eToro sering disebut sebagai “Robinhood of Europe,” membuat perbandingan dengan unicorn teknologi Fin A.S. untuk pengalaman perdagangan rakan pengguna. Untuk EToro yang berpusat di A.S. pengguna, platform ini menawarkan 15 cryptocurrency untuk perdagangan, seperti Bitcoin dan Ethereum. Untuk pengguna eToro antarabangsa, penawaran berkembang ke saham dan forex.

Beberapa ciri unik memberikan eToro eToro yang terpisah dari pek pertukaran cryptocurrency: perdagangan sosial, CopyPortfolio, dan CopyTrader – ciri terakhir membolehkan anda hanya “Salin” portfolio langsung peniaga cryptocurrency teratas di platform secara percuma. Walaupun pengurus dana tradisional diakreditasi secara formal dan dapat melaburkan wang anda dengan bayaran, peniaga eToro yang dapat disalin adalah orang biasa yang hanya berjaya atau mengalami perdagangan cryptocurrency.

Walaupun pendekatan pelaburan cryptocurrency mudah dapat menarik, kami meminta pembaca untuk berhati-hati ketika melabur apa sahaja. Cryptocurrency adalah kelas aset yang sangat berisiko, dan hanya kerana perdagangan anda menggunakan autopilot tidak bermakna anda tidak boleh sama sekali (tetapkan kerugian anda!)

Ulasan eToro berikut akan mengajar anda semua yang perlu anda ketahui mengenai platform perdagangan:

  • sejarah syarikat eToro
  • Cara membuat akaun di eToro
  • dompet dan akaun eToro
  • Apakah yuran eToro
  • Bagaimana perdagangan berfungsi di eToro
  • Apakah ciri eToro Copytrader?
  • Bagaimana menjana wang di eToro

Perkara utama:

✅ eToro adalah platform perdagangan sosial yang mesra pengguna yang menawarkan kemampuan kepada pedagang Amerika Syarikat untuk memperdagangkan pelbagai cryptocurrency, dan pedagang Eropah untuk memperdagangkan pelbagai instrumen kewangan seperti saham, kripto, komoditi, mata wang dan banyak lagi.

✅eToro adalah pertukaran mesra pemula yang membolehkan pertukaran mata wang terus ke cryptocurrency – pengguna baru boleh mulakan perdagangan cryptocurrency di eToro dengan harga serendah $ 50.

✅ Ciri-ciri seperti CopyTrader dan CopyPortfolio adalah pendekatan mudah alih, walaupun berisiko untuk perdagangan cryptocurrency.

✅ eToro mementingkan perdagangan “sosial” dan mendorong pengguna untuk membincangkan perdagangan cryptocurrency jangka pendek dan jangka panjang.

Fees Bayaran perdagangan relatif lebih tinggi daripada standard industri untuk kebanyakan pertukaran lain. Kami menyebutnya sebagai “UI Tax”

❌Pengguna sebenarnya tidak dapat mengakses aset mereka, mereka hanya boleh memperdagangkannya dengan fiat. Walaupun eToro adalah platform perdagangan yang hebat, kami tidak terlalu meminati kekurangan pemilikan hak atas cryptocurrency anda.

Maklumat Syarikat eToro

Berjalan pantas ke jalan sejarah bintang teknologi sirip yang semakin meningkat memimpin kita melalui pendekatan pertama untuk merancang dan menjadi teras untuk merangkul pasaran cryptocurrency yang sedang berkembang.

Bilakah eToro ditubuhkan? Ditubuhkan pada tahun 2007 oleh usahawan David Cincin, Ronen Assia, dan Yoni Assia di Israel, eToro telah meningkat menjadi lebih daripada 500 pekerja, beroperasi di 140 negara, dan lebih dari 13 juta pengguna di peringkat antarabangsa.

Berapa banyak yang telah dibangkitkan oleh eToro? eToro mempunyai modal yang cukup baik dan telah mengumpulkan sejumlah $ 222.7 juta dalam pembiayaan dalam lebih dari 10 pusingan, dengan pusingan Siri E terbaru akan datang pada bulan April 2018.

