Apa itu Kad Monaco? | Panduan Permulaan

Apa itu Kad Monaco (MCO)?

Kad Monaco adalah Kad debit berjenama Visa yang diambil dari akaun bank yang dibiayai oleh cryptocurrency. Oleh kerana kad Visa, anda boleh menggunakan kad Monaco anda seperti kad yang lain.

Kad dan akaun bank Monaco adalah percuma untuk pemegang cryptocurrency. Untuk membuka akaun, anda hanya mendaftar, mengesahkan identiti anda, dan memindahkan salah satu daripada pelbagai cryptocurrency yang diterima ke akaun anda. Pada masa ini, Monaco tersedia untuk pelanggan di Asia. Mereka juga mempunyai senarai tunggu untuk pelanggan Eropah. Pelanggan di Amerika Syarikat tidak dapat menggunakan Monaco pada masa ini. Namun, ada rancangan untuk mengubahnya.

aplikasi kad monaco

Akaun kad Monaco mempunyai tiada baki minimum dan tiada bayaran bulanan. Walau bagaimanapun, terdapat had $ 200 untuk pengeluaran ATM percuma dan had pertukaran antara bank sebanyak $ 2,000. Sekiranya anda memilih untuk melabur dan memegang token MCO, maka anda boleh menaik taraf ke kad edisi terhad. Kad-kad ini mempunyai had yang lebih tinggi untuk pemindahan ATM dan antara bank selain kelihatan lebih sejuk daripada kad percuma.

Menyelesaikan masalah pembayaran sehari-hari berpotensi menjadi besar untuk cryptocurrency. Walau bagaimanapun, kad Monaco bukan satu-satunya projek yang cuba membuat kad debit (atau prabayar) yang disokong crypto. Projek lain, seperti TenX, sedang menyelesaikan masalah yang sama. Semua projek ini menghadapi cabaran untuk melaksanakan kad tersebut secara besar-besaran dan mematuhi peraturan. Monaco berharap dapat memecahkan kodnya, akhirnya mendapatkan cryptocurrency dan kaedah pembayaran yang popular untuk dimainkan bersama.

Kad Visa, Dibiayai oleh Crypto

Keseluruhan idea di sebalik Monaco adalah menjadikan perbelanjaan harian dengan cryptocurrency menjadi mudah. Sekiranya lebih banyak orang dapat membayar dengan cryptocurrency di kedai kopi dan kedai runcit, maka menjadi lebih menarik untuk memegang cryptocurrency. Namun, sehingga kini, kegunaan crypto untuk perbelanjaan telah menjadi penghalang utama penggunaannya.

screen1 monaco

Penyelesaian Monaco menyatukan aplikasi mudah alih dan kad Monaco berjenama Visa. Untuk memulakan, anda akan memasukkan cryptocurrency ke dalam akaun Monaco mereka. Selepas itu, anda boleh menghabiskan cryptocurrency menggunakan kad Monaco. Monaco menjaga pertukaran dan penukaran.

Lebih-lebih lagi, Monaco mengendalikan pertukaran dengan kos serendah mungkin, tanpa mengenakan sebarang kos pemprosesan kepada pengguna. Oleh itu, model perniagaan Monaco tidak berkisar untuk menjana wang daripada pelanggannya. Sebagai gantinya, Monaco menjana wang dari peniaga yang dibeli oleh pelanggannya. Bayaran memproses kad saudagar biasanya 3-4% urus niaga. Dari jumlah itu, Monaco mengambil 1.5-2% pada setiap transaksi.

screen2 monaco

Monaco menghasilkan wang ketika pelanggan menggunakan kad Monaco, jadi ia mempunyai insentif yang kuat untuk membuat pengalaman yang mesra pengguna dan sangat serasi.

Tunggu sekejap. Bukankah ini bertentangan dengan visi Satoshi?

