Jack Dorsey, pengasas bersama Twitter dan pengasas Square yang kini bertugas sebagai CEO kedua-duanya, mungkin ingin melancarkan integrasi pembayaran Bitcoin di Twitter.

Dalam siri tweet baru-baru ini mengenai perannya dalam “kilat obor” lewat, Dorsey mengisyaratkan fungsi tweet-invois masa depan yang dikuasakan oleh Rangkaian Kilat.

Baiklah … https://t.co/q3NuAT9jU9

– jack (@jack) 5 Februari 2019

Kemungkinan integrasi tidak mengejutkan, kerana Dorsey tidak menghindar dari menyatakan pandangan pro-Bitcoinnya pada masa lalu, sejauh yang dikatakan Bitcoin akhirnya akan menjadi mata wang tunggal dunia. Walaupun menaik, pada saat sebut harga (Mac 2018, Dorsey juga menyatakan keraguannya bahawa “[Bitcoin] tidak memiliki kemampuan sekarang untuk menjadi mata wang yang efektif. Ia perlahan dan mahal, tetapi apabila semakin banyak orang memilikinya, perkara itu akan hilang. Terdapat teknologi baru yang membina blockchain dan menjadikannya lebih mudah didekati. “

Potongan Teka-teki Bitcoin Dorsey: Garis Masa Pantas

  • 15 Mac 2018 – Makmal Kilat mengeluarkan beta mainnet pertama dan mendedahkan pembiayaan utamanya dari pembayaran yang berat seperti Jack Dorsey (CEO Twitter dan Square – salah satu platform pembayaran P2P terbesar dengan lebih 2 juta pengguna), David Sacks (bekas PayPal COO), Vlad Tenev (pengasas bersama Robinhood), dan Charlie Lee: Pencipta Litecoin. Lightning Labs sedang membina penyelesaian lapisan kedua untuk membantu pembayaran Bitcoin menjadi lebih pantas dan cekap.
  • 29 Ogos 2018 – Syarikat pembayaran digital yang berpusat di San Francisco di Dorsey, permohonan paten mereka diluluskan. Sistem yang dicadangkan ini akan membolehkan pedagang menerima cryptocurrency dan mengembalikannya ke dalam mata wang pilihan mereka.

paten persegi

  • 5 Februari 2019 – Dorsey mendapat “kilat kilat”, pada dasarnya permainan digital kentang panas di mana setiap peserta yang menerima obor kilat menambahkan sedikit bitcoin ke pembayaran dan menyebarkannya ke entiti lain yang dipercayai di Twitter. Menurut CoinDesk, kira-kira 150 orang di seluruh dunia telah mengambil bahagian dalam obor tersebut. Setelah menerima obor itu, Dorsey dengan cepat menyerahkannya kepada Ketua Pegawai Eksekutif Lightning Labs Elizabeth Stark.

Implikasi Integrasi Bitcoin Twitter

Hampir setiap platform media sosial lain mempunyai sistem untuk menghantar dan menerima pembayaran. Facebook, Snapchat, Whatsapp, Instagram (walaupun lebih berfokus pada runcit) – anda namakannya.

“Twitter berbeza dengan platform media sosial yang lain dengan integrasi pembayaran terutamanya dalam cara pengguna menggunakan platform tersebut. Facebook, Snapchat, dan WhatsApp pada dasarnya adalah sistem rakan tertutup, dan kebanyakan catatan adalah peribadi untuk rakan anda dan fokus untuk mengeratkan hubungan anda, “komen Troy Osinoff, pengasas bersama di agensi pemasaran yang berpusat di NYC, JUICE dan cryptocurrency aficionado. “Twitter (dan Instagram) pada umumnya anda menunjukkan kepada orang yang tidak dikenali. Pasti, sebilangan orang menjadikan akaun mereka peribadi, tetapi kebanyakan tidak. Ramai pengguna mendapat lebih banyak nilai dalam berinteraksi dengan orang asing di Twitter daripada di Facebook. ”

Twitter yang mengintegrasikan pembayaran Bitcoin nampaknya lebih sesuai dengan cara pengguna mereka menggunakan platform. Twitter secara historis tidak banyak berfungsi sebagai pasar runcit dalam talian, yang nampaknya menarik oleh Instagram, tetapi telah melakukan tugas yang hebat dalam menangkap sentimen masa nyata secara besar-besaran.

Bitcoin, dipasangkan dengan penyelesaian lapisan kedua yang dibuat di Lightning Labs, akan menawarkan komuniti Twitter kaedah segera untuk memindahkan nilai dalam sesuatu yang lancar seperti fungsi invois demi tweet.

Pemikiran Akhir

Komuniti cryptocurrency biasanya cepat meletakkan gerabak di hadapan kuda, tetapi maklumatnya sukar untuk diabaikan.

Bitcoin berdaya tahan. Bitcoin berprinsip. Bitcoin berasal dari cita-cita internet. Dan ia adalah jenama yang hebat.

– jack (@jack) 5 Februari 2019

Adakah penyatuan Twitter-Bitcoin akan membawa Bitcoin ke bulan? Penyatuan pasti tidak akan merugikan, tetapi mungkin tidak. Twitter berpusing-pusing 326 juta pengguna pada Q3 2018 dan penyatuan sekurang-kurangnya akan mendedahkan berjuta-juta orang kepada cryptocurrency dan berpotensi menukar bahagian yang lebih kecil untuk mula menggunakannya untuk sesekali bertransaksi.

Dengan 17.5 juta BTC yang sedang beredar, peningkatan permintaan akan menyebabkan kenaikan harga – tetapi jangan terlalu cepat terjebak dalam harga. Nilai Twitter yang mengintegrasikan Bitcoin bukan dalam penghargaan Bitcoin (atau saham TWTR), ini mencetuskan tahap kebolehgunaan arus perdana yang belum pernah terjadi sebelumnya.

“Orang tidak seharusnya terlalu fokus pada berita harian, tetapi mereka harus memperhatikan trend makro mengenai siapa yang melabur dalam apa, dan di mana minat mereka,” nota Jared Moore, peminat cryptocurrency. “Pertimbangkan potensi besar dompet dengan pertukaran terdesentralisasi” dex “, stablecoin, dan keselamatan digital yang dapat dihantar melalui platform media sosial besar-besaran seperti Twitter atau Facebook.”

Mengintegrasikan pembayaran Bitcoin di Twitter akan menjadi kesempatan besar bagi mata wang digital, terutama pada platform dengan CEO Bitcoin bull seperti Jack Dorsey. Pelaburan Dorsey dalam penyelesaian skala yang dibuat oleh Lightning Labs akan membantu mengurangkan ketidakcekapan Bitcoin dan membawanya selangkah lebih maju dalam memenuhi ramalan Dorsey mengenai satu mata wang global.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me