Penglihatan Nukleus adalah ekosistem perkakasan dan perisian hujung-ke-hujung yang dapat mengumpulkan dan mengedarkan data unik dari dunia luar talian. Ditubuhkan pada tahun 2014 di Universiti Harvard, Nucleus Vision menggabungkan perisian yang disokong blockchain dengan Sensor IoT proprietari untuk mewujudkan ekonomi data pengguna luar talian.

Perkakasan ION + Orbit Blockchain + Neural Network = nCash Universal Loyalty Program

Fasa pertama Nukleus Visi adalah perniagaan bata-dan-mortar untuk berhubung dengan pelanggan mereka melalui e-commerce seperti pengumpulan data. Di luar fasa pertama, perkakasan dan perisian yang dikembangkan oleh Nucleus Vision akan dimanfaatkan menjadi keselamatan rumah dan runcit bersama dengan penyelesaian lain seperti NFC.

Bagaimana Penglihatan Nukleus Berfungsi?

Kertas Teknikal Nukleus Visi: Satu Pager | Kertas Ringan | Kertas putih

Nucleus Vision terutamanya terdiri daripada tiga komponen: Blockchain Orbit, Sensor ION, dan Platform Perisikan Neuron. Ketiga-tiga komponen ini bekerjasama untuk mengumpulkan dan menyebarkan data pengguna luar talian antara ekonomi rakan kongsi dan pengguna. Untuk memahami sepenuhnya bagaimana Nucleus Vision berfungsi, adalah mustahak untuk melihat ketiga-tiga komponen ini secara individu.

Apa itu Nukleus Visi - Aliran proses

Aliran proses Penglihatan Nukleus

Sensor ION

Sekeping perkakasan yang dimiliki, Sensor ION mampu mengumpulkan data seperti suhu, tekanan, gerakan, pecutan, dan suara. Apabila dipasang, sensor menjadi simpul dalam rangkaian ION yang dapat digunakan untuk menutup ruang lantai ruang runcit.

Dirancang selama lebih dari tiga tahun, sensor ION difokuskan untuk mengurangkan halangan untuk mengakses. Yang paling menarik, ia tidak memerlukan Bluetooth, RFID, Wifi, NFC, atau perkakasan khusus lain untuk pelanggan dikenali di rangkaian ION. Seorang pelanggan akan dilihat di rangkaian dengan syarat mereka mempunyai telefon bimbit dan mana-mana telefon bimbit akan melakukannya.

Setiap unit Sensor ION akan meliputi ruang lantai 200 meter, sesuai untuk perniagaan kecil. Walau bagaimanapun, sensor dapat digunakan untuk membentuk rangkaian ION dan menutup lebih banyak ruang dengan menambahkan unit tambahan. Sensor ION akan memproses 32 ID per 612 mikrodetik, tetapi sekali lagi dapat dihubungkan untuk kawasan trafik kaki dengan jumlah yang lebih tinggi.

Ringkasnya, Sensor ION digunakan terlebih dahulu untuk mengenal pasti pelanggan. Setelah pelanggan dikenal pasti dalam rangkaian ION, sensor menyampaikan ID ke komponen lain dari Nucleus Vision. Walaupun Neural Network atau Orbit Blockchain memainkan peranannya, sensor ION akan terus mengumpulkan data unik pada pelanggan yang masih berada di dalam rangkaian ION.

nCash dan The Orbit Blockchain

Orbit adalah platform blockchain Nucleus Vision di mana identiti pelanggan, data pelanggan, dan token nCash bergerak. Orbit menggunakan ciri blockchain untuk memindahkan aset di antara rangkaian dengan selamat dan telus.

Blockchain Orbit terdiri daripada kontrak pintar ERC20 pada Ethereum Blockchain. Namun, kertas putih itu mengakui ada kebimbangan mengenai lebar jalur Ethereum yang mengatakan Nucleus Vision dapat beralih ke blok pintar kontrak lain jika diperlukan.

Blockchain orbit didorong oleh nCash Tokens yang merupakan mekanisme insentif utama dalam ekosistem Nucleus Vision. Di permukaan, nCash adalah asas dari Program Kesetiaan Universal Nucleus Vision. Namun, di sebalik tabir, nCash juga hadir dalam komunikasi antara peruncit.

Peruncit, seperti pelanggan, dapat diberi insentif untuk berkongsi data atau data mereka sendiri yang sebelumnya dikumpulkan dalam Jaringan ION mereka sendiri. nCash digunakan dalam pemindahan data pelanggan antara peruncit persetujuan seperti penggunaannya antara pelanggan dan peruncit.

Platform Perisikan Neuron

Komponen ketiga Nucleus Vision adalah Neuron Intelligence Platform, gabungan antara muka antara muka dan mesin analisis. Sekiranya sensor ION adalah apa yang mengumpulkan data dan Orbit adalah bagaimana data bergerak, maka Neuron Intelligence Platform adalah yang memikirkan data.

Platform Neuron menggunakan data yang dikongsi dalam algoritma pembelajaran mendalam untuk mencari peluang yang lebih baik dalam corak pelanggan. Selanjutnya, berdasarkan data agregat yang dapat diakses, Platform Neuron menerapkan skor pelanggan untuk mengukur profil pelanggan dan kemungkinan tingkah laku membeli-belah mereka.

Sejarah dan Pasukan Visi Nukleus

Sosial Visi Nukleus: Twitter | Sedang | Reddit | Github | Youtube | Laman web

Apa itu Visi Nukleus? Pengumpulan dan analisis data peringkat e-dagang untuk dunia luar talian. Tetapi mengapa, bila, dari mana, dan oleh siapa?

