Siglo adalah seorang protokol blockchain di mana anda bertukar maklumat peribadi dan perhatian anda untuk akses Internet mudah alih. Pasukan di belakangnya menargetkan pasar berkembang di mana penggunaan telefon pintar adalah bermain bola salji. Telefon pintar memberi warganegara di negara-negara ini akses ke perkhidmatan, seperti perbankan, yang sebelumnya tidak tersedia. Tetapi mereka masih menghadapi sekatan jalan raya.

Data penyambungan mahal dan terhad, memaksa orang di negara-negara ini untuk menggunakan telefon prabayar dan membeli tambahan masa siaran jangka pendek. Oleh itu, walaupun telefon mudah diakses, komoditi yang menjadikannya berharga, Internet, masih terhad.

Butiran Utama ICO

Petikan: SGL

Jenis Token: ERC20

Harga Token ICO: 1 SGL = $ 0.009 USD

Matlamat Pengumpulan Dana: $ 8 juta USD (topi lembut), $ 25 juta USD (topi keras)

Jumlah Token: 8,000,000,000

Tersedia untuk Jualan Token: 2,880,000,000 (36,0%)

Ketahui Pelanggan Anda (KYC): Ya

Menerima: ETH

Bagaimanakah ia berfungsi?

Siglo menggunakan kontrak pintar Ethereum untuk memudahkan pertukaran data untuk hubungan antara pengguna, penyedia Internet, jenama, dan aplikasi terdesentralisasi (DApps). Mari kita gariskan entiti ini lebih jauh.

Pengguna adalah pelanggan akhir di rangkaian. Mereka menerima token Siglo (SGL) sebagai pertukaran untuk berkongsi data tanpa nama dan maklumat demografi mereka. Mereka dapat membelanjakan token ini pada produk, memperdagangkannya, atau yang paling penting, menukarnya dengan tambahan data.

Penyedia cukup berpegang pada nama mereka. Mereka memudahkan penambahan masa siaran untuk aplikasi dan pengguna Siglo. Farrow adalah penyedia pertama di rangkaian.

Jenama beli data yang dihasilkan pengguna sehingga mereka dapat membuat kempen iklan dan pemasaran yang lebih baik. Siglo memberi mereka peluang untuk menargetkan dan melacak pangkalan pelanggan yang sebelumnya tidak terwakili.

DApps mengintegrasikan protokol Siglo untuk membolehkan pengguna mereka mengewangkan data mereka. Mereka mungkin menggunakan SGL atau membuat token dalam aplikasinya sendiri.

Terdapat yuran minimum untuk semua transaksi protokol.

Ekosistem Siglo

Ekosistem Siglo

Syiling DApp

Walaupun protokol Siglo beroperasi menggunakan SGL, DApps pada infrastruktur dapat menerapkan token mereka sendiri. Memisahkan ekonomi token antara kedua-dua jenis ini memberi peluang kepada DApps untuk mewujudkan lebih banyak kestabilan dalam ekosistem mereka sendiri.

Pemisahan ini juga bermanfaat untuk aplikasi yang sudah mempunyai mata wang sendiri. Dengan memiliki koin DApp tertentu, mereka tidak perlu beralih ke sesuatu yang baru yang dapat mengelirukan pangkalan pelanggan mereka yang ada.

Untuk menjelaskan lebih lanjut, mari kita periksa DApp pertama Siglo, Babi.gi.

Pada aplikasi Pig.gi, anda memperoleh duit syiling Pig.gi kerana berinteraksi dengan jenama. Anda kemudian boleh menebus duit syiling ini untuk tiket tayang atau filem. Kontrak pintar dan perkhidmatan escrow menghubungkan syiling Pig.gi ke blockchain Siglo. Dan, mereka disokong oleh aset yang mendasari (iaitu, tambahan masa tayang) protokol. Oleh itu, akan selalu ada jumlah duit syiling Pig.gi yang sama atau lebih kecil daripada nilai tambah yang berkaitan untuk memastikan kesolvenan.

Tanda Siglo (SGL) & Butiran Jualan

SGL adalah token ERC20 dengan jumlah bekalan sebanyak lapan bilion. Anda boleh menebus token ini untuk produk tertentu di rangkaian, terutamanya penambahan waktu siaran.

