Apa itu Hush?

Dilancarkan pada 21 November 2016, Hush adalah token, platform pesanan selamat, dan garpu pangkalan data Zcash 1.0.9. Sebagai rangkaian blockchain yang unik, HUSH bertindak bukan hanya sebagai simpanan nilai tetapi sebagai media pertukaran untuk menggunakan platform pesanan selamat. Fungsi “pesanan” ini juga merupakan mekanisme untuk mengirim dan menerima transaksi.

Statistik Hush Utama

Simbol: SUAMI

Algoritma: Equihash

Masa Sekatan: 2.5 minit

Ganjaran Sekat: 12.5 Hush dihargai setiap blok yang ditemui oleh pelombong

Penyesuaian Kesukaran: Setiap blok, Digishield V3

Ganjaran Separuh: Setiap 4 tahun (sama dengan Bitcoin)

Jumlah Pembekalan Syiling: 21,000,000 (sama dengan Bitcoin)

Pra-lombong: 0.578% (121475 HUSH)

https://files.coinmarketcap.com/static/widget/currency.js

Sebelum kita memasuki rumpai Hush, penting bagi anda untuk memahami konsep yang sangat penting tetapi sering diabaikan ini: metadata.

Metadata adalah jejak digital berharga dan simpanan data yang kami hasilkan dari aktiviti digital harian kami.

Syarikat sedang membangun empayar dolar, tunggu … data peribadi kami. Kami bahkan tidak perlu melakukan apa-apa untuk membuat data atau nilai ini (selain daripada menjalani kehidupan seperti biasa). Walaupun kelihatan tidak penting, maklumat ini sangat dicari oleh syarikat dan entiti bersemangat lain yang bersedia membayar dolar teratas untuknya.

Tetapi, mengapa mereka mahukan maklumat ini? Kerana ini adalah harta karun pemikiran, perasaan dan yang paling penting, tingkah laku kita. Fikirkan betapa bermanfaatnya mengetahui kebiasaan perbelanjaan anda bagi penjual ke demografi pasaran anda. Dari maklumat tersebut, syarikat boleh menargetkan kami dengan produk, perkhidmatan dan bentuk iklan dan agenda lain yang mendorong komunikasi ke isi hati mereka.

Hush bertujuan untuk memberikan perlindungan dengan menganonimkan metadata ini pada tahap protokol yang akhirnya melindungi bahkan pengguna paling baru dengan tulang belakang privasi terbina dalam ini.

Tangkapan Skrin Dompet Hush

Dibina dalam Hush adalah HushList, protokol selamat dan pesanan peribadi yang disesuaikan yang membolehkan anda senarai kenalan penerima tanpa had. Penerima HushList mesti selalu zaddrs (oleh itu tanpa nama). Pengguna boleh memilih untuk menghantar dari alamat samaran taddr.

Kenalan Hush anda disimpan secara tempatan di komputer anda, dan mesej, atau memo HushList, disimpan dalam blockchain, dienkripsi sehingga hanya kunci peribadi penerima yang dapat menyahsulitnya.

Dengan HushList, transaksi kewangan adalah pesanan dengan nama samaran “pengguna” atau peserta tanpa nama yang tidak didedahkan. Teks dan dokumen binari boleh dilampirkan pada mesej ini yang memudahkan unit penyimpanan maklumat yang tahan penapisan.

Dengan menggunakan protokol ZCash, transaksi dapat dilindungi atau dibuat secara telus. Pembezaan utama adalah bagaimana Hush menyembunyikan semua metadata dan beroperasi dengan garpu.

Ciri unik Hush

  • Keserasian dengan garpu Zcash, termasuk Zcash, Zclassic, ZenCoin, Komodo (mana-mana rantai aset mereka), Zerocoin dan garpu masa depan. Mungkin ada sedikit perubahan yang diperlukan bergantung pada garpu tetapi akhirnya HUSH bertujuan untuk membenarkan operasi ini dengan lancar.
  • Teknologi keselamatan dan timbunan penuh baru termasuk TLS (keselamatan lapisan pengangkutan) serta nod TOR dan bitcore. Mula-mula dibawa dari ZenCash dengan pengubahsuaian, lapisan keselamatan ini membantu melindungi identiti pengguna (seperti alamat IP) dan data lain pada tahap protokol. Ini bermaksud privasi terbina dalam sistem dari bawah ke bawah.
  • Pelabuhan rakan niaga yang membolehkan pengeluaran aset swasta dan awam. Kes penggunaan termasuk sokongan untuk pemaju Ethereum, yang dapat dengan mudah membuat kontrak pintar di Hush.

Hush dianggap sebagai pelancaran yang adil kerana keterbukaan masyarakat berbanding dengan pendekatan pendanaan tertutup swasta Zcash. Pembangun melakukan pra-tambang yang sangat rendah (.578% daripada jumlah bekalan) yang mereka dedahkan sebelum dilancarkan. Di samping itu, Hush mengekalkan kedudukannya sebagai koin algoritma Equihash teratas untuk pelombong. Pada akhirnya, projek ini telah mencipta sedikit persona underdog dengan BANYAK pujian akar umbi dari anggota masyarakat.

