Seorang Cryptographer, jurutera, pereka, dan pekerja logam memasuki konsert death metal Norway … dan datang CRYPTOTAG. Atau paling tidak, begitulah cara kita membayangkannya.

CRYPTOTAG adalah syarikat keselamatan cryptocurrency yang berpusat di Amsterdam yang membuat plat titanium yang berfungsi sebagai simpanan tetap untuk frasa sandaran yang dihubungkan dengan dompet cryptocurrency perkakasan seperti Ledger, Trezor, dan KeepKey.

Setiap pakej dilengkapi dengan dua kepingan titanium 24 baris “hampir tidak dapat dihancurkan”, satu set pin logam yang dicetak huruf, platform pemalu, dan tentu saja, tukul logam 2 paun.

Bagaimana CRYPTOTAG Berfungsi

CRYPTOTAG bertujuan melindungi kunci sandaran anda dan bukan dompet cryptocurrency. Untuk benar-benar menyimpan cryptocurrency anda dengan selamat, anda memerlukan dompet perkakasan seperti Ledger atau Trezor. Setelah anda mengkonfigurasi dompet perkakasan anda, ia akan memberi anda frasa sandaran yang terdiri daripada 12 hingga 24 patah perkataan (beruang, kucing, baju, duit syiling, dll.) Sebilangan besar dompet cryptocurrency menggunakan standard yang disebut BIP39, protokol yang menggunakan tiga hingga lapan kata sandaran huruf. Kombo empat huruf pertama cukup untuk memulihkan perkataan penuh. Setiap CRYPTOTAG cukup untuk 2x Ledger Nano S / X, 2x Trezor, hingga 4x KeepKey, atau dompet perkakasan berasaskan BIP39 yang lain.

Sebilangan besar dompet dilengkapi dengan selembar kertas atau kadbod yang dimaksudkan untuk transkripsi, tetapi kertas ini masih rentan terhadap unsur-unsurnya. CRYPTOTAG mahu anda memalu kata-kata anda menjadi logam sehingga pengguna masih dapat membaca kunci sandaran mereka untuk tahun-tahun akan datang.

Asal CRYPTOTAG

CRYPTOTAG muncul daripada Pengasas Adrijan ScekicRasa ingin tahu dengan asas wang sebagai ganti krisis kewangan 2008. “Saya mendapat tahu bahawa saya tahu sedikit tentang sesuatu yang sangat penting dalam kehidupan seharian kita,” komen Adrijan. “Setelah bertahun-tahun belajar sendiri, saya mendapati sistem kewangan semasa berpusat dan tidak adil. Saya percaya bahawa sistem ini tidak akan bertahan lama. “

CryptoTag

“Ketika saya bersentuhan dengan Bitcoin pada kali pertama pada tahun 2011, dunia baru terbuka untuk saya. Beberapa tahun kemudian saya memulakan perlombongan dan akhirnya mula aktif melabur dalam pelbagai projek cryptocurrency. Mereka yang mengawal wang kita berkuasa. Pemusatan menyebabkan penyalahgunaan kuasa, dan saya ingin mengubahnya. Saya mencurahkan masa, sumber dan tenaga saya untuk projek-projek yang bertentangan dengan status quo dan merupakan alternatif kepada sistem kewangan semasa. “

Kelebihan:

