Kad Debit Crypto Teratas pada tahun 2019

Apa itu Kad Debit Crypto?

Kad debit crypto adalah sebarang kad debit yang membolehkan anda membayar menggunakan sekurang-kurangnya satu jenis cryptocurrency. Kad debit Crypto biasanya memberi anda pilihan untuk membayar menggunakan mata wang fiat juga.

Walaupun anda mungkin lebih suka membayar dengan teknologi pembayaran yang lebih baru (iaitu imbasan kod QR yang mendebit secara automatik dari aplikasi perbankan mudah alih atau dompet crypto), banyak orang suka mempunyai pilihan untuk menggunakan kad sebagai gantinya. Sebilangan besar, jika tidak semua, kad kripto menawarkan fleksibiliti untuk membayar menggunakan kad plastik atau aplikasi mudah alih.

Kategori

Sebenarnya terdapat beberapa kategori kad debit crypto di pasaran pada tahun 2019. Berikut adalah beberapa:

Kad debit crypto fizikal: Sama seperti kad debit tradisional yang boleh anda simpan di dompet anda. Perbezaan utama ialah anda juga dapat menggunakannya untuk membayar dengan crypto.

Maya: Berfungsi dengan tujuan yang sama seperti aplikasi mudah alih dompet cryptocurrency, kecuali biasanya disokong oleh syarikat pembayaran dan mungkin disertakan dengan pilihan kad fizikal.

Kad prabayar: Membolehkan anda memuatkan cryptocurrency ke dalam kad dan secara automatik menukar crypto anda menjadi fiat dan sebaliknya.

Kad debit tanpa bayar: Ini biasanya disambungkan ke dompet crypto dalam talian anda dan menukar crypto anda menjadi fiat setiap kali anda membuat pembelian.

Pilihan Kad Debit Crypto Teratas pada tahun 2019

MCO

The Kad MCO menawarkan sejumlah insentif unik. Sebagai contoh, ia membolehkan pengguna dari pelbagai peringkat pembelian menikmati program ganjaran. Ganjaran bergantung pada jumlah token MCO yang anda kunci, yang boleh berbeza antara 0 dan 50,000 MCO. Walaupun untuk pengguna yang tidak mengunci dana, kad ini menawarkan wang tunai satu peratus. Di Airbnb dan Expedia, anda bahkan boleh mendapat rebat pembelian hingga 10 peratus pada setiap tempahan, serta akses lounge lapangan terbang tanpa had dan banyak lagi. Kad ini juga menawarkan faedah untuk perkhidmatan streaming seperti Netflix dan Spotify.

Bagi sebilangan pengguna, jumlah simpanan mungkin terlalu banyak untuk mempertimbangkan MCO. Namun, bagi yang lain, insentif yang menarik dapat mencukupi untuk mencuba kad debit crypto. Pada bulan November 2018, syarikat itu mengumumkan perkongsian dengan Metropolitan Commercial Bank yang berpangkalan di New York untuk mengeluarkan kad tersebut kepada pelanggan AS.

carta perbandingan pelbagai pilihan kad MCO

MCO menawarkan program insentif yang tiada duanya berkat perkongsian utamanya.

Cryptopay

Ditubuhkan pada tahun 2013, Cryptopay adalah salah satu syarikat kad kripto yang paling mantap di pasaran. The Kad prabayar Cryptopay berfungsi dalam talian dan luar talian. Anda boleh menggunakan kad ini di mana-mana kedai yang menerima kad debit VISA.

Syarikat sentiasa mengemas kini statistik pengguna, yang menunjukkan betapa popularnya kad ini. Pada 21 Mac 2019, Cryptopay mempunyai 1.011.514 pengguna aktif, peningkatan hampir 100,000 sejak kita melihat statistik pada bulan Ogos 2018. Selain itu, Cryptopay menyelesaikan 24,364 transaksi sebulan. Syarikat ini telah mengeluarkan lebih daripada 121,00 kad prabayar sehingga kini.

Walaupun nombor ini sangat mengagumkan untuk kad kripto, penting juga untuk mempertimbangkan bahawa purata transaksi setiap bulan masih cukup rendah. Berita baiknya ialah Cryptopay baru mulai memperluas wilayah operasinya. Pada asalnya, syarikat ini mengehadkan perkhidmatannya ke UK. Kini, Cryptopay secara aktif memperluas perkhidmatannya ke seluruh Eropah, Rusia, Singapura dan lokasi lain di seluruh dunia.

Kad debit Cryptopay

Setelah fokus hanya di UK, Cryptopay kini memfokuskan diri pada pasaran baru seperti Eropah, Rusia, dan Singapura.

Wirex

Kad debit Wirex menyediakan pilihan fiat (USD, EUR, GBP) dan cryptocurrency (BTC, ETH, XRP, dan LTC). Selain itu, anda dapat menyelesaikan penukaran fiat-crypto pada kadar langsung. Penghantaran kad adalah percuma, tetapi anda perlu membayar pengurusan $ 1.50 setiap bulan.

