Dompet Bitcoin Tanpa Nama Terbaik

Oleh itu, anda akhirnya memutuskan untuk mengambil bitcoin anda dari bursa dan menyimpannya di dompet. Langkah pintar.

Menyimpan cryptocurrency anda dalam dompet meminimumkan risiko dana anda dicuri oleh penggodam yang biasanya mensasarkan pertukaran untuk kerosakan mereka.

Sebagai lapisan keselamatan tambahan, anda juga harus mempertimbangkan privasi ketika memilih dompet. Banyak orang menyamakan keinginan untuk privasi. Menggunakan dompet tanpa nama memisahkan maklumat peribadi anda dari dana anda yang menghalang sesiapa sahaja untuk menjejaki anda untuk mendapatkan sepotong pai crypto yang manis itu.

Anehnya, tidak ada banyak dompet di pasaran yang memfokuskan untuk membuat anda tidak dikenali.

Dalam artikel ini, saya akan menggariskan empat pilihan terbaik anda supaya anda dapat mencari yang paling sesuai untuk anda.

CATATAN: Kerana Bitcoin pada dasarnya adalah lejar awam, tidak ada cara untuk kekal 100% tanpa nama. Sekiranya anda mencari privasi sepenuhnya, ada baiknya anda melihat syiling lain seperti Monero atau Verge.

Samourai

Samourai adalah salah satu dompet tanpa nama terbaru yang ada. Malangnya, produk pada masa ini hanya dalam bentuk alpha, dan anda hanya dapat menggunakannya jika anda mempunyai telefon Android. Untuk dompet dengan fokus utama pada privasi, Samourai masih mempunyai reka bentuk yang hebat. Antaramuka mudah, dan anda dapat melakukan banyak fungsi melalui teks SMS.

Setiap kali anda menerima bitcoin, dompet menghasilkan alamat baru untuk mengelakkan seseorang menjejaki tabiat pembelian anda. Samourai juga memberitahu anda ketika mengirim bitcoin ke alamat yang sama berkali-kali untuk mengelakkan penggunaan semula alamat yang tidak disengajakan. Dompet ini juga merangkumi ciri privasi umum lain seperti Sokongan Tor dan VPN, begitu juga penyamaran blockchain.

Dompet Bitcoin Samourai

Untuk memperluaskan anonimiti ke telefon anda, Samourai juga memiliki mod stealth. Fungsi yang menarik ini menyembunyikan dompet dari skrin utama, pelancar, senarai aplikasi dan aplikasi terbaru anda. Satu-satunya cara untuk menampilkan dompet anda adalah dengan memanggil kod pin rahsia. Itulah beberapa perkara tahap perisik di sana.

Kesimpulan: Sekiranya Samourai dapat memenuhi semua yang mereka janjikan, ini akan menjadi salah satu dompet perisian tanpa nama terbaik. Mereka telah membina beberapa lapisan privasi ke dalam produk, memberikan Anda dompet yang mudah digunakan yang tidak memerlukan penyediaan atau pemalam tambahan.

Electrum on Tails OS

Elektrrum dicipta pada tahun 2011 dan salah satu dompet perisian yang paling dipercayai di ruang crypto.

Beberapa anggota masyarakat mengesyorkan menggunakan dompet ini di Sistem operasi ekor (OS) untuk memastikan anda kekal tanpa nama. Menjalankan dompet ini di Tails mengarahkan semua lalu lintas anda melalui Tor – rangkaian tanpa nama yang menjadikannya mustahil untuk mengesan aktiviti anda.

Anda tidak perlu memasukkan maklumat peribadi untuk menyediakan dompet Electrum.

Satu-satunya cara yang mungkin dilakukan seseorang untuk mengaitkan anda dengan urus niaga dan baki dompet anda adalah jika anda menyiarkan alamat awam yang anda gunakan.

Electrum juga menghasilkan alamat baru untuk setiap transaksi sehingga anda mencapai had jurang – tetapkan ke 20 secara lalai. Setelah mencapai had ini, anda masih dapat menghasilkan alamat baru secara manual dengan memasukkan skrip ke dalam konsol arahan. Berhati-hatilah, kerana setiap alamat yang dihasilkan melebihi had jurang tidak akan pulih secara automatik dari biji. Untuk memulihkannya, anda perlu meningkatkan had jurang atau membuat alamat baru sehingga alamat yang digunakan dijumpai.

