Melancarkan dana $ 100 juta di pasaran beruang adalah pengembaraan yang berani, tetapi dari sudut pandangannya, pasukan Algo Capital teruja untuk memanfaatkan potensi tinggi cryptocurrency dan blockchain projek.

Modal Algo, kumpulan modal teroka yang berfokus pada blockchain, akan melabur dalam muncul gangguan yang ingin membangun platform desentralisasi Algorand dalam tempoh sepuluh tahun akan datang. Diasaskan oleh profesor MIT, perintis kriptografi, dan pemenang Anugerah Turing Silvio Micali, the Algorand protokol sedang berusaha untuk mendapatkan daya tarikan sebagai platform yang terdesentralisasi pada masa ketika banyak platform mengambil tindakan yang berkaitan dengan pasaran.

CoinCentral berhubung dengan Algo Capital Managing Partners Arul Murugan dan David Garcia, dan CEO Algorand Steve Kokinos.

Dibiayai dengan $ 100 juta, seperti apa komposisi portfolio Algo Capital yang ideal? Adakah tekanan untuk melaksanakan projek lebih awal agar rangkaian Algorand dapat dikembangkan dengan lebih cepat?

Kami ingin memulakan pelaburan sebaik sahaja jaringan utama Algorand dilancarkan. Ini dijadualkan pada Q1 lewat. Sementara itu, kami dalam proses menjalankan usaha wajar dengan beberapa syarikat. Kami percaya bahawa penggunaan dan pengguna adalah kunci untuk mencipta dan menangkap nilai, jadi pada fasa awal, kami akan memfokuskan portfolio kami dalam permulaan dengan pasaran produk yang terbukti sesuai dan tarikan yang nyata untuk membawa pengguna. Kami akan melabur dalam projek infrastruktur berkualiti tinggi, serta aplikasi.

Sebagai sebahagian daripada Fasa 2, kami ingin melabur dalam projek peringkat awal dan bekerjasama rapat dengan inkubator dan makmal teroka di seluruh dunia. Lebih-lebih lagi, kita akan mendapat pendedahan besar kepada Algos, koin asli Algorand, yang akan kita atur secara strategik. Dari modal yang dilaburkan untuk permulaan, kami ingin menggunakan 10% daripadanya di Algos dan selebihnya (90% lagi) dalam USD.

Selanjutnya, kami ingin menggunakan baki Algo yang masih ada untuk berpartisipasi secara aktif dalam rangkaian dengan menjalankan simpul pada fasa bootstrapping awal dan mempertaruhkannya untuk menghasilkan ganjaran lebih lanjut untuk dana.

Seperti apa proses keputusan untuk membiayai projek yang dicadangkan? Arahkan kami dari dek-dek hingga pelancaran produk.

Menjalankan proses ketekunan wajar yang sangat kritikal pada peringkat awal teknologi sekarang adalah asas. Terdapat kebisingan yang ketara mengenai semua aplikasi yang dijanjikan oleh teknologi ini.

Oleh itu, kami juga akan memfokuskan proses keputusan kami pada awalnya terutama dalam kes penggunaan di mana keadaan teknologi blockchain semasa telah membuktikan kegunaannya. Kami akan sangat fokus pada produk dan bukan hanya teknologi. Pasukan, kesesuaian pasaran produk, dan kemampuan untuk membuat skala akan menjadi tiga aspek utama dalam proses penilaian dan pengambilan keputusan kami. Sebagai tambahan kepada tinjauan perniagaan, kami akan melakukan usaha wajar teknikal yang mendalam yang diketuai oleh CTO kami.

Pemusatan vs Desentralisasi dalam timbunan aplikasi, model ekonomi, dan penggunaan blockchain juga akan menjadi sebahagian daripada proses keputusan kami. Kami akan mempunyai jawatankuasa pelaburan yang harus menyetujui setiap pelaburan. Setelah pelaburan dibuat, salah satu rakan kongsi di Algo Capital akan terlibat secara aktif dalam permulaan sebagai anggota dewan atau peranan yang sesuai untuk membantu mereka memperoleh daya tarikan pasaran dan mencapai pertumbuhan.

