Live Planet dan Halsey Minor membuat gelombang hari ini dengan pengumumannya bahawa ia telah melantik CTO 20th Century Fox Film Corporation Hanno Basse untuk bergabung dengan pasukannya sebagai Presiden Penyelesaian Desentralisasi Media. Penyelesaian Live Planet yang ada merangkumi penyelesaian streaming dan penerbitan video realiti maya (VR) hujung-ke-hujung, dan Kamera dan Awan VR stereoskopik penuh yang mampu menstrim video 4K secara langsung ke berjuta-juta peranti.

Halsey Minor adalah seorang usahawan bertingkat yang mendapat jalinan pada awal Internet. Pencapaiannya meliputi: mendirikan CNET pada tahun 1994, salah satu laman media pertama yang menerbitkan ulasan, berita, artikel, podcast, video, dan blog elektronik dan elektronik pengguna pada tahun 1994 (diperoleh oleh CBS dengan harga $ 1.8B pada tahun 2008), pengasas bersama Salesforce .com (melabur $ 19.5 pada tahun 1999 dan merupakan pemegang saham terbesar kedua dengan kepentingan 10% pada waktu IPO 2004), Rhapsody yang mendanai benih pada tahun 1998, pengasas bersama GrandCentral Communications, yang dijual kepada Google pada tahun 2007 dengan harga $ 65 juta.

Minor juga memantapkan dirinya sebagai pemain dalam ruang cryptocurrency dan blockchain. Dia mengasaskan Menegakkan, perkhidmatan pertukaran wang digital dan pesaing Coinbase awal pada tahun 2014, penubuhan LivePlanet pada tahun 2015, pembangun teknologi infrastruktur untuk video yang mendalam, dan pada bulan November 2017, pelancaran Minor VideoCoin, permulaan pengkomputeran diedarkan yang menyimpan, mengekod dan menstrim video dengan harga yang berpatutan.

Kami pertama kali mendapat peluang untuk menemubual Halsey Minor pada bulan April 2018, ketika VideoCoin baru-baru ini menyelesaikan pusingan penggalangan dana pra-ICO yang berjaya, dan berjaya mengalahkan sasaran mereka $ 50 juta. Satu musim sejuk crypto yang panjang kemudian, kami berhubung kembali dengan Minor berhubung dengan Live Planet dan kemajuan Live Planet VideoCoin di sini dia telah menetapkan pemandangan untuk masa depan.

Planet Hidup

Hari ini, VideoCoin mengumumkan pelantikan bekas CTO 20th Century Fox Film Corporation Hanno Basse. Basse telah membangun reputasi yang baik atas kepakarannya yang luas dalam menggunakan teknologi baru untuk mewujudkan pengalaman dan perkhidmatan media baru. Pengambilan Basse oleh VideoCoin bertujuan untuk memperluas jejak globalnya dan menjadi pemangkin inovasi dalam penghasilan, pengedaran, dan pengewangan video yang mendalam dan linear.

Hanno Basse

Hanno Basse

“Teknologi pemprosesan dan pengedaran media yang dibina Halsey dan pasukannya adalah antara yang paling hebat yang pernah saya lihat. Mereka memberikan dasar untuk generasi baru solusi yang akan diterima oleh media, telco, dan perusahaan dengan bersemangat ketika dunia kita bergerak menuju peningkatan desentralisasi, komunikasi berkelajuan lebih tinggi, dan komputasi berdasarkan kelebihan, “kata Basse. “Saya tidak sabar untuk menunjukkan kepada dunia apa yang akan kami sampaikan seterusnya.”

Di 20th Century Fox, tanggungjawab Basse merangkumi strategi teknologi untuk studio filem, produksi dan pasca produksi, pengedaran teater, dan hiburan rumah. Semasa di sana, Basse menjalin perkongsian dengan Samsun, Ericcson, dan Barco, membantu menjumpai Fox Innovation Lab. Dia juga berkhidmat sebagai ketua pertama UHD Alliance dan membantu melancarkan format 4k-UHD Blu-Ray Disc, dan mengubah High Dynamic Range (HDR) menjadi produk pengguna.

