Minggu Ini dalam Cryptocurrency – Rekap Berita Mingguan

Harga Melambung: Dalam 7 hari terakhir, sebahagian besar cryptocurrency telah melihat kenaikan harga yang sihat.

Walaupun awal minggu ini ada yang berpendapat Bitcoin Cash sedang dalam perjalanan untuk mengatasi Bitcoin, idea itu sepertinya telah ditenangkan. Semalam Bitcoin menembusi $ 8,000 dan pada saat menulis ini harganya $ 7,911.16 (+ 17% dalam 7 hari terakhir). Ahad, pesaing Tunai BitcoinHarga mencecah lebih dari $ 2.400, tetapi sejak itu turun hingga $ 1,099,42 pada waktu akhbar.

Pam dalam harga Bitcoin Cash untuk sementara meletakkan BCH pada had pasaran nombor 2 semua cryptocurrency. Berikutan pembuangan BCH, Ethereum kini duduk di tempat nombor 2 ($ 332.97, + 9.03% 7 hari terakhir).

Sumber: coinmarketcap.com

Dari 10 kripto teratas semasa, yang Cryptocurrency IOTA menyaksikan kenaikan harga terbesar (+ 63.25% dalam 7 hari terakhir). Iota, yang hanya tersedia untuk dibeli di dua bursa utama, adalah ditambah ke OKEX cina. Minggu ini desas-desus juga tersebar bahawa IOTA datang ke bittrex setelah “IOTA” ditemukan di salah satu API mereka, namun sejak itu ia telah dihapus dari API.

Melihat 20 kripto teratas, Hshares paling banyak meningkat dalam 7 hari terakhir (+ 102,38%).

RIP Bitcoin Klasik: Untuk dos harian “tunggu, masih ada?” Bitcoin Classic mengesahkan bahawa ia ditutup. Tom Zander, pengurus pelepasan Bitcoin Classic memuji Bitcoin Cash dan mengatakan bahawa Bitcoin Classic “menunaikan janjinya” mengenai “kembali ke koin yang ditunjukkan Satoshi sebagai matlamatnya.“Penutupan itu disebabkan oleh pembangun yang mendakwa bahawa Bitcoin Cash akan menjadi” Bitcoin “yang asli menjelang Mei 2018.

Tunai Kuadrat Di Luar: Aplikasi pembayaran peer-to-peer yang popular Square Cash menggunakan ciri baru untuk membeli atau menjual Bitcoin dari dalam aplikasi. Sebagai salah satu aplikasi pembayaran yang paling popular, ini boleh menjadi langkah besar untuk pengkomersialan Bitcoin.

Jurucakap Square menyatakan, “Kami selalu mendengar pelanggan kami dan kami mendapati bahawa mereka berminat menggunakan Aplikasi Tunai untuk membeli Bitcoin. Kami meneroka bagaimana Square dapat menjadikan pengalaman ini lebih cepat dan mudah, dan telah melancarkan ciri ini kepada sebilangan kecil pelanggan Aplikasi Tunai. Kami yakin cryptocurrency dapat mempengaruhi kemampuan individu untuk mengambil bahagian dalam sistem kewangan global dan kami teruja untuk mengetahui lebih lanjut di sini.”

Akan menarik untuk melihat apakah dan bagaimana sistem pembayaran peer-to-peer lain seperti Venmo dan PayPal bertindak balas.

Yang Baru di CoinCentral?

Minggu ini kakitangan CoinCentral bekerja keras, kerana kami terus membuat lebih banyak kandungan pendidikan setiap minggu.

Panduan cryptocurrency baru dibuat minggu ini:

  • Bitcoin Tunai vs Bitcoin – Ketahui apa itu wang tunai Bitcoin dan bagaimana ia berbeza dengan Bitcoin.
  • Apa itu Bitshares? – Mengkaji “lejar crypto-ekuiti peer to peer diedarkan kelas industri”.
  • Apa itu PIVX? – Panduan pemula untuk salah satu koin privasi yang paling cepat berkembang.
  • Dompet Bitcoin Tanpa Nama Terbaik

Kami juga menambahkan sejumlah sumber untuk menjawab banyak soalan yang paling biasa berkaitan dengan Ethereum:

  • Adakah Perlombongan Ethereum Menguntungkan?
  • 3 Pilihan Kolam Perlombongan Ethereum Teratas
  • Cara Menjual Ethereum dengan harga USD

Lebih Banyak Berita Cryptocurrency Dari Seluruh Web

Zimbabwe Beralih ke Bitcoin: Di tengah ketegangan sivil, modal membanjiri pasaran Bitcoin Zimbabwe. Pertukaran Golix di Zimbabwe menyaksikan harga per Bitcoin melonjak menjadi $ 13,499, hampir dua kali ganda harga yang diperdagangkannya di pasaran lain. Zimbabwe pada masa ini tidak mempunyai mata wang sendiri, mengadopsi Dolar AS dan Rand Afrika Selatan sejak hiperinflasi pada dasarnya mengeluarkan dolar rasmi mereka dari komisen.

