Apa itu Electroneum?

Electroneum adalah cryptocurrency pertama yang bergerak untuk penggunaan secara besar-besaran. Pasukan Electroneum menjadikan memperoleh cryptocurrency sebagai semudah memuat turun aplikasi. Dengan memecahkan halangan untuk memperolehnya, pasukan Electroneum percaya bahawa mereka dapat menyebarkan duit syiling mereka jauh-jauh.

Terdapat banyak orang yang ingin membeli pelbagai duit syiling tetapi tidak bersedia menghantar selfie yang canggung dengan pasport mereka ke laman web yang mereka tidak tahu. Terdapat juga masalah menghubungkan akaun bank dan membayar yuran yang sangat tinggi. Electroneum merasakan bahawa mereka mempunyai penyelesaian dan dalam panduan ini, kami akan mengulas bagaimana mereka bertujuan untuk membawa cryptocurrency kepada orang ramai.

Dalam panduan ini kita akan membahas perkara berikut:

Bagaimana Electroneum Berfungsi?

Electroneum, juga disebut sebagai ETN, dibangun dari pangkalan kode Monero untuk membolehkan transaksi pada blockchain terdesentralisasi. Seperti Monero, Electroneum mempunyai beberapa ciri privasi terbina dalam. Salah satu kritikan utama Bitcoin adalah bahawa baki setiap alamat dompet adalah umum dan mudah dicari. Masalah ini diselesaikan dengan alamat stealth Electroneum, kunci awam sekali sahaja yang “menghalang dana penerima daripada dihubungkan dengan dompet mereka. Alamat itu dapat diaudit oleh pihak ketiga untuk membuktikan transaksi berlaku (dengan pengirim berkongsi kunci pandangan umum mereka).

Penerima mendapatkan dana mereka melalui kunci paparan peribadi dompet mereka yang mengimbas blockchain. Setelah dikesan dan diambil oleh dompet, kunci peribadi sekali guna dibuat (sepadan dengan kunci awam pengirim).

Penerima kini dapat membelanjakan dana tersebut dengan menggunakan kunci perbelanjaan peribadi mereka. Ini berlaku tanpa pengirim, penerima, atau jumlah yang ditransaksikan secara terbuka. Sekiranya anda ingin membaca lebih lanjut mengenai teknologi privasi di belakang Monero dan Electroneum, kami mencadangkan panduan Monero kami di sini.

Transaksi agak pantas dengan bayaran dinamik berdasarkan tahap lalu lintas di rangkaian. Anda boleh melihat blok baru-baru ini di sini. Sebilangan besar urus niaga dilakukan kurang daripada 0.2 ETN dalam jumlah yuran dan blok baru ditambahkan setiap minit atau lebih.

Pangkalan data Electroneum cuba mengelakkan ASIC yang kuat mempunyai kelebihan besar berbanding pelombong CPU. Perlombongan menggunakan algoritma terikat memori untuk mencuba dan mendorong perlombongan CPU, yang memberi pengguna akses mudah ke ETN. Keupayaan untuk memberi semua orang akses kepada duit syiling ini akan menjadi tema berulang sepanjang panduan ini.

Aplikasi Mudah Alih

Pembezaan terbesar Electroneum adalah menggunakan aplikasi mudah alih untuk membawa pengguna baru. Ia sudah tersedia untuk Android dan iOS.

Log Masuk Aplikasi Electroneum

Log masuk aplikasi mudah alih

Aplikasi ini menyediakan akses ke dompet digital dan keupayaan untuk menghantar dan menerima ETN. Untuk keselamatan tambahan, anda juga mempunyai pilihan untuk membuat dompet kertas di luar talian. Sebaiknya sebarkan duit syiling anda di beberapa dompet kertas sekiranya anda kehilangannya.

Dompet Electroneum

Uruskan dana ETN anda

Aplikasi ini mendorong anda untuk berkongsi pengetahuan anda mengenai Electroneum dengan dunia. Sesiapa sahaja yang mengajak lima rakan untuk menyertai aplikasi ini akan menyertai pertandingan untuk memenangi 5000 ETN. Pengguna baru yang anda jemput juga layak menang.

Rujukan Elektroneum

Faedah rujukan

Perlombongan Mudah Alih

Ciri yang paling menarik adalah kemampuan untuk melakukan perlombongan mudah alih. Aplikasi ini akan membolehkan CPU telefon anda terlibat dalam perlombongan simulasi. Ini tidak menyebabkan telefon anda menjadi panas atau kehilangan jangka hayat bateri yang ketara. Perlombongan juga menggunakan jumlah data internet anda yang tidak dapat diabaikan. Walaupun perlombongan mudah alih anda sebenarnya tidak dapat membantu mengesahkan blok baru di blockchain, anda masih akan menerima ganjaran.

