Blockfolio adalah penyelesaian penjejakan portfolio cryptocurrency yang tersedia di Android dan iOS. Jumlah altcoin terus bertambah dan pembeli, peniaga, dan penjahat di mana-mana merasa semakin sukar untuk menguruskan semua pelaburan mereka. Banyak duit syiling tersebar di bursa yang berbeza dan pengguna pintar menyimpan duit syiling mereka di luar talian di dompet perkakasan seperti Trezor atau Nano S. Bagaimana peminat crypto seharusnya menguruskan semua ini?

Sekatan

Halaman utama Blockfolio.

Pengesanan portfolio tentu saja. Beberapa penyelesaian telah muncul dalam beberapa tahun kebelakangan ini dan Blockfolio dengan cepat mendapat reputasi yang kuat di ruang tersebut. Sehingga kini, syarikat itu telah menarik lebih daripada 4.5 juta pengguna dan menunjukkan pertumbuhan yang baik. Kini pada tahun kelima beroperasi, aplikasi penjejakan memaparkan maklumat mengenai lebih dari 6,000 syiling dan lebih dari 300 pertukaran cryptocurrency.

ciri-ciri

Percuma & Peribadi

Aplikasi ini percuma dimuat turun dan tidak ada iklan yang mengganggu di mana sahaja. Projek ini bukan berasaskan blockchain yang bermaksud bahawa semua data disimpan secara terpusat di pelayan di suatu tempat. Nasib baik, itu tidak menjadi masalah kerana tidak memerlukan anda mendaftar atau menyampaikan butiran peribadi apa pun. Di dunia di mana hampir semua perkhidmatan lain ingin merakam maklumat peribadi anda, ini adalah faedah besar.

Membuat carta & Makluman Harga

Aplikasi charting cukup licin dan membolehkan pengguna menilai cryptocurrency mengikut purata global atau pertukaran tertentu jika anda cenderung menggunakan satu pertukaran khususnya untuk perdagangan anda. Seperti yang diharapkan dengan aplikasi seperti ini, anda juga dapat melacak keseluruhan portfolio anda berdasarkan pelbagai jangka masa.

Jejak prestasi anda

Jejak prestasi anda

Satu lagi ciri yang kemas adalah makluman harga. Ini sangat berguna untuk orang yang mempunyai sasaran yang telah ditentukan yang tidak mahu menonton carta sepanjang hari. Beberapa aplikasi pertukaran atau pembuatan peta belum menawarkan ini. Sama ada anda seorang peniaga harian atau pelabur jangka panjang, ada baiknya diberitahu apabila anda benar-benar perlu.

Isyarat Sekatan

Signal adalah ciri yang agak baru yang menyatukan pembuat dan pemegang token melalui aplikasi. Idea baru di sebalik Signal adalah untuk menyaring banyak kebisingan yang terdapat di saluran ICO lain seperti Telegram dan Discord di mana bilangan pengguna dengan cepat mengatasi platform.

Signal adalah sistem pemberitahuan push sehala yang membolehkan pemegang token mendapatkan kemas kini yang relevan dari projek kegemaran mereka semasa mereka mengemas kini. Sehala adalah frasa kunci di sini kerana mencari melalui baris dan halaman smiley, trolling, dan teks sampah untuk mengetahui maklumat yang relevan boleh menjadi kesakitan yang nyata.

Isyarat blockfolio, rasa pemberitahuan tolak token

Isyarat blockfolio, rasa pemberitahuan tolak token

Blockfolio mempunyai 300+ pasukan di platform yang disiarkan lebih dari dua kali seminggu. Beberapa projek yang telah membuat pemotongan termasuk seperti Augur, Civic, Zcash, Ark, dan Neo.

Dan Banyak Lagi

  • Pengagregat berita. Kedai sehenti dari semua penyedia berita cryptocurrency kegemaran anda termasuk CoinCentral!
  • Penyesuai duit syiling. Pastikan anda hanya mengesan koin yang berkaitan dengan portfolio anda
  • Sejumlah besar mata wang negara supaya anda dapat mengesan portfolio anda dalam mata wang yang sebenarnya anda gunakan setiap hari.

