Apa itu Iconomi?

Iconomi adalah platform pengurusan aset digital yang membolehkan pengguna membuat atau melabur dalam susunan aset digital (DAA). Walaupun Coinbase dan penggerak industri lain meminta anda berfikir sebaliknya, Iconomi benar-benar menubuhkan salah satu (jika tidak) dana indeks cryptocurrency pertama, BlockAain Index DAA.

Memisahkan diri dari dana indeks cryptocurrency / dana lindung nilai yang lain, tidak ada halangan untuk memasuki aset Iconomi. Tidak seperti Dana Indeks Coinbase, pelabur yang tidak terakreditasi dapat menikmati akses lengkap ke semua DAA platform. Pendekatan ini, pasukan percaya, “adalah mewujudkan hubungan yang hilang antara ekonomi lama dan baru,” di mana rata-rata individu dapat memanfaatkan amalan pelaburan yang dulu ada hanya untuk golongan elit dan istimewa dari segi ekonomi.

Bagaimana Iconomi Berfungsi

Iconomi memberi tumpuan kepada menawarkan kepada pelabur pelbagai kenderaan pelaburan berisiko tinggi, sederhana, dan rendah dengan kecairan yang tinggi. Pelaburan ini datang dalam bentuk DAA yang dapat dibeli oleh pengguna di platform Iconomi, dan semua DAA menjanjikan pengeluaran segera tanpa ancaman penguncian.

DAA

Untuk melabur dalam DAA, anda perlu menyediakan akaun di Laman web Iconomi. Dari sana, anda boleh menyimpan cryptocurrency untuk membeli ke pelbagai DAA. Platform itu sendiri menggunakan kontrak pintar bertenaga Ethereum untuk menguruskan pelaburan, dan Iconomi menyimpan hampir semua dana dalam penyimpanan sejuk pelbagai tanda untuk melindungi mereka dari percubaan penggodaman.

Ideanya di sini adalah untuk menawarkan jalan pelaburan yang mudah, yang harus anda lakukan hanyalah menunjuk, klik, dan Iconomi melakukan yang lain. Sebilangan dana ini diuruskan terima kasih kepada pengurus DAA yang telah dipilih oleh Iconomi untuk membina susunan aset di platformnya. Pengurus dapat mengatur / membuat DAA mereka sendiri dengan menggunakan toolkit platform, dan mereka mengumpulkan yuran dengan menarik pengguna ke DAA mereka dan / atau menguruskan dana pengguna lain. Semakin berjaya DAA, semakin baik reputasi pengurusnya di platform dan semakin banyak pelabur yang akan menariknya.

Buat masa ini, senarai DAAs Iconomi telah dibuat oleh pemimpin industri di ruang pelaburan cryptocurrency / capital, termasuk Columbus Capital Ltd. dan Solidum Capital. Dalam keadaannya sekarang, Iconomi mempunyai sejumlah 11 DAA untuk dipilih, masing-masing dengan gabungan aset crypto sendiri dan tahap risiko / potensi pulangan. Masing-masing juga mempunyai yuran pengurusannya sendiri, biasanya antara 1-5%. Sebilangan DAA mempunyai token ERC20 mereka sendiri untuk mewakili saham, dan beberapa token ini dapat diperdagangkan secara aktif di bursa (untuk mengetahui lebih lanjut di bahagian ini, perincian token disenaraikan di setiap halaman maklumat DAA).

Tanpa terlalu terperinci, berikut adalah beberapa contoh dana yang ditawarkan oleh platform:

Indeks Blockchain (BLX): DAA unggulan Iconomi dan setaraf dengan Dow Jones. Diisytiharkan oleh penciptanya sebagai “mengawasi nadi ekonomi blockchain,” ia merangkumi projek-projek yang telah diperiksa dengan baik dan sekurang-kurangnya beta yang berfungsi. Di antara 33 asetnya, ia menempatkan Bitcoin, Ethereum, Dash, Monero, Icon, Qtum, dan Lisk.

BLX

Crush Crypto Core (CCC): DAA ini mengkhususkan diri dalam aset “berkualiti tinggi dan tidak dinilai” dan bertujuan untuk berfungsi sebagai portfolio jangka panjang. Ia dibina untuk mengungguli portfolio berisiko rendah yang merangkumi 50/50 ke Bitcoin dan Ethereum, dan 13 asetnya merangkumi syiling seperti Ethereum, Monero, Bitcoin, Ikon, Rangkaian Kyber, dan Raiden Network.

Crypto Crush Core CCC

Solidum Prime (SOPR): Mengiklankan dirinya sebagai “DAA dengan berat sama pertama di dunia,” SOPR menawarkan portfolio seimbang dalam beberapa mata wang yang berpotensi menjanjikan yang ditawarkan di platform Iconomi. Dana ini menyimpan 3-4% dari setiap 30 asetnya, termasuk Quantstamp, Golem, OmiseGo, Monero, Icon, Request Network, Ethereum, Steem, dan banyak lagi.