Syarikat mana yang telah diperoleh eToro: eToro telah memperoleh dua organisasi – aplikasi pelacak portfolio cryptocurrency yang berpangkalan di Belgium, Delta pada bulan September 2019, dan penyedia infrastruktur kontrak pintar Denmark, Firmo pada bulan Mac 2019.

Syarikat induk eToro (UK) Ltd. berpusat di London, dan eToro mempunyai pejabat berdaftar tambahan di Cyprus, Tel Aviv, New Jersey, Sydney, dan Shanghai.

eToro bermula dengan fokus utama dalam perdagangan mata wang dan komoditi fiat, memperkenalkan stok pada bulan Julai 2013 dan pelbagai cryptocurrency pada tahun 2017. eToro menawarkan perdagangan Bitcoin pada tahun 2013 dengan CFD dan merupakan salah satu daripada beberapa platform FinTech pada masa itu yang menyediakan akses ke Bitcoin yang baru muncul.

Pada Februari 2017, eToro memperluaskan penawaran cryptocurrencynya ke Ethereum, XRP, Litecoin, dan sebilangan kecil cryptocurrency lain. Dengan ledakan pasaran cryptocurrency pertengahan 2017, eToro melipatgandakan pemerolehan pelanggan antarabangsa untuk menjadikan dirinya sebagai pertukaran utama dalam komuniti cryptocurrency.

eToro melancarkan operasi eToro A.S. pada bulan Mac 2019, bermula dengan sebilangan kecil cryptocurrency yang tersedia untuk perdagangan dan akhirnya berkembang menjadi lebih dari 15.

Platform ini unik dalam industri cryptocurrency kerana ciri-ciri seperti CopyTrader dan perdagangan sosial, yang membolehkan peniaga berkongsi maklumat perdagangan langsung, menyalin portfolio pedagang yang berprestasi terbaik, dan mendekati pelaburan cryptocurrency dengan pendekatan “hands-off” yang relatif * kami Akan masuk ke bawah..

* Mari kita ulangi peringatan penting ini:: jangan melabur apa-apa yang anda tidak mampu kehilangan, tidak ada platform yang dapat memberikan keuntungan yang dijamin 100%, semua pelaburan (terutamanya pelaburan cryptocurrency) cenderung mempunyai risiko yang tinggi. *

Ciri Utama # 1: Apakah ciri eToro Copytrader?

Pada tahun 2010, eToro memanfaatkan tajuk sebagai platform perdagangan sosial pertama di dunia dengan pelancaran OpenBook, satu ciri yang membolehkan sesiapa sahaja di dunia menyalin pedagang yang berjaya menggunakan CopyTrader. OpenBook dianggap sebagai konsep yang cukup revolusioner di FinTech pada masa itu, memenangi Pertunjukan Terbaik di Finovate Europe untuk tahun 2011.

Anda mungkin pernah diserang dengan iklan eToro yang disasarkan dengan Alec Baldwin sebelum ini – ini sekali lagi untuk ukuran yang baik; sebenarnya penjelasan yang baik tentang apa yang dilakukan oleh fungsi CopyTrader.

CopyTrader, menurut pendapat kami, berdiri sebagai salah satu ciri terbaik di FinTech.

Mengapa? Mampu melihat bagaimana dan apa yang diperdagangkan oleh peniaga teratas adalah sesuatu yang cuba dicaj oleh beberapa syarikat untuk mengenakan bayaran ribuan dolar, atau peratusan aset di bawah pengurusan. eToro melangkah lebih jauh dengan memungkinkan untuk “menyalin” portfolio mereka dengan satu klik. Sekiranya idea ini menggelitik minat anda, buat akaun eToro dan perhatikan pedagang – anda perlu mengakses versi laman web tertentu bergantung pada lokasi anda atas sebab peraturan: eToro A.S.. dan eToro Antarabangsa.

Jumlah minimum untuk menyalin pedagang adalah $ 200, dan maksimum adalah $ 500,000. Anda boleh menyalin sehingga 100 peniaga pada masa yang sama.

Berikut adalah salinan CopyTrader kami

Di bawah ini, terdapat dua bahagian: “Berprestasi Teratas” dan “Paling Banyak Disalin”

Di bahagian Paling Disalin, kami melihat pedagang paling popular di platform ini, nampaknya disusun berdasarkan purata populariti berwajaran dan bukannya peratusan keuntungan.

