Codex Protocol Jess Houlgrave di Dunia Seni Blockchain dan Keusahawanan Crypto

Codex Protocol Jess Houlgrave di Dunia Seni Blockchain dan Keusahawanan Crypto

Jess HoulgraveCodex Protocol adalah tajuk pendaftaran yang terdesentralisasi untuk industri seni dan koleksi. Sebagai salah satu daripada beberapa projek blockchain seni yang berfungsi awal, Codex Protocol adalah projek menarik untuk diikuti untuk usahawan, penggemar blockchain, dan komuniti seni pada umumnya.

DApps pada Codex Protocol juga akan membolehkan pengumpul seni dengan mudah mencari jenis seni yang mereka mahukan dan membeli seni di lelong.

Semasa pelancaran, beberapa DApps awal akan membolehkan pengumpul mencari dengan lebih mudah apa yang mereka mahukan, dan membeli di lelong dengan cryptocurrency.

Jess Houlgrave adalah pengasas bersama & COO di Codex Protocol dan meminjam pengalamannya dalam segala hal dari menghabiskan beberapa tahun dalam industri kewangan dan menjadi perunding blockchain dan seni.

Bolehkah anda memberitahu kami sedikit mengenai Codex dan apa yang anda ingin selesaikan?

Codex adalah daftar hak milik yang terdesentralisasi untuk kelas aset seni dan koleksi bernilai $ 2,000,000,000,000. Ini adalah kelas aset di mana pemacu nilai utama adalah asal, dan dengan itu, kami bermaksud sejarah item tersebut, siapa yang memilikinya, sama ada sahih atau tidak, institusi mana yang menanganinya. Semua perkara ini yang mewujudkan identiti dan sejarah objek dan mempunyai nilai. Ia juga merupakan titik utama dalam ekosistem.

Oleh itu, banyak cabaran, sama ada harga komisen yang tinggi, cabaran mendapatkan insurans, ketiadaan pinjaman yang disokong oleh aset, semua jenis masalah yang dirasakan. Sebilangan besar dari mereka, punca utama mereka adalah kebiasaan sukar ditemui dan disahkan.

Oleh itu, dengan membawa maklumat tersebut ke dalam blockchain, kita boleh membiarkan orang menyimpannya dengan cara peribadi yang selamat, tetapi juga dengan cara yang memudahkan untuk berkongsi dengan pihak yang berkenaan dan untuk mengesahkan, yang akan menghilangkan beberapa geseran tersebut dalam ekosistem yang kita lihat hari ini.

Provenance telah menjadi isu besar dalam segala hal. Bukan hanya dunia seni. Perkara seperti wain palsu ke semua jenis barang koleksi palsu. Saya rasa blockchain mempunyai banyak potensi untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Sekiranya anda memahami beberapa masalah tersebut dan anda memahami teknologi blockchain, itu adalah sejenis penyelesaian yang jelas. Saya membuat sesuatu yang dapat menyelesaikan beberapa masalah tersebut. Ini adalah kes penggunaan teknologi yang hebat.

Bagaimana protokol Codex berfungsi dengan tepat?

Saya boleh memberikan sebahagian daripadanya. Sekiranya anda mempunyai soalan teknikal khusus, mereka mungkin paling baik dikendalikan oleh CTO kami. Pada tahap yang tinggi, pada asasnya, kami menggunakan token yang tidak dapat dipakai. Kami dibina di platform Ethereum.

Kami menggunakan token tidak mudah alih, ERC721, sebagai sejenis pengecam digital, identiti setiap item. Untuk itu, kita dapat mencantumkan metadata, sama ada gambar item tersebut, salinan resit, rekod transaksi, dokumentasi penilaian. Semua itu disimpan dengan cara yang selamat sehingga tidak kelihatan. Orang tidak dapat melihat data mengenai item anda, tetapi disimpan dengan cara yang dapat disahkan oleh orang dengan mudah.

keburukan

Pada dasarnya, ia berfungsi sebagai lapisan infrastruktur di mana kita boleh membina aplikasi yang berbeza. Oleh itu, aplikasi pertama yang kami buat adalah satu yang Boleh Dibida. Ia direka untuk industri lelong dan kami telah membina konsortium penyedia perisian di ruang lelong. Ini akan membolehkan pendaftaran segera untuk pembidaan menggunakan sistem escrow deposit yang telah kami bina dalam aplikasi Boleh Ditawar.

