Dilancarkan pada tahun 2014, Simplex adalah syarikat fintech yang berpusat di EU yang ingin membolehkan pedagang, pasar, dan platform cryptocurrency memproses pembayaran dalam talian dengan liputan tolak bayar penuh dan perlindungan penipuan.

Kami berhubung dengan Netanel Kabala, Pengasas Bersama & CAO dari Simplex. Netanel adalah pakar dalam semua aspek penipuan, dan sebelum Simplex, Netanel bekerja di PayPal sebagai penganalisis penipuan, berurusan dengan platform risiko yang dihadapi pengguna dan automasi back-end.

Apa titik kesakitan yang paling penting untuk ditangani di ruang kad kredit?

Pada skala makro, penipuan dan karenah adalah masalah terbesar.

Di Simplex, penipuan bukan masalah – AI eksklusif kami menganalisis setiap transaksi menggunakan algoritma pembelajaran mesin automatik sepenuhnya yang secara efektif menghilangkan penipuan.

Namun, karenah kerana ketidakcekapan peraturan dan ketidakkonsistenan undang-undang tetap menjadi cabaran bagi industri. Sebilangan besar ini adalah untuk mengendalikan perniagaan digital di dunia yang sistem perundangannya masih bergantung pada batasan fizikal, dan ini mempengaruhi semua perniagaan global, bukan hanya pemproses pembayaran.

Walaupun begitu, kos untuk memastikan kepatuhan di pelbagai bidang kuasa dan wilayah adalah penting, dan merupakan halangan untuk melancarkan produk baru.

Bagaimana Simplex berbeza dengan industri kad kredit tradisional?

Pertama, kami berfokus pada crypto, sedangkan kebanyakan syarikat kad kredit tidak mempunyai kaitan dengan cryptocurrency.

Kedua – dan ini menjelaskan mengapa kami dapat menangani crypto dan pesaing kami tidak dapat – teknologi kalis penipuan kami melindungi pedagang dari risiko caj balik.

Kami juga telah berusaha keras untuk memastikan kepatuhan kami dapat dilaksanakan dengan sempurna, dan ini memungkinkan kami untuk menunjukkan bahawa industri kripto dapat disokong dengan cara yang bertanggungjawab, sambil memuaskan pengawal selia dan mengekalkan standard ketekunan wajar yang tertinggi.

Bagaimana perniagaan menghasilkan wang?

Pendapatan kami didorong oleh rakan kongsi Simplex yang mengakses pintu masuk pembayaran bukti penipuan kami, dan oleh yuran penukaran untuk pengguna runcit yang beralih antara fiat dan crypto menggunakan perkhidmatan akaun kami.

Siapa pelanggan Simplex yang ideal?

Pangkalan pelanggan kami sangat pelbagai; di sisi pengguna, kami mempunyai pelabur runcit yang mencari cara yang selamat untuk membeli cryptocurrency, sementara di pihak perusahaan kami menyokong segala-galanya dari PKS hingga pertukaran cryptocurrency terbesar di dunia yang menggabungkan pintu masuk pembayaran kami.

Perniagaan yang mencari cara selamat untuk menerima pembayaran kad – tanpa memperkenalkan risiko – dan pelanggan mereka adalah penerima faedah utama Simplex.

Membeli cryptocurrency dengan kad kredit sering kali disertakan dengan kadar yang tidak masuk akal. Bagaimana penyelesaian Simplex berbeza?

Untuk Simplex diadopsi oleh pertukaran global utama, kami menyedari bahawa kami harus menawarkan harga yang kompetitif; bersaing dengan keselamatan dan reputasi sahaja tidak akan mencukupi.

Menjaga yuran minimum juga adalah bagaimana kita meningkatkan bahagian pasaran kita, sambil menjadikan pasaran kripto lebih menarik bagi para pelabur, yang dapat menukar masuk dan keluar dari mata wang fiat tanpa dikenakan denda.