Mengapa Algo Capital bermaksud pada awalnya memberi tumpuan kepada aplikasi fintech untuk Algorand Ecosystem?

Fokus awal kami adalah dalam aplikasi fintech kerana dua sebab utama. Pertama, teknologi blockchain secara semula jadi bersedia untuk mengganggu perkhidmatan kewangan dengan ketara dan kedua, Algorand sangat sesuai untuk menangani kes penggunaan perkhidmatan kewangan melalui primitif kewangan yang disisipkan ke dalam protokol. Ini akan memungkinkan, misalnya, pengeluaran aset dengan banyak spesifikasi melalui penggunaan opkod yang mudah tanpa perlu menggunakan kontrak pintar yang kompleks dan tidak cekap. Kami yakin Algorand akan menggerakkan pasaran modal utama pada masa akan datang berkat ciri-ciri ini.

Bagaimana Algo Capital memisahkan gandum dari sekam ketika melihat projek yang dicadangkan. Adakah “must-have” mutlak yang diperlukan oleh pasukan atau teknologi untuk dipertimbangkan? Sebagai alternatif, bendera merah apa yang paling sering anda lihat menghalang projek blockchain daripada pembiayaan?

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, kesesuaian pasaran produk dan kemampuan untuk skala adalah aspek utama yang kita cari dalam syarikat. Mempunyai pasukan yang kuat yang dapat melaksanakan dan menyerahkan akan menjadi mustahak mutlak.

Bendera merah utama bagi kami termasuk tidak mempunyai pengesahan minimum produk-pasaran, penguatkuasaan teknologi blockchain untuk menyelesaikan masalah yang dapat ditangani dengan lebih baik dengan penyelesaian lain, dan pasukan tanpa visi yang jelas atau kemampuan untuk melaksanakannya.

Dalam industri yang baru muncul, dana pelaburan semakin diperlukan untuk mengambil bahagian dan membimbing projek portfolio mereka. Sejauh manakah Algo Capital akan terlibat dalam projek yang mereka laburkan dan sokong?

Keempat-empat rakan kongsi Algo Capital adalah bekas usahawan teknologi, dan CTO kami mempunyai kepakaran yang luas dan terbukti dalam teknologi blockchain selama beberapa tahun. Kami ingin melancarkan lengan baju dan membantu syarikat portfolio kami secara aktif dalam membawa pelanggan / pengguna dan mendorong penggunaan. Kami melihat peranan kami sebagai rakan kongsi nilai tambah untuk syarikat portfolio kami. Selain itu, status ekosistem Algo Capital menempatkan kita dalam kedudukan istimewa untuk mempertahankan pelaburan kita dengan memanfaatkan hubungan rapat kita dengan Algorand dan pemain-pemain utama ekosistem masa depan yang lain.

Bolehkah anda memperluas apa yang akan disediakan oleh makmal blockchain Algo Capital kepada pemaju dan pengusaha? Apa kelebihan yang diharapkan oleh makmal blockchain untuk memberikan pengguna di luar apa yang dapat mereka capai sendiri?

Rakan dan CTO kami Pablo Yabo juga merupakan pengasas dan pengarah Coinfabrik, salah satu makmal Blockchain terbesar di Amerika Latin dan di seluruh dunia. Mereka telah bekerja dengan berbagai blockchain dan teknologi dalam sejak 2013. Dia kini memimpin pengeluaran Coinfabrik yang akan memfokuskan secara eksklusif pada teknologi Algorand.

Makmal akan bekerjasama rapat dengan pasukan Algorand dan dengan syarikat luar. Makmal ini akan dipanggil AlgoFabrik; Pablo dan pasukannya akan dapat berkongsi lebih banyak maklumat mengenai projek ini tidak lama lagi. AlgoFabrik akan menjadi rakan karib kepada Algo Capital membantu syarikat kami menavigasi cabaran teknologi dan memberikan nasihat teknikal kepada dana dalam keputusan pelaburannya.

