Bot perdagangan Bitcoin telah mendapat perhatian daripada peniaga kripto. Tuntutan isyarat perdagangan automatik, peluang perdagangan 24/7, dan waktu operasi hampir 100 peratus sudah cukup untuk mengubah kepala peniaga kripto yang serius. Terdapat berpuluh-puluh pesaing di ruang bot perdagangan bitcoin, masing-masing bersaing untuk perniagaan anda.

Walau bagaimanapun, pastikan anda tidak begitu terkejut dengan algoritma teknologi tinggi mereka sehingga anda gagal menilai secara realistik sama ada anda sebenarnya calon yang sesuai untuk memperdagangkannya atau tidak.

Apa itu Bot Perdagangan Bitcoin

Secara ringkas, bot ini adalah program komputer yang menghasilkan isyarat jual beli Bitcoin. Juga dikenali sebagai algoritma perdagangan, program ini menghubungkan melalui API ke akaun pertukaran perdagangan anda. Idea besar adalah untuk mengautomasikan perdagangan kripto anda ke tahap semaksimum mungkin, menghilangkan keputusan perdagangan subjektif dan memanfaatkan opsyen perdagangan yang berlaku ketika anda tidak dapat memantau pasaran.

Biasanya, perisian bot berjalan dalam persekitaran berikut:

  • Awan
  • Aplikasi berasaskan web
  • A VPS (Pelayan Peribadi Maya)

Bots R Kami

Cryptotrader.org, BTC Robot.com, Gekko.wizb.it, 3Commas.io, Cryptohopper.com, Gimmer.net, Gunbots.com, dan sekurang-kurangnya selusin syarikat lain memasarkan bot mereka secara dalam talian. Anda perlu mengkaji kemungkinan kelebihan dan kekurangan dari penawaran masing-masing. Berikut adalah beberapa petua untuk membantu mendapatkan set bot terbaik untuk anda:

  • Pastikan bot berjalan di awan, bukan di komputer anda. Sekiranya anda mengalami gangguan internet atau elektrik, kerosakan komputer atau kecelakaan lain yang menjadikan Mac atau PC anda tidak berguna, anda akan sangat gembira mengetahui bot anda akan terus berprestasi tanpa gangguan.
  • Sahkan bahawa penyedia bot perdagangan anda (TBP) menawarkan pelbagai petunjuk teknikal untuk membina strategi perdagangan anda.
  • Selanjutnya, pastikan bahawa TBP anda juga menawarkan strategi menguji utiliti yang baik. Jangan sekali-kali memperdagangkan strategi bot bitcoin (crypto) sehingga anda telah menguji secara meluas dan mengujinya ke hadapan.
  • TBP anda juga harus menawarkan ciri perdagangan simulasi. Ini mesti dimiliki, terutamanya jika anda baru dalam dunia pembangunan sistem perdagangan. Anda boleh mengesahkan kekuatan dan kelemahan strategi bot baru anda pada data crypto masa nyata tetapi tanpa risiko kehilangan wang.

bot perdagangan bitcoin Strategi gim

Gimmer menawarkan pelbagai bot perdagangan crypto. Anda perlu membeli dan menahan sejumlah besar token GMR mereka untuk diizinkan untuk setiap token tersebut. Imej: laman web Gimmer.net, 8 Januari 2019

Skalabiliti, Sokongan Pelanggan, dan Kumpulan Pengguna

TBP anda juga harus cemerlang dalam bidang kritikal ini –

  • Syarikat bot bitcoin anda perlu menawarkan sambungan API ke seberapa banyak pertukaran kripto ternama. Ini benar terutamanya jika anda akan memperdagangkan strategi arbitraj yang memanfaatkan salah laku duit syiling di pelbagai bursa.
  • Pastikan sokongan pelanggan yang boleh dipercayai dan berguna tersedia. Sekiranya bot anda mengalami krisis identiti tiga pagi dan terlupa apa yang harus dilakukan – dan bila – anda (dan ekuiti akaun perdagangan anda) mungkin menghadapi masalah besar. Mampu menghubungi ejen sokongan yang ramah dan berpengetahuan pada masa-masa seperti itu sangat berharga.
  • Sekiranya TBP anda menawarkan kumpulan pengguna yang berdedikasi, anda dapat mempersingkat kurva pembelajaran sistem perdagangan anda. Lebih baik lagi, jika mereka menawarkan pasar bot perdagangan, anda mungkin dapat membeli atau menyewa strategi bot yang menang, daripada harus membuatnya sendiri.

