Kajian Pertukaran Bitstamp

Bitstamp adalah pertukaran yang dihormati dan dikreditkan sebagai salah satu pertukaran yang paling boleh dipercayai dengan beberapa yuran transaksi yang paling rendah.

Pertukaran ini lebih sesuai untuk pengguna menengah hingga lanjutan yang melabur dengan jumlah modal yang lebih besar, dan mungkin terlalu rumit untuk pemula. Terdapat kaedah pembayaran yang terhad, dan Bitstamp mengenakan yuran deposit yang cukup tinggi untuk sejumlah kecil wang.

Maklumat Utama Bitstamp

Bitstamp adalah salah satu pertukaran Bitcoin tertua dan telah wujud sejak tahun 2011. Ini bermakna Bitstamp telah banyak mengalami penurunan dalam dunia cryptocurrency, dan telah dapat menyesuaikan diri jika perlu.

Satu-satunya perkara yang menghentikan Bitstamp menjadi lebih kompetitif dari segi populariti adalah antara muka penggunanya tidak begitu intuitif dengan pesaingnya, serta kekurangan kaedah pembayaran yang mudah.

Sekiranya anda ingin berniaga dengan jumlah wang yang lebih besar, Bitstamp adalah alat yang sangat baik untuk anda. Pastikan anda menggunakan kiriman wang sehingga anda tidak memakan banyak bayaran seperti yang anda lakukan di bursa serupa yang lain.

Gambaran Keseluruhan Bitstamp

Bitstamp pada asalnya ditubuhkan sebagai pertukaran berasaskan Eropah dan alternatif untuk Mt. Gox, yang merupakan pertukaran yang paling popular pada masa itu.

Sekiranya anda tidak biasa dengan Mt. Gox, ia adalah pertukaran besar yang berpusat di Tokyo yang menangani kira-kira 70% daripada semua transaksi bitcoin pada satu ketika. The Mt. Kisah Gox berakhir dengan kemasyhuran kerana lebih dari 850,000 bitcoin (bernilai $ 450 juta pada masa itu) tiba-tiba hilang kerana hack.

Bagaimanapun, adalah berguna untuk memahami keseluruhan Gunung. Keadaan Gox kerana ia membantu kita menghargai pertukaran seperti Bitstamp.

Bitstamp, yang berpusat di Luxembourg, membenarkan perdagangan antara USD dan EUR untuk pelbagai cryptocurrency termasuk Bitcoin, Litecoin, Ethereum, dan Ripple.


Sebagai pertukaran yang berpusat di Eropah, Bitstamp menikmati populariti di kalangan banyak peniaga cryptocurrency Eropah. Sangat senang bagi pengguna Eropah untuk mendepositkan Euro.

Bitstamp juga menawarkan API untuk membolehkan pengguna membuat perisian khusus untuk mengakses dan menggunakan akaun mereka.

Pendapat Umum

Pengadilan umum memberi pandangan yang cukup positif pada Bitstamp. Sejak beberapa lama, kami melihat beberapa ulasan terkini untuk melukis gambar yang lebih kontemporari.

Positif: Orang gemar yuran perdagangan rendah .25% atau lebih rendah. Orang Eropah lebih suka menggunakan Bitstamp kerana anda boleh mendepositkan Euro dengan SEPA secara percuma. Anda juga tidak perlu membayar yuran transaksi semasa mengeluarkan BTC. Terdapat tuntutan bahawa sokongan pelanggan Bitstamp jauh lebih baik daripada di bursa lain, tetapi masih boleh menjadi sangat perlahan. Setelah perdagangan masuk, sangat cepat. Analitik dibandingkan dengan analisis dasar perdagangan biasa. Selain itu, Bitstamp dilesenkan.

Negatif: Menyimpan wang melalui kad kredit boleh jadi sangat mahal. Ini cukup standard di antara kebanyakan pertukaran cryptocurrency. Elakkan menggunakan kad kredit anda di bursa apa-apa atau makan dengan bayaran yang cukup tinggi. Proses pengesahan boleh memakan masa agak lama, tetapi ini disebabkan oleh kemasukan pedagang cryptocurrency secara besar-besaran. Jumlah token agak terhad (BTC, LTC, XRP, dan ETH) berbanding dengan beberapa pertukaran yang lebih pelbagai di luar sana. Satu perkara yang menimbulkan sedikit kekhawatiran adalah bahawa menyalurkan wang dari Bitstamp ke bank-bank Eropah boleh jadi menyakitkan, kerana banyak bank Eropah tidak membenarkan transaksi dengan syarikat yang berkaitan dengan Bitcoin. Ini bukan kesalahan Bitstamp, tetapi mereka masih mendapat sedikit panas.

Adakah Bitstamp Selamat?

Bitstamp adalah salah satu pertukaran paling selamat di luar sana.

Walaupun Bitstamp dianggap sangat terkenal dan boleh dipercayai, ia tidak berlaku tanpa peristiwa malangnya. Penting untuk melihat bagaimana Bitstamp menangani peristiwa ini, kerana industri pertukaran cryptocurrency telah menempuh jalan yang cukup bergelombang.

Pada Februari 2014, Bitstamp terpaksa menangguhkan penarikan selama beberapa hari kerana ancaman serangan DDOS oleh penggodam. Penggodam kononnya mengirim wang tebusan kepada CEO Nejc Kodrič yang menuntut 75 bitcoin.