  • Nampaknya cukup berkesan sebagai kaedah untuk menyimpan frasa sandaran anda. Sedikit berlebihan, mungkin ada yang mengatakan, tetapi sekali lagi tidak ada yang mahu menjadi orang yang secara tragis kehilangan kekayaan kerana kecuaian atau kebakaran. CRYPTOTAG kemudahan ujian adalah bahagian laman web yang dikhaskan untuk pasukan yang berusaha membakar, menembak, dan memusnahkan pinggan… untuk sains.
  • Lapisan insurans tambahan. Produk kalis api mengalahkan yang tidak. Pembaca yang sangat cenderung ke arah keselamatan tanpa masalah akan mendapat perlindungan dalam perlindungan tambahan. Terdapat fikiran yang timbul dari mengetahui bahawa cryptocurrency anda selamat walaupun kediaman anda, peti keselamatan, bank, tilam, dan bagi sebilangan pembaca pelabur shitcoin kami, kotak kadbod di bawah jambatan menawarkan insurans yang bagus.
  • Pembentangan produk. Pakej CRYPTOTAG disatukan dengan baik untuk produk di ruang tersebut. Syarikat itu nampaknya merangkul over-the-top konsep melindungi aset digital anda dalam titanium dengan tukul 2 paun, dan pembungkusannya menambah nilai baru. Kotak itu dilengkapi dengan semua yang tertera di atas, serta beberapa penutup telinga dan padanan berjenama.
  • Hammer mungkin senjata yang baik untuk digunakan untuk mempertahankan diri dan mata wang kripto anda jika ia berlaku. Kemewahan langka yang ditawarkan oleh kit ini yang tidak banyak oleh produk cryptocurrency lain ialah ia menawarkan jawapan penegasan kepada persoalan “bolehkah saya menggunakan ini sebagai senjata untuk melindungi diri saya?” Tentu, kemungkinan tidak akan pernah terjadi, tetapi dalam situasi hidup atau mati, saya lebih suka mempunyai tukul CRYPTOTAG di tangan saya dan bukannya Ledger Nano S yang lemah (maaf, pasukan Ledger).

Keburukan:

  • Dompet kertas boleh melakukan pekerjaan yang sama secara percuma. € 169,99 (~ $ 194) setiap pek permulaan adalah jumlah yang cukup besar untuk produk keselamatan yang hanya melindungi frasa sandaran anda. Dengan Ledger atau Trezor, keseluruhan shebang akan membawa anda hampir $ 300. Oleh itu, dompet kertas sangat mudah hilang, dibakar, atau dimusnahkan, yang dilindungi oleh CRYPTOTAG dari dua wabak terakhir. Perlu diingat bahawa jika anda kehilangan dompet perkakasan, anda masih dapat memulihkan cryptocurrency anda melalui kunci sandaran anda. Tetapi jika anda kehilangan kunci sandaran DAN dompet perkakasan, cryptocurrency anda sama baiknya.
  • Keselamatan demi keselamatan. Pengecam dompet perkakasan (dan produk turunan kunci sandaran mereka) akan menunjukkan bahawa peranti hanya melindungi dari penggodam dalam talian, dan produk fizikal masih perlu dijaga dengan selamat. Jadi, tentu, anda mungkin dapat melindungi cryptocurrency anda jika Ledger atau Trezor anda dicuri, tetapi jika CRYPTOTAG titanium anda diambil, penggodam masih dapat mencari jalan untuk mencuri dana anda. Menjaga keselamatan produk fizikal jatuh pada pengguna dan bukan pada syarikat. Pengasas Adrijan mencadangkan penggunaan frasa laluan tambahan dan lebih daripada satu salinan CRYPTOTAG. Jadi sekiranya berlaku seseorang mendapat akses, mereka tidak dapat memindahkan dana tanpa frasa laluan tambahan dan anda selalu mempunyai salinan sandaran tambahan.
  • Mustops mahal. Sekiranya secara tidak sengaja anda memukul huruf yang salah, kesalahan anda nampaknya kekal dan anda mungkin memerlukan plat titanium baru (dengan andaian anda perlu memaksimumkan kedua sisi) dengan harga € 99 “Sekiranya anda masih melakukan kesalahan ada dua pilihan,” catat Adrijan. “Anda boleh mencatat surat yang salah beberapa kali. Dengan cara ini surat baru akan dicap begitu dalam sehingga jelas bahawa huruf dalam adalah huruf yang tepat. Huruf-huruf yang lain dari kata itu juga dapat menolong anda meneka huruf yang tepat.