Bolehkah anda menyentuh bagaimana Simplex menggunakan sAI untuk menghilangkan penipuan sambil meningkatkan penukaran? Apakah proses sebenar di sebalik tabir?

AI menganalisis setiap transaksi dan menentukan kemungkinan ia berlaku penipuan, berdasarkan ribuan titik data.

Algoritma pembelajaran mesin menjadi lebih berkesan dari masa ke masa, yang membolehkan transaksi yang berpotensi penipuan disaring. Ini meningkatkan penukaran sambil menghalang caj balik, yang membolehkan perniagaan memudahkan pembayaran fiat-crypto dengan risiko sifar.

Simplex mempunyai senarai perkongsian yang cukup luas di seluruh ruang cryptocurrency, dengan syarikat seperti Binance, Bitpay, Huobi, dan pelbagai syarikat lain. Bagi pengusaha di khalayak kita, apakah kaedah terbaik untuk menjalin kerjasama yang berkaitan dengan syarikat serupa

Ini benar-benar proses dua langkah, satu dalaman dan luaran yang lain. Sebelum anda dapat memikirkan untuk mendekati rakan kongsi yang berpotensi, anda harus memastikan produk anda dioptimumkan sepenuhnya, dan bahawa penyelesaian yang anda kemukakan lebih baik daripada yang berkuasa.

Senarai rakan kongsi Simplex

Senarai rakan kongsi Simplex. Sumber: Simplex.com

Tidak ada gunanya mendekati perusahaan besar sementara anda masih memperbaiki pepijat dan memperbaiki UX. Dengan Simplex, kami menumpukan perhatian untuk mengembangkan pintu masuk pembayaran yang kami percayai sebagai yang terbaik di kelas. Barulah kami berusaha untuk berdialog dengan syarikat yang dapat memanfaatkan penyelesaian kami.

Komuniti permulaan Israel nampaknya telah menggunakan cryptocurrency dan blockchain. Bolehkah anda menyentuh bagaimana melancarkan dan menjalankan syarikat pembayaran antarabangsa di Israel?

Reputasi Israel untuk kecemerlangan teknologi tidak perlu dinyatakan semula. Kami adalah sebuah negara kecil, dan di Tel Aviv di mana banyak tempat permulaan bermula, semua orang mengenali semua orang. Ini bagus untuk mendapatkan bakat dan menjalin perkongsian seolah-olah anda tidak dapat menyelesaikan masalah tertentu, ada kemungkinan anda mengenali seseorang di rangkaian anda yang dapat.

Pada masa yang sama, sifat komunikologi Israel yang bersifat insular bermaksud mustahak untuk menginjak dengan teliti dan berusaha untuk membina jambatan, dan bukannya secara agresif berusaha untuk menyudutkan pasaran dengan mengorbankan orang lain. Apabila pemula bekerjasama, mereka dapat mencapai hasil yang lebih besar daripada yang dapat dicapai daripada bekerja secara sepihak.

Apa itu seterusnya untuk Simplex? Apa yang boleh kita jangkakan dalam 2-3 tahun akan datang?

Kami baru sahaja melancarkan Akaun Simplex, akaun perbankan dalam talian yang membolehkan pengguna menggunakan aset digital mereka bagaimana dan kapan mereka mahu, dalam talian dan luar talian. Pada dasarnya, ia membolehkan mereka membuat satu akaun dan kemudian mengaksesnya melalui pelbagai platform rakan kongsi Simplex termasuk pertukaran dan dompet.

Melangkah lebih jauh dari ini, kami telah berusaha keras untuk mengembangkan penyelesaian pembayaran crypto turnkey kami, dengan produk baru dalam perancangan. Akhirnya, kami ingin memperluas senarai negara di mana kami dilesenkan untuk beroperasi, dan bekerjasama rapat dengan pengawal selia di beberapa bidang kuasa untuk mewujudkannya.

Terima kasih, Netanel!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me