Apa itu Bitcoin Private?

“Hak untuk Privasi” adalah kebebasan yang maha tinggi di dunia bebas, dan penting bagi prinsip-prinsip yang ditetapkan oleh Satoshi dan komuniti cryptocurrency. Privasi kewangan adalah prinsip penting dalam visi Satoshi tentang dunia mata wang digital yang baru, namun, banyak orang masih terperangkap di persimpangan jalan dengan transaksi palsu tanpa nama di blockchain. Selain itu, terdapat organisasi sektor kerajaan dan swasta yang memanfaatkan kumpulan data dan pembelajaran mesin secara besar-besaran untuk mengenal pasti individu yang berkaitan dengan transaksi tersebut. “ ~Buku putih persendirian BTC

Ketika blockchain Bitcoin berkembang selama bertahun-tahun, saiz blok yang tetap dan kecil dan masa blok yang perlahan menyebabkan masalah dengan yuran dan tunggakan transaksi diproses. Di samping itu, kemunculan perkakasan perlombongan ASIC telah membawa kepada pemusatan pseudo rangkaian termasuk potensi untuk nyah-namakan bahagian rangkaian.

Bitcoin Private (BTCP) adalah yang pertama dari “fork-merge” Bitcoin (BTC) dan Zclassic (ZCL). Tujuannya adalah untuk menggabungkan ciri privasi yang dibakar dari Zclassic dengan ketahanan, keselamatan dan kesedaran pasaran terhadap Bitcoin.

Bitcoin Private dikeluarkan menggunakan airdrop 1: 1 (1 BTCP setiap ZCL dan BTC) yang berlaku pada 28 Februari 2018. Ini menyebabkan sebahagian besar bekalan syiling beredar diedarkan di kalangan pemegang BTC awal dan ZCL.

Spesifikasi Peribadi Bitcoin

https://files.coinmarketcap.com/static/widget/currency.js

Bekalan duit syiling yang beredar: 20.3 juta

Jumlah bekalan syiling: 21 juta

Sekat ganjaran: 1.5625 BTCP

Masa sekatan: 2.5 min

Saiz blok: 2 MB

Jadual separuh masa: 210,000 blok

Algoritma perlombongan: Equihash

Protokol privasi: zk-SNARKs

Jadual Perbandingan Peribadi Bitcoin

Untuk mengatasi pengedaran yang tidak rata, Bitcoin Private memilih untuk menggunakan ukuran blok yang lebih besar (2 MB), masa blok yang lebih pendek (2.5 min), dan algoritma bukti kerja yang sesuai untuk GPU untuk perlombongan (Equihash). Pada akhirnya, rantai Bitcoin Swasta bertujuan untuk membuat yuran yang lebih rendah daripada Bitcoin serta kelajuan transaksi yang empat hingga enam kali lebih cepat.

“Bitcoin Private adalah penggabungan dua sistem transaksi – transaksi yang telus dan terlindung. Transaksi telus beroperasi berdasarkan prinsip yang sama seperti Bitcoin – input, output, jumlah, dan tandatangan. Sumber semua dana, tujuan, dan jumlah disimpan secara telus di blockchain. Transaksi terlindung, sebaliknya, mengenkripsi butiran ini ke bahagian khas blok yang disebut JoinSplit. Urus niaga ini dapat disahkan tetapi tidak dapat diterima oleh pemerhati pihak ketiga. “ ~ Whitepaper Peribadi Bitcoin

Pasukan Peribadi Bitcoin

Bitcoin Private pada mulanya dicadangkan di Twitter oleh Rhett Creighton, pengasas Zclassic. Sejak itu, yang lain masuk ke dalam liputan termasuk Jacob Brutman, Ph.D, Giuseppe Stuto, Jon Layton, Christopher Sulmone, dan Geoff Hopkins yang membantu pengarang buku putih Bitcoin Private. Pasukan swasta Bitcoin kini merangkumi lebih daripada 200 penyumbang dan 20 jurutera.Pasukan Peribadi Bitcoin

Pelan Sumbangan Penambang Sukarela Bitcoin

Pasukan ini menyediakan dompet multi-sig ZCL pra-garpu dengan 50,000 Zclassic untuk dimasukkan ke dalam BTCP untuk mewujudkan perbendaharaan untuk pengembangan dan pemasaran Bitcoin Private oleh komuniti.

Untuk membantu pembangunan dana, pasukan Bitcoin Private menyusun rancangan di mana pelombong secara sukarela dapat memilih untuk menyumbangkan dana sebagai pertukaran untuk akses penambangan awal yang diberi insentif ke Bitcoin Private.

Penggunaan dana dipecahkan seperti berikut:

  • 50% – Senarai pertukaran
  • 25% – Belanjawan pembangunan
  • 15% – Pemasaran
  • 10% – Am, kos pentadbiran

Peta Jalan dan Pencapaian

Mengikut tahap pengembangan, Bitcoin Private telah tonggak penghancuran dan mendapat liputan media arus perdana.

Dari pertukaran ke dompet, gerbang pembayaran dan sokongan pemasaran, Bitcoin Private mempunyai matlamat masa depan yang bercita-cita tinggi tetapi juga mempunyai pencapaian yang mengagumkan hingga kini.

