South by Southwest adalah pusat untuk penyebaran idea, itulah yang diperlukan oleh industri cryptocurrency.

Dalam keadaan yang sama, SXSW 2019 adalah huru-hara teratur, di mana para hadirin melantunkan pelbagai ceramah, tab bar yang ditaja syarikat dan bar bertema, dan perjumpaan untuk “secawan kopi atau minuman” pada bila-bila masa hari. Acara ini entah bagaimana diatur dengan indah, jadi dilancarkan kepada pasukan logistik SXSW, kerana tanpa mereka, Austin, Texas kemungkinan akan berubah menjadi anarki mabuk untuk sebahagian bulan Mac.

Alex dan Steven di SXSW

Alex dan Steven mengambil alih SXSW (atau sekurang-kurangnya dinding yang ditutupi semak-semak ini, selama kira-kira tiga puluh saat)

Trek cryptocurrency di SXSW adalah, seperti di kebanyakan persidangan pelbagai disiplin utama, agak jarang dari segi kehadiran tetapi tidak dari segi topik yang menarik.

Beberapa kegemaran orang ramai adalah topik seperti:

“Wang, Apati, dan Kriptografi: Nasib Masyarakat Internet” oleh Clovyr Cofounder & Ketua Pegawai Eksekutif Amber Baldet, yang memfokuskan pada bagaimana kriptografi dan sistem diedarkan menolak agregasi data oleh oligarki teknologi dan pemerintah.

Cameron dan Tyler Winklevoss, pengasas Gemini, menyentuh masa depan industri cryptocurrency dan bagaimana “musim sejuk crypto” adalah masa yang tepat untuk inovasi yang berkekalan.

Ucaptama oleh Joe Lubin, Ethereum Cofounder dan Ketua Pegawai Eksekutif ConsenSys, memberikan ceramah mengenai keadaan industri cryptocurrency, cara mengambil ekosistem, dan perhimpunan umum untuk Ethereum dan ConsenSys.

“Mengapa VC Telah Bergabung dengan Pesta Blok”: Panel dengan Jimmy Song, Penyumbang Teras Bitcoin dan Rakan Niaga di Blockchain Capital; Gil Beyda, Pengarah Urusan di Comcast Ventures; dan Alyse Killeen, rakan kongsi di StillMark; dihoskan oleh Rachel Wolfson, seorang wartawan cryptocurrency dan tuan rumah podcast “The Crypto Chick”.

Walau bagaimanapun, perbincangan yang menarik, blockchain dan cryptocurrency pertama SXSW memberi penerangan mengenai realiti industri crypto pada tahun 2019.

Pada tahun 2017, persidangan cryptocurrency menjual tiket dengan harga yang sangat tinggi dan orang ramai terdiri daripada gabungan pengusaha, pelabur, pemaju, wartawan, dan banyak lagi. Sebilangan besar perbualan dengan hadirin berputar di sekitar token baru yang “inovatif”, menyombongkan diri dengan bongkak tipis tentang awal dengan beberapa projek bulan, dan pertikaian intelektual sesekali di mana industri cryptocurrency berdiri secara falsafah.

Walau bagaimanapun, pada tahun 2019, tetapan acara cryptocurrency sedikit lebih jarang, untungnya, dengan lebih sedikit jerung yang ingin menggunakan ICO mereka. Perbualan adalah percampuran antara peserta perusahaan yang ingin memahami dan berpotensi menerapkan teknologi tertentu, noob terlambat ke pesta crypto, dan doktor haiwan cryptocurrency apatis yang menghirup Tito dan soda yang cenderung kepada luka psikologi musim sejuk crypto yang berlanjutan.

Salah satu interaksi kegemaran saya di SXSW 2019 adalah ketika kami bertemu dengan pemaju Bitcoin veteran dan koboi kripto, Jimmy Song, dan duduk untuk perbincangan yang panjang lebar mengenai semua perkara dari crypto 2019 hingga falsafah hidup. Beberapa hantaran cepat yang disusun meliputi:

  • “Banyak permulaan cryptocurrency gagal menemui pasaran-produk yang sesuai. Itu perbezaan antara mencari apa yang lucu dan orang akan ketawakan dan hanya menulis jenaka dan berharap ia akan berakhir. “
  • “Sayangnya, ICO mengunci model perniagaan mereka ke dalam pasaran produk khayalan yang sesuai sebelum menjumpainya.”
  • “Tidak banyak percubaan dan kesalahan untuk banyak projek baru.”
  • “Perkara yang menghasilkan wang dalam Bitcoin: perlombongan peralatan, pertukaran, dan persidangan.”

Ceramah kami berakhir dengan catatan positif, dengan Jimmy mengatakan “tahun terbaik anda mendahului anda, jangan menjual diri anda.” Kata-kata kebijaksanaan Jimmy juga menyuarakan sentimen umum terhadap industri cryptocurrency.

CC dengan Jimmy

Terima kasih kerana meluangkan masa, Jimmy!

Pertemuan penting lain termasuk menghabiskan malam di bandar dengan Vinay Gupta, a ahli teknologi, futuris, dan ahli teori sistem yang cemerlang yang mendakwa blockchain dapat menyelamatkan dunia. Vinay sebelum ini membantu menjalankan pelancaran Ethereum bernilai $ 20B dan merupakan salah satu pemikir yang lebih hebat dalam ruang cryptocurrency (serius, pergi beri dia ikutan.) Kami membincangkan semua perkara dari latar belakang pelancaran Ethereum, peranan satira dalam media, dan penyelesaian umum yang diperlukan dunia terhadap pelbagai masalahnya.

Saya juga bercakap dengan sebentar Neil Strauss, seorang wartawan dan penulis yang luar biasa, yang bercakap mengenai kekuatan bercerita dalam pelbagai format.

Beberapa perbincangan kegemaran saya termasuk Jonah Peretti dari Buzzfeed yang menyentuh mengenai masa depan media digital, dan perbualan dengan pengasas Instagram Mike Krieger dan Kevin Systrom, yang dihoskan oleh TechCrunch Editor-at-Large Josh Constine, mengenai evolusi platform sosial.

Pemikiran Akhir

Secara keseluruhan, SXSW 2019 mempunyai sesuatu untuk semua orang dan hidup sesuai dengan reputasinya. Bandar raya Austin, Texas berubah menjadi siri perbincangan yang panjang lebar oleh pemimpin industri, tab bar terbuka, rumah interaktif oleh jenama popular, dan pertemuan kebetulan yang tak terkira banyaknya dengan orang yang luar biasa.

Trek cryptocurrency perdana pertama berlaku untuk keadaan ruang blockchain dan crypto pada tahun 2019, dan kami di CoinCentral berharap dapat menyaksikannya berkembang bersama ekosistem.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me