Mari lihat apa yang menjadikan peniaga QE4Everyone (Mati Greenspan) ini begitu popular.

Setelah mengklik profil Greenspan, kami melihat catatan sosialnya ditujukan kepada komuniti perdagangan eToro, pelaburan kami saat ini (kami mendepositkan $ 300 untuk menguji ciri ini) dalam portfolio salinannya dan keseluruhan prestasi – terima kasih untuk $ 17 dolar, Encik Greenspan. Kami juga melihat biografi Greenspan – pengarang yang diterbitkan, Pengasas & Ketua Pegawai Eksekutif syarikat bernama Quantum Economics, dan bekas Penganalisis Pasaran Kanan di eToro.

Mengklik pada statistik profilnya, kita melihat prestasi perdagangan cryptocurrencynya setiap bulan. Walaupun pasaran cryptocurrency sendiri mengalami beberapa turun naik bulan ini, Greenspan nampaknya telah mengatasinya dengan baik.

Selanjutnya, kita melihat betapa “berisiko” pedagang ini dengan skor risiko yang diberikan oleh eToro, serta jumlah penyalin perdagangan baru-baru ini (antara $ 100k hingga $ 300k dalam nilai salinan.)

Kami boleh mendapatkan sedikit lebih terperinci mengenai perdagangan Greenspan: kami melihat jumlah perdagangan pada tahun lalu, dan asetnya yang paling sering diperdagangkan.

Pada tab portfolio, kita melihat dengan tepat apa perdagangannya pada masa ini. Dari sini, kita boleh membeli aset yang sama secara manual, atau setelah kita menambahkan sejumlah dana, kita dapat menyalin portfolio Greenspan, dan eToro secara automatik akan mencerminkan perdagangannya sehingga anda memintanya untuk berhenti, atau sehingga salinan berhenti kerugian.

Walaupun profil Berprestasi Teratas kelihatan sangat menarik, kami menggesa pembaca kami untuk melakukan kajian yang sesuai di platform eToro untuk memahami bagaimana mereka dapat mencapai hasil tersebut.

Sebagai contoh, banyak peniaga ini hanya membeli satu aset bulan lalu yang mengikat dan tidak melancarkan perdagangan sejak itu. Oleh itu, dengan menyalin portfolio mereka, pada dasarnya anda hanya “membeli” aset pada harga semasa.

Cara Menggunakan CopyTrader eToro:

CopyTrader sungguh mudah. Setelah membuat akaun eToro anda (eToro A.S.. dan eToro Antarabangsa) pergi ke bahagian CopyTrader, pilih trader untuk disalin, dan tambahkan dana yang diperlukan.

Sebagai contoh, katakan kita mahu menyalin crypto101_kevin (Kevin Stanley). Dia kelihatan seperti lelaki yang baik, tetapi yang lebih penting, dia mempunyai jumlah mesin fotokopi yang lain dan keuntungan 27% untuk tahun ini setakat ini.

Ciri pengurusan risiko yang penting di sini adalah kemampuan untuk segera berhenti menyalin profil pedagang jika nilainya turun di bawah jumlah tertentu. Anggaplah kita telah memutuskan bahawa kita dapat mengurangkan kerugian senario terburuk sebanyak 60% pada pelaburan sebanyak $ 200– kita akan menetapkan jumlahnya dengan sewajarnya dan mendepositkan dana.

Kami mendeposit USD, dan melambung tinggi – kami menyalin pedagang.

Ciri Utama # 2: CopyPortfolios

Pada tahun 2016, eToro meluaskan penawaran perdagangan sosialnya dengan mengeluarkan CopyPortfolios, produk pelaburan tematik jangka panjang portfolio terkelola dengan Pedagang Teratas yang digabungkan atau aset tertentu menggunakan strategi pasaran yang telah ditentukan. Majoriti CopyPortfolio eToro menggunakan pembelajaran mesin untuk mendapatkan pulangan maksimum.

Terdapat tiga CopyPortfolio yang terdapat di Amerika Syarikat. TheTIE, misalnya, membangun strategi pelaburannya berdasarkan analisis sentimen, mengukur nada positif dan negatif tweet di Twitter.

