Dua Langkah Ke Depan, Selangkah Ke Belakang

Setiap minggu tidak boleh menjadi minggu yang baik. Setelah sebulan hampir hijau secara eksklusif, akhirnya kami melihat penurunan di pasaran. Setelah mencapai puncak kira-kira $ 144B pada hari Sabtu, topi pasaran merosot tajam dan ketika ini merosot dengan harga lebih dari $ 130.7B. Penurunan ini membuat kita mengalami penurunan pasaran sekitar tiga peratus sejak Jumaat lalu. Tidak hebat tetapi juga tidak mengerikan.

Statistik Pasaran Cryptocurrency (1/3/19)

Statistik Pasaran Cryptocurrency (1/3/19)

Beberapa altcoin tetap tidak terjejas oleh pasaran. Harga Ontologi (ONT) bergerak 15.68%, Basic Attention Token (BAT) meningkat 20.15%, dan Enjin Coin (ENJ) hampir dua kali ganda (98.52%) harga kerana khabar angin bahawa projek itu telah bekerjasama dengan Samsung untuk dompet crypto Galaxy S10. Bagi tiga teratas kami:

Bitcoin turun 2.89% minggu ini tetapi meningkat sekitar 11 peratus pada bulan Februari.

Ethereum berjaya dengan kerugian 7.71% minggu ini.

XRP kekal sama, hanya mencukur 0.61% dari harganya.

Berita Cryptocurrency Domestik

Indeks Nasdaq Crypto Siaran Langsung: Hanya beberapa minggu setelah mengumumkan rancangan untuk indeks crypto, Nasdaq telah melancarkan Indeks Kecairan BLX (Bitcoin) dan ELX (Ethereum) di platform mereka. Indeks dikuasakan oleh Brave New Coin, menggabungkan data kualitatif dan kuantitatif. Indeks dikemas kini setiap 30 saat, menggunakan jumlah dagangan dan kedalaman buku pesanan antara faktor lain untuk mengira harganya.

Dengan indeks baru, Nasdaq bertujuan untuk menambahkan ketelusan ke dalam pasaran aset crypto. Mudah-mudahan melakukannya akhirnya dapat meyakinkan pengawal selia bahawa pasaran cukup matang untuk menyetujui ETF Bitcoin yang lama didambakan.

Square Membawa Bitcoin Besar: Syarikat di belakang Cash App, Square, memfailkan laporan pendapatan tahunan 2018 minggu ini, dan budak lelaki, berapa tahunnya. Syarikat memperoleh pendapatan disesuaikan $ 464 juta pada Q4, peningkatan 64 peratus dari tahun lalu. Walau bagaimanapun, pertumbuhan mungkin perlahan untuk platform pembayaran. Syarikat itu meningkatkan pendapatannya sebanyak 53 peratus sepanjang tahun, yang nampaknya kukuh. Walau bagaimanapun, penganalisis Wall Street menjangkakan pertumbuhan 60 peratus, menyebabkan harga saham sedikit menurun selepas perolehan pendapatan.

Perolehan Bitcoin Square

Perolehan Bitcoin Square

Pada catatan kripto positif, pembelian bitcoin terus meningkat pada tahun 2018. Syarikat itu masing-masing memperoleh $ 37 juta, $ 43 juta, dan $ 52 juta dalam penjualan bitcoin pada Q1, Q2, dan Q3. Ketua Pegawai Eksekutif Square Jack Dorsey telah lama menjadi penyokong umum Bitcoin dan bahkan mengisyaratkan agar transaksi Lightning Network memasuki Square Cash tidak lama lagi.

Orang Berkata

The Woz Tinkers: Dalam temu bual dengan Bloomberg minggu ini, pengasas bersama Apple, Steve Wozniak mengulas mengenai pasaran Bitcoin semasa. Dia mendakwa bahawa walaupun dia menjual sebahagian besar pegangannya di bahagian atas (Pasti, Woz …), dia masih bermain-main dengan Bitcoin dan percaya bahawa kita telah melihat “penciptaan nilai besar” sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

apa yang baru di kebetulan

Perjalanan dan Pengangkutan Bitcoin: Bolehkah Blockchain Mengembangkan Bagaimana Kita Berkeliling ?: Melancong ke seluruh dunia dengan bitcoin sahaja boleh dilakukan. Kami meletakkan alat yang memungkinkan.