Penting untuk disebutkan bahawa banyak crypto-diehard mempertimbangkan untuk menggunakan kad Visa sebagai langkah menjual. Menurut mereka, Satoshi mahukan crypto menggantikan Visa, tidak berfungsi dengannya. Ini sebahagian besarnya adalah perbahasan falsafah. Di satu pihak, Visa mempunyai sistem dan dominasi pasaran yang mapan sekarang. Adalah masuk akal untuk bekerjasama dengan mereka. Sebaliknya, bergantung pada institusi terpusat seperti Visa tidak banyak menarik minat crypto. Pada akhirnya, terpulang kepada anda untuk menentukan di mana anda menghadapi masalah ini. Satu perkara yang pasti, lebih banyak projek akan diselesaikan untuk mengatasi masalah ini.

Merentas sempadan, Tanpa Bayaran

Oleh kerana kad Monaco disokong oleh cryptocurrency, kad tersebut tidak mempunyai masalah sempadan seperti mata wang fiat. Hasilnya, anda boleh menggunakan kad Monaco ke mana sahaja anda pergi. Kad ini secara automatik akan menjadi mata wang fiat tempatan semasa anda membuat pembelian.

Bayaran dan kadar pertukaran yang rendah juga berlaku di negara lain. Transaksi berlaku pada kadar pertukaran tepat yang diterima Monaco sebagai pedagang institusi. Sebaliknya, apabila anda menggunakan kad debit melintasi sempadan dengan kebanyakan bank, mereka akan menambahkan peratusan tambahan pada kadar pertukaran atau memasukkan yuran transaksi.

Monaco mempunyai hubungan dengan lapan daripada sepuluh bank pertukaran asing antarabangsa untuk memudahkan pertukaran mata wang.

Oleh itu, kita dapat melihat bahawa Monaco mempunyai sekurang-kurangnya dua kes penggunaan yang ideal untuk pelbagai jenis pelanggan. Yang pertama adalah pemegang / pelabur cryptocurrency yang ingin dapat menghabiskan crypto mereka dengan mudah tanpa perlu menukarnya kembali ke fiat. Kes penggunaan kedua adalah untuk pelancong antarabangsa yang perlu membuat pembelian dengan mudah dalam pelbagai mata wang.

Pulangan Tunai

Kad Monaco juga dilengkapi dengan program pengembalian wang tunai 2% untuk pemegang kad. Ganjaran pengembalian wang tunai ini terdapat dalam bentuk token MCO. Oleh itu, nilai sebenar ganjaran wang tunai berbeza dengan nilai token MCO. Baki pulangan tunai anda boleh bertambah atau menyusut bergantung pada seberapa baik prestasi Monaco sebagai sebuah syarikat.

Sudah tentu, MCO berdagang di banyak bursa utama dan anda bebas menukarnya dengan mata wang lain sebaik sahaja anda menerima ganjaran wang tunai anda.

Peraturan & Pematuhan

Peraturan dan pematuhan telah menjadi masalah besar bagi pesaing yang berusaha mengatur kaedah pembayaran serupa yang disokong oleh cryptocurrency. Kad Monaco memikirkan cara terbaik untuk mengendalikan kad Visa yang sesuai. Selain itu, mereka telah bekerjasama dengan pemimpin industri yang mapan untuk menyediakan kad dan perkhidmatan pematuhan.

Gemalto adalah syarikat yang menghasilkan kad fizikal. Mereka adalah pengeluar kad antarabangsa dengan sejarah pembuatan kad Visa yang mapan.

Pemeriksaan Dunia Thomson Reuters menyediakan pengesahan KYC / AML. Jumio akan menguruskan pengesahan ID dan perkhidmatan identiti lain.

Akhirnya, pemproses Visa / Mastercard yang mematuhi PCI DSS tahap satu akan mengendalikan semua pemprosesan transaksi untuk kad Monaco.