Aplikasi ini memerlukan penggunaan CPU anda untuk mengajar anda mengenai hubungan antara kekuatan komputer anda dan kemampuan menambang. Akhirnya, mereka berharap dapat menukar sebilangan pelombong bergerak ke pelombong penuh di komputer. Menggunakan CPU telefon juga menghalang orang untuk meniru ribuan lelaran aplikasi di komputer untuk menerima duit syiling percuma.

Perlombongan Mudah Alih

Pelombong bergerak

Tetapi mengapa membayar orang untuk melakukan perlombongan maya? “Pelombong bergerak membawa kegunaan pemasaran viral ke Electroneum. Penting untuk diingat bahawa mereka tidak membawa utiliti blockchain, mereka membawa utiliti yang berbeza – mereka membawa pengguna dengan CPA yang sangat rendah dan membiarkan Electroneum mengalami pertumbuhan virus. ”

Aplikasi ini kini mempunyai 1.5 juta pengguna berdaftar di Android dan iOS dan terus berkembang.

Bekalan dan Kemampanan Syiling

Pasukan ini menyediakan 4.4 bilion ETN untuk pelabur di ICO. Mereka yang berkongsi ICO dan menerjemahkan maklumat yang relevan menerima gabungan 20 juta ETN. Pasukan inti 12 orang juga memperuntukkan 20 juta ETN untuk tujuan pembiayaan. Terdapat bekalan yang beredar hampir 8.5 bilion ETN yang akhirnya akan mencapai bekalan maksimum 21 bilion ETN melalui penghargaan kepada pelombong.

21 bilion syiling dipilih daripada 21 juta Bitcoin atas sebab psikologi. Mereka merasakan pengguna akan lebih puas memperoleh duit syiling penuh sebagai ganjaran dan lebih suka membuat pembelian dalam nilai integer. Setelah semua duit syiling dilombong, pelombong masih dapat memperoleh keuntungan dengan mengumpulkan yuran transaksi.

Mengenai Electroneum

Sejarah Elektroneum

Electroneum ICO mencapai jumlah maksimum 40 juta dolar semasa penggalangan dana. Pembebasan Github mereka adalah 1 November. Namun, sebelum pelancaran aplikasi mudah alih, mereka dilanda serangan penolakan perkhidmatan (DDoS) yang diedarkan. Pasukan terpaksa mematikan pelayan mereka dan bekerja lebih dari 26 jam berturut-turut untuk menangani serangan tersebut.

Akhirnya, setelah beberapa penangguhan, para pelabur ICO diedarkan duit syiling mereka dan Electroneum terus berusaha mencapai tujuan mereka menyebarkan ETN kepada orang ramai. Lebih 690 juta ETN dipindahkan dalam 24 jam pertama, hanya memerlukan 430 ETN.

Ahad 18.41 Pengekodan secepat yang kami dapat. Berusaha menayangkan ini sepanjang hujung minggu. Terima kasih atas kesabaran, Semoga mendapat berita baik petang ini! pic.twitter.com/wuZQZGoHUJ

– elektroneum (@electroneum) 5 November 2017

Pasukan dan Kemajuan Electroneum

Electroneum menggelar dirinya sebagai cryptocurrency pertama di Britain. Pasukan 18, yang berpusat di Kent, diketuai oleh Richard Ells, pengasas bersama SiteWizard dan Retortal.com. James Atkinson adalah ketua Pasukan Pembangunan Electroneum dengan pengalaman lebih dari 10 tahun. Dia memimpin pertuduhan di Aplikasi Electroneum.

Dean Cole, sebaliknya, dikenal sebagai “anggota pasukan dengan tidur paling sedikit … memakan kafein dalam jumlah besar.” Dia mengekalkan dan mengembangkan pelayan yang diperlukan untuk melombong dan bertransaksi di Electroneum.

Pasukan Electroneum

Bahagian Pasukan Electroneum

Perkongsian

Pasukan Electroneum secara aktif mencari perkongsian untuk menyebarkan ETN. Mereka telah bekerjasama dengan XIUS, syarikat pembayaran telekomunikasi. Electroneum ingin menggunakan perkongsian ini untuk mempromosikan penggunaan aplikasi perlombongan mudah alih mereka sebagai cara untuk mengimbangi kos memiliki telefon pintar.

BMedia, sebuah syarikat media sosial dan e-dagang yang berpusat di Jepun, juga telah bekerjasama dengan Electroneum. 500,000 pengikut Facebook BMedia dan jangkauan bulanan 10 juta pengguna harus memainkan peranan penting dalam rancangan pemasaran ETN.

Syarikat Fanfare memberikan hadiah dan hadiah kepada pengguna yang memuat naik video mereka sendiri mengenai produk yang mereka gemari. Electroneum telah bekerjasama dengan mereka semoga suatu hari nanti memberi penghargaan kepada pengguna mereka dengan ETN.

