Apa itu SmartCash?

SmartCash adalah cryptocurrency berasaskan komuniti yang dibina berdasarkan protokol zerocash. Ini mengutamakan privasi dan masa transaksi yang cepat, dengan tujuan mencapai adopsi pedagang. Ciri utama projek ini adalah ketidakpercayaannya terhadap pihak berkuasa pusat, bahkan tidak mempunyai Yayasan atau pasukan teras.

Ciri-ciri mata wang serupa dengan Dash kerana ia bertujuan untuk mendapatkan penggunaan secara besar-besaran dengan mata wang peribadi yang cepat. Perbezaan utama adalah bahawa Dash dilihat sebagai mata wang yang agak terpusat dengan penggunaan masternodes dan bergantung pada Dash Foundation. SmartCash berharap dapat mengelakkan idea Idea, pasukan teras, atau perlombongan terpusat.

ciri smartcash

Sebaliknya, SmartCash menerapkan sebilangan ciri pemerintahan dan pembangunan yang terdesentralisasi. Ia banyak melabur dalam pembangunan yang dilantik oleh masyarakat. Hasilnya, populariti SmartCash telah bertambah. Walaupun tidak berdekatan dengan Dash dan platform pembayaran peribadi lain seperti Zcash dan Monero, SmartCash memberikan perspektif menarik mengenai cryptocurrency tanpa nama, tidak dapat dilacak dan boleh digunakan.

SmartHive & Pengundian Pintar

Komuniti yang mendorong SmartCash percaya bahawa cryptocurrency dengan pasukan “inti” akhirnya tidak cekap dan rosak. Yang menjadi kebimbangan ialah para pengasas akan mengutamakan menjana wang daripada membuat platform yang terbuka dan dengan harga serendah mungkin. Kami melihat ini berlaku dengan pertumbuhan ICO dan peningkatan peruntukan token untuk pasukan pengasas. Organisasi pusat ini akhirnya dapat menjadi birokrasi, lambat berubah, dan bertentangan dalam keutamaan.

pengundian smartcash

Sebaliknya, SmartCash mencadangkan model pemerintahan yang diilhamkan oleh cara semut dan lebah mengatur diri. Ideanya adalah untuk membuat sarang, di mana individu dapat menyumbang untuk membersihkan projek pada pasukan kecil. Terdapat hujah yang perlu dibuat bahawa model yang tidak diselaraskan ini mungkin akan menjadi lebih tidak cekap daripada model pasukan asas / teras yang ingin diganti. Walau bagaimanapun, masyarakat percaya pasukan yang mengurus diri boleh menjadi lebih lincah dan cekap daripada pembangunan yang dipandu.

Setiap pemegang token SMART berhak mendapat hak suara. 1 token = 1 undi. SmartVoting yang disebut ini akan membolehkan sesiapa sahaja mengemukakan cadangan ke sarang untuk pertimbangan dan pengundian. Tujuannya adalah struktur pengurusan dari bawah ke atas di mana projek menerima dana dari dana SmartHive dan anggota sarang menerima pembayaran untuk menyelesaikan cadangan tersebut. SmartHive adalah nadi projek, dan bertujuan untuk menguruskan projek itu selama-lamanya.

Struktur ini telah menghasilkan sokongan akar umbi yang kuat dari sekumpulan peminat keras yang komited untuk projek ini. SmartCash memperuntukkan sebahagian daripada setiap ganjaran blok untuk membiayai projek pembangunan masa depan. Sehingga kini, dana itu bernilai lebih daripada $ 250 juta.

