Memandangkan pertumbuhan cryptocurrency dan ruang blockchain yang lebih luas sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kemungkinan besar kita akan melihat kelas baru jutawan muncul yang telah membuat kekayaan mereka di belakang teknologi blockchain.

Mari lihat banyak laluan yang mungkin dilalui oleh individu-individu ini.

Jutawan Blockchain Asas HODLer

Sekiranya visi penyokong cyberpun dan wang sukar untuk dunia yang didominasi cryptocurrency membuahkan hasil, maka beberapa dari mereka yang kini HODLing dan mengumpulkan cryptocurrency akan menjadi jutawan. Bahkan dapat difahami dalam hal pihak seperti Satoshi Nakamoto, kita mungkin akan melihat triliuner pertama di dunia.

Potensi modal yang ada yang dapat diserap oleh duit syiling ini sungguh mengejutkan. Pada masa ini, bekalan wang dunia yang sempit dianggarkan berjumlah $ 36.8 trilion. Lebih mengejutkan, penawaran wang yang luas $ 90.4 trilion. Permodalan semasa keseluruhan pasaran cryptocurrency tidak berubah $ 118 bilion. Terdapat perbezaan 766 kali ganda antara had pasaran crypto semasa dan penawaran wang global yang luas.

Dari Paus ke Titans

Mari kita ambil contoh Satoshi Nakamoto kita dan memperkirakan beberapa tokoh.

Sergio Lerner dianggarkan pegangan bitcoin Nakamoto pada 1.149 juta Bitcoin. Sudah tentu, anda perlu menambahkan semua garpu yang berhak kepadanya seperti Bitcoin Cash, Bitcoin SV, Bitcoin Gold, antara lain. Nakamoto, dengan gabungan Bitcoin dan garpu, hari ini akan mempunyai portfolio bernilai $ 4.372 bilion. Untuk menjadi jutawan, dia memerlukan jumlah ini berlipat ganda 263 kali. Walaupun kelihatan aneh, jika crypto akhirnya menjadi bentuk mata wang yang dominan, ini bukan senario yang tidak dapat difahami. Nampaknya hanya mungkin satu pihak dapat menguasai lebih dari $ 1 trilion modal di masa depan.

Vitalik Buterin adalah pemegang aset kripto utama yang lain, dengan portofolio yang tidak disangka-sangka sangat fokus pada aset yang dibantunya, Ether. Buterin Alamat EtherScan pada masa ini memaparkan baki 350,000 ETH. Untuk menjadi jutawan dalam dolar AS, dia perlu melihat ETH naik pada harga $ 2,857. Memandangkan tertinggi sepanjang masa sebelumnya $ 1.431, sangat mungkin bahawa setelah kitaran pasaran lain, pegangan Buterin dapat melampaui $ 1 bilion.

alamat etika vitalik

Alamat Ethercan Buterin dengan baki ETH 350,000

Kelas Jutawan Blockchain yang Muncul

Sudah tentu terdapat banyak pemegang aset kripto utama seperti Joseph Lubin, si kembar Winklevoss, dan Chris Larsen, antara lain. Pelabur-pelabur ini, dengan anggapan mereka tidak menggunakan cryptocurrency mereka, mungkin yang paling pasti untuk menjana sejumlah besar kekayaan sekiranya kita melihat gelombang penggunaan lain di ruang crypto.

Dalam keadaan ini, walaupun pelaburan kecil yang relatif hari ini dapat menghasilkan jutawan masa depan. Sekiranya terdapat kenaikan 250 kali ganda di pasaran crypto dan seorang individu hari ini melaburkan $ 4 juta yang diedarkan secara merata di pelbagai aset crypto, maka mereka akan menyertai kelas jutawan. Dalam senario ini, kita mungkin akan melihat kelas baru yang kaya raya.

Jutawan Inovasi Blockchain

Selain pergerakan modal yang berpotensi dengan mata wang dan wang, penerapan teknologi blockchain dapat mewujudkan seluruh industri dan sub-industri baru. Perkara ini sangat sukar untuk diramalkan. Tidak ada orang di luar Apple yang dapat meramalkan iPhone atau sejauh mana kejayaannya. Sering kali, pengguna tidak mengetahui produk atau perkhidmatan apa yang mereka mahukan sebelum disajikan dengan mereka.

Sehubungan dengan itu, kita mungkin harus melihat banyak pengusaha membawa produk dan perkhidmatan berasaskan blockchain ke pasaran sebelum kita benar-benar mengetahui apa yang benar-benar akan menjadi inovatif.

Raja-raja Dompet

Salah satu contoh yang lebih jelas ialah dompet aset crypto. Dompet ini adalah teknologi dan industri baru, dan bukannya yang telah digunakan semula. Kedua-dua dompet perisian dan perkakasan memainkan peranan penting dalam ekosistem cryptocurrency. Kejayaan syarikat yang menginovasi dompet baru adalah perkara yang lebih pasti daripada aplikasi blockchain hipotetis. Ini kerana mereka adalah bahagian penting dari ekosistem dan infrastruktur crypto.