Pemikiran Akhir

Adakah CRYPTOTAG bekerja? Sekiranya anda memasukkan frasa sandaran anda dengan betul dan menyimpan kepingan logam di lokasi yang selamat, ya. Oleh kerana sebenarnya tidak ada perkakasan elektronik, semuanya cukup mudah. Walaupun terdapat banyak pesaing keluli dan logam di pasaran yang melakukan perkara yang sama, CRYPTOTAG telah meletakkan dirinya sebagai yang paling buruk dan salah satu pilihan yang lebih menjimatkan kos kerana kemampuannya menyimpan lebih banyak perkataan daripada pesaing. Ini mungkin akan memperolehnya beberapa perkara baru dengan pelanggan yang ingin menambahkan lapisan keselamatan yang lain dengan gaya kasar.

Adakah CRYPTOTAG berbaloi? Itu bergantung pada pilihan keselamatan dan risiko anda. Sekiranya anda adalah salah satu penyelamat pelabur yang jarang menyimpan setumpuk dompet kertas bernilai jutaan buku, ada baiknya dinaik taraf menjadi sesuatu yang lebih tahan lama. Sekiranya anda seorang pelabur cryptocurrency rata-rata, mempunyai pelindung sandaran seperti CRYPTOTAG adalah lapisan tambahan yang baik untuk gudang keselamatan anda. Sekiranya anda mempunyai beberapa ratus dolar dalam mata wang kripto, anda lebih baik menunggu untuk menghabiskan ~ $ 200 untuk produk ini sehingga anda mengumpulkan cukup cryptocurrency yang layak dilindungi.

“Pesaing kami tidak melakukan perkara yang sama seperti kami,” kata Adrijan. “Kebanyakan mereka hanya menjual logam. Kami memilih kaedah stamping yang terbukti berkesan (juga oleh Jameson Lopp) dan membina sistem kerja yang lengkap di sekitarnya. Itu sesuatu yang sangat berbeza daripada memotong dua pinggan logam dan memasukkannya ke dalam beg plastik. Kami juga menggunakan Titanium premium dan menguji produk kami secara meluas. “

Kaedah terbaik untuk menggunakan CRYPTOTAG adalah menggabungkannya dengan beberapa penyelesaian perlindungan cryptocurrency. Sudah tentu, anda memerlukan Lejar, Trezor, atau dompet perkakasan lain untuk benar-benar menyimpan cryptocurrency anda supaya anda dapat menggunakan CRYPTOTAG. Tetapi apabila anda melakukannya, elakkan menggabungkan frasa sandaran dan dompet anda di lokasi yang sama sehingga anda tidak meletakkan semua telur anda dalam satu bakul.

Kami bertanya kepada Pengasas CRYPTOTAG, apa lagi dalam barisan CRYPTOTAG? Bintang Ninja?

“Kami lebih memikirkan palu dan laser gergasi yang lebih besar,” Adrijan ketawa. “Tidak, kami sebenarnya melihat bahagian lain dari spektrum keselamatan. Kami ingin membolehkan orang di seluruh dunia menjadi bank mereka sendiri dengan pelbagai produk dan perkhidmatan. Kami ingin menjadi syarikat keselamatan cryptocurrency yang dipercayai. Di mata kita, ini merangkumi produk, perkhidmatan, dan pendidikan. Jadi, tahun depan kami akan berkembang dalam bidang-bidang tersebut. “

“Pelanggan kami mengharapkan kami berada di sana ketika semua lapisan keselamatan lain, seperti lapisan perkakasan dan perisian, gagal. Kami adalah barisan pertahanan terakhir, jadi kami menganggap warisan pelanggan kami sangat serius. Sebilangan orang mungkin menganggap kita kadang-kadang berlebihan, tetapi kita mahukan produk terbaik dan teruji untuk pelanggan kita. Kami tidak memotong sudut. Orang masih tidak tahu betapa pentingnya menjadi bank mereka sendiri. Dan betapa rapuhnya kunci peribadi mereka. Itulah sebabnya kami melangkah jauh untuk melindungi kunci tersebut. Ini adalah maklumat terpenting yang ada. “

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me