Sekiranya anda merancang atau sudah menggunakan dompet perkakasan, anda boleh menggunakannya bersama dengan Electrum. Dompet ini menyokong pemalam pihak ketiga untuk dompet perkakasan yang popular dan juga perkhidmatan pelbagai tandatangan.

Kesimpulan: Electrum dipercayai oleh komuniti dan memberi anda tahap tanpa nama yang tinggi.

Ini dompet percuma adalah pilihan yang bagus untuk pengguna yang selesa menjalankan sistem operasi alternatif dan menggunakan baris perintah. Sekiranya perkara itu menakutkan anda, saya cadangkan menggunakan penyelesaian yang lebih mudah.

BitLox

BitLox adalah dompet perkakasan bitcoin dengan set privasi yang direka untuk memastikan nama anda tidak dikenali. Perkakasan mampu memegang lebih dari 100 dompet dengan kemampuan mencipta berjuta-juta alamat untuk setiap dompet. Anda tidak perlu risau untuk menggunakan semula alamat dengan jumlah dompet dan gabungan alamat yang nampaknya tidak berkesudahan.

BitLox menggunakan dompet tersembunyi dengan data yang tidak dapat dibezakan dari bait rawak untuk memberikan lapisan privasi yang lain dan memberi anda penolakan yang masuk akal. Dompet juga menjamin tandatangan transaksi anda dengan NIST penjana nombor rawak benar yang disahkan. Sekiranya perlu, anda boleh memasukkan PIN kecemasan untuk menghapus semua data pengguna dari peranti.

Set Privasi BitLox Extreme

The Set Privasi Ekstrim yang ditawarkan oleh BitLox juga termasuk peti besi USB kelas tentera dengan Tails OS yang telah dipasang sebelumnya. Dengan ini, anda boleh menghantar dan menerima dana secara tanpa nama melalui rangkaian Tor menggunakan alat web serasi Tor mereka.

Kesimpulannya: Sekiranya anda berminat dengan dompet perkakasan peribadi yang selamat, BitLox adalah pilihan yang bagus. Walaupun lebih mahal daripada pesaingnya (Set Privasi Ekstrim adalah $ 198), produk ini mempunyai ciri privasi unik yang tidak disertakan dompet perkakasan lain.

Darkwallet

Darkwallet direka khas untuk menjadikan bitcoin anda digunakan secara peribadi mungkin. Laman web mereka menyatakan bahawa dompet itu berada dalam versi beta awam yang pertama, tetapi dompetnya Halaman GitHub mendakwa bahawa produk tersebut hanya dalam bentuk alpha. Repo GitHub mereka juga tidak mempunyai komitmen lebih dari satu tahun menyebabkan saya percaya bahawa projek ini mati di dalam air.

Dompetnya adalah hanya tersedia sebagai pemalam Google Chrome tetapi merangkumi ciri seperti sokongan multisig dan escrow. Untuk memastikan urus niaga anda tanpa nama mungkin, Darkwallet menggunakan kombinasi pembayaran siluman dan CoinJoin pemampatan.

Seperti kebanyakan dompet tanpa nama lain, Darkwallet menghasilkan alamat awam baru untuk setiap transaksi yang anda buat.

PERINGATAN: Beberapa pengguna melaporkan bahawa walaupun dompet itu beroperasi, ia penuh dengan pepijat. Selain itu, urus niaga melalui Darkwallet memerlukan masa lebih lama daripada transaksi biasa di rangkaian bitcoin.

Kesimpulan: Saya cadangkan terhadap menggunakan Darkwallet. Maklumat terhad di laman web mereka dan halaman GitHub yang tidak aktif menjadi perhatian. Pembangun malah menyatakan bahawa “sama sekali tidak selamat menggunakan dompet.” Itu biasanya bukan petanda baik.

(Lihat Senarai Lengkap Pilihan Dompet Bitcoin dan Ethereum Wallet yang Disyorkan)

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me