Abra Ekuiti

Abra baru-baru ini melancarkan pelaburan saham dan ETF.

Aplikasi pelaburan Cryptocurrency Abra telah mengumumkan ciri pelaburan ekuiti baru untuk penggunanya. Ringkasnya, ia membolehkan pengguna Abra untuk melabur dalam stok tradisional dan ETF menggunakan Bitcoin. Sudah menjadi pilihan aplikasi yang popular dalam industri cryptocurrency, terutama di kalangan pemula, Abra berharap dapat memperluas pangkalan dan penawaran penggunanya dengan menggabungkan dunia cryptocurrency dengan kewangan tradisional.

Kedudukan Abra dalam Industri Cryptocurrency

Bagi mereka yang tidak biasa dengan Abra, ini adalah dompet dan pertukaran cryptocurrency yang beroperasi dari satu aplikasi. Tidak seperti pertukaran lain, Abra hanya tersedia di peranti mudah alih (Android, iOS), bukan di web.

Ditubuhkan pada tahun 2014, Abra membezakan dirinya dari pertukaran cryptocurrency lain dengan beroperasi sebagai platform bukan kustodian. Sebagai platform bukan kustodian, platform ini tidak pernah mengumpulkan, menyimpan, atau mempunyai akses ke dana simpanan pengguna. Sebaliknya, mereka menggunakan bitcoin untuk menyokong dana pengguna, menyimpannya di blockchain Bitcoin.

Memasarkan dirinya sebagai aplikasi pelaburan global untuk semua orang, Abra sengaja menurunkan halangan masuk untuk penggunanya. Contohnya, mereka menetapkan minimum pelaburan rendah pada $ 5 setiap pelaburan.

Walaupun penawaran cryptocurrencynya sedikit terhad berbanding dengan pertukaran dalam talian yang lebih besar seperti Binance, Abra kini telah menempatkan dirinya untuk menjadi persimpangan antara kewangan arus perdana dan cryptocurrency ketika kedua-dua industri mula bergabung.

Bill Barhydt Mendedahkan Ciri Ekuiti Baru

CoinCentral mendapat peluang untuk berbincang dengan pengasas dan CEO Abra, Bill Barhydt mengenai ciri pelaburan ekuiti baru platform dan masa depan pasaran cryptocurrency. Nikmati!

Bill Bardhyt

Ketua Pegawai Eksekutif Abra Bill Barhydt

Minggu ini anda memperkenalkan beberapa ciri pelaburan baru yang memberi pengguna Abra kemampuan untuk melabur dalam stok tradisional dan ETF menggunakan Bitcoin. Bolehkah anda memberitahu kami lebih banyak mengenai perkara itu?

Misi Abra adalah untuk mendemokrasikan akses ke semua perkhidmatan kewangan untuk semua orang, tanpa mengira lokasi. Sebilangan besar pengguna global ditutup daripada produk pelaburan tradisional kerana banyak sebab yang berpunca dari akses, kepercayaan, dan kerumitan – termasuk lokasi geografi, tahap pendapatan, pendidikan, ketakutan dan banyak lagi.

Kami percaya kepada penyertaan kewangan secara menyeluruh, dari sudut pandang menjadikan kewangan mudah dan mudah dan memberi akses ke pasaran awam kepada orang yang secara tradisional ditinggalkan. Selanjutnya, kami percaya bahawa cryptocurrency, seperti Bitcoin, dapat berfungsi sebagai platform baru untuk menyelesaikan masalah akses dan kepercayaan yang disebutkan di atas. Pengalaman pengguna Abra yang unik menjadikan perkhidmatan ini mudah digunakan dan dapat diakses sepenuhnya oleh mana-mana pengguna, di mana sahaja di dunia.

Pada akhirnya, kami hanya ingin membina produk hebat sehingga kami akan menarik minat segelintir pelabur, dari para revolusioner hingga eksperimen peringkat awal.

Apa langkah seterusnya dalam usaha anda menjadikan Abra sebagai aplikasi pelaburan global utama untuk semua kelas aset?