Pasukan

Sejak ICO awal mereka, pasukan Monaco telah berkembang menjadi operasi penuh. Mereka telah menetapkan reputasi sebagai sangat responsif di media sosial dan forum, di mana mereka berbicara secara terbuka mengenai cabaran yang mereka hadapi. Pasukan ini sangat aktif di Bitcointalk.

ceo monaco

Kris Marszalek adalah CEO Monaco. Dia telah menjadi usahawan di Asia Tenggara selama bertahun-tahun, mengambil banyak syarikat dari sifar hingga $ 100 juta. Terutama, dia adalah CEO di Ensogo ketika berada dalam fasa pertumbuhan pesat. Beberapa pelabur merasa gementar mengenai hal ini sejak Ensogo runtuh tidak lama setelah Marszalek meninggalkan syarikat itu. Namun, tidak ada bukti yang menunjukkan bahawa dia terlibat dalam kematian Ensogo.

monaco cfo monaco cto

Baki pasukan kepimpinan terdiri daripada eksekutif yang mapan. Monaco mempunyai pasukan yang lebih tua dan berpengalaman daripada banyak projek crypto yang mungkin pernah anda saksikan. Mereka juga menunjukkan tahap profesionalisme yang tinggi dalam pemesejan dan gambar yang mereka paparkan mengenai diri mereka sendiri.

Peta Jalan

Kad Monaco belum dilancarkan sepenuhnya dan dihantar kepada pelanggan. Selain itu, kad hanya terdapat di negara terpilih. Strategi pelancaran memberi tumpuan kepada Asia terlebih dahulu, kemudian Eropah, kemudian Amerika Syarikat.

peta jalan kad monaco

Monaco telah melancarkan aplikasi mudah alih mereka, dan ia tersedia di App Store dan Google Play.

Jangkakan kad dihantar, lebih banyak perkongsian diumumkan, dan fungsi tambahan untuk aplikasi dalam setahun yang akan datang.

Duit Syiling Monaco (MCO)

Token MCO dilancarkan pada bulan Jun 2017 dengan penjualan token awam yang menghasilkan lebih dari $ 26 juta untuk Monaco.

MCO membantu dengan mudah tunai dalam rangkaian Monaco; ia juga merupakan mata wang untuk ganjaran wang tunai. Di samping itu, anda boleh memegang MCO untuk membuka kad Monaco bernilai lebih tinggi dengan had transaksi dan pengeluaran yang berbeza.

MCO mencapai paras tertinggi lebih dari $ 20 sejurus selepas pelancaran. Harganya turun sejak itu.

Cara Membeli Monaco Coin (MCO)

Monaco Coin (MCO) boleh didapati di banyak bursa utama, tetapi anda tidak boleh membelinya secara langsung dengan fiat. Anda perlu menukar ke ETH atau BTC terlebih dahulu.

Pertukaran yang disokong meliputi Binance, Bit-Z, Huobi, Bittrex, dan Liqui.

Tempat menyimpan duit syiling Monaco (MCO)

MCO adalah token ERC-20 di blockchain Ethereum. Oleh itu, anda boleh menyimpannya di mana-mana dompet yang sesuai dengan Ethereum.

MyEtherWallet mungkin paling mudah dan senang digunakan. Untuk keselamatan tambahan, pertimbangkan dompet perkakasan Ledger Nano S atau Trezor.

Kesimpulannya

Kad Monaco adalah pilihan yang menarik bagi sesiapa sahaja yang ingin melakukan pembelian setiap hari dengan cryptocurrency. Ia juga masuk akal bagi pelancong rentas sempadan. Walau bagaimanapun, kita boleh mengharapkan pelancarannya memakan masa yang lama dan banyak lebam di sepanjang jalan. Industri kewangan sangat terkawal dan pembayaran yang disokong oleh cryptocurrency adalah masalah yang rumit, walaupun penyelesaian Monaco nampaknya menjadikannya mudah dan mesra pengguna.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map