2019 boleh menjadi tahun yang besar bagi Ethereum. Garpu keras Konstantinopel akhirnya dapat dilalui dengan sukar. Projek pertama yang menggunakan teknologi penskalaan Plasma Joseph Poon akan disiarkan dalam masa beberapa bulan. Masih terdapat lebih banyak pembangun dan dapp di Ethereum daripada platform blockchain lain. Atas sebab-sebab ini, banyak ramalan Ethereum untuk 2019 salah pada tahap kenaikan.

Namun, ketika Ethereum dilancarkan pada tahun 2015, ia mempunyai kelebihan menjadi yang pertama seumpamanya. Ini tidak lagi berlaku. Ciptaan Vitalik Buterin kini mencari ruang antara platform dapp yang akan datang seperti Tron, EOS, dan Zilliqa. Hampir setiap pelancaran baru mengaku berjaya melepaskan Ethereum dari segi skalabiliti dan kemudahan penggunaan.

Kami telah menjelajah Twitter, Reddit, dan berita kripto untuk mengumpulkan beberapa pemikiran semasa mengenai ramalan Ethereum – lembu dan beruang sama.

Ramalan Ethereum: The Bulls

Nick Cannon dari Ethereumprice.org membuat kes lembu yang cukup dipercayai untuk harga Ethereum, berdasarkan peningkatan kekurangan. Peningkatan Constantinople mengurangkan ganjaran blok untuk pelombong dari tiga hingga dua Ether. Kemas kini penting seterusnya adalah Serenity, yang saat ini siap untuk dilaksanakan pada tahun 2020. Pada masa itu, Ethereum akan beralih ke model konsensus bukti-kepentingan (PoS), dan hadiah blok akan dihapus sama sekali.

Cannon juga menunjukkan nilai tinggi ETH yang dipertaruhkan dalam projek-projek kewangan yang terdesentralisasi seperti Maker, sehingga menyebabkan kekurangan bekalan. Ramalan Ethereumnya menyatakan bahawa walaupun bull bull tidak mungkin berlaku tahun ini, bekalan yang semakin langka bermakna ia akan berlaku akhirnya.

ETH bertaruh dalam DeFi

ETH bertaruh dalam DeFi, kebanyakannya Maker. Sumber: https://mikemcdonald.github.io/eth-defi/

$ 2500 menjelang Akhir Tahun?

Adam Todd dari pertukaran niaga hadapan Digitex yang akan dilancarkan lebih meningkat lagi. Ramalan Ethereumnya untuk 2019 termasuk harga sehingga sekitar $ 2000- $ 2500. Sudah tentu, Digitex dikembangkan di Ethereum sehingga akan menjadi berita baik bagi syarikatnya jika terbukti demikian.

Todd berpendapat bahawa harga ETH yang rendah sekarang disebabkan oleh manipulasi dan menunjukkan kepada EOS sebagai sebahagian daripada masalah. Dia mendakwa bahawa kerana EOS ICO bernilai $ 4 bilion diadakan di Ethereum, ia menurunkan harga setelah jaring utama EOS disiarkan. Sekarang ia memiliki peluang untuk pulih, dia yakin itu bisa meroket.

Wall Street nampaknya menyandarkan pandangan Todd. Tom Lee dari Penasihat Global Fundstrat dilaporkan memberitahu pelanggannya akhir tahun lalu, “Kami percaya Ethereum akan melakukan pembalikan trend dan menguat dengan kuat.”

Nigel Green dari Kumpulan deVere juga melemparkan topinya ke dalam cincin ramalan Ethereum. Dia juga percaya bahawa harganya akan naik hingga $ 2500, didorong oleh lebih banyak platform yang menggunakan Ethereum dan kenaikan pengkomputeran awan. Dia juga meramalkan peraturan lebih lanjut sedang berlangsung, yang membawa kepada perlindungan yang lebih besar bagi para investor, yang akan meningkatkan kepercayaan di pasar.

Ramalan Ethereum: Kes Beruang

Wartawan Crypto Matthew Da Silva memimpin beruang. Dia adalah pengkritik lisan Vitalik Buterin, dengan menyatakan bahawa “sukar untuk melihat bagaimana penemuannya telah membuat perbezaan, selain melambung gelembung crypto.” Ramalan Ethereumnya adalah bahawa nilai ETH menghampiri harga yang sepatutnya: sifar. Kasar.