Permainan dalam talian

Pasukan Electroneum berharap dapat menggantikan mata wang dalam permainan, seperti emas World of Warcraft, dengan ETN. Bayangkan semua pencarian yang telah selesai dan item yang dijual dibayar dalam mata wang yang dapat dengan mudah ditukar kepada cryptocurrency atau fiat lain. Ini bukan sahaja mendorong pemain untuk bermain lebih banyak, tetapi syarikat permainan boleh mengenakan bayaran untuk deposit dan pengeluaran ETN dari ekosistem mereka.

Membuat permainan yang mengiklankan ETN sebagai mata wang dalam permainan juga terbukti menjadi alat pemasaran yang berkesan. Satu permainan mudah alih melibatkan usaha menerbangkan roket ke bulan semasa mengumpulkan ETN. Apabila pemain mati, mereka harus menonton iklan video untuk membantu membiayai ETN yang diberikan kepada pengguna.

Berjudi

Terdapat beberapa laman web perjudian yang sudah menerima Bitcoin, tetapi masalahnya adalah sukar bagi kebanyakan orang untuk mendapatkannya. Sebilangan besar perjudian dalam talian berlaku di luar Amerika, di mana sukar untuk memperoleh Bitcoin. Sebilangan besar negara tidak mempunyai akses ke Coinbase atau Gemini dan pertukaran tempatan mereka sering mempunyai bayaran 7% atau lebih tinggi. Electroneum sekali lagi berharap dapat mengurangkan geseran dan mendorong laman web perjudian untuk menerima mata wang.

Perlombongan Elektroneum

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, kerana sifat algoritma perlombongan Electroneum yang tahan ASIC, masih mungkin untuk melombong syiling hanya dengan CPU anda. Anda boleh melengkapkan muat turun pantas dan bergabung dengan kumpulan perlombongan dengan segera di sini. Ganjaran blok purata adalah sekitar 9,500 ETN.

Peta Jalan

Garis masa Electroneum cukup luas. Beberapa perkembangan menarik untuk sepanjang 2018 termasuk aplikasi komuniti, laman web pertunjukan ekonomi, dan penyelesaian pembayaran segera. Walau bagaimanapun, tidak ada garis panduan terperinci yang melampaui ini atau untuk cakrawala waktu pada tahun 2019.

Peta Jalan Elektroneum

Matlamat peta jalan terkini untuk pasukan Electroneum

Sejarah Perdagangan

Harga ICO ETN adalah satu sen. Mereka yang berjaya menjual pada tahap tertinggi tahun lalu, boleh memperoleh pulangan melebihi 15 kali ganda pelaburan awal mereka. Malangnya, walaupun berita baik pelombong mudah alih dan versi iOS tidak melakukan apa-apa untuk menghentikan penurunan harga ETN yang mendadak pada tahun 2018.

Pasukan ini baru-baru ini mengumumkan perkembangan menarik yang akan membolehkan Electroneum mematuhi KYC dan memberikan integrasi pembayaran yang lebih baik dengan perniagaan yang ada. Sebilangan besar berita syarikat, bagaimanapun, kemungkinan besar tidak akan mengubah harga kerana ETN masih merupakan syiling topi kecil. Apabila pasaran pulih di bahagian belakang Bitcoin, kita mungkin akan melihat kehidupan semula untuk ETN.

Di Mana Anda Boleh Membeli Electroneum?

ETN pada mulanya hanya tersedia di Cryptopia. Nasib baik, KuCoin sejak itu memilih untuk disenaraikan yang merupakan petanda baik untuk meningkatkan kecairan dalam duit syiling. Selain itu, ada beberapa bursa yang lebih kecil di mana ia dapat diperdagangkan, walaupun hanya dengan beberapa pembeli dan penjual, Anda mungkin mengalami kesulitan untuk memenuhi perdagangan Anda.

Di Mana Anda Boleh Menyimpan Electroneum?

Anda boleh menemui Pengurus Dompet Electroneum di sini.

Pengurus Dompet ETN

Pengurus Wallet

Melalui pengurus dompet, anda boleh menyediakan dompet dalam talian atau luar talian. Dompet dalam talian yang anda daftarkan dapat diakses melalui aplikasi menggunakan maklumat masuk yang sama. Anda boleh mengikuti ini panduan terperinci dari pasukan mengenai cara membuat, menyimpan dan melindungi dompet luar talian anda.

Kesimpulannya

Sekiranya anda baru menggunakan crypto dan tidak menyukai masalah mendaftar dengan pertukaran, memuat turun aplikasi Electroneum dan cuba memenangi syiling percuma mungkin merupakan entri terbaik anda ke dunia ini. Selain itu, jika ASIC yang keras dan mahal menakutkan anda, maka periksa penyelesaian perlombongan CPU Electroneum. Walaupun Electroneum dinamai elektron, sukar untuk bersikap negatif terhadap masa depannya.

Catatan Editor: Artikel ini dikemas kini oleh Ryan Smith pada 11.23.2018 untuk mencerminkan perubahan terkini projek.

Sumber tambahan

Twitter

Reddit

Github

Telegram

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me