Kami melihat pelancaran keupayaan pelaburan baru kami sebagai tonggak penting bukan sahaja ke arah misi keseluruhan kami untuk mendemokrasikan akses kepada perkhidmatan kewangan tetapi juga bagaimana industri akan melihat pelaburan dan cryptocurrency sebagai protokol baru untuk wang di masa depan. Gagasan untuk melabur dalam saham pecahan saham, seperti yang diaktifkan oleh Abra dengan pengumuman ini, adalah konsep baru hari ini yang akan menjadi taruhan saham esok. Kami percaya bahawa semua ini dibina berdasarkan Bitcoin adalah salah satu aplikasi terbaik untuk penggunaan massa cryptocurrency.

Bagaimana anda memutuskan ekuiti apa yang akan ditambahkan pada tawaran Abra?

Untuk pelepasan akses awal ciri terbaru kami (aset tradisional), Abra pada mulanya akan menawarkan 50 aset baru, termasuk saham seperti Facebook, Apple, Amazon, Google, Netflix, komoditi seperti SPDR Gold Trust, ETF seperti Vanguard Growth dan S&P 500, dan indeks seperti Russell 2000. (Pelabur kini boleh mendaftar untuk akses pelepasan awal di sini.)

Kami boleh dan akan menambah lebih banyak aset, tetapi tujuan pelepasan akses awal adalah untuk lebih memahami bagaimana pelabur global akan berinteraksi dengan produk ini. Mengenai mengapa dan bagaimana kami memilih tawaran awal, senarai pendek ditentukan oleh gabungan jumlah dan liputan. Oleh itu, bukan sahaja kami menganggap saham dan ETF paling popular di peringkat global, kami juga berusaha untuk memastikan kami mempunyai liputan sektor dan geografi yang pelbagai.

Abra bagaimana ia berfungsi

Bagaimana Abra Berfungsi

Abra nampaknya komited untuk menjadi platform pelaburan pilihan bagi semua pelabur, baik yang besar maupun yang kecil. Tolong beritahu kami sedikit mengenai komitmen Abra untuk menawarkan penyelesaian pelaburan kepada pelabur dari pelbagai kelas pendapatan di seluruh dunia.

Sekali lagi, ini mengenai akses. Kami membina produk pelaburan yang disokong oleh Bitcoin kerana, untuk pertama kalinya, kami benar-benar dapat mendemokrasikan akses kepada peluang pelaburan pada skala global. Tidak seharusnya di mana anda tinggal atau berapa banyak yang anda dapat untuk dapat membuat pelaburan dan mengambil bahagian dalam pasaran modal.

Anda mempunyai pengalaman luas dalam bidang keusahawanan, terutama dalam industri teknologi. Bagaimana keusahawanan dalam industri crypto berbeza dengan industri lain?

Keusahawanan dalam industri crypto berbeza dengan industri lain kerana mempunyai banyak rintangan peraturan yang harus ditangani dengan berkesan. Ketua Pegawai Eksekutif teknologi, seperti Uber’s Brian Chesky dan Airbnb’s Travis Kalanick, dapat memberitahu anda kisah beban peraturan yang harus dihadapi setiap syarikat ketika kedua-dua syarikat berkembang. Tetapi untuk crypto, sangat penting bagi syarikat untuk mengumpulkan pasukan undang-undang dan pelabur yang tepat untuk mencapai matlamat jangka pendek dan jangka panjang mereka.

6. Anda memberi TED Talk pertama anda mengenai Bitcoin pada tahun 2012. Anda telah melihat industri cryptocurrency berubah secara drastik selama tujuh tahun kebelakangan ini. Bolehkah anda memberitahu kami bagaimana pandangan masa depan industri cryptocurrency?

Masa depan industri cryptocurrency akan mengakibatkan pengguna menyelesaikan transaksi kewangan tanpa menyedari bahawa dia menggunakan Bitcoin atau mata wang digital yang lain. Sama seperti bagaimana kebanyakan pengguna Internet tidak memahami cara kerja yang mendasari Internet, kebanyakan pengguna cryptocurrency tidak akan memahami protokol asas di sebalik cryptocurrency. Masa depan industri akan menghasilkan peningkatan kesadaran dan akses ke mata wang digital terutama di bidang yang memiliki infrastruktur perbankan / kewangan yang terbatas. Sebagai tambahan, apabila pemain institusi kewangan memasuki pasaran, kita dapat melihat sekuritisasi aset digital serta komoditi dan derivatif.

Terima kasih atas masa dan pandangan anda!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me