Bot Kritikal Lain

Ukur keberkesanan kos bot perdagangan anda. Pastikan bahawa bot biasanya dapat menghasilkan lebih banyak keuntungan daripada kos komisen, slippage, yuran langganan bot, dan cukai keuntungan modal yang tidak dapat dielakkan akan habis. Sekiranya anda tidak dapat memprogram bot pemenang secara konsisten, tidak ada alasan untuk menggunakannya.

Tinjauan Satu Firma Bot Bitcoin

Gimmer.net adalah TBP yang menawarkan VPS sendiri kepada pelanggan. Walau bagaimanapun, harganya:

“Dengan VPS, anda tidak perlu bimbang kehilangan sambungan ke internet, gangguan bekalan elektrik di rumah anda atau jika komputer anda rosak. Cukup melanggan perkhidmatan VPS dan semua data yang diperlukan dihantar ke komputer awan yang unik dan peribadi. “

bot perdagangan bitcoin Garis masa peningkatan gimmer

Gimmer nampaknya mempunyai beberapa peningkatan yang dirancang untuk tahun 2020 dan seterusnya. Bot ‘spread’ dan ‘triangular arbitrage’ kini disiarkan. Imej: laman web Gimmer.net, 8 Januari 2019

Gimmer’s VPS akan memberikan anda $ 25 untuk pembelian token GMRnya setiap bulan. Selain itu, untuk menggunakan bot perdagangan Gimmer, anda perlu membeli dan menahan antara 200 hingga 500 token yang sama. Bot diprogramkan untuk menangani banyak gaya perdagangan khusus, seperti:

  • Perdagangan tanpa leveraj (strategi kebun, strategi arah).
  • Dagangan margin, dengan gandaan leverage tinggi tersedia.
  • Pinjaman (anda boleh membuat pinjaman dalam pelbagai kripto)
  • Scalper (dikodkan untuk meraih keuntungan cepat dengan kerugian kecil)
  • Strategi berasaskan portfolio (mungkin mengurangkan penurunan, membantu dengan kepelbagaian)
  • Arbitrage (memanfaatkan perbezaan harga antara pertukaran)
  • Arbitraj segitiga (serupa dengan arbitraj, tetapi menggunakan tiga atau lebih syiling)
  • Spread (pergi satu duit syiling walaupun anda pendekkan (strategi pembalikan min yang popular).

Selain itu, semua pelanggan Gimmer menerima bot perdagangan percuma:

“Bot perdagangan crypto automatik standard ditawarkan secara percuma. Ini termasuk penggunaan satu indikator, satu keselamatan dan satu pasangan, tanpa memanfaatkan. “

Seperti kebanyakan TBP lain, Gimmer menawarkan sambungan API ke banyak pertukaran utama, termasuk Binance, Bitfinex, BitMEX, Bittrex, Cobinhood, Hubii, Kraken, KuKoin, Poloniex, dan XTRADE.IO.

Adakah Bot Dagangan Bitcoin Sesuai untuk Anda?

Mungkin. Mungkin tidak. Semuanya bergantung pada gaya perdagangan anda, ukuran ekuiti akaun, pengalaman perdagangan, dan tujuan peribadi anda. Sekiranya anda mempunyai pendidikan pengembangan sistem perdagangan yang baik, anda mungkin dapat dengan mudah membina atau mencari bot perdagangan yang sesuai dengan anda. Sekiranya anda tahu bagaimana menangani masalah perisian dengan cepat atau mempunyai akses segera kepada mereka yang dapat membantu anda mendiagnosis dan memperbaiki masalah berkaitan bot, maka anda mungkin juga calon bot perdagangan yang baik.

Walau bagaimanapun, jika anda naif percaya bahawa menjana wang dalam Bitcoin atau kripto lain adalah proses mudah dan mudah yang hanya memerlukan menekan butang, maka anda mungkin akan sangat kecewa. Perdagangan yang berjaya adalah kerja keras. Sekiranya ada peniaga baru dapat membeli bot bitcoin runcit, jual dengan $ 100,000 dan buat $ 50,000 setahun, tahun demi tahun, pasaran kripto secara bertahap menjadikan strategi seperti itu tidak berkesan.