Pasukan Penstrukturan Hive

Setelah sarang memilih untuk meluluskan projek yang dicadangkan, satu pasukan akan melaksanakan projek tersebut. Pada awalnya, pasukan ini mudah: pembangunan, jangkauan, dan sokongan. Namun, apabila cadangan penambahbaikan dan komuniti berkembang, pasukan baru terbentuk. Pasukan mempunyai maksimum lapan peserta, bekerjasama sebagai kumpulan kecil. Di luar itu, anda harus membentuk pasukan baru untuk mengerjakan projek.

gatal-gatal smartcash

Ini disebut Hive Structuring Teams dan memecah komuniti penyumbang menjadi subkumpulan yang lebih kecil, dengan individu datang dan pergi dari pasukan yang diperlukan. Setiap pasukan mempunyai anggaran sendiri dan penyelaras pasukan yang dilantik oleh masyarakat. Setelah dibentuk, pasukan ini beroperasi secara autonomi. Tidak ada struktur arahan atau kawalan pusat, selain dari referendum SmartVoting seluruh komuniti.

Hive Structuring Team adalah anggota komuniti yang komited yang terlibat dalam projek ini dari hari ke hari. Pasukan ini pada asasnya akan menggunakan individu. Sudah tentu, akan ada cara yang kurang formal untuk anggota masyarakat untuk menyumbang sebagai sebahagian daripada SmartHive jika mereka tidak dapat berkomitmen untuk menyertai pasukan.

Ganjaran Pintar

SmartRewards mendorong penggunaan token SMART untuk jangka masa panjang. Oleh itu, ini adalah mekanisme penstabilan harga, mengurangkan jumlah dagangan dan oleh itu turun naik SMART.

Setiap dompet yang menyimpan lebih dari 1000 SMART akan mendapat ganjaran kerana memegang SMART itu dalam jangka masa 30 hari. SmartRewards membayar pada 25 setiap bulan. Sekiranya anda memegang 1000 SMART selama lebih dari sebulan, anda akan mendapat ganjaran kerana tidak menghabiskan token tersebut. Ganjaran berasal dari peruntukan blok hadiah.

Untuk dikira, anda perlu memindahkan 1000 SMART ke satu alamat sebelum 25 bulan semasa. Sekiranya anda melakukannya, anda akan menerima ganjaran anda pada 25 bulan berikutnya.

Bayaran Segera

Bahagian penting dari cadangan nilai SmartCash adalah transaksi pantas. Mereka belum melancarkan InstantPay, tetapi ini akan menjadi jawapan projek untuk InstantX dari Dash.

Fungsi utama untuk InstantPay adalah urus niaga jualan untuk pembelian di kedai dan dalam talian. Komuniti SmartCash sangat percaya bahawa orang harus dapat menggunakan cryptocurrency untuk membayar keperluan harian mereka. Oleh itu, mereka mengembangkan rangkaian SmartNodes – serupa dengan Dash masternodes – yang memungkinkan untuk pengesahan segera. Pengguna yang ingin mengendalikan SmartNode perlu mempertaruhkan 10,000 SMART sebagai cagaran. Mereka akan menerima sebahagian daripada ganjaran penambangan sebagai ganti perkhidmatan mereka.

pembayaran segera

Visi SmartCash mengenai pembayaran segera yang dapat menyaingi Visa atau Mastercard adalah cabaran yang menarik. Walau bagaimanapun, tidak jelas bagaimana SmartCash berhasrat untuk mengalahkan cryptocurrency lain untuk dijadikan tempat penjualan. Bitcoin, Dash, dan cryptocurrency utama lain sudah berusaha untuk mendapatkan duit syiling mereka diterima dalam talian dan di kedai. SmartCash masih mempunyai jalan panjang sebelum mereka merealisasikan revolusi ini.

Langkah pertama adalah membina dan melancarkan InstantPay. Mereka dijangka melancarkannya akhir tahun ini.

Privasi

Kod sumber SmartCash bermula sebagai garpu Zcoin, menggunakan protokol zerocash. Zerocash adalah asas untuk koin privasi Zcash. Itu bergantung pada bukti pengetahuan sifar untuk mengesahkan transaksi tanpa berkongsi pengirim, penerima, atau jumlah transaksi.

