Seperti yang anda bayangkan, projek blockchain tidak hanya berusaha untuk mengiklankan barang mereka. Beberapa projek blockchain adalah alat pengiklanan sendiri. Apa yang terletak di tengah-tengah kedua topik ini adalah idea keselamatan dan privasi.

Dan masuk akal. Privasi adalah mata wang hari ini. Iklan Facebook membolehkan anda menargetkan pengguna laser dengan pengenal yang spesifik seperti usia dan filem kegemaran anda. Selepas skandal Cambridge Analytics, kebimbangan mengenai penyalahgunaan data peribadi lebih banyak berlaku berbanding sebelumnya.

Walaupun begitu, projek crypto dan blockchain mendapat sokongan daripada agensi pengiklanan. Ada sebab anda tidak mendapat iklan carian untuk 2.284 ICO pada tahun 2018. Tahun lalu, gergasi pengiklanan dalam talian melarang iklan crypto dan blockchain dari platform mereka.

Google dan Facebook menegaskan bahawa ia adalah untuk perlindungan pengguna. Dan mungkin itu benar. Lagipun, menurut satu kajian, 80 peratus ICO yang berlaku pada tahun 2017 boleh dianggap penipuan. Sebenarnya, tindak balas begitu kuat, kedua platform akhirnya berkompromi dengan proses senarai putih.

Kesan Crypto Ban di Pasaran

Sudah jelas bahawa larangan kripto telah mempengaruhi pertumbuhan pasaran blockchain.

Larangan selimut ini menghalangi usaha pendidikan untuk melindungi pengguna crypto, dan ini menghalang para pemula untuk mengumpulkan sokongan masyarakat yang mereka perlukan untuk bertahan. Dengan cara tertentu, larangan iklan telah menjadi Catch-22. Oleh kerana itu, projek blockchain tidak dapat berkembang seperti perniagaan biasa, dan kegagalannya dianggap sebagai tanda bahawa larangan itu adalah pilihan yang tepat.

Fikirkan perkara ini: Larangan itu tiba pada pertengahan aliran menurun 2018. Tindakan ini mungkin bukan satu-satunya penyebab penurunan harga, tetapi telah mempengaruhi keyakinan pelabur secara negatif. Ini adalah faktor lain yang menyumbang kepada beruang.

Namun, itu tidak bermaksud iklan blockchain di platform ini dapat dilemparkan sepenuhnya ke luar tingkap.

Iklan Blockchain dengan Google

Google mengurangkan larangan penuhnya tahun lalu untuk Adwords dengan program senarai putih, tetapi itu adalah budi bicara. Walaupun ada aplikasi yang mesti disetujui untuk iklan kripto, anda mungkin tidak memerlukannya untuk projek blockchain anda.

Kata kunci yang mengandungi blockchain tidak semestinya diharamkan, tetapi juga tidak dicari. Sebagai contoh, pandangan sepintas lalu di Google Trends menunjukkan bahawa istilah yang paling banyak dicari masih “apa itu blockchain” dan bahkan sekadar “blockchain”. Dengan menggunakan Perancang Kata Kunci, anda dapat mengumpulkan lebih banyak maklumat dari segi jumlah dan kos. Walaupun begitu, anda perlu menguji setiap kata kunci untuk benar-benar mendapat idea sama ada ia sesuai untuk anda atau tidak.

Tangkapan skrin dari Adwords Keyword Planner, menyemai beberapa hasil untuk blockchain kata kunci untuk membantu orang memahami iklan blockchain.

Beberapa contoh kata kunci yang berkaitan dengan blockchain dan kosnya.

Facebook – Adakah Ia Berbaloi?

Seperti Google, Facebook mempunyai larangan ketat terhadap produk crypto dan blockchain. Sangat tegas, bahkan ketika menyebut “perkakasan” dalam catatan yang ditingkatkan, boleh menyebabkannya ditandai sebagai pos kripto! Tetapi mungkin tegas adalah perkataan yang salah. Sebenarnya, bot Facebook tidak memahami konteksnya, dan pengulas manusia tidak semestinya terlatih dalam bidang teknologi atau kewangan.

Anda boleh mencuba senarai putih projek anda di Facebook dengan borang ini, tetapi prosesnya tidak dapat dipastikan. Mungkin memerlukan masa berbulan-bulan untuk menerima jawapan. Sekiranya anda mendapat satu sama sekali. Menurut Facebook:

“Harap diperhatikan bahawa kami berhak untuk menolak permohonan atau menarik kelayakan setiap saat tanpa pemberitahuan. Kelayakan mungkin tertakluk kepada syarat dan sekatan yang ditentukan oleh Facebook. Iklan mesti mematuhi sepenuhnya semua syarat dan polisi yang berlaku, termasuk Dasar Iklan Facebook. Facebook boleh menyemak dan menolak iklan mengikut budi bicara mutlaknya ”

Sekiranya produk anda bukan khusus kripto, anda boleh menyasarkan pengguna crypto dan orang yang berminat dalam teknologi blockchain. Untuk menjadikan pengiklanan Facebook berfungsi untuk anda, dengan atau tanpa aplikasi dalam senarai putih, anda harus merancang corong kreatif yang menggunakan titik kesukaran industri lain sambil menyasarkan pihak yang berminat.

