Baru-baru ini, Alon Goren membina Pertukaran Crypto WP, pemalam WordPress yang membolehkan laman web menawarkan kemampuan kepada pengguna mereka untuk menukar token tanpa perlu meninggalkan laman web ini. Oleh kerana pemalam menggunakan API portfolio syarikat Totle, ia juga memberi pengguna kadar pertukaran terdesentralisasi sebaik mungkin.

Secara teori, mana-mana laman web yang menjalankan WordPress dapat melaksanakan pemalam ini dalam masa kurang dari 30 minit dan menawarkan kemampuan kepada pengguna mereka untuk memperdagangkan aset digital, syarikat ciri seperti Coinbase dan Binance menghabiskan ratusan juta untuk membina.

Palam WP Crypto Exchange = masuk.

Pelancaran ini sangat terkenal apabila mempertimbangkan ukuran besar komuniti WordPress. WordPress adalah sistem pengurusan kandungan (CMS) yang paling popular, dan secara kasarnya 35% laman web di internet menggunakannya. Untuk meletakkan ini dalam perspektif, salah satu dari tiga laman web dibina menggunakan WordPress. Dari laman web yang dibina CMS, 60% daripadanya menggunakan WordPress. Terdapat kira-kira 400 juta orang yang mengunjungi laman web yang dibina WordPress setiap bulan.

Alon Goren, bersama dengan Josef Holm, mengasaskan Goren Holm pada tahun 2018, sebuah studio teroka fintech yang terutama menumpukan pada pengeraman dan mempercepat permulaan blockchain peringkat awal. Bersama pelaburan dari kapitalis teroka jutawan Tim Draper, dana itu dijenamakan semula sebagai Draper Goren Holm pada tahun 2019 dan sejak itu telah memperluas aktivitinya di ruang pelaburan blockchain.

Draper Goren Holm telah membuat pelaburan di syarikat seperti:

  • Totle, agregator pertukaran terdesentralisasi dengan API yang membolehkan pengguna mendapatkan kadar perdagangan terdesentralisasi sebaik mungkin.
  • Vertalo, syarikat yang membantu tokenisasi jadual cap syarikat dan aset lain.
  • Pasaran Wang DeFi, syarikat yang menawarkan akaun faedah untuk deposit cryptocurrency.

Hari ini, kami berbual dengan Alon Goren mengenai industri cryptocurrency, studio perniagaan blockchainnya Draper Goren Holm.

Bolehkah anda memberi kami treler filem selama dua minit dalam hidup anda? Bagaimana anda akhirnya terlibat dalam ruang cryptocurrency?

Saya telah menjadi seorang teknisi sejak saya kecil. Di kolej, saya bekerja sebagai juruwang di beberapa bank kemudian mendapat pekerjaan berteknologi di salah satu daripadanya tetapi dengan cepat mendapat tawaran kerja sepenuh masa dari MySpace jadi saya mengambilnya dan menamatkan sekolah pada waktu malam.

Semasa berada di sana (dan bekerja kemudian di IMDb / Amazon), salah seorang rakan saya dan saya dari MySpace memutuskan untuk mencuba dan menggunakan teknologi media sosial untuk menolong orang mengumpulkan wang di internet. Itu adalah crowdfunding sebelum kata itu ada. Lama kelamaan industri itu berkembang dan sebahagian besarnya terserap ke ruang crypto.

Semasa saya berada di syarikat itu, kami bereksperimen dengan crypto dan mining untuk melihat apakah ia berfungsi untuk transaksi mikro tetapi terlalu awal untuk waktu awal. Juga, salah satu rakan kongsi pertama kami adalah Boostfunder, platform crowdfunding yang dibuat oleh Adam Draper yang akhirnya menjadi BoostVC. Dia menggunakan crypto secara nyata lebih awal dan jadi dia harus belajar banyak dari menonton mereka, menghadiri hari demo mereka, dan bertemu dengan banyak syarikat mereka.

Beberapa tahun yang lalu, saya menggunakan ruang sepenuhnya ketika menyertai salah satu pelabur saya terdahulu untuk memulakan dana crypto dan menjenamakan semula persidangan crowdfunding kami ke Crypto Invest Summit (sekarang LA Blockchain Summit). Sejak itu saya meninggalkan dana itu dan memulakan Goren Holm Ventures yang kami namakan semula kepada Draper Goren Holm tahun lalu ketika Tim Draper menjadi rakan kami.

Bagaimana Draper Goren Holm wujud? Bolehkah anda memberitahu kami sedikit mengenai firma itu?

Draper Goren Holm dulu dipanggil Goren Holm Ventures. Pada dasarnya ia adalah portfolio permulaan blockchain peringkat awal yang dilakukan oleh Josef Holm dan saya dengan memberi nasihat atau melabur dalam syarikat. Kami tidak mempunyai pelabur luar pada masa itu.

Awal tahun lalu, kami menyedari apa yang telah kami bina sangat berharga dan berfungsi dengan sangat baik sehingga saya memutuskan untuk meningkatkannya dengan mengumpulkan sejumlah wang dan mengembangkan pasukan dan peluang. Semasa proses itu, Tim Draper adalah pelabur ke-2 kami dan menghabiskan keseluruhan pusingan pembiayaan. Sebahagian daripada perjanjian itu ialah kami akan menjenamakan semula dan menjadi rakan setaraf. Kami sekarang berskala! Kami melabur dan memperkukuhkan permulaan blockchain pra-benih dan kami menghasilkan acara blockchain / crypto epik.