Adakah anda semua merancang untuk membuka protokol untuk pihak ketiga lain untuk membangun di atasnya juga, atau adakah anda akan membina semuanya secara dalaman?

Kami sangat menjangkakan dan mahu orang membangun di atas Codex. Terdapat aplikasi tertentu yang kami anggap sangat berharga untuk ekosistem, jadi kami berpendapat bahawa aplikasi untuk rumah lelong adalah yang berguna. Ini mendorong penggunaan pendaftaran tajuk dengan pantas. Banyak, banyak item melalui lelong setiap tahun dan membolehkan ekosistem memulakannya.

Terdapat senarai aplikasi berpotensi yang tidak berkesudahan, beberapa di antaranya telah kami fikirkan dan kami sangat teruja dan sangat berminat dengan ruang pinjaman yang disokong aset, di ruang insurans, di ruang penilaian, tetapi ada aplikasi yang dapat memudahkan artis menguruskan inventori di studio mereka.

Aplikasi yang akan memudahkan pengumpul untuk menguruskan inventori mereka sendiri di pelbagai lokasi. Oleh itu, kami sangat berharap dan mengharapkan pihak ketiga dapat membina Codex dan sebahagian besar rancangan kami adalah untuk membawa rakan kongsi yang dapat membina dan bekerja dalam ekosistem Codex.

Saya tidak tahu betapa berharganya blockchain dalam dunia seni dan berapa banyak perkara yang disentuhnya dalam industri seni. Hebatnya kalian membina ekosistem itu.

Ya, sebelum mendirikan Codex, saya menulis tesis master mengenai aplikasi blockchain untuk ekosistem seni. Saya menghabiskan banyak masa untuk meneliti apa yang dimaksudkan dengan teknologi untuk pelbagai pihak berkepentingan termasuk syarikat insurans, rumah lelong, pemberi pinjaman yang disokong aset, syarikat logistik perkapalan.

Semua perkhidmatan periferal ini yang sebenarnya merupakan bahagian yang sangat penting dalam ekosistem seni dan koleksi. Melalui pendekatan itu, kami menyedari bahawa untuk menjadi benar-benar berharga, mempunyai semacam daftar hak milik tidak benar-benar melakukan pekerjaan dan membina ekosistem di mana sesiapa sahaja boleh mengambil bahagian, siapa pun boleh membina aplikasi yang mengakses pendaftaran dan kemudian anda mencapai interoperabiliti penuh dari pelbagai pihak dalam ekosistem.

Itulah sebabnya ini sangat berharga. Ini menjimatkan orang yang melakukan penyelidikan dan pengesahan berulang kali apabila sudah dilakukan dengan cara yang sekarang dapat disahkan berkat blockchain.

Saya sebenarnya membaca beberapa artikel Medium anda sebelum ini. Ngomong-ngomong, semua perkara sangat menarik, tetapi saya melihat perkara yang anda bicarakan mengenai tidak adanya penyelidikan dan pengetahuan yang dikongsi secara khusus mengenai blockchain dalam ekosistem seni. Apa yang anda fikir orang boleh lakukan dalam industri ini untuk menyingkirkannya dan membantu menyebarkan berita mengenai blockchain dalam seni?

Ya, saya rasa awak betul. Ini semestinya masalah kritikal. Semasa saya menulis entri blog itu, sebenarnya pada awalnya saya memikirkan bagaimana menyelesaikan masalah itu. Sebahagian daripada apa yang saya benar-benar ingin lakukan adalah menjadikan penyelidikan saya lebih terbuka kepada orang ramai kerana saya fikir ia adalah titik masuk yang bagus untuk orang.

Banyak orang memilikinya dan saya sangat mengalu-alukan jika ada yang berminat secara khusus untuk menghubungi mereka dan saya dapat berkongsi salinannya dengan orang lain. Itu belum diterbitkan secara terbuka, walaupun saya rasa akan segera. Tetapi yang lebih penting, saya rasa sudah mula mendidik diri sendiri. Banyak orang dalam ekosistem kita mempunyai pengetahuan yang sangat baik mengenai perniagaan mereka dan dunia seni, tetapi blockchain relatif baru bagi mereka.