Ciri Utama # 3: Portfolio Maya

Portfolio maya eToro pada dasarnya adalah kotak pasir, di mana pengguna menerima wang palsu $ 100k untuk menguji platform.

Ciri ini nampaknya belum tersedia di AS.

eToro USA dan eToro International

Satu perbezaan penting untuk membuat pembaca hebat kami tersebar di seluruh dunia: eToro mempunyai dua platform berbeza kerana pematuhan peraturan: satu untuk eToro A.S.. dan satu untuk eToro Antarabangsa pengguna.

Adakah eToro terdapat di AS? Ya, tetapi hanya aspek perdagangan cryptocurrency. Sekiranya anda berada di Amerika Syarikat, anda akan mempunyai akses ke platform perdagangan pelaburan cryptocurrency yang sama seperti orang lain, serta ciri CopyTrader dan CopyPortfolio, tetapi anda tidak boleh berdagang saham atau forex (belum).

Cara Menggunakan eToro di Amerika Syarikat – Gunakan pautan berikut untuk membuat akaun eToro USA.

eToro Antarabangsa: Ada sebab mengapa eToro sering disebut “Robinhood of Europe” – tetapi ini memberikan sedikit nilai: platform ini membolehkan pengguna antarabangsa berdagang forex, saham, dan cryptocurrency. Sekiranya anda berada di luar AS, gunakan pautan berikut untuk eToro antarabangsa.

Cara Mendaftar

Kemudahan Penggunaan: A+

Mendaftar ke eToro adalah pengalaman yang sangat lancar dengan keperluan asas “Kenali Pelanggan Anda” (KYC) yang diperlukan oleh kebanyakan pertukaran di AS.

  1. Sekiranya anda berada di AS, gunakan pautan berikut untuk membuat akaun eToro USA. Sekiranya anda berada di luar AS, gunakan pautan berikut untuk eToro antarabangsa. Anda akan sampai di halaman dengan Alec Baldwin menunjuk ke telefonnya
  2. Tekan GABUNG SEKARANG dan buat maklumat akaun anda.

  1. Sebelum menghantar, kami mengesyorkan meluangkan masa untuk biasakan diri anda dengan Dasar dan Syarat Privasi eToro & Syarat. Setelah selesai, tandai kotak dan BUAT AKAUN untuk menghantar maklumat anda.
  2. Sekarang datang bahagian yang menyeronokkan – KYC! Sebagai sebahagian daripada proses ini, pelabur yang baru didaftarkan diminta memberikan Bukti Identiti seperti pasport atau lesen memandu yang sah, dan dalam beberapa kes, Pengesahan Tempat Tinggal (seperti bil utiliti yang sah.)
  3. Selanjutnya, pengguna eToro baru akan diminta untuk isi soal selidik ringkas untuk membantu eToro memahami dengan lebih baik ciri mana yang paling sesuai dengan profil pelabur mereka. Soalan merangkumi perkara seperti: status profesional pelabur, tahap pengetahuan mengenai pasaran modal, kecairan kewangan, tahap risiko yang dapat diterima, dan matlamat pelaburan.
  4. Anda sudah bersedia!

Apakah Yuran eToro

Dasar harga eToro agak telus. Mereka lebih tinggi daripada standard industri pertukaran cryptocurrency seperti Bittrex atau Binance, tetapi secara teknikal eToro adalah jenis platform yang berbeza daripada sekadar pertukaran yang berdiri sendiri.

Yuran Penyebaran eToro: Bayaran spread pada dasarnya adalah bagaimana broker dan pertukaran “tanpa komisen” seperti Robinhood dan eToro menghasilkan wang – ini adalah kos yang terdapat pada harga beli dan jual pasangan cryptocurrency yang ingin anda jual. Perbezaan dari apa aset tersebut ada di pasaran (mis. ETH = $ 200.23) dan berapa kos untuk membelinya di platform tertentu (iaitu Beli ETH = $ 200.45) – bayarannya akan menjadi tambahan $ 0.22 sen.

Bayaran ini cukup berpatutan untuk kebanyakan aset cryptocurrency, pada masa ini berkisar antara 0,75% untuk BTC hingga 5% untuk Tezos, yang terakhir sangat tinggi.