Alon Goren, Tim Draper, Josef Holm

Bagi seseorang yang ingin terlibat, sama ada sebagai pelabur atau sebagai usahawan, bagaimana anda menentukan peluang di ruang cryptocurrency?

Peluang banyak, kacau dan hebat. SEMUA ORANG mesti mengambil bahagian, tetapi setiap orang harus meluangkan masa untuk memahami ruang tersebut. Dalam industri yang baru muncul dan disukai ramai terdapat banyak wannabes, penipu, dan tawaran buruk.

Jangan serba boleh sehingga anda dapat menavigasinya. Berkawan dengan masyarakat. Anda akan bertemu dengan orang yang paling pintar di dunia dan anda akan belajar BANYAK.

Bolehkah anda membantu meningkatkan pembaca mengenai Totle? Mengapa anda memilih untuk bekerjasama dengan Totle’s API?

Totle adalah salah satu syarikat portfolio pertama kami. Saya jatuh cinta dengan mereka pada kali pertama saya melihat produk mereka. Ini adalah kali pertama saya tidak merasa takut semasa menggunakan pertukaran yang terdesentralisasi.

Mereka mencipta cara untuk mengarahkan perdagangan DEX ke mana sahaja anda akan mendapat harga terbaik untuk perdagangan tersebut dan membuat API yang memudahkan para jurutera untuk mengintegrasikan alat tersebut ke dalam produk mereka. Saya mahu semudah itu untuk orang bukan berteknologi dan memutuskan untuk menggunakannya untuk membuat Plugin Cryptocurrency Exchange WordPress.

Bolehkah anda menyentuh pengalaman anda dengan Totle?

Saya rasa saya menjawabnya di atas, tetapi produk mereka hebat. Sekiranya anda pergi terus ke Totle.exchange, anda dapat melihat perincian bagaimana mereka mengarahkan perdagangan untuk mendapatkan harga terbaik kepada anda. Pada pendapat saya, ia adalah tempat terbaik untuk berdagang kripto. Saya suka Uniswap, Kyber, dan semua DEX yang hebat, tetapi dapat menukar harga terbaik di semua tempat di satu tempat adalah sesuatu yang sungguh epik.

Saya juga menyukai fungsi PAY API mereka. Terima SETIAP token ERC20 pada produk anda dan tunjukkan di dompet anda sebagai tanda pilihan anda. Sangat sederhana, bersih dan bagaimana masa depan wang harus kelihatan.

Bolehkah anda memandu kami melalui proses melancarkan pertukaran anda sendiri dari awal menggunakan pemalam? Bagaimana pemalam berfungsi?

Ia sebenarnya lebih mudah daripada yang saya sangka. Pada dasarnya saya harus mempelajari semula beberapa asas PHP dan hanya beberapa tahap lebih sukar daripada memotong dan menampal kod Totle, tetapi menjadikannya banyak, banyak langkah lebih mudah bagi pencipta kandungan rata-rata yang bukan teknikal.

Saya memilikinya dalam satu atau dua hari, tetapi penting bagi saya untuk mendapatkannya melalui proses persetujuan WordPress.org sehingga akan berada di direktori plugin rasmi untuk memudahkan pengemaskinian dan pendedahan maksimum kepada orang di luar gelembung DeFi kami. Pada masa itu saya menyesuaikannya lebih jauh untuk membolehkan sesiapa sahaja memungut yuran mereka sendiri dan mengoptimumkannya.

Ia berfungsi secara sederhana. Anda memasangnya (hanya beberapa klik kerana terdapat dalam direktori) dan kemudian anda menaip [wpdex] di mana sahaja di laman web anda dan anda mempunyai pertukaran! Saya membuat tutorial mengenai wpcryptoexchange.com untuk mengajar orang bagaimana menyesuaikan pemalam dan memungut yuran jika mereka ingin menjadi mewah.

Adakah penggunaan plug-in mempunyai liabiliti yang sama dengan menjalankan pertukaran sebenar?

Tidak … anda sebenarnya tidak mempunyai pertukaran anda sendiri dalam erti kata itu … ia bukan kustodian, dan ia mengarahkan perdagangan ke bursa terdesentralisasi terbaik yang ada. Begitulah keadaannya.

Anda membawa pelanggan, pertukaran yang ada berjaya, anda mendapat bayaran (jika anda mahu) dan pengguna tidak pernah meninggalkan laman web anda dan tidak pernah menyimpan crypto mereka di mana sahaja. Totle juga dilindungi oleh Quantstamp sehingga anda mempunyai perlindungan dari bug, dll.

Adakah pemalam menimbulkan tanggungjawab tambahan untuk laman web yang menggunakannya?

Tidak, tapi saya rasa semua orang harus bertanggungjawab dalam mendidik orang ramai dan berhati-hati.

Bagaimana syarikat induk pemalam merancang untuk mengewangkannya?

Tidak … tidak ada syarikat induk untuk ini. Ia bersumber terbuka dan sesiapa sahaja yang ingin memperluasnya atau memperbaikinya boleh menghubungi dan menolong saya melakukannya. &# 128578;

Terima kasih, Alon!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me