Sidang Kemuncak IOHK 2019 berlangsung pada 17 April dan 18 April di Miami Beach, Florida.

IOHK adalah syarikat teknologi yang bertujuan untuk memanfaatkan inovasi peer-to-peer untuk memberi kuasa kepada tiga bilion orang tanpa akses kepada perkhidmatan kewangan yang mencukupi. Ditubuhkan pada tahun 2015 oleh Charles Hoskinson dan Jeremy Wood, IOHK telah membiayai dan memfasilitasi kolaborasi tahap tinggi antara akademik dan perniagaan, dan yang paling penting, menerapkan blockchain dengan beberapa cara unik di seluruh projeknya. Hari ini, IOHK berdiri sebagai syarikat yang terdesentralisasi dengan lebih daripada 200 pekerja dan kontraktor di seluruh dunia.

IOHK mempunyai tiga produk teras:

  1. Cardano – produk marquee IOHK. Cardano adalah platform blockchain bukti-berdasarkan berdasarkan kajian yang dikaji oleh rakan sebaya.
  2. Daedalus – a pelanggan dompet lengkap untuk pemegang ada untuk menyimpan token mereka.
  3. Ouroboros: algoritma kriptografi yang memberi kuasa kepada Cardano.

Tujuan Sidang Kemuncak IOHK adalah untuk mempromosikan penglibatan komuniti, rangkaian, dan menghubungkan lebih 200 pekerja terdesentralisasi IOHK di bawah satu bumbung di Miami Beach yang indah dan cerah.

Acara itu merangkumi penceramah dari pelbagai bahagian industri, yang menampilkan Ketua Pegawai Eksekutif IOHK dan pengasas bersama Charles Hoskinson, Pengurus Produk Kanan Cardano, Pengarah Operasi Afrika IOHK John O’Connor, Ketua Yayasan Cardano Nathan Kaiser, dan Pengasas dan CEO Penyelidikan Wolfram Stephen Wolfram.

IOHK juga mengetengahkan pengeluaran Shelley Cardano. Dinamakan sempena Percy Bysshe Shelley, penyair dan pengarang Romantik Ozymandias, fasa pengembangan Shelley bertujuan untuk menghantar mesej bahawa ketika membina sebuah kerajaan, para pencipta harus berhati-hati untuk meninggalkan warisan yang baik. Ini dikenal sebagai “fasa desentralisasi” untuk Cardano.

Sekiranya anda terlepas acara, anda boleh menonton siaran langsung Hari 1 dan Hari 2 sepenuhnya:

Hari 1:

Hari 2:

Jon Woodard, Ketua Pegawai Eksekutif PT Makmal Blockchain Wolfram (WBL), telah menjelajahi bidang kolaborasi yang berpotensi dengan IOHK. “Saya terinspirasi oleh Sidang Kemuncak IOHK – Charles Hoskinson, Jeremy Wood, dan pasukan mereka fokus pada penyediaan penyelesaian berdasarkan penyelidikan untuk pembinaan Cardano DLT dan membantu penyelesaian itu memajukan dunia,” komentar Jon. “Karya mereka sangat berbeza dengan syarikat yang membicarakan inovasi sebagai permainan persaingan tanpa nilai.”

Eddie Garcia, CEO bangunan dApp di Cardano dipanggil Gig, menghabiskan sebahagian besar acara bertemu anggota komuniti IOHK dan Cardano. “Ini bukan persidangan Crypto rata-rata atau acara Blockchain anda di mana semua orang bercakap mengenai harga Cryptocurrencies – ini sebenarnya mengenai sains dan teknologi dan khususnya mengenai pengembangan Cardano,” kata Eddie. “Bagi kami membangun dApp di Cardano, sangat menyenangkan untuk bertemu pemain utama komuniti ini secara langsung dan berkongsi idea.”

David Seimer, CEO dan Pengasas Bersama Kewangan Gelombang, meminta Cardano untuk membantu menetapkan standard untuk ekosistem digital yang bertanggungjawab. “Sidang Kemuncak adalah tempat yang indah untuk berkongsi idea dengan pemimpin pemikiran lain dan menyelidiki peta jalan Cardano dengan lebih mendalam. Kami sangat gembira melihat gelombang produk kewangan inklusif seterusnya yang akan diaktifkan oleh ADA, ”kata David. “Cardano adalah blockchain pertama yang menggunakan sumber dan teknologi yang sesuai untuk pematuhan peraturan, privasi dan keselamatan pelabur. Untuk sektor yang dicemari oleh pelanggaran kepercayaan awam yang sangat ketara, kami percaya Cardano dapat membantu membalikkan imej yang tidak wajar dipertanggungjawabkan.

Mengakhiri:

Sidang Kemuncak IOHK 2019 ditutup dengan persembahan oleh Creedence Clearwater Revisited dan Steve Miller Band, dua kumpulan fenomenal jika saya mesti mengatakannya sendiri.

Penutupan acara itu menggema sentimen biasa yang saya ambil sepanjang dua hari:

  • Keterbukaan dan aksesibilitas – Bagi banyak orang, ini adalah kali pertama bertemu dengan pasukan IOHK dan Cardano, dan pemain utama, puluhan otak yang biasanya tanpa nama dan tanpa wajah di sebalik produk digilap yang kita tahu, diberi sorotan untuk menunjukkan apa yang telah mereka kerjakan pada. Walaupun dalam acara penutup, Charles Hoskinson, bekas CEO Ethereum dan Pengasas IOHK di Senarai Kaya Forbes Crypto dengan anggaran nilai bersih $ 500 – $ 600 juta, bangkit untuk memastikan semua orang bersenang-senang.
  • Tumpuan pada klasik – Sebagai muzik geek sendiri, saya cuba memahami psikologi apa yang akan dibawa oleh projek-projek tertentu dalam acara mereka. Creedence Clearwater Revisited dan Steve Miller Band adalah sekolah lama yang sejuk, yang sejalan dengan visi IOHK untuk membina sesuatu yang bertahan dalam ujian masa.

Secara keseluruhan, sangat senang melihat syarikat seperti IOHK menjadi tuan rumah acara yang menghubungkan pasukan mereka dan pembangun yang bersemangat ke dalam ekosistem.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me