ION adalah cryptocurrency dari Komuniti permainan Ionomy. Tujuan mereka adalah untuk mewujudkan “ekosistem yang berkembang maju” yang berpusat pada permainan dan barang digital yang dibayar dengan ION. Sekiranya anda berfikir bahawa kedengarannya sangat biasa (Enjin Coin, GameCredits), tahan. Terdapat ciri-ciri tertentu yang membezakan ION dari duit syiling permainan lain.

Untuk satu, ION memberi penghargaan kepada penyertaan rangkaian melalui Proof-of-Stake (PoS) statik dan bukannya Proof-of-Work (PoW) atau Proof-of-Stake biasa (lebih banyak lagi dalam sekejap).

Dalam panduan ini, kami akan melihat semua butiran penting mengenai ION, termasuk:

Bagaimanakah ia berfungsi?

Daripada memberi ganjaran untuk “usia duit syiling” (berapa lama anda memegang token), ION memberi ganjaran untuk “usia penyambungan” (panjang aktiviti di rangkaian). Ini bertujuan untuk menghilangkan penyalahgunaan dari orang yang tidak secara aktif menyumbang ke rangkaian. Sistem PoS statik memberi ganjaran kepada pengguna semasa mereka mengambil bahagian dan bermain permainan. Ganjarannya berkadar dengan jumlah masa yang dihabiskan dan “kerja” setiap nod aktif menyumbang.

Idea di sebalik ini adalah untuk mengelakkan pemusatan (syarikat besar yang memiliki token terbanyak dan nilai tambah untuk usia mereka) dan mendorong kesihatan rangkaian, iaitu lebih banyak penyertaan membawa kepada komuniti pemain yang lebih berinsentif.

Kelestarian

Sekiranya anda ingin menyelami kertas putih, anda boleh melihatnya di sini. Tetapi premis asasnya adalah bahawa sistem Proof-of-Work (PoW) Bitcoin tidak lagi dapat dilaksanakan. Dan bahawa Ethereum Proof-of-Stake (PoS) tidak cukup inklusif atau memberi insentif.

Proof-of-Work Vs Proof-of-Stake

Pasukan Ionomy membincangkan masa lalu Bitcoin yang cerah dan bagaimana pelombong dapat mengekalkan lekapan terdesentralisasi hanya dengan menggunakan komputer riba. Namun, sekarang, rangkaian Bitcoin bergantung pada sejumlah besar kekuatan komputasi yang sangat buruk bagi alam sekitar. Ini juga membawa kepada pemusatan sejak perlombongan dilakukan oleh syarikat besar dengan ladang perlombongan raksasa.

Ionomy menolak sistem Proof-of-Work yang memihak kepada Proof-of-Stake yang bergantung pada rangkaian pengedaran tenaga rendah. Namun, mereka mengambilnya selangkah lebih maju dengan menjadikannya statis. Pada asasnya, PoS bergantung pada pengumpulan duit syiling dan bukannya kekuatan komputasi untuk mengamankan rangkaian.

Jadi, model awal berdasarkan umur duit syiling (berapa lama duit syiling disimpan di dompet) dan berat duit syiling (berapa banyak yang ada di dompet). Tetapi kedua-duanya gagal mendorong penyertaan rangkaian.

Terdapat masalah lain dengan sistem ini juga. Sebagai contoh, apa yang menghalang pemegang kripto menyimpan sejumlah besar token ke dalam dompet, membawanya ke luar talian, menambah usia duit syiling, dan membawanya kembali dalam talian untuk meraih ganjaran?

Lebih-lebih lagi, ION berpendapat bahawa pengguna besar, seperti pertukaran, juga dapat duit syiling HODL tanpa mengambil bahagian, yang merosakkan integriti rangkaian. Ini juga menurunkan nilai pasaran duit syiling, kerana mereka hanya berhubung untuk menjual sejumlah besar.

Bukti Statik Statik

ION menggunakan Proof-of-Stake yang statik untuk menghilangkan masalah di atas. Ganjarannya “statik” kerana selalu sama (50 peratus daripada ganjaran blok). Ini memberi pengguna “jaringan yang kuat, cepat, dan aman” yang mereka inginkan dan layak. Berat duit syiling tetap penting, jadi, semakin banyak yang anda pegang, semakin banyak yang anda perolehi, tetapi usia penyambungan kini menjadi faktor utama.

