Minggu Ini dalam Cryptocurrency – 20 Oktober 2017

Berita Crypto Paling Popular Minggu Ini

Harga Bitcoin Walaupun Setelah Melonjak Minggu Terakhir: Minggu lalu, harga Bitcoin meningkat lebih dari $ 1,000 ketika pelabur meninggalkan altcoin dan bersiap sedia untuk dua garpu Bitcoin yang akan datang (Bitcoin Gold dan SegWit2x). Pada saat menulis ini, harga Bitcoin telah turun 0.37% dalam 7 hari terakhir menurut CoinMarketCap. Lihat bagaimana harga altcoin meningkat pada kemudian hari dalam siaran ini.

Garpu Ethereum: Awal minggu ini, Ethereum menjalani garpu keras kelima. Harga satu Ether bergegas naik dan turun sebelum mencecah sekitar $ 305.00 hari ini. Garpu keras ini adalah sebahagian daripada peningkatan Byzantium, dan berjaya dengan lancar dengan sedikit perbalahan.

Kanada berminat pada Crypto: Suruhanjaya Sekuriti Ontario (OSC) baru-baru ini dinyatakan (dengan cara khas Kanada) bahawa ia “berminat untuk menyokong” tawaran duit syiling awal (ICO) dan cryptocurrency. Ia telah mengumpulkan satu pasukan yang dipanggil Launchpad untuk dengan cepat memberi respons terhadap penawaran cryptocurrency dan membantu perniagaan fintech yang memenuhi syarat memahami keperluan peraturan. OSC adalah pengawal selia sekuriti terbesar di Kanada dan mengawasi Bursa Saham Toronto, serta mentadbir Commodity Futures Act dan Ontario Securities Act.

IBM Goes Crypto: IBM bekerjasama dengan Stellar untuk memudahkan pembayaran rentas sempadan yang kini dapat menangani 7 mata wang fiat termasuk Pound Britain, Dolar Fijian, Dolar Australia, DOllars New Zealand, dan Tong Pa’anga. Sangat menarik untuk diperhatikan bahawa Stellar dicipta sebagai jalan keluar dari protokol Ripple pada tahun 2014, dan ini adalah kemenangan besar bagi Stellar. Berikutan berita itu, harga Stellar meningkat dua kali ganda, walaupun harganya sekarang sekitar 1.65X sejak ia bermula.

Bagus seperti Emas? Goldman Sachs dinyatakan bahawa Bitcoin bukan “emas baru” dari segi mata wang, dan mengaitkannya dengan kelemahan dompet dan pertukaran Bitcoin, serta turun naik harga. Goldman Sachs juga menyatakan bahawa logam berharga seperti emas masih merupakan “simpanan nilai jangka panjang terbaik”.

Ini membuat kita berfikir. Ciri utama wang adalah:

  • Ketahanan: Ia perlu dapat bertahan
  • Kemudahalihan: Ia perlu senang dan senang dibawa.
  • Pembahagi: Ia harus dapat dipecah menjadi denominasi yang lebih kecil.
  • Sukar untuk dipalsukan: Pasti sukar untuk dipalsukan.
  • Penerimaan oleh populasi umum.
  • Penyimpanan nilai: ia mesti dapat menyimpan nilai dari masa ke masa.

Kami juga melakukan tinjauan di Twitter kami untuk mendapatkan pendapat daripada anda mengenai topik ini. Pada masa penulisan ini, undian dibahagi tepat menjadi separuh dengan 1.632 undi. Beritahu kami pendapat anda:

Adakah kamu fikir #Bitcoin atau Logam Berharga memenuhi lebih banyak ciri utama wang?

– CoinCentral (@realcoincentral) 19 Oktober 2017

Perbahasan antara mata wang kripto dan mata wang lain akan berterusan tetapi secara umum kami mendapati beberapa kelebihan yang dimiliki Bitcoin berbanding logam berharga, terutamanya kemampuannya untuk mudah alih dan boleh dibahagikan tanpa batas.

Yang Baru di CoinCentral?

Panduan SegWit2x – Dengan garpu SegWit2x yang ditetapkan untuk pertengahan November, panduan ini akan membawa anda ke tahap yang pantas.