“Saya sangat gembira untuk menandai tahap pertumbuhan seterusnya untuk Live Planet dengan penambahan Hanno kepada pasukan pakar teknologi dan teknologi bertaraf dunia kami. Hanno membawa pengalaman yang sangat unik dari pengalaman senior ke Live Planet yang akan sangat berharga bagi kami kerana kami membantu pelanggan kami untuk memenuhi permintaan streaming video yang semakin meningkat dan perkhidmatan atas permintaan generasi akan datang, ”komen Minor. “Penambahan pelopor teknologi berkaliber Hanno adalah simbol arah strategik Live Planet dan saya menantikan perjalanan yang sangat menarik ke depan.”

Halsey Minor

Halsey Minor

Bersedia untuk Dunia 5G

Pengumuman ini dibuat pada masa 5G mula dilancarkan di seluruh dunia. 5G membolehkan komunikasi yang lebih pantas antara peranti dan pengkomputeran berasaskan kelebihan. Pengambilan seorang eksekutif Hollywood seperti Hanno Basse menunjukkan peningkatan yang menarik dalam produksi video Mekah.

Dalam pukulan luas, banyak orang percaya bahawa 5G akan menandakan peralihan monumental ke hadapan dalam teknologi. Standard 4G pada masa ini pada dasarnya adalah kekuatan dunia telefon pintar moden, yang membolehkan pengguna menghabiskan beratus-ratus juta jam setahun untuk menatal, mengklik, dan berinteraksi dengan berpuluh-puluh aplikasi tanpa sedikit masalah atau masalah. 4G dilihat sebagai lompatan besar dari dunia 3G, dan kata di jalanan adalah bahawa lompatan dari 4G ke 5G akan menjadi lebih hebat.

“Kami fikir ada permainan yang jauh lebih besar di sini ketika 5G mula dilancarkan,” kata Minor dalam wawancara eksklusif dengan CoinCentral. “Kami sudah membuat keseluruhan sistem untuk membuktikan bahawa pelayan dapat melakukan sesuatu, mengukur apa yang mereka lakukan, dan memberi pampasan kepada mereka atas aktiviti yang telah mereka lakukan. Kami mendapatkannya secara percuma kerana kami sudah membina seni bina pusat data. “

VideoCoin bertujuan untuk menggunakan rangkaian desentralisasi komputer yang tidak digunakan atau kurang digunakan di pusat data untuk memudahkan pengaktifan rangkaian, sehingga menjimatkan kos kepada pengguna. Namun, nampaknya VideoCoin mengejar lebih daripada sekadar pemprosesan video yang lebih murah – mempunyai pandangan untuk membangun infrastruktur untuk masa depan hosting video yang terdesentralisasi.

“5G lebar jalur tinggi tetapi latensi jauh lebih rendah. Anda boleh membina perkhidmatan dengan ketinggian yang sangat rendah, sama ada untuk permainan atau IoT, ”tegas Minor. “5G akan mendorong pengkomputeran dan aplikasi ke tingkat berikutnya. Kami ingin membina sistem pembayaran untuk aplikasi tersebut. Kita sekarang adalah cara yang lebih rendah untuk mendapatkan perkhidmatan pengekodan video. Di mana kita berada esok adalah seni bina yang berbeza dari Amazon kerana kita dapat memiliki pelayan yang terdesentralisasi ini yang didorong lebih dekat dan dekat dengan tempat lalu lintas. ”

Pemikiran Akhir

Secara permukaan, VideoCoin akan menyaingi penyedia pemprosesan video berasaskan awan seperti Amazon Web Services, dengan tuntutan bahawa ia akan dapat memberikan perkhidmatan yang sama dengan anggaran potongan 60% hingga 80%. Dengan pencipta video onboarding Live Planet dengan penyelesaian VR end-to-end, pasukan berusaha untuk terus menerapkan VR seiring dengan pelanggan yang membayar.

Walau bagaimanapun, dengan 5G menusuk dan pengambilan pekerja seperti Hanno Basse, Live Planet mungkin akan melakukan lebih banyak daripada yang dijangkakan pada mulanya. Live Planet kini sedang mencari pekerjaan, mencari jurutera blockchain berbakat, lebih baik dengan latar belakang media arus perdana dan minat pada masa depan video. Untuk memohon bekerja di Live Planet, klik di sini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me