Yuran Pengeluaran eToro: Tidak ada ($ 0) bayaran pengeluaran di eToro di AS ($ 5 pengeluaran untuk semua wilayah lain), tetapi ada minimum pengeluaran $ 30.

Bayaran eToro Wallet: eToro tidak mengenakan yuran untuk menghantar atau menerima transaksi, walaupun bayaran blockchain masih berlaku. eToro memang mengenakan yuran penukaran .1% yang ditetapkan kepada kadar pasaran eToro.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai yuran eToro, kunjungi halaman yuran.

Keselamatan Dana eToro

Dompet eToro dijamin dengan pembelajaran mesin tingkah laku multisignature dan analitik, yang bertujuan untuk membantu pasukan keselamatan platform mengenal pasti dan mencegah kemungkinan ancaman daripada pihak ketiga yang berniat jahat.

Menurut eToro, memasukkan wang fiar ke dalam akaun anda adalah selamat, peribadi, selamat, dan untuk pengguna AS, FDIC diinsuranskan. Cryptocurrency, bagaimanapun, tidak dilindungi oleh insurans FDIC. Urus niaga disampaikan melalui Secure Socket Layer (SSL), yang membantu menjaga keselamatan maklumat peribadi.

Cara Berdagang di eToro

Kami akan mengawali bahagian ini dengan mengatakan bahawa tidak ada yang dapat dijamin dalam dunia pelaburan dan meletakkan cryptocurrency di luar akaun simpanan anda mempunyai risiko.

Oleh itu, eToro menjadikan perdagangan cryptocurrency dan pengurusan risiko cryptocurrency agak pasif, tetapi tidak bebas risiko, berusaha jika anda menggunakan fitur CopyTrader. Memasangkan ciri CopyTrader dengan ambang penurunan portfolio Nilai Salin harus memberi anda strategi pelaburan cryptocurrency pada autopilot (idealnya dijalankan oleh pedagang yang berpengalaman) dengan roda latihan sekiranya berlaku malapetaka.

Pemikiran Akhir – Adakah eToro Platform yang Baik untuk Digunakan?

Pada akhirnya, eToro adalah syarikat pertama pengguna dengan wang modal teroka yang mencukupi untuk memastikan platform memenuhi keperluan penggunanya yang semakin meningkat. Segala-galanya dari pertukaran cryptocurrency pasaran terbuka hingga ke ciri CopyTrader sangat intuitif.

Kita dapat melihat platform ini sangat berjaya dalam memberikan pengalaman pengguna yang hebat kepada pengguna pemula dan perantaraan.

Walau bagaimanapun, perlu diperhatikan bahawa eToro nampaknya dirancang terutamanya untuk perdagangan, dan pengguna sebenarnya tidak dapat mengakses cryptocurrency mereka secara langsung. Contohnya, jika anda membeli 1 BTC, anda tidak dapat menghantarnya ke dompet perkakasan anda (anda mungkin dapat menghantarnya ke dompet eToro, tetapi itu adalah produk lain untuk hari yang lain.) Anda perlu menjual BTC anda untuk USD, dan kemudian pindahkan USD anda kembali ke bank anda, dan kemudian pindahkannya ke bursa yang membolehkan anda mengeluarkan aset digital.

Oleh itu, CopyTrader dan CopyPortfolio eToro menjadikannya produk yang cukup hebat dalam gudang pengguna cryptocurrency mana pun. Ciri-cirinya adalah percuma dan tidak mengenakan sebarang bayaran atas keuntungan anda, anda hanya perlu membayar yuran spread seperti yang anda lakukan di pertukaran lain.

eToro diarahkan ke arah “perdagangan sosial” di mana pengguna dapat belajar antara satu sama lain; kerana semakin banyak pengguna menyertai platform eToro, kami meramalkan peniaga yang lebih berpengalaman akan terbuka untuk menyalin portfolio mereka untuk membina reputasi mereka di ruang tersebut. Sekiranya anda seorang peniaga berpengalaman yang ingin bergabung dengan eToro, mereka mempunyai program pampasan yang cukup menarik Peniaga Popular.

Sekiranya anda memutuskan untuk menggunakan eToro, gunakan salah satu pautan berikut berdasarkan lokasi anda: eToro A.S.. dan eToro Antarabangsa.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me