Oleh itu, anda mendapat ganjaran untuk jangka masa bahawa dompet anda aktif di rangkaian. Umur duit syiling juga dikeluarkan dari model dan pengguna dapat mempertaruhkan duit syiling dengan aktif di rangkaian dan melalui jumlah ION yang mereka pegang.

Bekalan

Terdapat sejumlah 55 juta ION dengan sejumlah 27,505,100 juta ION didaftarkan pada Coinmarketcap sekarang (21,605,100 ION yang beredar).

3.4 juta ION diperuntukkan kepada Ionomy untuk diedarkan sebagai insentif melalui aplikasi permainan yang dirancang dan 2.5 juta diperuntukkan untuk membayar karunia untuk pengembangan koin.

Selebihnya syiling akan dihasilkan melalui Proof-of-Stake.

Sekat Ganjaran

Anda boleh melihat jadual ganjaran blok di bawah:

Sekat jadual ganjaran

Jadual Ganjaran Blok ION

Pada tahun pertama, mereka akan mengeluarkan 23 ION setiap blok dan kemudian mengurangkannya setiap tahun setelah mengikut jadual. Bitcoin juga mempunyai bekalan terhad dan dimulakan dengan memberi ganjaran 50 BTC setiap blok, dan mengurangkan jumlahnya dari masa ke masa.

Senang mendengar tentang teori bukan sekadar memberi penghargaan kepada pemegang cryptocurrency berat. Walau bagaimanapun, jika anda melihatnya Senarai kaya ION, anda akan melihat bahawa hampir 40 peratus token dipegang oleh 10 alamat yang sama. Kedengarannya sedikit seolah-olah pasukan ION mengambil ganjaran terbesar. Walaupun kami tidak menuding jari di sini.

Senarai Kaya ION

Senarai Kaya ION

Mengenai ION

Dilancarkan oleh Ionomy, sebuah komuniti untuk pemain dan pengembang, ION adalah cryptocurrency yang digunakan untuk membeli dan menjual di laman web mereka. Sesiapa sahaja boleh pergi ke laman web dan membuat akaun, dan sebenarnya sangat mesra pengguna. Terdapat keseluruhan ekonomi dalaman dan ekosistem yang berlaku.

Anda boleh memiliki dompet ION atau BTC, dan anda boleh membeli terus dari laman web mereka daripada terus bertukar. Anda juga boleh mempertaruhkan syiling dan juga menukar beberapa cryptocurrency menjadi ION, termasuk Gnosis, DigiByte, Storj, Clams, Dash, Ether Classic, dan sekumpulan altcoin lain.

Papan Pemuka ION

Papan Pemuka ION

Untuk Pemain

Ionomy Studios telah mencipta permainan yang mendorong pengguna untuk bermain. Semakin banyak mereka bermain, semakin banyak yang mereka perolehi. Tetapi untuk memastikannya tidak membosankan, ada kejohanan mingguan, pemain boleh bermain antara satu sama lain dan memenangi hadiah istimewa. Sekiranya pengguna membeli item dalam permainan dengan ION mereka, mereka akan mendapat potongan 50 peratus. Selain itu, mereka mengatakan bahawa “menguangkan Bitcoin adalah mudah di pertukaran pelbagai mata wang.”

Untuk Pemaju

Ionomy mempunyai PWR-GRD yang “mempermudah” untuk pemaju memperoleh sambil menambahkan ciri ke permainan. PWR-GRD menawarkan bahawa rangkaian perkhidmatan penuh yang membantu pembangun membuat permainan yang lebih baik melalui pilihan seperti crowdfunding, iklan bersepadu, dan ganjaran tunai. Terdapat juga komuniti sosial yang besar untuk memberi maklum balas dan galakan.

Secara teori…

ION Mempunyai Banyak Skeptis

Komuniti ION nampaknya tidak begitu terkesan. Sebenarnya, hanya dari memeriksa komen mereka Bitcointalk, nampaknya keluhan yang luar biasa adalah kekurangan permainan yang berkualiti.

Seorang pengguna menulis, “Apakah ION masih merupakan duit syiling permainan? Jika ya, di mana semua permainan itu? ” Dan ada banyak komen lain yang terus berlanjutan.