Minggu ini kami menyiarkan dua panduan cryptocurrency mendalam:

  • Apa itu Ripple XRP? – Ketahui mengenai cryptocurrency terbesar ke-3 yang bertujuan untuk membantu institusi kewangan dengan lebih mudah memindahkan wang di luar sempadan.
  • Apa itu Monero? – Ketahui bagaimana Monero yang memfokuskan privasi berfungsi dan apa yang dilakukannya lebih baik daripada Bitcoin.
  • Sekiranya anda baru menggunakan cryptocurrency atau baru menggunakan CoinCentral, anda mungkin ingin melihat beberapa panduan lain termasuk:
  • Apa itu Bitcoin?
  • Apa itu Ethereum?
  • Mencari pertukaran cryptocurrency baru? Lihat bahagian Tinjauan dan Perbandingan Pertukaran kami yang terus berkembang.
  • Lebih Banyak Berita Cryptocurrency

    Setengah Billion Penambang Crypto yang tidak diketahui: Syarikat penyekat iklan Adguard menganalisis 100,000 laman web paling popular yang diperingkat Alexa untuk mengimbas kod perlombongan penyemak imbas seperti Coinhive dan JSEcoin. Analisis tersebut mendapati bahawa 220 laman web telah menggunakan skrip perlombongan crypto, dengan negara yang paling disasarkan adalah AS. India, Rusia, dan Brazil. Ini bermaksud bahawa lebih daripada 500 juta orang telah secara tidak sedar menambang cryptocurrency.

    Tindakan keras yang bermanfaat: Tindakan keras terhadap ICO sebenarnya menolong Bitcoin. Oleh kerana negara-negara seperti China dan Korea Selatan melarang penjualan token ICO, orang telah menemui tempat perlindungan yang selamat di Bitcoin dan bukannya altcoin yang berbeza. Kemasukan modal ke Bitcoin dari altcoin telah membantu menaikkan harganya. Sebagai salah satu cryptocurrency yang paling stabil, Bitcoin kemungkinan akan terus menjadi sumber keselamatan relatif berbanding dengan pasaran altcoin yang lebih stabil.

    Kami adalah 1%: Kaedah lain untuk melihat peluang pertumbuhan Bitcoin adalah dengan melihat beberapa pesaing utamanya, Dolar AS dan Emas. Bitcoin telah berkembang secara pesat dalam beberapa tahun kebelakangan menjadi kapitalisasi pasaran yang lebih tinggi dari $ 90 bilion, tetapi masih jauh dari penerapan pasaran massal. Kes penggunaan utama Bitcoin sebagai simpanan nilai dan media pertukaran telah terhad berbanding dengan Dolar AS, dan itu sebahagian besarnya kerana masih perlu terus menggunakan pengguna baru untuk menjadi media pertukaran yang relevan. Penawaran “wang sempit” Dolar AS adalah sekitar $ 28.6 trilion, dan semua emas yang pernah dilombong adalah sekitar $ 8.000 bilion. Ini meletakkan nilai Bitcoin sekitar 1% atau kurang dari kedua pesaing ini.

    Adakah Pelabur AS Menggali Crypto? A Artikel Venturebeat melihat pengedaran pelabur AS dan minat mereka terhadap cryptocurrency. Apa yang ditunjukkannya adalah bahawa minat cryptocurrency banyak berkaitan dengan peraturan mata wang maya negara. Beberapa negeri dengan minat tertinggi adalah California, Colorado, Nevada, Texas, dan New Hampshire. Hawaii adalah negeri dengan jumlah faedah paling sedikit.

    Julian Assange Bersyukur dan Kecil: Julian Assange, pengasas Wikileaks, mengucapkan terima kasih kepada pemerintah AS, Senator McCain, dan Senator Lieberman yang menyindir kerana cuba memotong Assange dari sebarang pendanaan setelah dikeluarkannya maklumat rahsia pemerintah yang berkaitan dengan perang di Iraq dan Afghanistan. Assange terpaksa melabur dalam Bitcoin pada tahun 2010, mendorongnya untuk memperoleh pulangan 50,000%.