Kodrič menarik langkah berkuasa dan menolak tebusan dengan alasan syarikatnya tidak berunding dengan pengganas. Setelah memulihkan perkhidmatan, Bitstamp menangguhkan pengeluaran sebagai langkah keselamatan.

Pada Januari 2015, Bitstamp memilih untuk menghentikan perkhidmatannya selama kira-kira seminggu setelah ia diretas untuk 19,000 bitcoin. Tidak sesuai, tetapi pasti tidak menghampiri 850,000 bitcoin bencana yang digodam dari Mt. Gox.

Anda mungkin melihat peristiwa ini dan merasa sedikit tidak selesa, tetapi sedar bahawa dengan setiap ancaman keselamatan muncul gelombang pencegahan keselamatan baru untuk memastikan keselamatan dan keselamatan pengguna. Sejak penggodaman pada tahun 2015, keadaan agak lancar untuk Bitstamp.

Bitstamp menyimpan sekitar 98% semua syilingnya dalam dompet sejuk dan menyimpan dana pelanggannya di luar talian di peti besi yang selamat. Selebihnya disimpan untuk perdagangan langsung melalui bursa.

Bitstamp menetapkan standard untuk amalan keselamatan terbaik dengan penyimpanan sejuk yang diinsuranskan sepenuhnya, Pengesahan Dua Faktor (2FA), dan e-mel pengesahan mandatori. Bitstamp menawarkan amaran e-mel dan SMS. Ia juga menggunakan enkripsi data PGP (Pretty Good Privacy) untuk mengesahkan semua fail yang dimuat naik.

Yuran Perdagangan Bitstamp

Bayaran deposit dan perdagangan Bitstamp berkeliaran di bahagian bawah daripada caj pertukaran.

Deposit wayar antarabangsa mempunyai bayaran .05% dengan minimum 7.50 USD / EUR. Ini mengambil masa antara 2-5 hari.

Pengeluaran wayar antarabangsa mempunyai bayaran .09% dengan minimum 15.00 USD / EUR. Minimum yang boleh anda tarik melalui wayar antarabangsa ialah $ 50 USD / EUR, dengan masa sekitar 2-5 hari bekerja untuk diselesaikan.

Jumlah minimum perdagangan adalah $ 5. Kos perdagangan Bitcoin berharga .25% untuk jumlah bulanan kurang dari $ 20, dengan peratusan menurun dengan peningkatan jumlah turun menjadi .10% untuk jumlah bulanan $ 20 juta. Beberapa bayaran adalah seperti berikut:

.24% dengan harga kurang dari $ 100,000

.22% dengan harga kurang dari $ 200,000

.20% dengan harga kurang dari $ 400,000

.15% dengan harga kurang dari $ 600,000

.14% dengan harga kurang dari $ 1,000,000

Seperti yang anda lihat, Bitstamp lebih baik untuk peniaga dengan jumlah tinggi, jadi perhatikan berapa banyak yang anda rancangkan untuk berdagang. Untuk melihat pecahan penuh yuran perdagangan mereka, lihat ini.

Satu ciri penting Bitstamp ialah anda tidak perlu membayar yuran transaksi semasa mengeluarkan BTC. Ini sangat berguna jika anda ingin memperdagangkan koin alt di bursa yang berbeza kerana yuran pengeluaran BTC yang kecil akan memenuhi margin anda. Bitstamp menyelesaikannya dengan mengagregatkan pembayaran anda dengan sejumlah pembayaran lain, dan kemudian mereka membayar yuran untuk anda.

Sokongan pengguna

Nampaknya sokongan pelanggan benar-benar menjadi tumpuan banyak pertukaran cryptocurrency. Sebilangan orang mendakwa bahawa masalah mereka dapat diselesaikan dalam beberapa jam, sementara yang lain menyatakan bahawa mereka memerlukan beberapa minggu untuk mendapatkan kembali e-mel.

Pertaruhan terbaik anda adalah memastikan anda 100% mengetahui apa yang anda lakukan semasa menyimpan dana dan mengetahui semua yuran dan had sehingga anda tidak menghadapi situasi di mana anda perlu menghubungi sokongan pelanggan.

Setelah anda menjadi ahli, sokongan pelanggan Bitstamp dapat dijumpai di sini.

Pemikiran Akhir – Ringkasan Kajian Pertukaran Bitstamp

Secara keseluruhan, Bitstamp adalah pilihan yang cukup baik untuk peniaga tahap tinggi antara menengah hingga maju, terutama yang tinggal di Eropah.

Sekiranya anda baru memulakan, Bitstamp mungkin bukan pilihan terbaik untuk anda. Bayaran yang berkaitan dengan perdagangan jumlah yang lebih kecil menjadikan Bitstamp pertukaran yang lebih mahal, dan untuk bayaran yang tinggi anda akan lebih baik dengan pertukaran yang menawarkan UI yang lebih mudah dan lebih mudah difahami.

Pastikan anda membiasakan diri dengan polisi dan bayaran Bitstamp sebelum membuat akaun, dan tonton beberapa tutorial tentang cara menggunakannya. Dengan cara ini anda tidak boleh berinteraksi dengan sokongan pelanggan mereka, salah satu penyebab utama kesakitan bagi banyak penggunaannya.

Selain daripada cacat sokongan pelanggan mereka, Bitstamp adalah pertukaran yang cukup baik.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map