Bolehkah Inisiatif Perubahan Iklim Blockchain Membantu Memerangi Pemanasan Global?: Terdapat lebih banyak organisasi perubahan iklim daripada yang anda fikirkan memanfaatkan blokchain untuk misi mereka.

Adakah Rakuten Akan Bergabung dengan Newegg dan Shopify dalam Menerima Pembayaran Crypto ?: Nampaknya Rakuten mungkin menjadi gergasi e-dagang seterusnya untuk melaksanakan pembayaran crypto.

Adakah Bitcoin Menangkap Norma Baru? Inilah Sebab Perkara Baik: Budak jahat, budak jahat. Whatcha akan buat? Apa yang akan dilakukan apabila penganalisis blockchain datang untuk anda.

Ketua Pegawai Eksekutif Abra Bill Barhydt Mengumumkan Ciri Pelaburan Ekuiti Baru: Abra Kadabra Alakazam. Barhydt memberitahu kami mengenai program ekuiti aplikasinya (disokong bitcoin).

Adakah Reksa Dana Blockchain Masa Depan Melabur?: Mempelbagaikan risiko anda dan membayar yuran yang lebih rendah? Kedengarannya menang-menang bagi kami.

Francais Bitcoin Teratas: Kategori dan Contoh Dunia Nyata: Mereka bukan Mickey Ds, tetapi francais Bitcoin ini masih membawa wang yang lumayan.

Bagaimana Sentimen Sosial Mempengaruhi Pasaran Bitcoin ?: Tekan “Suka” untuk Bitcoin. Komen untuk Ethereum.

Keliru dengan Crypto? Inilah Panduan Bitcoin untuk Dummies: Ingin belajar bagaimana blockchain berfungsi? Tidak pasti apa sebenarnya bitcoin? Kami mengembalikannya kepada asas dengan panduan ELI5 kami.

Berita Cryptocurrency dari Seluruh Dunia

Survei Mengatakan… Jurutera Blockchain: Lebih senang mengetahui bahawa walaupun di pasaran beruang, keperluan untuk pakar blockchain lebih tinggi daripada sebelumnya. Menurut laporan Hired yang baru dikeluarkan, permintaan global untuk jurutera blockchain meningkat lebih dari 500 peratus tahun ini. Peratusan pertumbuhan ini lebih rendah daripada jurutera keselamatan, berada di tempat kedua dengan pertumbuhan 132 peratus.

Pertumbuhan Permintaan Kejuruteraan

Pertumbuhan Permintaan Kejuruteraan (melalui Diupah)

Di atas permintaan mereka yang besar, para jurutera blockchain memperoleh beberapa gaji tertinggi di kalangan rakan mereka. Dengan gaji tahunan purata $ 137k (di NYC), mereka menduduki tempat kedua setelah jurutera permainan yang menerima purata $ 147k setiap tahun.

Laman pengambilan pekerjaan mengaitkan pertumbuhan permintaan dan gaji blockchain kepada “kes penggunaannya yang tak terhitung jumlahnya, dari identiti digital dan kontrak pintar hingga pengurusan tenaga kerja dan penyimpanan data yang diedarkan.”

Kisah Benar Nilai Bitcoin di Venezuela: Tidak banyak berita, tetapi sekeping pendapat New York Times mengenai Bitcoin di Venezuela membuat pusingan media sosial minggu ini. Di dalamnya, Carlos Hernández, seorang ahli ekonomi Venezuela, berkongsi pengalamannya di sebuah negara dalam kejatuhan ekonomi. Dia menjelaskan bagaimana memiliki bolivar, mata wang nasional Venezuela, adalah “bunuh diri kewangan.” Mata wang yang runtuh menyaksikan kadar inflasi tahunan 1,700,000 peratus pada tahun 2018.

Untuk melindungi kekayaannya dari hiperinflasi negara, dia menyimpan asetnya dalam bitcoin. Oleh kerana kawalan mata wang ketat pemerintah Venezuela, Hernández tidak dapat mengakses mata wang asing. Jadi, Bitcoin adalah satu-satunya pilihannya. Dia menegaskan, “‘Wang tanpa sempadan’ lebih daripada kata kunci bagi kita yang hidup dalam ekonomi yang runtuh dan pemerintahan diktator yang runtuh.” Dalam industri yang penuh dengan perbincangan mengenai lambos dan bulan, penting untuk mengingati nilai sebenar Bitcoin dan orang yang paling banyak ditolongnya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me