1 trilion zimbabwe

Sumber Gambar

Jangan Ingat jika Saya Melakukan: Pada hujung minggu, harga Bitcoin meningkat tajam ke bawah $ 6,000 di tengah-tengah drama Bitcoin Cash. Semasa penurunan harga, satu pembeli memperoleh Bitcoin bernilai hampir $ 20 juta. The pembeli kemudian dikenali sebagai Mike Novogratz, jutawan yang menjalankan dana crypto yang disebut “Galaxy Investment Partners.” Novogratz menyatakan dalam Sidang Kemuncak Pelaburan Reuters Global 2018 bahawa “Pelembagaan ruang ini akan datang. Ia datang dengan cepat. ”

Nah, penurunan itu akan terbayar hanya dalam beberapa hari. Dengan andaian dia membeli $ 20 juta Bitcoin pada (katakanlah) $ 6.000, dia memperoleh keuntungan * mencoret beberapa matematik di belakang serbet * $ 6,666,666. Walaupun jumlah yang mungkin membuat beberapa orang tidak senang, bukan keuntungan buruk selama beberapa hari.

Big Bucks Tidak Mengatakan Bubble: Tim Draper, kapitalis teroka terkemuka dan peminat Bitcoin yang lantang, menyatakan bahawa Bitcoin bukan gelembung. Draper berkata, “Ini adalah teknologi terhebat sejak internet. Ini adalah transformasi sosiologi, ini adalah pergerakan.” Apa yang memisahkan Draper dari kutu buku Bitcoin yang terlalu bersemangat seperti saya adalah hakikat bahawa dia memiliki kira-kira 30,000 Bitcoin, yang merupakan kira-kira $ 240,000,000.

Air adalah Hakikat Kelembapan: Permulaan enam orang di Austria mendakwa dapat menyelesaikan penggunaan tenaga perlombongan cryptocurrency yang tinggi dengan hanya menggunakan tenaga yang boleh diperbaharui. HydroMiner kini menjalankan pelayan cryptocurrency di dua kilang tenaga hidro Austria dan menggunakan arus Alpine yang sejuk untuk memastikan peralatannya tetap sejuk. Rancangan mereka adalah untuk menggunakan lebih daripada 2,000 stesen tenaga hidro kecil di Austria, yang kebanyakannya tidak berfungsi. Syarikat membayar pemilik kilang sekitar 4.5 sen per kilowatt-jam, jauh di bawah anggaran titik pulang modal 19.3 sen untuk menambang bitcoin dengan menguntungkan. [Bloomberg]

Kebijaksanaan dari Timur: Pada masa di mana kebanyakan negara-negara Barat sangat khuatir dengan pesimis ketika mengatur Bitcoin, Jepun nampaknya bertahun-tahun ke depan. Pada bulan April 2017, Bitcoin mula dianggap sebagai pembayaran undang-undang rasmi apabila 4,500 kedai mula menerima duit syiling. Tanda-tanda Bitcoin dipaparkan dengan jelas di seluruh kedai di seluruh negara. Warganegara malah mempunyai pilihan untuk membayar bil utiliti mereka dengan diskaun bitcoin khas melalui syarikat bernama Remixpoint. Jepun adalah negara yang sangat berteknologi maju dan memandang “peraturan” cryptocurrency sebagai dorongan penggunaan yang bertanggungjawab sambil melindungi warganegara, sedangkan kebanyakan negara Barat memandang “peraturan” sebagai melindungi diri dari pencucian wang.

Penambang licik, licik: Seorang lelaki bernama Willem de Groot menemui pelombong cryptocurrency yang tersembunyi dalam skrip pop timbul izin kuki percuma di laman web Albert Heijn, rangkaian pasar raya terbesar di Belanda. De Groot mendakwa bahawa skrip tersebut berjalan di 243 laman web lain menggunakan enjin carian PublicWWW. Pelombong itu telah dikeluarkan.

Tezos ditampar dengan tuntutan undang-undang lain: Tidak sampai sebulan, Tezos telah dituduh dengan dua tuntutan mahkamah. Yang satu difailkan Isnin ini berkaitan dengan penggalangan dana bulan Julai yang menghasilkan $ 232 juta untuk sebuah projek yang diduga tidak menjelaskan kepada penyumbang bahawa matlamat akhir akan memakan masa lebih dari tiga tahun. Ini mungkin yang kedua dari banyak, kerana banyak firma undang-undang lain akan segera naik kereta api.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me