereka mempunyai janji besar. Mungkin syarikat $ 1 trilion pertama di dunia akan diciptakan di ruang ini.”

Pada 15 Mac 2018, Lightning Labs melancarkan beta mainnet pertama mereka dan mengumumkan pusingan pembiayaan benih dari orang-orang seperti Jack Dorsey (CEO Twitter dan Square, salah satu platform pembayaran P2P terbesar), David Sacks (bekas PayPal COO), Vlad Tenev (pengasas bersama Robinhood), Charlie Lee (pencipta Litecoin).

Pemikiran Akhir:

Naratif menyeluruh untuk tahun 2018 adalah meletakkan asas dan harapan untuk apa yang berhutang dengan projek blockchain berkelajuan tinggi kepada para pelaburnya.

2017 adalah masa di mana anda benar-benar dapat menjiplak kertas putih untuk konsep yang meragukan dan mengumpulkan beberapa juta dolar, tetapi pasaran Q1 yang lemah pada tahun 2018 menambah lapisan skeptisisme pelabur yang pada dasarnya memangkas pendekatan mengerikan ini (untuk mana-mana projek baru, di paling sedikit).

Ini adalah tahun di mana banyak inovator utama dalam cryptocurrency dan blockchain space perlu meningkat dan memberikan alasan kepada para pelabur, penonton, dan pengawal selia untuk terus percaya.

Itulah sebabnya begitu banyak orang mengawasi projek seperti Ethereum, NEO, STEEM, EOS, dan Monero. Sudah tentu, senarai ini terhad kerana singkatnya, tetapi intinya adalah bahawa 2018 adalah tahun di mana orang ingin melihat manusia dan pasukan bekerjasama untuk mengembangkan fungsi projek yang berpotensi merevolusikan ini.

2018 adalah tahun di mana para pelabur cryptocurrency akan mengetahui bahawa lonjakan harga token astronomi bukanlah suatu metrik untuk kejayaan projek yang berpotensi. Terdapat strategi untuk melihat inovasi, dan prasyaratnya adalah rasa ingin tahu yang tidak bertanggungjawab digabungkan dengan kepercayaan yang tegas terhadap pasukan di belakang projek ini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me