Katakan 5,000 peniaga Bitcoin menggunakan bot pemenang yang sama tahun ini. Ia memperoleh keuntungan 40 atau 50 peratus. Ketika berita kejayaannya tersebar, tahun depan mungkin 50,000 peniaga akan mula menggunakannya. Lama kelamaan, peniaga profesional dan institusi akan dapat berdagang dengan bot dengan keberkesanan yang besar, sehingga dapat meneutralkannya. Terlalu banyak pedagang akan mengejar isyarat perdagangannya di satu sisi pasar, dan ketika itulah pro datang untuk peniaga runcit membunuh.

Ini adalah salah satu sebab mengapa anda tidak pernah memasarkan sistem perdagangan yang secara peribadi anda mahu terus menjana wang. Fikirkan bahawa pada masa berikutnya beberapa pembangun sistem perdagangan cuba mengurangimu $ 5,000 untuk sistem perdagangan.

Bot Bot Bitcoin dan Minus

Kelebihan

  • Bot perdagangan anda boleh bertindak pada isyarat perdagangan lebih cepat daripada yang anda boleh.
  • Mengeksploitasi peluang 24/7. Beberapa pergerakan pasar besar bermula pada sesi malam dan kemudian mendapat daya tarikan yang lebih banyak ketika kawanan itu menumpuk pada keesokan harinya.
  • Kekurangan latihan pembangunan sistem bukanlah masalah. Anda boleh membeli atau menyewa bot Bitcoin yang berpotensi berkesan dari pembangun lain.
  • Artificial Intelligence (AI) akan menjadi sangat terkenal di dunia bot bitcoin dalam beberapa tahun. Boleh dibayangkan bahawa bot masa depan akan dapat mengoptimumkan isyarat perdagangan anda secara automatik dalam masa nyata. AI juga dapat membantu anda memilih gabungan strategi perdagangan bot yang sesuai untuk portfolio anda.
  • Oleh kerana lebih banyak peniaga kripto berdagang strategi jangka pendek, berasaskan bot, turun naik pasaran kripto sebenarnya boleh menurun. Ini mungkin berlaku kerana peningkatan besar dalam pasaran saham dan kecairan.

Kekurangan

  • Perdagangan jangka pendek mempunyai kos komisen dan slip yang tinggi.
  • Kekurangan kecairan pasaran crypto pada jam-jam tertentu dalam sehari. Acara baru yang besar dalam beberapa saat boleh mencetuskan perdagangan yang tidak perlu.
  • Risiko kerosakan kilat. Ironinya, ini biasanya disebabkan oleh bot perdagangan institusi.
  • Gangguan pertukaran, masalah teknikal dengan bot, komunikasi atau masalah komputer.
  • Kos langganan bot itu sendiri.
  • Keperluan untuk terus memantau prestasi dan kebolehpercayaan bot anda.
  • Anda mesti tahu bagaimana mengoptimumkan semula bot perdagangan anda dengan berkesan.
  • Sekiranya penyedia bot anda tidak 100% berasaskan awan, anda akan mempunyai kos VPS yang berterusan.

Kerja Keras, Pendidikan, Disiplin Diri, dan Override

Pendidikan perdagangan sistem, kemahiran pengurusan wang, psikologi pedagang yang baik, dan pendidikan TA yang luas adalah suatu keharusan untuk hasil perdagangan crypto automatik yang menguntungkan. Anda tidak boleh membina sistem kuki dengan penunjuk kalengan, tekan butang ‘run’ dan berharap dapat menjana pendapatan dari bot perdagangan bitcoin anda. Walau bagaimanapun, anda mungkin menjadi peniaga bot bitcoin yang sentiasa menguntungkan jika anda bekerja keras untuk mengembangkan disiplin perdagangan yang disebutkan di atas.

Satu kata kebijaksanaan terakhir yang harus dipertimbangkan ketika menjalankan bot perdagangan Bitcoin automatik sepenuhnya, buatlah apa yang anda akan:

Jangan sekali-kali mengalihkan pandangan anda dari skrin dagangan anda. Pernah. Jangan meletakkan 100% keyakinan pada bot perdagangan, perisian komputer atau perkakasan anda. Keadaan pasaran kripto dapat berubah dengan cepat, berpotensi menimbulkan senario yang tidak pernah dirancang oleh bot anda untuk ditangani. Anda mesti terus mengawasi bot anda atau berisiko terjaga ke kejutan yang tidak menyenangkan dan kehilangan wang pada suatu pagi.

Jangan sesekali meremehkan kemampuan penaakulan anda yang unggul daripada mesin atau algoritma. Bersedia, berkebolehan dan bersedia untuk masuk dan mengatasi bot anda setiap kali menghadapi keadaan pasaran crypto yang tidak stabil.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me