Untuk konteks, inilah yang saya tulis: pic.twitter.com/nTaY7FAuAZ

– Matthew de Silva (@matthewde_silva) 12 September 2018

Laman web Crypto Wallet Investor sedikit lebih murah hati, walaupun kurang meyakinkan untuk semua orang di ETH. Analisis mereka adalah bahawa harganya lebih dari separuh daripada nilai semasa sekitar $ 140 hingga sekitar $ 63. Ia tidak menjelaskan mengapa ini berlaku, hanya menyatakan bahawa ramalan mereka berdasarkan pada “analisis teknikal pintar.”

Pengasas Blockgeeks, Ameer Rosic juga kasar, menyatakan kepercayaannya di Twitter bahawa kita dapat mengharapkan potongan rambut 80% lagi untuk pasaran crypto secara keseluruhan. Dia juga cukup memarahi pangkalan pengguna dapp Ethereum. Agaknya, inilah alasan pandangannya yang lemah.

Sekiranya anda menganggap pasaran beruang sekarang buruk, tunggu saja …

Ramalan: Kami akan melihat potongan rambut 80% lagi.

Realiti akan segera masuk.

Ethereum. MCap $ 20B. Benarkah? hanya 1200 pengguna Dapp lol

EOS: $ 4B Mcap. Berdasarkan apa? penggunaan sifar.

Tron $ 1.8B Mcap. Di manakah saya bermula!! pic.twitter.com/2cCOOMpP4e

– Ameer Rosic (@AmeerRosic) 18 Oktober 2018

Apa Fikiran Ahli Ethereum?

Buterin sendiri telah terkenal tidak berminat dalam kenaikan harga, lebih memilih untuk memberi tumpuan kepada potensi teknologi blockchain. Walau bagaimanapun, dalam a episod baru-baru ini podcast Tidak Terikat, dia mengakui bahawa harga ETH tidak penting. Dia menjelaskan bahawa jika ia menjadi sifar, keselamatan rangkaian pasti akan terganggu.

Dia juga mengakui bahawa Ethereum telah kehilangan sebahagian pangsa pasarnya kepada pendatang baru. Namun, seperti biasa, dia tidak membuat ramalan harga tertentu.

Sekiranya Ethereum kehilangan pangsa pasar, Joe Lubin nampaknya tidak terlalu risau. Kembali pada bulan Disember, pengasas ConsenSys melepaskan ribut fakta dan statistik epik untuk menyokong pandangannya bahawa blockchain adalah “lebih dari sekadar pasaran. Ini adalah pergerakan. “

Cap pasaran tidak menggambarkan aktiviti. Rangkaian desentralisasi berkembang.

-Permintaan API 10B + setiap hari dilayan oleh @infura_io

-1M+ @trufflesuite muat turun

-1M+ @metamask_io muat turun

-12K + langsung @Ethereum nod

-48M + unik #Ethereum alamat

-3x @LinkedIn #blockchain pembukaan pekerjaan

– Joseph Lubin (@ethereumJoseph) 1 Disember 2018

Dua sen Kami

Untuk apa harganya, inilah dua sen kami. Kelemahan terbesar Ethereum adalah skalabiliti. Perkara itu kurang penting ketika masih menjadi platform dominan; namun, ada anak baru di bandar sekarang. Sekiranya protokol Plasma mencapai tujuannya, dan Ethereum dapat bersaing dengan saingan seperti EOS pada kelajuan transaksi, maka ia dapat mempertahankan kedudukannya sebagai platform pilihan pemaju.

Peningkatan Serenity dan pergerakan kewangan yang terdesentralisasi juga menjadikan kes lembu yang cukup dipercayai. Tambahan, pasaran kripto secara keseluruhan telah menunjukkan pergerakan positif yang lebih lewat. Walaupun $ 2500 mungkin sedikit bercita-cita tinggi, ramalan keseluruhan kami adalah bahawa Ethereum masih menunjukkan banyak potensi untuk masa depan yang cerah dan bullish.

Gambar yang dipaparkan adalah Pixabay

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me