Terdapat banyak sumber daya, seperti “Artnome” oleh Jason Bailey adalah blog hebat yang mempunyai banyak kandungan mengenai kesan blockchain pada dunia seni. Terdapat beberapa makalah akademik lain dan satu perkara yang sangat saya sukai ialah semakin banyak acara yang merangkumi perkara ini. Bilangan acara atau panel atau persidangan khusus blockchain dan seni yang telah saya jemput dari nol ketika mula-mula mula memikirkan ruang ini hingga sekarang seperti seminggu sekali.

Saya benar-benar mendorong sesiapa sahaja yang bekerja di dunia seni yang berminat untuk mencari acara tempatan yang dapat membantu orang-orang untuk mencuba dan melengkung. Sudah tentu, untuk berhubung dengan kami. Kami mempunyai banyak sumber.

Kami sangat, sangat teruja dengan ruang ini dan saya fikir selama beberapa bulan akan datang, mudah-mudahan, kami akan mengeluarkan banyak kandungan pendidikan yang akan membantu dunia seni memahami apa itu blockchain dan apa maksudnya untuk mereka. Oleh itu, jika ada yang berminat, kami sangat mendorong mereka untuk menghubungi kami.

Semasa bercakap dengan orang lain dalam dunia seni dengan blockchain begitu muda, adakah anda mendapat banyak tolak ansur? Saya tahu terdapat banyak stereotaip mengenai blockchain dan cryptocurrency, terutamanya jika anda tidak terlibat dalam industri ini. Atau adakah sesuatu itu setelah mereka menyedari bagaimana ia dapat membantu asal usul kita dan menjadi berharga, adakah ia klik?

Saya melihat perubahan sejak beberapa bulan kebelakangan ini. Enam bulan yang lalu, ketika saya mengadakan perbincangan dengan orang-orang di dunia seni mengenai blockchain, soalan pertama mereka selalu ialah bukan Bitcoin hanya digunakan untuk membeli dadah di Internet?

Semua reaksi stereotaip yang ada pada orang. Saya rasa sekarang banyak berubah. Terdapat beberapa liputan hebat di media seni mengenai apa itu blockchain dan apa maksudnya bagi orang. Saya rasa kita sekarang mula melihat orang benar-benar tertarik dengannya.

Saya terharu dengan jumlah orang yang kami hubungi di Codex yang merupakan rumah lelong, mereka adalah galeri, mereka adalah orang yang mempunyai hubungan peribadi yang benar-benar baru pada awal perjalanan ini tetapi yang ingin mengetahui lebih lanjut dan mereka ‘ kembali tertarik dan teruja dengan apa yang dimaksudkan dengan blockchain bagi mereka.

Oleh itu, saya fikir ia dilihat perubahan positif. Stereotaip seperti ini mula jelas. Saya rasa ini memberi jalan kepada orang untuk berfikiran terbuka dan sangat teruja dengan potensi.

Bawa kami ke dalam pemikiran sebahagian daripada CEO permulaan blockchain. Seperti apa hari anda dalam hidup?

Sehari dalam kehidupan sekarang boleh berada di mana sahaja di dunia dalam zon waktu. Saya telah melakukan banyak perjalanan baru-baru ini, kami mengadakan penjualan peribadi untuk Codex. Oleh itu, saya telah berjumpa dengan para pelabur. Saya juga mempunyai masa yang luar biasa dalam beberapa minggu kebelakangan ini untuk bertemu dengan rakan kongsi baru dan pembangun aplikasi dan syarikat seperti ini yang teruja untuk terlibat dengan Codex sebagai tajuk pendaftaran. Itu sangat menarik bagi saya, berusaha untuk mengetahui apa yang menjadi masalah dalam setiap perniagaan ini dan untuk mencuba cara-cara yang dapat kita bekerjasama untuk menyelesaikannya. Selain itu, ini adalah permulaan biasa. Ini adalah pasukan yang berkembang pesat. Kami tersebar di seluruh dunia yang menambah lapisan kerumitan, tetapi ia adalah pasukan yang hebat. Kami semakin meningkat, kami sangat gembira dapat menyambut orang baru di kapal. Percubaan dan kesukaran menjalankan startup, tetapi semuanya sangat menggembirakan dan kami sangat gembira dengan penerimaan yang diterima oleh orang ramai. Saya rasa orang benar-benar mendapat apa yang cuba kita lakukan dan itu hebat.