    Terima kasih saya kepada pemerintah AS, Senator McCain dan Senator Lieberman kerana mendorong Visa, MasterCard, Payal, AmEx, Mooneybookers, et al, untuk membina sekatan perbankan haram terhadap @WikiLeaks bermula pada tahun 2010. Ini menyebabkan kami melabur dalam Bitcoin – dengan > Pulangan 50000%. pic.twitter.com/9i8D69yxLC

    – Julian Assange &# 128313; (@JulianAssange) 14 Oktober 2017

    Dari Rusia, dengan Cinta: Dalam pertemuan tertutup di Moscow, Vladimir Putin secara rasmi menyatakan bahawa Rusia akan mengeluarkan cryptocurrency sendiri. “CryptoRuble” dapat ditukar dengan Rubel fiat kapan saja, tetapi jika pemegangnya tidak dapat menjelaskan dari mana asal CryptoRubles, mereka akan dikenakan cukai 13%. Selain itu, CryptoRuble tidak dapat dilombong dan hanya akan ditangani, dikendalikan, dan dikendalikan oleh pihak berkuasa pusat. [The CoinTelegraph]

    Dari Jepun, di belakang Bar: Yuki Takenaka, pengasas dan pengurus pertukaran Ripple di Hamamatsu, Prefektur Shizuoka adalah ditangkap kerana menipu pelanggan.

    Perlombongan Ethereum Rusia Memanaskan: Comino, permulaan cryptocurrency Rusia, membina alat perlombongan Ethereum berteknologi tinggi yang juga berfungsi sebagai pemanas. Walaupun ini terdengar seperti idea yang mengerikan untuk negeri asal Florida saya, nampaknya cara mudah untuk memanfaatkan musim sejuk Rusia yang kejam.

    Masalah untuk Tezos: Anda ingat saya beberapa bulan yang lalu Tezos mengumpulkan $ 232 juta dalam ICO. Hari ini, pengasas Tezos, Arthur dan Kathleen Breitman berselisih dengan presiden yayasan Swiss yang membantu menangani ICO dan mempromosikan Tezos, Johann Gevers. Pertikaian antarabangsa ini mengancam bitcoin dan eter yang kini bernilai lebih dari $ 400 juta. [Reuters]

    Prestasi Pasaran Crypto Minggu Ini

    Walaupun harga Bitcoin hampir habis minggu ini, dua pesaing terbesarnya Ethereum ($ 305.12, -6.07%) dan Ripple ($ .021609, -12.64%) turun. Dari 12 cryptocurrency (termasuk Bitcoin) dengan had pasaran lebih dari $ 1 bilion, mereka dibahagi 50/50 sebagai untung dan rugi.

    (Sumber data)

    Naik 22,25% minggu ini, cap pasaran Qtum ($ 969,007,830) hampir menembusi nilai $ 1 bilion.

    100 Kripto Teratas – Peningkatan dan Kerugian Terbesar

    Bahagian ini menunjukkan cryptocurrency yang harganya naik atau turun paling banyak dalam 7 hari terakhir (168 jam). Dalam usaha untuk mengelakkan cryptocurrency topi mikro ultra, kami hanya menyertakan cryptos yang memulakan dan / atau menamatkan minggu ini dengan topi 100 cryptocurrency pasaran teratas (111 total cryptocurrency). Semua data bersumber dari coinmarketcap.com

    Keuntungan Terbesar

    Minggu ini menyaksikan 4 harga cryptocurrency meningkat lebih dari 100% dan 20 naik lebih dari 10%. 5 keuntungan terbesar adalah SmartCash (216%), ZenCash (162.32%), NoLimitCoin (126.29%), Neblio (100.85%), dan Metaverse ETP (90.8%).

    (Sumber data)

    Kerugian Terbesar

    Syukurlah untuk para pelabur, tidak ada cryptocurrency dalam senarai kami yang kehilangan lebih dari 100%, walaupun harga 22 crypto turun lebih dari 10%. 5 yang paling rugi adalah Centra (-44.12%), ChainLink (-32.55%), Gnosis (-29.42%), Kin (24.54%), dan Veritaseum (-24.02%).

    (Sumber data)

    Mike Owergreen Administrator
    Sorry! The Author has not filled his profile.
    follow me
    Like this post? Please share to your friends:
    Adblock
    detector
    map