Sorotan Industri Cryptocurrency: Siapa John McAfee

Berbahaya. Paranoid. Eksentrik. Naik pada Bitcoin.

Ini adalah beberapa kata yang muncul dalam carian pantas untuk John McAfee – siri kata sifat yang berani untuk pengaturcara komputer dan pengasas syarikat perisian.

Di dunia eksentrik dan bercita-cita tinggi, terdapat garis halus antara tidak konvensional dan tidak siuman. Kehidupan John McAfee telah menjadi kehidupan yang sepertinya tidak hanya tergoda pada garis itu tetapi juga berdiri sebagai ujian litmus untuk jutawan jelek.

Tentukan pemahaman yang mendalam mengenai keselamatan siber dan ketidakpercayaan yang melekat pada mana-mana institusi terpusat, dan anda telah menjadikan diri anda sebagai tokoh berpengaruh dalam dunia cryptocurrency.

John McAfee

Sumber: The Canadian Press / AP Photo

Dilahirkan pada 18 September 1945 di United Kingdom, John McAfee telah mengalami pelbagai pengalaman yang menentukan. Dia melakukan segalanya dari bekerja untuk NASA dan membuat pengimbas anti-virus yang paling popular hingga menjadi yogi yang disahkan dan mempunyai berlari dengan samseng di Belize.

john mcafee twitter

Dari Twitter John McAfee.

Untuk membangun lebih jauh pada tahap itu, perlu dilihat pada kriteria (kiri) atribut McAfee untuk berada di “paling hebat di planet ini.”

Mentaliti McAfee dan pola dasar anomali pasti menyebabkannya menjadi peneraju vokal terdesentralisasi seperti Bitcoin dan pelbagai cryptocurrency lain.

McAfee juga merupakan aktivis politik yang cukup kontroversi dan salah satu tokoh paling terkenal dalam parti Libertarian. Sekiranya parti Libertarian membentuk unit pahlawan super Avenger, John McAfee akan menjadi Rated-R Tony Stark yang berusia 72 tahun. Baru-baru ini, dia berusaha untuk menerima pencalonan Parti Libertarian untuk Presiden Amerika Syarikat pada tahun 2016, tetapi kalah dari Gary Johnson.

Hari Awal: McAfee Ini dan McAfee Itu

Hari-hari profesional awal McAfee bermula dengan menjadi pengaturcara Institut Pengajian Angkasa NASA di New York City pada tahun 1968 – 1970. Dia kemudian bangkit dari Univac sebagai pereka perisian, kemudian Xerox sebagai arkitek sistem operasi, Computer Sciences Corporation (1978) sebagai perunding perisian, dan kemudian di firma perunding Booz Allen Hamilton (1980-1982). Semasa bekerja untuk Lockheed pada tahun 1980-an, McAfee mula mengembangkan perisian untuk melawan virus setelah menerima salinan virus komputer Otak. Pada tahun 1989, dia meninggalkan Lockheed untuk memusatkan perhatian sepenuhnya di McAfee.

McAfee mengasaskan McAfee Associates pada tahun 1987 dan menyaksikan kejayaan awal dengan mencipta perisian anti-virus komersial pertama, McAfee. Pada tahun 1994, McAfee mengundurkan diri dari McAfee Associates (dijenamakan semula Intel Security setelah dibeli oleh Intel pada tahun 2010), namun, perisian antivirus masih mempunyai namanya hingga tahun 2014. McAfee menyatakan kesenangan kerana namanya tidak lagi dikaitkan dengan perisian anti-virus.

McAfee’s Life Post-McAfee

Dua tahun selepas IPO McAfee Associates, McAfee menjual baki sahamnya. Selalunya dianggap bahawa kekayaan McAfee memuncak pada tahun 2007 sekitar $ 100 juta sebelum melakukan penurunan tajam semasa krisis kewangan global (New York Times melaporkan bahawa kekayaan peribadinya merosot hanya $ 4 juta).

McAfee pada tahun 1989.

McAfee pada tahun 1989. Foto- John Storey: Koleksi Imej LIFE: Getty

Setelah meninggalkan McAfee, John mengusahakan segala-galanya dari pesanan segera (PowWow via Tribal Voice) dan perisian firewall (sebagai anggota dewan pengarah Zon Makmal) hingga bioteknologi (antibiotik berdasarkan teknologi penginderaan anti-korum melaluiorumEx), dan kemudian kembali ke alam keselamatan siber peribadi dengan Future Tense Central (peranti rangkaian komputer selamat seperti D-Central) dan Cognizant (aplikasi telefon pintar yang memaparkan kebenaran aplikasi terpasang)

Pada bulan Mei 2016, McAfee menjadi Ketua Pegawai Eksekutif dan ketua eksekutif syarikat induk teknologi bernama MGT Capital Investments.

Dia memindahkan MGT ke dalam perlombongan cryptocurrency untuk membantu MGT untuk mengetahui lebih lanjut mengenai blockchain, yang menurutnya penting untuk keselamatan siber. Pada bulan Ogos 2017, McAfee secara ringkas meletak jawatan sebagai CEO dan menjadi “ketua berwawasan keselamatan siber” MGT selama beberapa bulan sebelum meninggalkan keputusan bersama untuk memusatkan sebahagian besar waktunya pada cryptocurrency.

Yang Terkenal

McAfee telah lama berperanan sebagai anti-pahlawan untuk keselamatan siber dunia, ekonomi, lanskap politik.

Video John McAfee

Kecanggihan teknologinya sebagai penggodam yang hampir etika digabungkan dengan latar belakang jutawan yang terasing dan reputasi skandal telah menjadikannya tempat sebagai salah satu watak paling menarik dalam teknologi dan cryptocurrency.