Latar Belakang Penglihatan Nukleus

Tahun lalu CEO dan pengasas Nucleus Vision, Abhishek Pitti, menerbitkan kisahnya di belakang Nukleus dan jalan yang membawanya ke penglihatannya. Pitti, sebagai seorang anak yang bekerja di kedai paip ayahnya di India, mengenal pasti keperluan untuk mendapatkan maklumat pelanggan. Pitti muda dapat melihat nilai maklumat mengenai siapa yang masuk ke dalam kedai.

Idea maklumat pelanggan ini sesuai dengan Pitti ketika dia mengembangkan karier di aeroangkasa dan kemudiannya mulai belajar di Harvard Business School. Semasa berada di sana, dan dengan beralih ke pemasaran ramalan, Pitti keluar dari Harvard pada tahun keduanya untuk fokus sepenuhnya pada Nucleus.

Sejak itu Pitti telah mengembangkan rangkaian produk yang terlibat dalam Nucleus Vision dan kini telah memasang Sensor ION di sepuluh lokasi runcit. Sepanjang perjalanan, projek ini telah memperoleh beberapa perunding dan pelabur terkenal termasuk pelabur blockchain awal Tim Draper. Selain itu, pasukan inti Nucleus mempunyai silsilah yang berpengalaman dengan pengalaman dari Levi Strauss, MIT, TED, CISCO, dan rangkaian pentauliahan peringkat tinggi yang lain.

Pasukan Wawasan Nukleus

Apa itu Nukleus Visi - Pasukan Eksekutif

Pasukan eksekutif Nucleus Vision

Diasaskan oleh CEO Abhishek Pitti, Nucleus Vision adalah pasukan 40 orang termasuk 9 pembangun blockchain, 5 saintis data, 1 arkitek platform IoT, 5 pakar pemasaran, 9 jurutera, dan 11 profesional operasi.

Pasukan kepimpinan teras merangkumi Abhishek Pitti sebagai Ketua Pegawai Eksekutif, Martin Dudley sebagai Rakan Runcit dan Subrata Siddhanta sebagai Presiden Eksekutif Perniagaan Runcit, Avinash Pitti sebagai CTO dan Brooks Atwood yang mengetuai Creative Direction.

Penglihatan Nukleus mempunyai nombor penasihat dan pelabur utama termasuk kapitalis teroka Tim Draper, profesor Harvard Business School José Alvarez dan profesional telekomunikasi Arun Seth untuk menamakan beberapa.

Apa itu Token nCash

NCash Token Quick Facts

  1. nCash ialah tidak boleh ditambang Token ERC20
  2. Bekalan topi dari 10 bilion Token nCash
  3. nCash boleh disimpan di sebarang dompet yang serasi dengan ERC20
  4. Pada masa ini di Rantaian Block Ethereum

Dalam ekosistem Nucleus Vision, nCash adalah mekanisme insentif yang digunakan untuk mendorong aliran data pada blockchain Orbit. Ringkasnya, nCash digunakan untuk memindahkan data antara peruncit dan pengguna.

Apa itu Nukleus Tunai - nCash Ecosystem

Ekosistem pihak berkepentingan nCash

Pengguna boleh diberi penghargaan nCash untuk pelbagai aktiviti semasa membeli-belah seperti menyediakan akses ke data anda. Selain itu, pembeli akan dapat menggunakan nCash dalam program kesetiaan sejagat. Pengguna diberi ganjaran untuk pelbagai aktiviti membeli-belah dan dapat menebus nCash mereka di seluruh rangkaian kedai termasuk menukar wang dengan pertukaran mata wang kripto.

Peruncit dan pihak berkepentingan lain juga akan menggunakan nCash untuk memindahkan data ke seluruh ekosistem. Maklumat dan profil pelanggan dapat dikongsi di seluruh rangkaian Nucleus Vision antara sebilangan pemangku kepentingan. Aliran data antara peruncit akan membantu membuat profil pelanggan yang lebih tepat dan berfungsi.

Di Mana Anda Boleh Membeli dan Menyimpan nCash

Pertukaran 3 nCash Teratas: Binance | Huobi | Koinex

Hampir 95% daripada keseluruhan aktiviti perdagangan nCash berada di Binance dengan pasangan perdagangan yang paling popular adalah NCASH / BTC. Baki keseluruhan aktiviti pasaran 5% untuk nCash terutamanya dibahagikan antara Huobi dan Koinex. Ketiga-tiga bursa nCash teratas mempunyai simpanan pertukaran.

Dompet nCash terbaik: MyEtherWallet | Metamask

Menjadi token ERC20, nCash mempunyai kelebihan bersesuaian dengan dompet Ether yang juga menyokong token ERC20. Terutama terdapat dua nama yang paling terkenal dan berfungsi sebagai dompet token ETH dan ERC20. MyEtherWallet adalah dompet token ETH dan ERC20 dalam talian terbuka yang membolehkan sesiapa sahaja membuat dompet dengan pilihan untuk dompet dalam talian dan luar talian. Metamask adalah peluasan yang berfungsi sebagai jambatan antara Rangkaian Ethereum dan penyemak imbas anda yang menyediakan dompet token ETH dan ERC20 dengan pilihan untuk membuat beberapa dompet.

Kesimpulannya

Nucleus Vision menyusun satu ekosistem perisian dan perkakasan yang disasarkan untuk mengumpulkan data yang sebelumnya tidak dapat diakses. Peta jalan mereka ingin meningkatkan sensor ION mereka dari 10 unit semasa menjadi ratusan ribu sebelum berpindah ke industri lain seperti keselamatan rumah dan runcit.

Sekiranya berjaya, visi Nukleus akan dapat mewujudkan ekonomi data pengguna yang selari dengan ruang e-dagang dalam talian.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me