Jonathan Leto, penyokong HUSH

“Saya peminat falsafah bahawa kita memerlukan sebanyak mungkin cryptocoin untuk menggantikan jumlah transaksi kad kredit global. Anda boleh mengatakan bahawa saya seorang altimalis altcoin. Oleh itu, harapan saya adalah bahawa Hush dan Bitcoin Hush adalah beberapa “syiling yang baik” kerana mereka mempunyai beberapa teknologi terbaik daripada pesaing mereka dan kami mempunyai komuniti yang ramah dan mesra. Juga, Hush tidak dikendalikan oleh mana-mana syarikat / organisasi untuk keuntungan atau bukan keuntungan. ” ~Jonathan “Duke” Leto, Pembangun Inti Hush

Kritikan terhadap Zcash dan upacara yang dipercayai

Dengan Zcash ada upacara menghancurkan kunci persendirian (aka sisa toksik) yang membolehkan calon penyerang membuat duit syiling pendua di rangkaian. Butir-butir khusus: beberapa orang (peserta pilihan yang dipilih sebelumnya) masing-masing menghasilkan “pecahan” atau bahagian separa pasangan kunci awam / swasta (yang jika disatukan akan memberi pengguna “pintu belakang” akses ke rangkaian).

Peserta kemudian menghancurkan pelindung kunci peribadi mereka dan menyimpan kunci awam. Pelindung kunci awam disatukan untuk membentuk parameter utama pandangan awam.

Hush menggunakan prosedur dan proses “sprout membuktikan kunci” yang sama seperti yang dilakukan oleh Zcash, namun, Hush berusaha lebih keras lagi dengan keselamatan melalui seni bina tahap protokol (TLS, TOR dan lain-lain). Paling teruk penyerang hanya boleh memalsukan Zcash (atau koin bercabang seperti Hush) tetapi privasi pengguna akan tetap utuh tanpa mengira.

Duke Leto mengulas lebih lanjut: “Yang benar-benar bermakna adalah bahawa ada lebih banyak Hush yang ada, berpotensi, dan orang dapat melakukan lebih banyak memo protokol HushList dengan sisa toksik ini. Penyulitan memo HushList tidak akan rosak, memo tidak akan diumumkan kepada umum yang bersifat peribadi. Jadi ya, Sisa Toksik sangat memprihatinkan dari sudut pengenceran yang tidak dapat dilihat, tetapi dari sudut duit syiling utiliti yang memungkinkan komunikasi peribadi, Sisa Toksik tidak begitu memprihatinkan. Dan untuk menjelaskan lebih jauh lagi, jika “sisa toksik” ada untuk Zcash, pihak jahat itu dapat menggunakannya untuk menghasilkan wang pada setiap garpu Zcash moden (semuanya menggunakan Sprout Key), bukan hanya Zcash itu sendiri. “

Perkembangan Baru dan Penting untuk HUSH

  • Hush Baru Dompet Web – Sekarang anda boleh mengakses Hush di Cloud melalui penyemak imbas mana pun. Hush juga menggabungkan keselamatan lapisan Bitcore dan lapisan pengangkutan terbaru (TLS), yang menyokong transaksi terlindung di dompet web dalam masa terdekat.
  • Komodo (KMD) – A pertukaran terdesentralisasi (DEX) dibina di atas garpu kod Zcash yang merangkumi Proof-of-Work dan Rantai Aset yang ditangguhkan. Ia juga membenarkan pengeluaran token baru. Komodo dianggap sebagai duit syiling untuk Hush dengan persilangan besar dalam komuniti perlombongan dan pemaju. Daripada mencipta semula roda untuk membuat mainnet + testnet baru, Hush menggunakan KMD Asset Chains, mengotomatisasi proses menjadi satu baris perintah yang mudah dijalankan.

Tangkapan skrin Komodo BarterDEX

The HUSH BarterDEX berdasarkan Komodo (KMD)

Di mana saya boleh membeli HUSH

Terdapat dua pertukaran utama yang membawa Hush: Cryptopia yang merupakan pertukaran terpusat dari New Zealand dan BarterDEX yang merupakan pertukaran terdesentralisasi berdasarkan Komodo (KMD).

Di mana saya boleh menyimpan HUSH

Hush mempunyai jumlah pelepasan yang luar biasa untuk dompet mereka termasuk Tingkap, Mac, Linux, dan yang baru dikeluarkan dompet web juga.

Cara melombong HUSH

Salah satu perkara terbaik mengenai Hush adalah pelancarannya yang adil dan peluang di tingkat bawah untuk pelombong. Pasukan Hush mengumpulkan panduan permulaan yang cukup komprehensif di forum mereka. Oleh kerana Hush memanfaatkan pangkalan data Zcash, ia menggunakan Equihash untuk Proof-of-Work (POW) sehingga sudah ada banyak data dan peningkatan di luar sana mengenai perlombongan dengan algoritma ini.

Kesimpulannya

Pada akhirnya, HUSH bertujuan untuk menjadi lebih daripada sekadar “klon” Zcash melalui fokus komuniti yang konsisten, ciri keselamatan tahap protokol yang tidak tersedia sebelumnya, dan pesanan yang selamat. Keupayaan untuk menghubungkan dengan pertukaran terdesentralisasi dan penerbitan aset membuka pintu untuk membina fungsi dan utiliti tambahan yang kuat untuk pengguna.

Hush sesuai dengan namanya, bukan hanya kerana ia adalah raksasa tidur yang tenang tetapi juga kerana ia mendorong kita untuk menuntut standard privasi yang lebih tinggi yang dibina dalam teknologi kita.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me