Pengkritik

Pembiayaan

Menurut laporan dari Rezeki, Ketua Pegawai Eksekutif Ed Moncada mengatakan bahawa aplikasi ini tidak dimonetisasi walaupun telah menjalankan tiga iklan sejak 2015. Dia terus mengatakan bahawa syarikat itu menolak beberapa pengiklan berpotensi, kebanyakan dari mereka berasal dari ICO. Ini masuk akal mempertimbangkan berapa banyak platform yang kehilangan pengguna kerana bot, spam, dan iklan yang berlebihan. Namun, hal itu menimbulkan persoalan bagaimana syarikat merancang untuk menghasilkan wang.

Tahun lalu pada bulan Oktober, Blockfolio menerima sejumlah besar $ 11.5 juta pengumpulan dana siri A. Ini menjelaskan bagaimana pasukan dapat terus mengembangkan produk unggulannya. Pengumpulan dana diketuai oleh Pantera Capital, dana lindung nilai yang terkenal di ruang cryptocurrency. Pelabur tambahan termasuk antara lain seperti Bitmex, Huobi, dan DCM Ventures. Reputasi Pantera harus terus memberikan tahap kredibiliti tambahan kepada Blockfolio.

Bagaimana Ia Merancang Menjana Wang?

Ini menyebabkan banyak pengkritik percaya bahawa satu-satunya cara untuk menjana wang pada masa akan datang adalah dengan menjual data pengguna. Idea ini tidak banyak diberikan kerana berapa banyak pengiklan membayar untuk data semacam ini hari ini. Pada masa ini, itu tidak menjadi masalah kerana tidak ada cara untuk mengaitkan portfolio pengguna dengan duit syiling sebenar yang mungkin mereka pegang. Selagi pengguna tidak perlu menyampaikan maklumat peribadi, ini tidak menjadi masalah.

Pertandingan

Blockfolio mempunyai penarafan luar biasa di gedung aplikasi yang memperoleh skor 4.8 dari 5 untuk iOS dan 4.7 dari kemungkinan 5 untuk Android. Seperti yang disebutkan sebelumnya, terdapat beberapa pesaing lain di luar sana seperti Delta, CryptoCompare, dan CoinTracking. Delta, bagaimanapun, boleh dikatakan satu-satunya yang dekat, sekurang-kurangnya dari segi maklum balas pengguna.

Kesimpulan: Blockfolio

Blockfolio mungkin mempunyai antara muka paling seksi dari pelacak portfolio utama di luar sana. Itu mungkin bukan elemen terpenting dari layanan yang baik tetapi manusia adalah makhluk visual dan antara muka yang rapi tentu menarik perhatian ramai. Nasib baik, aplikasi ini menyokong antara muka dengan fungsi yang baik dengan cara membuat grafik, statistik portfolio, dan makluman harga yang hebat..

sekatan

Ini benar-benar aplikasi hebat memandangkan percuma. Sekiranya anda menambah fakta bahawa tidak ada data peribadi yang diperlukan untuk memuat turunnya, anda mungkin tertanya-tanya apakah semuanya terdengar terlalu bagus untuk menjadi kenyataan. Pembiayaan pasti menolong tetapi pelabur besar seperti Pantera Capital tidak membiayai projek daripada kebaikan hati mereka. Mereka juga ingin melihat pulangan pelaburan mereka.

Pada masa ini tidak jelas bagaimana Blockfolio akan mengewangkan aplikasinya pada masa akan datang. Menurut anggota pasukan Blockfolio, Blockfolio mengambil perlindungan data pengguna dengan sangat serius dan tidak pernah, tidak akan, dan tidak pernah merancang untuk mengewangkan atau menjual data pengguna. Ini menjadikan Blocklock pilihan terbaik bagi mereka yang prihatin terhadap privasi mereka dan harus kekal sebagai pengurus portfolio kegemaran peminat untuk tahun-tahun akan datang.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me