Saya melihat latar belakang anda dalam bidang kewangan dan ekonomi. Mengapa beralih ke seni? Apa yang mendorongnya?

Saya sangat berminat dengan seni sejak sekian lama, walaupun secara profesional, ijazah pertama dalam bidang ekonomi dan pengurusan. Saya kemudian menyertai Credit Suisse dan kemudian menguruskan portfolio ekuiti swasta untuk dana pencen. Latar belakang profesional saya sangat berorientasikan kewangan, tetapi minat peribadi saya adalah dalam dunia seni. Saya mempunyai banyak rakan yang merupakan seniman dan selama bertahun-tahun, saya telah membantu mereka dalam membuat keputusan perniagaan dan saya sangat berminat dengan cara dunia seni berfungsi. Saya mengumpulkan peta lama sehingga saya menghadapi banyak masalah asal dan cuba mengetahui sejarah dan nilai item. Jadi, ini adalah kawasan yang sangat memukau saya sejak sekian lama. Itu adalah kawasan yang selalu saya fikirkan untuk bekerja. Pada tahun 2015, saya menuruni lubang arnab crypto seperti yang dikatakan semua orang dan benar-benar menghabiskan banyak masa untuk belajar mengenai teknologi dan apa aplikasi potensinya di mana. Saya sangat berminat, tentu saja, dari perspektif kewangan, tetapi sebenarnya, saya sangat teruja dengan beberapa jenis kes penggunaan bukan kewangan. Pada masa itu, terdapat beberapa perkara awal yang berlaku di dalam seni dengan menggunakan blockchain. Saya menghabiskan masa yang lama untuk meneliti perkara itu dan aplikasinya. Saya bekerja di Southerby’s dan pada masa yang sama, menjalankan MA dalam perniagaan seni di Southerby’s Institute di mana saya menulis makalah saya mengenai aplikasi blockchain untuk dunia seni. Itu benar-benar perjalanan saya untuk sampai ke sini.

Adakah anda mengatakan bahawa anda mengumpulkan peta lama?

Itu niche.

Apa peta paling hebat yang anda miliki? Adakah anda mempunyai kegemaran?

Ya, ada peta yang saya ada dan saya hanya memeriksa tarikhnya sekarang. Ini adalah peta 1720 Saluran Inggeris. Saya berasal dari keluarga pelaut dan ini adalah peta yang sangat lama yang menunjukkan semua pelabuhan dan perkara navigasi di Saluran. Itu antara kegemaran saya. Ia adalah koleksi khusus, tetapi saya selalu kagum, terutamanya pada persidangan blockchain. Anda berbual dengan seseorang dan mengetahui bahawa mereka mengumpulkan jam tangan atau peta lama atau kereta klasik. Sangat berbual dengan orang lain untuk memahami apa yang mereka teruja.

Ya, pasti. Apa-apa sebab mengapa peta?

Saya terpesona dengan mereka. Saya berpendapat bahawa banyak daripadanya memang cantik dan indah untuk dilihat. Tetapi bagi saya, ini benar-benar mengenai apa yang mereka wakili yang merupakan perbatasan pengetahuan manusia pada satu ketika. Ketika kartografer lama ini membuat peta mereka, mereka benar-benar mengumpulkan semua pengetahuan yang ada yang mereka ada untuk membuat sesuatu yang sebenarnya cuba digunakan oleh orang. Mereka menggunakannya untuk menavigasi atau hanya membuat keputusan politik atau memutuskan ekspedisi. Itulah sebabnya mengapa saya teruja dengan mereka dan berminat dengan mereka dan sejarah mereka adalah kerana jenis yang dilambangkan dari perspektif manusia dan pengetahuan manusia.

Bagus. Saya tidak pernah memikirkannya seperti itu tetapi sebenarnya ada rasa ingin tahu dan pengembaraan. Apa yang paling anda gemari di ruang seni atau bahkan di ruang blockchain atau gabungan antara mereka berdua?