Pengilang dompet perkakasan seperti Ledger, Trezor, dan KeepKey berada di barisan hadapan dalam perkhidmatan dompet penyimpanan sejuk. Mereka berada di tempat yang kuat untuk meletakkan diri mereka sebagai perkhidmatan, yang dianggap penting oleh pelanggan komersial dan peribadi. Dalam dunia yang mesra kripto, pasaran cenderung memandang perniagaan ini sebagai keperluan dan bukannya barang mewah.

Begitu juga, pereka dan pembangun dompet perisian yang memberikan pengalaman pengguna yang sangat baik, seni bina yang selamat, dan geseran dan yuran yang rendah sangat mungkin menikmati kejayaan besar. Ruang ini kurang dikembangkan berbanding ruang dompet perkakasan. Walaupun, penyedia seperti Pillar, Ethos, dan lain-lain dapat menunjukkan prestasi yang sangat baik dalam beberapa tahun mendatang jika mereka dapat memanfaatkan potensi dengan berkesan.

Di dunia di mana cryptocurrency memainkan peranan utama, dompet dan ruang penyimpanan hampir pasti akan berjaya. Hasilnya, syarikat-syarikat ini dapat menjadi yang pertama mencapai penilaian bernilai berbilion-bilion dolar.

Jutawan Disrupter Blockchain

Kategori terakhir bagi mereka yang paling mungkin mendapat keuntungan dari blockchain adalah pengganggu. Ini adalah orang-orang yang mampu menggegarkan industri yang ada dan berjaya memasukkan produk dan perkhidmatan berasaskan blockchain mereka ke pasaran. Kes yang paling mungkin berlaku adalah bagi mereka yang boleh berpisah. Interintermediation merujuk kepada pengurangan atau penyingkiran orang tengah dari persekitaran perniagaan. Blockchain, tentu saja, menawarkan jalan yang menjanjikan untuk ini dalam penggunaan kontrak pintar untuk menggantikan operasi yang dikendalikan oleh manusia sekarang.

Blockchain Berlaku Di Wall Street

Orang sering melihat Bitcoin sebagai antitesis atau musuh dari bank. Walau bagaimanapun, mengambil jalan di Wall Street dan industri kewangan melampaui hanya cryptocurrency. Syarikat yang boleh mengganggu fungsi institusi kewangan semasa melalui blockchain dapat memperoleh keuntungan yang besar.

Pembiayaan Invois

Mari kita ambil pembiayaan invois sebagai salah satu contoh. Industri ini berkisar dalam menawarkan peluang perniagaan kecil dan sederhana untuk mengewangkan invois mereka dan membuka aliran tunai. Dengan menawarkan perkhidmatan ini, penyedia biasanya mengenakan bayaran yang sangat tinggi. Bayaran ini disebabkan oleh kurangnya persaingan luar dan tenaga kerja yang diperlukan untuk pentadbiran. Syarikat seperti Populous dan PayPie, bagaimanapun, menyediakan perkhidmatan yang menggantikan pentadbir manusia, pegawai bank dan pengurus. Mereka melakukannya dengan kontrak dan kod pintar berasaskan Ethereum. Industri ini pada masa ini dihargai $ 2.8 trilion dan merupakan sumber pendapatan roti dan mentega untuk bank di seluruh dunia. Sekiranya syarikat seperti ini berturut-turut dapat meniru dan meningkatkan perkhidmatan yang ada dengan bayaran yang lebih rendah, maka mereka berada dalam posisi utama untuk menjadi syarikat bernilai berbilion dolar.

Pasaran Modal

Sub-industri lain dalam bidang kewangan yang menjadi sasaran syarikat blockchain adalah pengendali pasaran modal sendiri. Pada masa ini, bank pelaburan, pembrokeran, dan pusat penjelasan berada di antara pelabur dan peniaga di mana sahaja di dunia. Sebenarnya, kami bernasib baik dalam ekosistem cryptocurrency yang mempunyai akses ke bursa dan pasaran P2P. Syarikat-syarikat seperti Veritaseum ingin mengeluarkan sepenuhnya orang tengah yang ada ini. Mereka membenarkan pengguna berdagang dengan cara P2P dengan kos yang jauh lebih rendah dan dengan pelbagai aset. Mereka melakukan semua ini melalui kontrak pintar berasaskan Ethereum. Sudah tentu, syarikat seperti Veritaseum perlu membuktikan lebih banyak lagi sebelum ada orang yang boleh bertaruh pada mereka sebagai syarikat bernilai bernilai bilion dolar. Namun, jika berjaya, perniagaan yang menumpukan pada perkhidmatan kewangan ini boleh menjadi sangat mengganggu.

pasaran modal p2p veritaseum

Antaramuka Aplikasi Pasaran Modal P2P Veritaseum

Potensi Masa Depan Jutawan Blockchain

Dengan andaian bahawa cryptocurrency dan blockchains meneruskan pertumbuhan mereka yang memberangsangkan dalam beberapa dekad yang akan datang, kita akan melihat kelas baru jutawan dan golongan kaya raya. Individu-individu ini, seperti mereka yang memanfaatkan potensi internet pada tahun 1990-an, harus mengumpulkan aset kripto ini dalam jumlah yang mencukupi atau mencari kes penggunaan yang sangat berharga untuk blockchain, sama ada di industri yang ada atau yang baru. Meramalkan kes individu sukar, walaupun industri yang berpotensi mereka muncul lebih jelas.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me