Token ICN

Seperti yang anda jangkakan, Iconomi dilengkapi dengan token asalnya sendiri, ICN. Dalam bentuk paling murni, ICN mewakili saham platform Iconomi. Pasukan ini pada awalnya beringat untuk menggunakannya untuk dividen syarikat, tetapi kerana pening kepala ini menyebabkan navigasi undang-undang sekuriti negara-negara, mereka memilih untuk memilih program pembelian balik. Di bawah model ini, Iconomi mengambil sebahagian keuntungannya untuk membeli kembali ICN dari pelabur, seterusnya membakar ICN ini untuk mewujudkan nilai bagi pemegang.

Namun, kekurangan umum token ICN telah menyebabkan sebilangan anggota masyarakat cemas dan waspada terhadap keperluannya. Oleh kerana platform membuka pengurusan DAA kepada lebih banyak individu / entiti, token akan digunakan untuk membuat DAA (utiliti utamanya semasa) dan membayar tindakan lain, seperti mengimbangi semula dan meningkatkan had dana.

Dalam siaran Medium baru-baru ini, pasukan Iconomi mendedahkan bahawa mereka merancang untuk mengumumkan dua kes penggunaan utama untuk token ICN pada bulan Mac ini.

Pasukan dan Peta Jalan Iconomi

Salah seorang pengasas projek dan CEOnya, Tim M. Zagar, berkhidmat sebagai CEO untuk Cashila, gerbang pembayaran Bitcoin yang berpusat di Prague, sebelum memulakan Iconomi. Jani Valjavec, pengasas kedua Iconomi, juga membantu pengasas Cashila dan merupakan ahli pengasas Columbus Capital Ltd.

COO Matej Tomazin mempunyai pengalaman luas dalam pengurusan dan operasi perniagaan, baik sebagai CEO dan sebagai broker / pengurus portfolio. CTO Iconomi, Miha Vidmar, mempunyai 15+ tahun dalam pembangunan perisian / kejuruteraan, dan dia datang ke projek itu setelah berkhidmat sebagai Ketua Pembangunan Halcom d.d.

Pasukan Iconomi

Pada akhir tahun 2017, pasukan itu menerbitkan artikel Medium memperincikan visi mereka untuk tahun 2018 dan apa yang mereka harapkan untuk diperkenalkan ke platform ini. Terdapat beberapa peningkatan untuk pengguna, pengembangan penawaran platform, dan alat tambahan untuk pengurus DAA. Penambahan yang ketara pada platform termasuk:

  • Integrasi Fiat untuk deposit / pengeluaran
  • Pembelian langsung aset individu
  • Kad debit
  • Sokongan untuk akaun syarikat pengurus DAA
  • Pengoptimuman tokenisasi DAA
  • Bayaran ICN yang perlu dibayar
  • Audit Empat Besar
  • Pelancaran DAA swasta (menjemput pelaburan sahaja)
  • Integrasi API untuk data / perdagangan

Sejarah Perdagangan Iconomi

Iconomi baru-baru ini berjaya mencapai 100 teratas. Pada masa penulisan ini, ia berada pada harga ~ $ 1.80 dengan tempat # 83 di CoinMarketCap.

Tempat Beli Iconomi

Binance kini menuntut pasaran ICN terbesar, merangkumi lebih daripada 80% daripada jumlah dagangan dengan pasangan perdagangan BTC dan ETH.

Kraken dan OKEx menyokong pasaran terbesar seterusnya dengan pasangan BTC dan ETH.

Tempat menyimpan Iconomi

Seperti kebanyakan syiling yang kami nikmati meliputi, Iconomi adalah token ERC20. Oleh itu, dompet Ethereum yang popular akan mencukupi (misalnya, MyEtherWallet, MetaMask, Parity, Ledger Nano S, Trezor, dll.)

Pemikiran Akhir

Pasukan Iconomi sedang membangun platform pelaburan untuk orang biasa, dan dengan berbuat demikian, mereka berdua membuka peluang pelaburan yang sebelumnya tidak ada kepada mereka yang tidak dapat mengaksesnya dan membuat pelaburan cryptocurrency lebih mudah diakses oleh masyarakat umum.

Semasa platform berjalan, kami menjangkakan untuk melihat pelbagai DAA dari pelbagai pengurus, alat pelaburan dan penjejakan portfolio yang lebih matang, utiliti yang lebih mantap untuk token ICN, pintu masuk fiat, dan banyak lagi. Kami juga berharap bahawa Iconomi akan dibuka untuk pelabur AS pada masa akan datang, tetapi kita perlu menunggu untuk melihat bagaimana peraturan muncul di negara bintang pertama sebelum kemungkinan ini dilayan.

Inti utamanya, Iconomi membuka kas crypto untuk semua orang, mengubah kelas aset yang sudah revolusioner dan mendemokrasikan menjadi sesuatu yang dapat dinikmati oleh semua orang. Seiring kemajuan penggunaan, menyaksikan Iconomi berkembang bersama dengan penyedia dana indeks eksklusif, seperti Coinbase, akan memberikan gambaran bagaimana pelabur runcit dan institusi baru memilih untuk mendekati kelas aset yang berkembang ini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me