SmartCash digunakan untuk menyokong fungsi memperbaharui syiling. Pembaharuan memecah rangkaian urus niaga dengan membenarkan dompet membakar syiling lama dan menghasilkan yang baru tanpa sejarah. Tidak ada kaitan antara duit syiling baru dengan yang lama yang dibakar oleh pengguna untuk membuatnya. Namun, disebabkan oleh bug dalam protokol zerocash, SmartCash terpaksa mematikan fitur pembaharuan.

Sebagai gantinya, mereka akan menerapkan BIP47, cadangan Bitcoin yang menggunakan kod pembayaran untuk membenarkan transaksi dan bukannya menggunakan maklumat pengirim-penerima yang dapat dikesan.

Perlombongan

SmartCash menggunakan algoritma perlombongan Keccak. Ia dikenali sebagai tahan ASIC, oleh itu mempromosikan desentralisasi kapasiti perlombongan.

Rata-rata, ganjaran blok adalah sekitar 101.8 SMART, dan masa blok adalah 54 saat. Sehingga Mac 2018, rangkaian perlombongan mempunyai kapasiti perlombongan lebih dari 17TH / s.

Token SMART

Rangkaian dan token SMART dilancarkan pada 11 Julai 2017. Ia mengekalkan harga yang agak stabil iaitu beberapa sen selama enam bulan pertama. Pada bulan Januari, harga tiba-tiba memuncak, jatuh, dan memuncak dalam beberapa minggu. Sejak itu menurun ke tahap semasa $ 0.20 / SMART setelah bermula pada $ 0.01- $ 0.03 pada musim panas lalu dan musim gugur.

SmartCash adalah antara 100 cryptocurrency teratas berdasarkan had pasaran.

https://files.coinmarketcap.com/static/widget/currency.js

Cara Membeli SmartCash (SMART)

SmartCash didagangkan CryptoBridge, Pertukaran Syiling, dan HitBTC.

Anda mesti memiliki BTC atau ETH sebelum dapat membeli SMART. Untuk membeli BTC, lawati Coinbase atau Gemini.

Tempat menyimpan SmartCash (SMART)

Sebaik sahaja anda membeli SMART di bursa, anda ingin memindahkannya ke dompet peribadi anda untuk disimpan dengan selamat. Untuk melakukannya, lawati SmartCash’s halaman dompet.

Anda boleh menggunakan dompet web mereka untuk membuat dompet kertas dan menguruskan dana anda dengan mudah. Anda mungkin juga ingin mencuba dompet GUI sehingga anda dapat memilih cadangan dan mempertaruhkan SMART untuk SmartRewards.

Peta Jalan

Pada masa ini, SmartCash mempunyai 15 projek yang dibiayai melalui model pemerintahan SmartHive. 6 projek lagi telah berjaya disiapkan. Secara keseluruhan, mereka berjumlah $ 3.2 juta dalam projek pembangunan yang dibiayai (setara dengan SMART).

kemajuan smartcash peta jalan pintar

Keutamaan pembangunan teratas adalah InstantPay, kad dan pembaca untuk pembayaran di kedai, dompet electrum, penyegerakan lebih cepat, dan penjelajah blok yang ditingkatkan. Dompet mudah alih, pertukaran atom, dan ciri privasi BIP47 juga sedang dikembangkan.

Kesimpulannya

SmartCash adalah projek yang merangkumi pemerintahan terbuka. Ia sangat menarik bagi mereka yang berminat dengan privasi, ketelusan, dan desentralisasi dengan semua kos. Pendekatan yang didorong oleh komuniti ini, jika berhasil, dapat menjadi awal paradigma baru untuk pembangunan yang terdesentralisasi menggunakan pasukan kecil. Sebaliknya, pengkritik bimbang bahawa pendekatan libertarian ini boleh menjadi disorganisasi dan tidak ada visi yang padu untuk projek ini terus maju.

Pada akhirnya ia menghasilkan hasil. SmartCash telah berjaya melaksanakan pelbagai cadangan, tetapi ia masih gagal memenuhi janji-janji transaksi segera dan privasi. Projek ini mempunyai semangat yang sihat untuk membiayai pembangunan masa depan, tetapi 2018 akan membuktikan sama ada ia berjaya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me