Salah satu perkara yang paling saya teruja di persimpangan kedua-duanya adalah bekerja dengan artis. Ini sesuatu yang saya buat selama beberapa tahun Saya rasa seniman mempunyai peranan yang sangat penting dalam pengembangan teknologi baru. Saya percaya bahawa teknologi mewarisi kecenderungan orang yang membinanya dan saya berpendapat bahawa kepelbagaian, baik dari segi latar belakang dan konteks tetapi juga dari segi pendapat, sangat penting ketika kita mengembangkan teknologi baru. Artis sering kali dapat membawa perspektif yang sama sekali berbeza dengan yang tidak dimiliki oleh orang lain. Saya rasa sangat penting untuk melibatkan mereka dengan teknologi ini.

Mereka mempunyai kedudukan untuk dapat mengkritiknya, menilai secara kritis apa artinya bagi kita sebagai manusia. Saya kagum dengan karya-karya seniman yang saya kenal dengan baik yang bekerja di ruang ini menghasilkan dan saya berpendapat bahawa mereka memainkan peranan besar dan juga menyebarkan maklumat mengenai teknologi itu kepada masyarakat luas. Ini adalah sesuatu yang dapat diakses oleh orang lain dan yang dapat menolong orang yang tidak biasa dengan blockchain mempunyai titik rujukan yang nyata untuk mula terlibat dengannya. Saya sangat bersemangat untuk mendorong dan menyokong artis yang bekerja di pertemuan dua perkara tersebut.

Sidang Kemuncak Ethereal

Bukan iklan, tetapi kami adalah rakan media – tangkap kami di NYC aktifkan Ethereal kami.

Kami melancarkan asas blockchain kami sendiri. Lelong Makmal Seni Langka Ethereal Codex, yang berlangsung di puncak Ethereal tahun ini. Semua hasil dari itu akan masuk ke yayasan dan yayasan itu akan digunakan untuk menyokong dan membantu seniman yang bekerja di ruang ini untuk membiayai karya seni, acara, program pendidikan. Saya betul-betul bersemangat untuk melibatkan lebih banyak artis.

Saya memikirkan eksekutif dan usahawan yang ingin memasuki ruang blockchain, tetapi mereka merasa seperti ketakutan tertentu. Nampaknya latar belakang anda terutama dalam bidang ekonomi dan kewangan. Mengapa beralih ke seni dan blockchain dan apa kesukaran yang terlibat dengan kerjaya beralih?

Saya menyentuh sebab melakukannya sebelum ini. Semasa saya belajar tentang teknologi, saya merasa terkejut dengan berapa banyak kemungkinan yang ada dan betapa menariknya ini dan betapa revolusionernya saya rasa dapat berlaku untuk begitu banyak industri yang berbeza. Bagi saya, seni adalah minat yang besar. Saya rasa blockchain sangat relevan untuk dunia seni.

Terdapat banyak masalah yang dapat diselesaikan dengan menggunakan blockchain, dan oleh itu saya mahu bekerja di ruang ini. Dari segi siapa sahaja yang memikirkan ruang ini, sangat baru. Ia pasti tanpa risiko. Tetapi kita berada pada saat yang sangat unik ini, saya rasa, muncul sekali seumur hidup di mana ada teknologi yang sedang dibina yang memiliki potensi transformasi yang sangat. Saya sangat teruja untuk menjadi sebahagian daripada itu.

Nampaknya anda sudah aktif dan hebat melihat platform yang sudah aktif. Di laman web anda terdapat lebih daripada 10,000,000 item yang dijual setiap tahun dengan penjualan tahunan $ 6,000,000,000. Itu adalah angka anda, betul?

Yeah. Di ruang ini, sangat penting untuk mendapatkan adopsi dan membina produk dan platform. Terdapat banyak projek yang tidak melakukannya dan kami sangat fokus untuk benar-benar membina barang yang berguna untuk ekosistem. Oleh itu, cara yang kita lakukan adalah dengan membawa rakan kongsi ke dalam konsortium kita yang dapat kita selesaikan masalah khusus dan nyata sehingga kita benar-benar menggunakan perisian dengan cara yang membina.

