Minggu Ini dalam Cryptocurrency – Rekap Berita Mingguan

Pesta selesai sebelum dimulakan: Garpu Bitcoin2x yang dinanti-nantikan yang merancang untuk meningkatkan saiz blok Bitcoin dari 1MB menjadi 2MB ditangguhkan selama-lamanya kerana kurangnya konsensus dalam komuniti. Keputusan itu didorong oleh keinginan untuk memelihara kesatuan komuniti Bitcoin, walaupun banyak cryptotraders tersentak dalam reaksi yang tiba-tiba dan ribut panik.

Sejurus mengikuti berita ini, pasaran Bitcoin, Ethereum dan Altcoin melonjak (dengan harga Bitcoin mencecah lebih dari $ 7.500). Nampaknya hari ini banyak pelabur cryptocurrency telah “menguangkan” keuntungan mereka, kerana harga turun hari ini untuk hampir setiap cryptocurrency utama. Mereka yang tidak mengeluarkan wang tunai, nampaknya menumpuk Bitcoin Cash (garpu Bitcoin sebelumnya) yang kini meningkat 46% dalam 24 jam terakhir.

Datang satu, datang semua: Coinbase, pertukaran Bitcoin paling popular di dunia dan boleh dikatakan boleh dipercayai, menambah 100,000 pengguna baru dalam tempoh 24 jam tunggal. Ini mungkin pengenalan yang bakal dilakukan oleh pengguna ini dengan dunia cryptoworld. Oleh kerana Coinbase adalah platform yang paling sesuai untuk pengguna baru dan kini hanya menawarkan tiga syiling (BTC, ETH, dan LTC), kami mungkin melihat beberapa pengguna pertama kali berpindah ke bursa lain yang menawarkan lebih banyak koin alt di dalam masa terdekat juga. Coinbase kini mempunyai sekitar 12.3 juta pengguna dan berada di 32 negara.

Vitalik Melancarkan Rancangan 3-4 Tahunnya untuk Ethereum: Pada persidangan Devcon3 di Cancun, Vitalik Buterin, pengasas Ethereum yang berusia 23 tahun, bercakap mengenai rancangan tiga hingga empat tahun yang meliputi terutamanya peningkatan teknikal, dan juga fokus untuk mempermudah skalabiliti. Oleh kerana semakin banyak aplikasi yang terdesentralisasi (dapps) terus menggunakan rangkaian Ethereum, aplikasi menjadi semakin kikuk. Dengan kadar transaksi harian melebihi 20,000 nod, ini adalah langkah kritikal yang perlu diambil Ethereum untuk mengekalkan penguasaannya di lanskap dapp semasa.

Bug Parity Hilang Berjuta-juta: Sekitar $ 152 – $ 300 juta Ethereum telah hilang oleh perkhidmatan dompet digital Parity ketika pembangun bernama “devops199” (nama skrin yang akan hidup dalam keadaan tidak baik) sedang berusaha memperbaiki beberapa bug dan secara tidak sengaja mengunci semua dana di dompet multisignature secara kekal. Sebilangan besar dana yang terkunci itu juga milik ICO seperti platform interoperabilitas Polkadot, yang mempunyai dana bernilai $ 98 juta yang dikunci di Parity. Beberapa pengguna malah mendorong garpu keras Ethereum, yang memerlukan 51% pengguna Ethereum menutup mata untuk menggodam dan melompat ke rangkaian baru Ethereum (sama seperti ketika Ethereum keluar dari Ethereum Classic setelah $ 150 juta DAO menggodam).

Electroneum mendapat DDoS’d: Electroneum baru-baru ini “ICO’d” dan mengumpulkan $ 40 juta dolar, dan sejurus selepas DDoS’d. Penolakan perkhidmatan yang diedarkan (DDoS) memaksa syarikat itu untuk menangguhkan pelancaran sepenuhnya aplikasi perlombongan mudah alihnya, dengan mengunci akaun kira-kira 140,000 orang (oleh anggaran Electroneum) yang memegang tokennya sementara ia membawa rangkaiannya kembali dalam talian dengan selamat. Khabarnya, serangan DDoS dilakukan secara tidak sengaja oleh devops199 (hanya bergurau!).

Yang Baru di CoinCentral?

  • Cryptocompanies yang Menyediakan Platform dan Perkhidmatan Bekerja – Dengan beratus-ratus syarikat berasaskan blockchain muncul setiap bulan, Colin Harper merangkumi 4 daripadanya dengan produk kerja yang sudah digunakan hari ini.
  • Minggu ini kami telah secara serius meningkatkan panduan dompet cryptocurrency kami, membuat ulasan untuk setiap dompet Bitcoin dan dompet Ethereum yang kami cadangkan..
  • Selain itu, kami terus menambahkan ulasan dan perbandingan untuk semua pertukaran utama, dengan ulasan baru untuk Binance dan Bitfinex.

Big Bulls and Bears Bitcoin: B-b-b-b-berlumba sendiri sekiranya berlaku lebih banyak aliterasi. Bloomberg mengeluarkan senarai ringkas mengenai Penyokong dan pengkritik terbesar Bitcoin.

Senarai penyokong merangkumi:

  • Roger Ver: Dikenali sebagai “Bitcoin Jesus,” Ver dipandang sebagai salah satu penginjil Bitcoin teratas dan paling lantang.
  • Ronnie Moas: one-man-band di Standpoint Research yang telah menawarkan lebih dari 900 cadangan saham selama 13 tahun terakhir. Dia menetapkan sasaran $ 50,000 untuk tahun 2027.
  • Negara seperti Argentina dan Turki telah menunjukkan tanda sokongan untuk mata wang digital seperti Bitcoin.

