Derek Capo adalah CEO dari TokenPay, syarikat di sebalik blockchain TPAY. Capo dan TokenPay telah mendapat perhatian penting kerana mereka perkongsian dengan Yayasan Litecoin.

Mereka terutama memindahkan saham yang mereka beli di WEG Bank AG kepada Yayasan sebagai pertukaran untuk bantuan teknikal dan strategik. Memandangkan pengumuman Yayasan baru-baru ini mengenai peningkatan privasi dan kerentanan Litecoin, Capo berharap TokenPay dapat belajar dari gerakan ini.

Derek Capo dengan senang hati duduk bersama kami untuk menjawab pertanyaan kami mulai dari visi TPAY, hubungan dengan Yayasan, rancangan TokenPay untuk meningkatkan penggunaan crypto dan perkembangan yang menjanjikan berkaitan dengan pertukaran terdesentralisasi eFin mereka.

Selain daripada integrasi dengan Lightning Network, bidang teknikal dan pembangunan lain yang anda harap Litecoin Foundation dapat membantu TokenPay dengan?

Hubungan kami dengan Yayasan Litecoin dan Charlie Lee telah terbukti tidak ternilai bagi kami. Pertama, ia memberikan banyak kredibiliti dan menunjukkan bahawa kami berdedikasi dan komited untuk mengikuti dan merealisasikan matlamat utama kami, iaitu untuk meningkatkan penggunaan crypto arus perdana setiap hari.

Litecoin Foundation adalah rakan pemasaran dan teknikal yang membantu TokenPay. Sebagai contoh, yayasan ini memberikan pandangan langsung mengenai kesulitan teknikal yang dapat kita hindari dalam pembangunan kita, untuk mencuba teknologi baru, berkongsi pengetahuan dan memfasilitasi hubungan langsung dengan pembangun.

Kami kini bekerjasama dan membincangkan urus niaga sulit, syiling fungible dan bertukar maklumat mengenai peningkatan blockchain masa depan kami.

asas litecoin

Mengingat rancangan pasukan pengembangan Litecoin untuk meningkatkan fungibility dan privasi Litecoin, adakah TokenPay ingin mengintegrasikan peningkatan yang serupa?

Ya kami.

Pengumuman terbaru Litecoin Foundation yang berkaitan dengan Mimblewimble adalah sesuatu yang juga meningkatkan minat kami. Kami sama-sama belajar lebih banyak mengenai kelebihan, batasan dan kemungkinan yang boleh dibawa oleh teknologi ini, terutamanya dengan transaksi sulit dan syiling fungible.

Ketika TPAY pertama kali dilancarkan pada tahun 2018, ia menggabungkan kemajuan teknologi terkini yang berfokus pada privasi. Ia masih mempunyai masa transaksi 2 saat yang luar biasa dan kini dikemas kini ke pangkalan data baru. Privasi adalah fokus utama kami pada TPAY.

Koin EFIN yang akan datang menjadikannya satu langkah lebih jauh dengan menambahkan fungsi jambatan yang akhirnya akan membolehkan pengguna memperdagangkan koin secara silang melalui Rangkaian Atom.

Terutama jenis penyediaan bukti pengetahuan sifar yang digunakan oleh TokenPay?

ZKP digunakan dalam ciri alamat rahsia yang tertumpu pada privasi TokenPay. Pada dasarnya, dengan DKSAP (Dual-Key Stealth Address Protocol) yang kami gunakan untuk menghantar transaksi tanpa nama, blockchain menjamin bahawa transaksi itu sah; walaupun, maklumat mengenai pengirim, penerima atau sejarahnya tetap tersembunyi, oleh itu bukti pengetahuan sifar.

Adakah anda melihat TokenPay sebagai persaingan dengan Litecoin sebagai aset crypto yang tertumpu pada pembayaran, dan jika demikian, bagaimana anda mengelakkan konflik kepentingan yang timbul dalam perkongsian anda?

Litecoin dan TokenPay mempunyai sudut yang berbeza untuk menyelesaikan masalah yang sama – penggunaan. Semasa kami membina ekosistem, yang menyediakan pintu masuk untuk pedagang dan pengguna memasuki pasar crypto, Litecoin memfokuskan diri untuk menjadi pelengkap kepada Bitcoin dan disatukan ke dalam ekosistem blockchain. Tumpuan kami lebih kepada produk yang berhadapan dengan pengguna, dan inilah sebab mengapa kami berada dalam perkongsian di mana kami berkongsi pembelajaran, visi serta berusaha menyelesaikan penggunaan dan mengurangkan kerumitan teknologi semasa.

Bilakah anda fikir kami dapat melihat kad debit dan / atau kad kredit yang dikuasakan oleh WEG Bank untuk Litecoin?

Ketua Pegawai Eksekutif bank WEG dapat memberikan garis masa yang lebih tepat. Namun, anggaran terakhir yang diberikannya kepada kami adalah akhir 2019 atau 2020. Ada banyak kerja yang perlu dilakukan untuk menjadikan penyelesaian ini berterusan.

Bolehkah anda menerangkan pengaturan yang tepat antara TokenPay, TokenSuisse dan pertukaran terdesentralisasi eFin?