Iklan blockchain di Facebook: Tangkapan skrin penonton yang menyasarkan pilihan crypto.

Beberapa pilihan untuk mensasarkan pengguna crypto di Facebook walaupun terdapat larangan tersebut.

Sudah tentu, memandangkan rekod prestasi Facebook dengan privasi data, anda mungkin mahu menghindarinya sama sekali.

Semua yang Perlu Anda Ketahui Mengenai Iklan Blockchain

Iklan blockchain sukar tetapi tidak mustahil. Dalam panduan yang boleh dipercayai ini, kami akan membimbing anda mengenai perkara yang perlu anda ketahui untuk berjaya dalam iklan blockchain.

Demografi Utama

Kepada siapa anda harus memasarkan? Penonton yang luas untuk crypto dan blockchain mudah didapati. Pengguna Crypto adalah sebahagian besar milenium, lelaki, bekerja, dan ateis. Lebih dari itu, lebih daripada separuh orang bersekutu atau Amerika. Itu nampaknya mengecilkannya, betul?

Itu hanya demografi umum. Sangat penting untuk melihat khalayak khusus projek anda sendiri. Kecuali anda membuat pertukaran baru atau projek yang berpusat pada crypto, kemungkinan anda mempunyai kumpulan lain yang perlu dipertimbangkan – mereka yang tidak berada di blockchain tetapi semestinya.

Sebaiknya tentukan dua hingga tiga personaliti pembeli yang boleh anda gunakan semasa membuat iklan. Ini boleh merangkumi persona untuk pelabur atau jenis pengguna.

Pemasaran Gabungan

Salah satu model pemasaran yang berkesan adalah pemasaran afiliasi. Dengan kata lain, buat tawaran untuk pengguna membawa orang lain ke platform anda. Mungkin itu diskaun atau bonus duit syiling. Teknik ini berkesan dari mulut ke mulut untuk kempen, tetapi boleh menjadi pilihan yang sangat berguna dan kos rendah.

Satu-satunya isu? Anda memerlukan produk yang berfungsi dan komuniti yang terlibat.

Menyambung ke Sumber Industri

Untuk mewujudkan komuniti menarik yang anda perlukan untuk pemasaran afiliasi atau mulut ke mulut, anda perlu mempunyai rancangan aktif untuk berkolaborasi dengan pemimpin pemikiran dan penerbitan terkemuka.

Ini boleh bermaksud pengiklanan di laman web crypto teratas, seperti CoinTelegraph atau CoinCentral (wink wink, nudge nudge). Ia juga bermaksud membuat utas dan berinteraksi Perbincangan Bitcoin, memilih kumpulan Telegram, dan banyak lagi.

Ini pada dasarnya adalah jalan PR dan pengiklanan yang lebih tradisional, menggunakan sumber yang mesra kripto.

Pengiklan Blockchain

Namun, cara lain untuk memanfaatkan jenama blockchain anda adalah beriklan dengan alat blockchain lain. Terdapat alat pengiklanan blockchain seperti NYIAX, platform perdagangan kontrak pengiklanan yang membolehkan pengiklan mengurangkan kos. Projek lain, BitClave, hanya menunjukkan kepada pengguna iklan yang berurusan secara langsung dengan istilah carian mereka. Pendekatan ini lebih mesra pengguna dan sekali lagi mengurangkan kos untuk pengiklan.

Projek lain seperti MadHive mendakwa dapat mengesahkan dan melindungi data daripada penipuan, yang merupakan nilai tambah yang pasti. AdEx, rangkaian iklan berdasarkan Ethereum, juga bertujuan untuk mengurangkan penipuan dan kos iklan sambil memperluas jangkauan.

Akhirnya, penyemak imbas Berani dan Token Perhatian Asas (BAT) yang berkaitan menerapkan banyak ciri untuk menjaga privasi data pengguna sambil tetap membantu pengiklan menargetkan pelanggan yang tepat.

Pada Akhir Hari

Larangan crypto selimut tidak hanya membahayakan projek blockchain tetapi juga pengguna teknologi blockchain yang berpotensi. Sekiranya syarikat permulaan tidak dapat beriklan, bagaimana ia dapat berkembang? Atau lebih berbahaya lagi, bagaimana laman web pendidikan dapat mengajar orang lain mengenai teknologi dan memberi amaran kepada mereka tentang kemungkinan penipuan sekiranya tidak dapat mencapai populasi utama?

Walaupun begitu, pengiklanan blockchain masih boleh dilakukan, walaupun di platform utama. Anda hanya perlu sedikit kreatif.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me