Forum bitcointalk

Pengguna ION yang tidak puas hati

Sebenarnya, dengan hanya bermain permainan Ionomy, cukup jelas bahawa mereka bukan Grand Theft Auto. Nampaknya tidak ada banyak insentif untuk bermain selain mengumpulkan wang.

Lebih-lebih lagi, kritikan terhadap ICO mereka memekakkan telinga, dengan banyak orang menuduhnya menjadi penipuan. Bendera merah lain yang mungkin adalah Ketua Strategi Ionomi adalah Adam Matlack dari Paycoin dan GAWMiners kemasyhuran skandal.

Senarai kaya itu mungkin tidak sesuai untuk sesetengah orang.

Sejarah Perdagangan

Walaupun terdapat lonjakan Bitcoin dan altcoin lain yang besar pada tahun 2017, duit syiling ION mengekalkan nilai yang cukup stabil sepanjang separuh pertama tahun ini. Sepanjang separuh kedua tahun lalu, tidak mengejutkan harganya meningkat seiring dengan kenaikan harga untuk mencapai tahap tertinggi sepanjang masa hanya lebih dari $ 7 (~ 0.00048000 BTC) pada bulan Januari 2018 sebelum turun kembali ke sekitar $ 2.30 (~ 0.00024818 BTC).

Kami menyaksikan kenaikan harga pada bulan Mac 2018 menjadi $ 4,88 (~ 0,00044103 BTC), yang mungkin disebabkan oleh pengumuman Ionomy Lightning API untuk pemaju. Tetapi harga ION ditutup kembali dan kini bernilai ~ $ 1,13 (~ 0,00016014 BTC).

API Petir ION

Tweet API ION Lightning

Nampaknya tidak banyak yang menggembirakan oleh ION sekarang kecuali harga yang murah. Penukar permainan yang sebenar (mengerti ?!) akan datang jika mereka membuat permainan hit seperti Angry Birds atau Grand Theft Auto, maka harga duit syiling dapat meningkat secara mendadak. Sudah tentu, ION bukan tanpa potensi dan itu sahaja menjadikan projek ini bernilai sekurang-kurangnya mengawasi setengahnya.

Tempat Beli dan Simpan ION

Terdapat beberapa pertukaran di mana anda boleh membeli ION. Ini termasuk Bittrex dan Upbit. Tetapi tempat utama untuk membeli ION adalah secara langsung di laman web yang memberi ganjaran kepada pengguna kerana ketersambungan dan menyimpan syiling mereka di dalam ekosistem.

Anda boleh membeli token dengan beberapa altcoin seperti yang disebutkan di atas, atau dengan Bitcoin. Tetapi menyimpannya di platform Ionomy mungkin terasa sedikit tidak menyenangkan jika anda bimbang tentang masalah keselamatan.

Kesimpulannya

ICON ION mendapat banyak tinjauan dan kritikan. Terdapat sebilangan besar akhbar negatif dan anggota masyarakat menyebutnya sebagai penipuan. Itu mungkin patut diperhatikan, walaupun, “penipuan” adalah istilah yang sudah terlalu banyak digunakan Seseorang boleh berpendapat bahawa definisi penipuan tidak menerima apa-apa untuk pelaburan anda. Walau bagaimanapun, dengan ION, anda akan mendapat ganjaran semasa anda bermain dan anda juga boleh mempertaruhkan duit syiling anda sendiri.

Pasukan telah melakukan banyak usaha untuk memperbaiki permulaan mereka yang malang. Ionomy telah membina platform yang hebat dengan ekonomi dalaman yang bagus, dan banyak pilihan dan ciri. Tetapi sayangnya, nampaknya produk utama kurang pada masa ini: permainan yang tersedia untuk dimainkan adalah hambar yang terbaik.

Buat masa ini, jika permainan berkualiti yang anda mahukan, anda mungkin lebih baik menghabiskan wang anda di Xbox baru. Tetapi jika anda melihat koin ini sebagai pelaburan, ada kemungkinan permainan pembunuh atau perkongsian utama dapat menaikkan harganya. Kami akan membiarkannya mengikut pertimbangan anda.

Sumber tambahan

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me