Senarai pengkritik termasuk:

  • Jamie Dimon: Mungkin pengkritik Bitcoin yang paling lantang adalah CEO JPMorgan Chase & Co, yang mendakwa dia akan memecat sesiapa sahaja yang berdagang Bitcoin kerana “bodoh”.
  • Severin Cabannes: Timbalan ketua pegawai eksekutif di Societe generale SA memanggil Bitcoin sebagai gelembung.

Tim Draper Ketawa Menghadapi Fiat: Kapitalis teroka terkemuka dan penginjil Bitcoin, Tim Draper menyatakan, “Dalam lima tahun, jika anda cuba menggunakan mata wang fiat, mereka akan mentertawakan anda. Bitcoin dan cryptocurrency lain akan begitu relevan … tidak akan ada alasan untuk memiliki mata wang fiat. ” Pelabur teknologi jutawan membuat syarikat pembiayaan kekayaannya seperti Tesla, Skype, dan Twitter, dan terlibat dengan Bitcoin setelah membeli 30,000 bitcoin dari lelong aset kerajaan yang dirampas dari Jalan Sutera pada tahun 2014.

Goldman Mungkin Suka Bitcoin?: Ketua Pegawai Eksekutif Goldman Sachs LLoyd Blankfein nampaknya memanaskan idea Bitcoin. Dalam temu bual dengan Bloomberg, dia berkata, “Saya membaca banyak sejarah, dan saya tahu bahawa suatu ketika dahulu, duit syiling bernilai $ 5 jika ia mempunyai emas bernilai $ 5 di dalamnya. Sekarang kita mempunyai kertas yang baru disokong oleh fiat … Mungkin di dunia baru, sesuatu mendapat sokongan dari kata sepakat. ” Ini bukan sahaja mengetuk sedikit, tetapi juga menunjukkan bahawa Bitcoin dapat berfungsi sebagai sesuatu yang berguna dalam “dunia baru,” apa pun maksudnya ….

Millennials dan Bitcoin sialan mereka: Sebuah firma modal teroka yang disebut Blockchain Capital melakukan kajian lebih daripada 2,000 orang dan mendapati bahawa 30% orang dalam lingkungan 18-34 lebih suka memiliki Bitcoin bernilai $ 1,000 daripada saham bernilai $ 1,000 atau bon kerajaan. Tinjauan juga mendapati bahawa 42% milenium paling tidak mengenal Bitcoin, berbanding sekitar 15% orang berusia 65 tahun ke atas. Dengan harga Bitcoin semakin meningkat, Millennials mungkin akan dapat membeli rumah dan roti bakar alpukat tidak lama lagi. [Bloomberg]

Dana lindung nilai menggali Bitcoin: New York mungkin semakin sejuk, tapi Wall Street mula memanas (ke Bitcoin). Pertumbuhan Bitcoin selama dua minggu terakhir mungkin disebabkan oleh dana lindung nilai yang mencurahkan wang mereka ke dalam mata wang digital, membantu mendorongnya ke tahap tertinggi sepanjang masa. Sejak awal tahun 2017, nilai Bitcoin telah melonjak lebih dari 600%. Ini menjadikan had pasaran Bitcoin lebih tinggi daripada $ 120 bilion, lebih banyak daripada banyak bank terbesar di dunia.

Lurus dari Uruguay: Uruguay ditetapkan untuk mengeluarkan mata wang digitalnya sendiri. Bank Pusat Uruguay secara rasmi mengumumkan peluncuran pendigitan peso Uruguay pada 3 November 2017. Namun, ini bukan ICO run-of-the-mill biasa anda. Ketua bank menyatakan bahawa itu bukan “cryptocurrency seperti bitcoin”, melainkan “mata wang yang tetap menjadi tanggungjawab BCU.” Jadi, ia adalah langkah yang berani, walaupun dikira, bergerak. Ini akan menjadi negara pertama di dunia yang secara rasmi melancarkan mata wang digitalnya sendiri.

Seorang Pencabar Muncul: Dolar A.S. adalah penyedia semasa untuk menjadi mata wang rizab dunia, tetapi Bitcoin mula menimbulkan ancaman global. Token digital yang terdesentralisasi telah melihat beberapa bukti konsep seperti bagaimana Venezeulans melombong dan menggunakan Bitcoin dan crypto lain untuk memerangi inflasi mereka yang merajalela, bagaimana Urugary melancarkan mata wang digital mereka sendiri, bagaimana Rusia ingin merangkul crypto berasaskan blockchain -Ruble, dan bagaimana Korea Utara menggunakan Bitcoin untuk memintas sekatan Barat. Pergerakan untuk mempelbagaikan masa lalu Dolar AS melemahkannya sebagai mata wang rizab global yang terkemuka. Baiklah, lapisan perak adalah semua mata wang fiat lain semakin lemah. [Forbes]

Rusia semakin panas: Rusia pada masa ini mungkin dianggap ketinggalan dalam permainan crypto kerana pada masa ini tidak sah untuk membayar apa-apa dalam crypto atau menukar ke rubel, tetapi ia membuat langkah untuk mengejar ketinggalan. Pertama, “Internet Internet” Putin, Dmitry Marinichev kini sedang membangun sesuatu yang disebut “Pusat Perlombongan Rusia”, yang pada dasarnya akan berskala besar operasi perlombongan syiling di gudang seluas 9.000 meter persegi yang dahulunya digunakan untuk menghasilkan kereta era Soviet. Operasi perlombongan pada masa ini telah meningkat sebanyak $ 53 juta.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me