Pandangan mendalam AlgoFabrik mengenai peta jalan dan pengembangan teknologi Algorand akan membolehkan Algo Capital mengenal pasti perkembangan dan trend penting tepat pada masanya ketika mencari peluang pelaburan.

Di masa depan, jika Algo Capital dapat berjaya mengekstraksi ekosistem Algorand, adakah dana tersebut akan mencari peluang untuk menyokong komuniti blockchain di luar Algorand?

Berdasarkan kepercayaan asas kami bahawa Algorand adalah teknologi yang tepat untuk perniagaan dan penerapan blockchain arus perdana, kami ingin menggunakan dan mengurus modal untuk 10 tahun ke depan dengan memberi tumpuan kepada syarikat yang memanfaatkan ekonomi desentralisasi yang dikuasakan oleh Algorand.

Ini tidak bermaksud bahawa syarikat portfolio kami akan dibatasi untuk menggunakan teknologi blockchain lain jika itu masuk akal untuk kepentingan dan tujuan perniagaan mereka.

Mari kita anggap bahawa saya adalah pemaju blockchain yang berkembang pesat… Mengapa saya sangat teruja untuk membina ekosistem Algorand berbanding penyelesaian interoperabiliti lain seperti Cosmos atau Tezos?

Pertama, Algorand memfokuskan kepada bukan sahaja mengaktifkan dan menyokong komuniti pembangun yang berfokus pada blockchain, tetapi juga komuniti pemaju yang lebih luas di seluruh dunia yang mengerjakan pelbagai platform, bahasa, dan program. Di Algorand, kami mempunyai visi untuk masa depan yang sangat berbeza daripada penyelesaian interoperabiliti lain.

Kedua, dari segi komuniti pemaju kami, tumpuan kami adalah pada kesederhanaan. Pembangun, baik yang berpengalaman dengan blockchain dan mereka yang baru menggunakan blockchain, akan mendapati bahawa kami mempunyai API, kandungan, dan alat pembangun yang kuat untuk memastikan bahawa pembangunan di Algorand sejelas mungkin, secepat dan semudah mungkin. Program-program ini akan memudahkan para pembangun untuk sama-sama membantu dalam proses peralihan perniagaan lama ke blockchain serta membina produk lapisan dua baru di atas Algorand.

(Untuk Steve Kokinos) Beroleh kejayaan jangka panjang bersama Fuze, pelajaran apa dari pengalaman anda di sana telah berpindah ke pekerjaan anda dengan Algorand?

Perniagaan yang berjaya harus mewujudkan keseimbangan antara keunggulan teknikal dan perniagaan. Di Algorand, kami telah menggunakan teknologi revolusi yang dikembangkan oleh Pengasas kami Silvio Micali dan sekumpulan pakar terkemuka dalam kriptografi, teori, matematik, sistem diedarkan, dan kejuruteraan, dan menggabungkan teknologi itu dengan pelaksanaan yang luar biasa dan kemampuan masuk ke pasaran dalam perniagaan kami pasukan.

Mana-mana syarikat akan menderita jika teknologi terdepan dan pelaksanaan perniagaan hanya rata-rata. Kami menyelesaikannya di Fuze, dan saya rasa kami telah menyelesaikannya di Algorand juga.

(Untuk Steve Kokinos) Sebagai alternatif, apa cabaran unik yang dihadapi oleh projek berasaskan blockchain seperti Algorand berbanding infrastruktur berasaskan awan yang lebih tradisional.

Blockchain merupakan perubahan mendasar dalam cara orang bertransaksi dan menukar nilai. Seperti awan, kami pasti menjangkakan bahawa perniagaan ingin memindahkan pelbagai proses standard ke protokol blockchain untuk kecekapan yang diberikannya.

Walau bagaimanapun, di Algorand, kami sedang membangun teknologi asas yang akan meningkatkan jumlah individu yang dapat mengakses peluang ekonomi yang bermakna, dan membina peluang ekonomi dalam ekonomi yang benar-benar tanpa sempadan dan terdesentralisasi.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me