Sebilangan pelatih McAfee menjadi tumpuan:

  1. Secara sukarela secara sukarela untuk mendekripsi iPhone San Bernardino sebagai aksi publisiti untuk menunjukkan kesederhanaan memecahkan iPhone.
  2. Mengklaim bahawa dia dan pasukannya di MGT menemui cara untuk memanfaatkan kelemahan sistem operasi Android yang membolehkannya membaca mesej WhatsApp yang disulitkan.
  3. Setelah pejabatnya di Belize diserbu oleh polis, di mana polis menjumpai wang tunai $ 20,000, sebuah senjata api termasuk tujuh senapang pam dan dua Pistol 9mm (semua berdaftar dan sah).
  4. Membuat video instruksi parodi sardonik berjudul “Cara Menghapus Pemasangan Antivirus McAfee,” yang menampilkan John McAfee tanpa baju dan berlengan senjata yang dikelilingi oleh wanita berpakaian minim sambil mendengus zat putih prop (kononnya) berlabel “BATH SALTS”.
  5. Menjadi suspek utama untuk pembunuhan jirannya di Belize.

McAfee dalam Cryptocurrency

Persepsi masyarakat cryptocurrency terhadap John McAfee pada tahun 2017 dan 2018 bergolak antara menjadi penginjil blockchain dan santo pelindung shitcoins.

Komponen penting dari kekacauan McAfee adalah akaun Twitternya (perkara yang sama juga boleh dikatakan mengenai seorang lelaki terkenal 71 tahun yang berkuasa). Setelah mendapat banyak sokongan dari pelbagai cryptocurrency, khabar angin mula beredar bahawa perlindungan McAfee dapat dibeli untuk wang tebusan raja 25 bitcoin dan 15% token anda.

Tetapi, jika ada satu duit syiling, anda pasti yakin dengan pengisian McAfee, itu adalah Bitcoin. Pada bulan Julai 2017, John McAfee menyatakan bahawa jika Bitcoin tidak mencecah $ 500,000 dalam 3 tahun, dia akan makan sendiri di televisyen nasional, satu langkah yang sangat berani kerana Bitcoin baru saja menetap di sekitar $ 2,100 setelah “pembetulan teknikal” seketika.

jika tidak, saya akan memakan batang saya di televisyen nasional.

– John McAfee (@officialmcafee) 17 Julai 2017

Pada akhir tahun itu pada bulan November, McAfee akan mempertaruhkan perjudian makan dan memberikannya harga $ 1 juta pada akhir tahun 2020.

Ketika saya meramalkan Bitcoin pada harga $ 500,000 pada akhir tahun 2020, ia menggunakan model yang meramalkan $ 5,000 pada akhir tahun 2017. BTC telah melonjak jauh lebih pantas daripada andaian model saya. Saya sekarang meramalkan Bircoin pada $ 1 juta pada akhir tahun 2020. Saya masih akan memakan batang saya jika salah. pic.twitter.com/WVx3E71nyD

– John McAfee (@officialmcafee) 29 November 2017

Adakah keberanian ini bermaksud bahawa anda harus mengikut agama Sokongan McAfee yang menarik di Twitter? Mungkin tidak.

Akan tetapi, adalah sama tidak bijaksana dan tidak adilnya untuk mencemarkan nama baik McAfee dan peranannya dalam dunia cryptocurrency yang sedang membangun, sebuah industri yang masih bertahan dalam dicekik oleh ahli politik, media arus perdana, dan jutawan di seluruh dunia.

Pemikiran Akhir

Banyak penipu yang tidak berpengalaman, mungkin agak bercita-cita untuk memiliki reputasi kontroversi, tetapi diragukan ada yang dapat menandingi McAfee seluas-luasnya pengalaman dan panjang umur watak.

Jalan profesional McAfee telah diturap oleh pengalaman berpuluh-puluh tahun, di mana McAfee sama ada memainkan peranan penting atau paling tidak hampir dengan titik tolak inovasi.

Walaupun John McAfee adalah keperibadian yang telah membantu membentuk dunia pasca-Internet, dia juga mencerminkan ideologi Libertarian di luar grid yang telah menarik banyak orang ke dunia mata wang terdesentralisasi seperti Bitcoin.

Dalam sebuah temu ramah dengan Katu, stesen berita Portland, McAfee berkata, “Perkara terbesar untuk berkomunikasi adalah dunia tidak seperti yang kelihatannya. Selalu ada sesuatu yang berlaku di bawah permukaan. Apabila orang menjumpainya, tidak ada yang mahu mempercayainya kerana ia mengancam keselamatan dan normal kehidupan seseorang. “

Kesedaran bahawa dunia tidak seperti itu dan bahawa sesuatu yang berlaku tepat di bawah permukaan adalah konsep yang bergema dengan banyak penggerak di dunia blockchain.

Sama ada anda melihat McAfee sebagai wira, anti-wira, atau penjahat, kami akan menyerahkannya kepada anda. Walau bagaimanapun, sekurang-kurangnya ada semacam kekeluargaan dengan seorang lelaki yang biografinya setakat ini merangkumi ramuan yang sama (dalam dos yang diakui jauh lebih tinggi) yang telah menarik ribuan mata wang kripto.

Catatan Editor: Berwayar dan Gizmodo memberikan beberapa gambaran fenomenal dan intim mengenai kehidupan John McAfee dalam tulisan yang berkaitan, dua bacaan sangat saya sarankan jika anda merasa tidak berminat dengan watak ini setelah membaca artikel ini. Gringo: Kehidupan Berbahaya John McAfee juga merupakan dokumentari yang kukuh.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me