Pada masa ini, Wirex hanya tersedia untuk warga negara di Eropah. Bayaran kad debit Wirex merangkumi $ 2.50 untuk pengeluaran ATM di Eropah dan $ 3.50 untuk pengeluaran ATM di luar Eropah. Bayaran dalam talian dan luar talian untuk barang dan perkhidmatan tidak dikenakan bayaran.

Pengguna Bitcoin (BTC) layak untuk mengikuti program Cryptoback. Insentif unik ini mengembalikan 0,5 peratus pembelian anda di BTC setiap kali anda menekan pin, meleret, atau menggunakan pembayaran tanpa sentuhan dengan kad debit Wirex VISA. Seperti kad lain dalam senarai ini, kad cryptocurrency Wirex boleh digunakan di mana-mana tempat di mana VISA diterima.

Aplikasi mudah alih Wirex

Wirex menawarkan pilihan untuk memperoleh 0,5 persen dalam BTC setiap kali anda melakukan pembelian di kedai, menggesek kad pembayaran Wirex, atau menggunakan Ketuk dan Pergi.

Uquid

Uquid adalah salah satu pilihan terbaik di pasaran dari segi masa penghantaran. Syarikat ini hanya mengambil masa 2-3 hari untuk dihantar ke pelanggan yang berada di mana sahaja di dunia. Lebih-lebih lagi, Uquid dilengkapi dengan had pengeluaran ATM tanpa had dan pembelian seumur hidup tanpa had.

Mulai Mac 2019, ia hanya tersedia untuk warganegara negara-negara Eropah. Namun, Uquid merancang untuk berkembang ke wilayah di Amerika Utara dan Asia dalam masa terdekat. Harga permulaan untuk membeli kad debit cryptocurrency Uquid adalah $ 16.99. Ini cukup tinggi jika dibandingkan dengan kebanyakan kad lain dalam senarai ini, dengan kemungkinan pengecualian kad MCO kelas atas dengan syarat lokap. Bayaran pengurusan bulanan ditetapkan pada kadar tetap $ 1.00. Pengeluaran ATM ditetapkan pada $ 2.50 USD (negara di Eropah) dan $ 3.50 USD (semua negara lain).

Kad debit Uquid

Uquid menawarkan penghantaran cepat dan tiada had pembelian.

BitPay

Sebilangan besar kad debit crypto dalam senarai ini hanya tersedia untuk warganegara negara-negara Eropah. Namun, terdapat juga beberapa pilihan untuk lokasi lain. Contohnya, Kad debit cryptocurrency BitPay boleh diakses oleh warganegara dari semua 50 negeri di AS. Kad Bitpay berharga $ 9.95 dan termasuk yuran pengurusan bulanan $ 5.00. Bayaran untuk pengeluaran ATM (di AS) adalah $ 2.00. Pengeluaran dari luar AS adalah $ 3.00 USD. Selain itu, syarikat mengenakan yuran penukaran 3 peratus yang agak tinggi untuk transaksi ATM mata wang asing.

Kad debit dan aplikasi mudah alih BitPay

BitPay adalah salah satu daripada beberapa pilihan kad debit crypto untuk warganegara AS.

Tinjauan Masa Depan pada Kad Debit Crypto

Kad debit Crypto masih ada lagi sebelum mereka dapat menerima pakai arus perdana. Walaupun pilihan-pilihan di atas secara amnya menawarkan perkhidmatan yang baik, banyak bilangan orang yang dapat menggunakannya. Ini sebahagian besarnya disebabkan oleh undang-undang yang menjadikan proses persetujuan menjadi sukar dan / atau panjang.

Malangnya, beberapa projek kad debit crypto yang nampaknya menjanjikan telah habis. Salah satu contohnya ialah Kad Shift, yang merupakan kad debit crypto AS yang pertama. Ia bahkan membolehkan pengguna menyambung ke Coinbase dan membelanjakan dana di lebih 38 juta peniaga di seluruh dunia. Baru-baru ini, ia mengumumkan bahawa ia akan menghentikan programnya pada 11 April 2019. Walaupun begitu, projek baru juga muncul di ruang ini. Contohnya, 2jimat, permulaan FinTech yang berpangkalan di Sepanyol, telah mengumumkan bahawa ia akan melancarkan kad debit crypto prabayar yang menyokong ETH, XRP, BCH, EOS, XLM dan LTC.

Buat masa ini, tidak jelas ke mana kad debit crypto pergi. Walaupun momentum produk ini dulu semakin pudar, ada juga tanda-tanda jelas bahawa syarikat sedang berusaha untuk meningkatkan fungsinya, menarik pangkalan pelanggan baru, dan memperluas perkhidmatan ke pasar baru.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map