Platform Pedagang Peribadi Bitcoin Fasa 1

Platform Pedagang Peribadi Bitcoin Fasa 1

Pencapaian tersebut merangkumi:

  • Perkongsian pintu masuk vendor dan pembayaran – Kerana minat vendor yang luar biasa, tim telah mempercepat rancangan mereka dan akan melancarkan tahap pertama pada 13 April.
  • Tukar senarai – HitBTC telah mengesahkan menyenaraikan BTCP dengan ceramah dan penyerahan yang dibuat kepada Binance dan Kucoin. Mereka juga disenaraikan di BarterDEX oleh Komodo.
  • Pemasaran, Sokongan, dan Perhubungan Awam – BTCP telah membuat program duta besar dan kini telah lebih 17 negara diwakili. Mereka juga meningkatkan usaha pelanggan dan usaha pengiklanan.
  • Dompet rasmi dan penyelesaian pembayaran – Pasukan telah menyerahkan permintaan tarik kepada pasukan Trezor untuk ditinjau dan sedang dalam proses mengintegrasikan dompet Ledger. Pembangunan untuk penyelesaian dompet dan copay electrum iOS termasuk peluasan krom sedang berjalan.

&# 128153; Hai Duta Besar! Sekiranya ada yang mempunyai syarikat atau mengetahui syarikat yang boleh / akan menerima BTCP sebagai bentuk pembayaran DM PLZ!! &# 128153; Lihatlah @sunnyvinNakheel Jewellers dan Nilesh Jewellers UAE / Dubai dan Sharjah &# 128525;&# 128525;&# 128525; pelekat itu&# 128293;&# 128293;&# 128293; &# 128153; #BitcoinPrivate #BTCP $ BTCP &# 128153; pic.twitter.com/hox9nXwQpn

– Duta BitcoinPrivate (@btcp_amb Ambassador) 18 Mac 2018

Kritikan dan Cabaran

Zclassic, pendahulu Bitcoin Private, mempunyai masa lalu yang tidak jelas yang diliputi kontroversi. Ini termasuk masalah fungsi dompet, tindakan harga liar, gagal mengeluarkan token airdrop, dan perdagangan orang dalam yang berpotensi menyalahi undang-undang di Bittrex. Ini telah menggosok pemegang dengan cara yang salah.

Sehingga hari ini, sebilangan orang belum menerima deposit Zclassic mereka dengan pertukaran seperti Cryptopia. Walaupun Bitcoin Private adalah projek yang sama sekali baru dengan kebanyakan penyumbang baru, sejarah sebelumnya ini masih menghantui projek tersebut.

Di mana untuk membeli Bitcoin Private

Oleh kerana duit syiling ini adalah jenama baru, hanya ada satu tempat yang kukuh untuk membeli duit syiling ini, Berdagang Satoshi. Ia juga tersedia di Nanex tetapi dengan jumlah yang lebih rendah.

Tempat melombong Bitcoin Private

Equihash adalah algoritma yang popular untuk perlombongan GPU yang menjadi asas Bitcoin Private. Ada pemaju membina dan menyelenggara kolam begitu juga kolam perlombongan yang ditaja dan disahkan.

Tempat menyimpan Bitcoin Private

Terdapat pelbagai dompet untuk Bitcoin Private termasuk Elektrrum dan Dompet nod penuh untuk Windows, Linux dan Mac. Selain itu, ada dompet kertas dan pelanggan mudah alih iOS.

Pemikiran Akhir

Bitcoin Private mempunyai banyak usaha untuk melakukannya. Dengan menggunakan nama Bitcoin, komuniti pemaju, teknologi privasi Zclassic, dan etos desentralisasi, BTCP adalah gabungan blockchain baru namun asli. “Penggabungan garpu” adalah yang pertama seumpamanya sehingga pada tahap eksperimen teknikal, ia cukup hebat.

Kami bertemu dengan ahli pasukan Bitcoin Private yang berkongsi pendapat mereka mengenai projek ini:

Giuseppe Stuto dari Bitcoin Private

“Kami mahu ini menjadi teknologi terpakai jangka panjang. Kami merancang untuk menyampaikan strategi strategi produk dan daya tarikan pengguna akhir yang sebenarnya. Kami sangat percaya membiarkan daya tarikan bercakap sendiri. Kami akan terus berusaha keras untuk mencapai misi ini dan kami hanya akan membuktikan diri kami seperti itu. Orang dapat melihat sama ada mereka bersetuju dengan ini atau tidak dan melihat bahawa kita adalah pasukan yang sebenar. Kami akan membiarkannya menentukannya. ” Giuseppe Stuto, Pengarah Pemasaran Peribadi Bitcoin

Satu kritikan besar adalah bagaimana saluran udara menyukai paus ZCL dan BTC dengan 20.3 juta daripada 21 juta BTCP sudah beredar. Ini tidak terlalu terdesentralisasi, walaupun etos ini dipromosikan.

Walaupun masa lalu yang tidak stabil dan kontroversial dari Zclassic telah menimbulkan keraguan dalam banyak pemikiran pengguna, terdapat sokongan dan semangat untuk Bitcoin Private dari pendatang baru dan OG. Ini, seiring dengan perkembangan pesat dan pencapaian tonggak konkrit, menjadi kenyataan sejauh ini.

Jadi buat masa ini, mari kita lihat apa yang berlaku!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me