Untuk aplikasi pertama kami, kami bekerjasama dengan Live Auctioneers dan Auction Mobility yang merupakan dua ahli konsortium pengasas kami. Mereka adalah penyedia perisian untuk industri lelong. Kami telah membina aplikasi yang membolehkan orang membeli dengan cryptocurrency di lelong dan mendaftar untuk membuat tawaran dengan serta-merta dengan meninggalkan deposit cryptocurrency. Itulah aplikasi pertama yang berada di atas pendaftaran Codex dan antara ahli konsortium tersebut, mereka melayani 5,000 rumah lelong di seluruh dunia. Kami sangat gembira melihat Biddable bekerja dengan mereka dan kami telah menguji integrasi aplikasi tersebut selama beberapa minggu terakhir. Jadi, teruja melihatnya dilancarkan.

Sangat hebat. Ya, itu hebat untuk didengar. Saya gembira untuk anda semua. Jadi, apa saja kesukaran di barisan hadapan? Apakah beberapa cabaran yang perlu anda atasi untuk mencapai matlamat utama anda?

Saya rasa cabaran terbesar bagi kita adalah sekitar pendidikan dan pengangkatan. Teknologi ini sangat penting, dan di ruang ini, banyak berubah. Kami mempunyai CTO yang hebat, John, yang sangat mementingkan segala sesuatu dan benar-benar berusaha untuk memastikan bahawa kami melakukan segalanya dengan sebaik mungkin. Tetapi teknologi hebat tidak ada gunanya jika tidak ada yang menggunakannya. Oleh itu, bagi kami, ini benar-benar mengenai mencari rakan kongsi yang tepat dalam dunia seni, mendidik dunia seni tentang blockchain dan bagaimana ia dapat mempengaruhi mereka, dan kemudian bekerjasama dengan mereka untuk merancang penyelesaian yang benar-benar bermanfaat dan mempunyai nilai nyata untuk industri . Di situlah kita mempunyai jalan panjang di hadapan kita.

Apa pendapat anda mengenai ruang koleksi digital? Seperti Crypto Kitties, Pepe Cash dan Anime Coin dan perkara-perkara seperti itu sebagai jenaka dalam erti kata tertentu, tetapi kemudian industri raksasa. Oleh itu, dengan meletakkan koleksi digital di blockchain, pasaran inilah yang menimbulkan atau mungkin tidak membuahkan hasil bagi orang yang mengumpulkan aset digital. Adakah anda merancang untuk terlibat dengan perkara itu atau anda juga kini berada dalam komuniti itu?

Saya teruja dengan apa yang berlaku di ruang digital. Blockchain benar-benar menyediakan mekanisme sebenar pertama bagi kreatif untuk memiliki dan mengewangkan hasil karya mereka, untuk membuat karya yang sukar didapati secara digital. Saya fikir Crypto Kitties adalah permulaan dari semua itu. Saya rasa banyak sangat menggembirakan. Ia berasaskan meme. Ini adalah ekosistem yang menyeronokkan dan jokey, tetapi pada masa yang sama, saya rasa, yang mendasari hal itu, terdapat beberapa orang yang sangat kreatif dan luar biasa yang mengerjakan ini dan saya rasa saya sangat teruja melihat ruang itu untuk berkembang. Saya rasa ada banyak pelajaran yang dapat dipelajari untuk dunia seni yang lebih luas mengenai bagaimana teknologi blockchain dapat mempengaruhi pengeluaran seni.

Adakah terdapat nasihat yang ingin anda tinggalkan kepada pembaca kami yang sangat berminat dengan ruang tersebut dan berpotensi terlibat dengan protokol Codex?

Sila ikuti kami di Twitter. Di situlah semua pengumuman kami cenderung dilakukan. Kami mempunyai saluran Telegram juga. Kedua-duanya hanya CodexProtocol. Daftar untuk mengambil bahagian dalam lelongan Ethereal. Saya rasa kita akan melihat beberapa karya seni yang luar biasa yang dapat ditawar orang untuk tujuan yang luar biasa juga. Sila berhubung. Kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan banyak orang di ruang mereka dan sesiapa sahaja yang berminat dan ingin belajar lebih banyak harus menghubungi.

Temu ramah di atas dilakukan oleh Alex Moskov dan Steven Buchko. Kami tidak sabar untuk berjumpa dengan Codex Protocol dengan ConsenSys dan Rare Art Labs untuk lelongan seni langsung di Sidang Kemuncak Ethereal 2018 di New York City.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map