Pasukan ini menjana 36 peratus token semasa Token Generation Event (TGE) berharga sekitar $ 0.0009 setiap SGL. Mereka akan mengagihkan selebihnya SGL seperti berikut:

  • 30% – Pelepasan masa depan di mana mereka akan melepaskan 1 token untuk setiap pengguna setelah rangkaian mencapai 10 juta pengguna
  • 19% – Rizab
  • 15% – Pasukan dan penasihat

Siglo akan menggunakan dana yang mereka kumpulkan selama TGE untuk pengembangan produk (45%), overhead operasi (30%), dan pemasaran (25%).

Pasukan ini belum menetapkan tarikh penjualan token mereka.

Butiran Jualan Token Siglo

Butiran Jualan Token Siglo

Pertandingan

Siglo agak unik di ruang blockchain. Sejauh data aktiviti perdagangan untuk kesambungan mudah alih, projek itu nampaknya berdiri sendiri. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa pasukan blockchain lain yang memberi tumpuan untuk memberi anda kawalan kewangan terhadap data anda.

Projek seperti Basic Attention Token (BAT) dan AdEx bertujuan untuk memberi pengguna peluang untuk menjana wang dari tabiat melayari dalam talian mereka. Walaupun begitu, mereka kehilangan titik fokus mudah alih / aplikasi yang dimiliki Siglo.

Pasukan Siglo

Brothers Joel dan Isaac Phillips mengasaskan Siglo pada bulan Oktober 2017. Sebelumnya, saudara Phillips membuat Pig.gi, aplikasi pertama yang mengintegrasikan protokol Siglo. Pasukan ini kini telah berkembang menjadi lebih daripada sepuluh anggota sepenuh masa yang tersebar di seluruh dunia.

Pasukan ini mempunyai segelintir penasihat yang paling terkenal adalah Anish Mohammed (penasihat Ripple, Exosphe.re Dean of Blockchain) dan Jeffrey GuyBone (pelabur malaikat Coinbase).

Kelebihannya

  • Produk unik. Siglo tidak mempunyai banyak persaingan dalam apa yang mereka lakukan. Selain itu, semasa pelancaran, mereka sudah mempunyai satu juta kuat pangkalan pengguna dari DApp pertama mereka, Pig.gi
  • Pasar yang tidak dilayan. Pasukan ini pada awalnya mensasarkan pasaran Amerika Latin, yang sering diabaikan oleh projek blockchain.
  • Pengalaman rangkaian data. Melalui Farrow Ventures Inc. dan Pig.gi, saudara Phillips mempunyai hubungan yang tepat dan pengalaman berurusan dengan penyedia rangkaian untuk memastikan hubungan yang stabil untuk rangkaian.

Kekurangannya

  • Kekurangan pengalaman blockchain. Anggota teknikal pasukan mempunyai banyak pengalaman membina aplikasi mudah alih tetapi tidak mempunyai komponen blockchain.
  • Hanya satu DApp. Sekarang, Pig.gi, syarikat pengasas Siglo sendiri, adalah satu-satunya DApp yang komited terhadap protokol tersebut.
  • Tiada produk. Pasukan ini masih dalam proses membina protokol. Seperti mana-mana pelaburan, projek yang merupakan pra-produk selalu mempunyai risiko.

Pemikiran Akhir

Siglo berbaris untuk menjadi peluang pelaburan yang berpotensi menguntungkan. Pasukan ini memasuki pasaran yang tidak dilayani dengan produk yang akan datang yang tidak banyak persaingan (berbanding dengan kawasan blockchain lain).

Walaupun mereka tidak mempunyai banyak pengalaman blockchain, pengasas Siglo memang mempunyai banyak pengetahuan mengenai kesambungan dan data mudah alih. Dengan membawa lebih dari satu juta pengguna Pig.gi ke rangkaian, projek ini dapat meningkatkan prestasi di atas persaingan.

Pada akhirnya, kejayaan Siglo bergantung pada seberapa baik mereka dapat melaksanakan pembuatan protokol yang mudah digunakan dan seberapa cepat mereka dapat memperoleh lebih banyak DApps menggunakan apa yang telah mereka buat.

Sumber tambahan

Twitter

Telegram

Sedang

GitHub

Reddit

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me