TokenPay adalah platform pembayaran pedagang pengesahan diri yang terdesentralisasi yang berfungsi pada blockchain TPAY. TokenSuisse adalah pengurus aset digital yang terutama melayani institusi, dan juga menyediakan penyelesaian pertukaran crypto-ke-fiat. eFIN adalah DEX rentas rantai terdesentralisasi yang membolehkan pengguna memperdagangkan kripto dengan selamat dan selamat kerana pengguna menjaga kunci dan syiling peribadi mereka.

Ketiga-tiga ini bekerjasama secara simbiosis untuk memberikan penyelesaian menyeluruh bagi peniaga, institusi dan pengguna agar dapat bertransaksi dalam kripto dan membeli produk kewangan yang berkaitan.

TokenPay mendapat keuntungan secara langsung dari perkongsian kami dengan TokenSuisse kerana dengan memperkenalkan produk kewangan berasaskan kripto kepada institusi dan pelabur runcit, ini membantu untuk memajukan TokenPay. Contohnya ialah Sijil Koin Privasi dan Sijil Pelacak TPAY yang ditawarkan oleh TokenSuisse, yang keduanya memegang TPAY. Apabila institusi atau pelabur mempelbagaikan portfolio mereka dan melabur dalam salah satu sijil ini, TokenSuisse harus membeli TPAY di pasaran terbuka. Ini memberikan kecairan dan jumlah dagangan tambahan yang perlu dilihat oleh pengguna dan peniaga.

Selain itu, setelah TokenPay Merchant Platform dilancarkan, TokenSuisse akan dapat memberikan penyelesaian pertukaran crypto-to-fiat yang diperlukan oleh pedagang.

Terakhir, TokenPay memiliki eFIN DEX. Penjagaan dan keselamatan aset digital seseorang adalah kebimbangan penting bagi komuniti blockchain, lebih-lebih lagi dengan institusi kewangan dan pelabur runcit. DEX membolehkan anda berdagang dengan selamat dan yakin, mengetahui bahawa urus niaga anda dilindungi sepenuhnya. Anda memegang kunci anda, anda memegang duit syiling anda.

Keseluruhan ekosistem TokenPay adalah rangkaian yang saling berkaitan yang saling bergantung antara satu sama lain. Contohnya, duit syiling EFIN dipasangkan secara eksklusif dengan duit syiling TPAY pada DEX, yang menambahkan lagi jumlah dagangan dan kecairan.

efin dex

Antara muka eFin DEX

Secara khusus, apa yang unik mengenai eFin DEX berbanding DEX lain yang kini disiarkan?

eFIN adalah DEX rentas rantai terdesentralisasi yang sebenar. Tidak ada persaingan. Sebilangan besar DEX yang ada wujud hanya dalam nama. Mereka pada dasarnya berfungsi berdasarkan IOU, atau mereka hanya terbatas pada perdagangan rantai tunggal.

Teknologi eFIN DEX membolehkan pengguna mengekalkan kawalan terhadap kunci dan syiling peribadi mereka. Pengguna tidak perlu mempercayai pihak ketiga atau memindahkan aset digital dari dompet mereka ke dompet pertukaran terpusat (dan berharap keselamatan mereka mencukupi; sesuatu yang malangnya kita ketahui tidak berlaku, seperti yang dibuktikan oleh kripto bernilai berbilion dolar yang telah digodam dan dicuri).

Dengan cara ini, anda sentiasa mengawal kunci dan duit syiling anda. Kami percaya perdagangan peer to peer seperti ini mewakili masa depan dan merupakan visi teknologi mengenai apa yang dapat ditawarkan oleh blockchain dan pasaran semasa dari segi keselamatan dan kemungkinan.

Pelaksanaan masa depan seperti Atomic Swap dan integrasi Lightning Network akan membawa ciri yang lebih unik untuk DEX kami. Dengan eFIN, visi kami adalah untuk sentiasa mengikuti perkembangan teknologi, mempelajarinya, melihat masalah pengguna yang mereka selesaikan, menguji dan mengintegrasikannya dalam produk kami.

Selain kad debit / kredit dan pemprosesan pedagang, produk FinTech lain yang anda harapkan dapat dipasarkan ke pasaran dalam 12 bulan akan datang?

Kami sedang mengusahakan beberapa produk yang merupakan sebahagian daripada ekosistem TokenPay. Platform Pembayaran Pedagang sudah siap 90 persen, dan ia terhubung dengan dompet berbilang mata wang yang sedang kita kerjakan yang akhirnya akan disatukan dengan bank. Anda juga akan melihat reka bentuk UX yang dikemas kini untuk penjelajah blockchain.

Sesuatu yang baru-baru ini kami umumkan adalah BLAST, yang merupakan platform Launchpad IEO yang akan segera dilancarkan. IEO (Penawaran Pertukaran Awal) adalah perkara terpanas di blockchain sekarang, dan kami melihat ini datang hampir setahun yang lalu.

Dengan BLAST, syarikat dapat melancarkan projek blockchain mereka sendiri, menghubungkannya dengan eFIN dan menjana dana di TPAY.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me