temtum, akan segera melancarkan rangkaian pembayaran generasi akan datang yang direka khas untuk menyelesaikan beberapa masalah yang wujud dengan cryptocurrency yang ada.

Kami bertemu dengan Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Richard Dennis untuk mengetahui apa masalah yang wujud ini dan bagaimana temtum merancang untuk mengambil pemain yang mapan dan melepaskan platform pembayaran untuk mencapai pengambilan secara besar-besaran yang kritikal.

Mengapa anda melancarkan temtum? Bagaimana ia berbeza dengan cryptocurrency lain?

Sejak mula-mula saya terlibat dengan Bitcoin semasa bekerja di rangkaian Tor, menjadi jelas bahawa BTC tidak akan pernah menjadi rangkaian yang sesuai yang dapat berkembang menjadi rangkaian pembayaran peer-to-peer skala besar – begitu saja lambat dan malah membuat saya mendapat bendera di Universiti kerana terlalu banyak menggunakan perlombongan tenaga dari pejabat saya. Ini sekitar tahun 2014 semasa memberi kuliah Kriptografi di Portsmouth Uni, dan untuk PhD saya memutuskan untuk membuat rangkaian yang akan berskala dan sesuai untuk peranti mudah alih, sementara sangat selamat.

Selama empat tahun kebelakangan ini, temtum telah dikembangkan di dasar-dasar Blockchain Temporal yang saya dan Dr. Gareth Owenson buat. Kami mengambil jalan yang sangat berbeza untuk 99% industri ini di mana kami melakukan bootstrap, menulis makalah yang dikaji oleh rakan sebaya mengenai penyelidikan kami dan terus membuat, apa yang sekarang kami yakini adalah teknologi Blockchain paling cekap yang ada dan akan menyelesaikan masalah yang wujud dengan mata wang kripto, yang bermaksud untuk digunakan untuk pembayaran segera.

Anda melancarkan ketika sentimen kembali ke Bitcoin tetapi juga mengikuti banyak projek yang gagal menyampaikan produk. Bagaimana ini akan mempengaruhi temtum?

Nah, ini adalah masalah yang sangat nyata untuk generasi berikutnya projek blockchain dan cryptocurrency yang dilancarkan pada tahun 2019 dan seterusnya, termasuk temtum. Komuniti tidak mencari projek baru, mereka mencari 20-30 mata wang teratas untuk menunaikan janji mereka dan dalam beberapa kes sebenarnya melancarkan bahagian pertama projek mereka – ada perasaan seperti ‘bukan cryptocurrency lain?’ Dan ia tidak kira bagaimana mengubah teknologi itu. Ini dapat difahami sepenuhnya dan kami sebenarnya mempunyai pendapat yang sama, dengan jumlah wang yang telah masuk ke industri, di mana teknologi?

Ini adalah industri yang berbeza dengan industri yang kita lihat pada akhir tahun 2017 dan kita sebagai jenama perlu meneroka bagaimana kita melancarkan dengan cara yang betul, untuk kepentingan pengguna dan rangkaian masa depan, bukan spekulator. Kami telah menyampaikan teknologi kami sebelum beberapa projek terbesar di ruang ini, yang bermaksud kami dapat menumpukan perhatian kepada pengedaran, penggunaan besar-besaran dan penyatuan dengan penyedia teknologi global bahkan sebelum orang-orang seperti Ethereum berada dalam kedudukan untuk melakukannya. Joseph Lubin sendiri telah menyatakan bahawa Ethereum mungkin 2 tahun tidak dapat ditingkatkan.

Sekiranya anda harus memasuki pasar yang nampaknya masih berpaya, bagaimana anda akan mencari pengguna untuk memasuki arus perdana? Terutama apabila sukar bagi sesetengah orang untuk menentukan cryptocurrency mana yang akan digunakan?

Sebenarnya mustahil kerana yang betul belum ada. Bitcoin akan kekal sebagai simpanan nilai, Emas kripto jika anda mahu, salah satu platform dapp generasi akan datang sebagai teknologi yang dipilih kerana beberapa daripadanya luar biasa dan kemudian terpulang kepada mata wang apa yang boleh menjadi rangkaian pembayaran global untuk orang ramai – yang kami harap akan menjadi temtum.

Komuniti dan perkongsian kripto sering dilebih-lebihkan ketika potensi projek atau mata wang untuk berjaya. Benar-benar untuk mengambil langkah untuk mengadopsi arus perdana, kita harus melihat industri khusus yang mempunyai khalayak yang sesuai, seperti Gen Z, jenama peneraju teknologi dan peranti dan mereka yang mempunyai masyarakat luas yang akan menerima mata wang yang digunakan dalam komuniti tersebut. Di temtum, kami telah mulai bersiap sedia dalam industri yang tidak hanya sesuai dengan kriteria itu tetapi juga sesuai dengan teknologi dan jenama kami.

Kami bertekad untuk disertakan dengan teknologi yang disokong oleh kelajuan, kelestarian dan skalabilitas – komuniti kripto yang ada tidak cukup untuk mencipta mata wang yang berjaya yang digunakan setiap hari, tetapi kami tahu bagaimana menyampaikan di luar hanya kripto dan itu benar-benar membezakan kami di pasar ini.

Anda telah menyatakan bahawa Bitcoin, Ethereum dan VISA dll gagal dihantar, bolehkah anda memberitahu saya lebih banyak?

Saya sentiasa mempercayai kekuatan cryptocurrency sebagai kaedah pembayaran, untuk transaksi yang cepat dan selamat antara individu dan merentasi sempadan. Walau bagaimanapun, cryptocurrency yang ada gagal mewujudkan visi ini. Sebagai contoh, laporan menunjukkan bahawa Bitcoin menggunakan jumlah tenaga yang sama dengan Iceland dalam setahun, temtum dapat memproses beribu-ribu kali lebih banyak transaksi dengan kos yang sama dengan rumah UK rata-rata selama setahun, sekitar $ 600. Sekiranya mata wang tidak dapat dikekalkan sekarang, sebelum kita menerima pakai dunia nyata, maka tidak sesuai untuk tujuan sebagai jaringan pembayaran masa depan.

Kami dapat menggerakkan rangkaian kami menggunakan sebahagian kecil daripada kekuatan pemprosesan cryptocurrency terkemuka dan rangkaian kewangan tradisional. Mengingat temtum dibangun untuk skala, akhirnya kita dapat menjana rangkaian yang lebih besar daripada VISA & Bitcoin digabungkan hanya pada 50 telefon pintar misalnya. Kesannya terhadap jejak karbon dalam memproses pembayaran global sangat besar, dan kini sangat menggembirakan institusi kewangan tradisional yang digeruni oleh laporan akhbar mengenai Bitcoin. Kami berhasrat untuk menjadi rangkaian pembayaran global berkecuali karbon pertama.

Kami ingin menawarkan kepada pengguna generasi akan datang alternatif yang berkesan daripada platform pembayaran yang ada. Jauh dari institusi terpusat, jauh dari kaedah tradisional, di mana semua orang dialu-alukan dan tidak ada yang ketinggalan. Itu tidak memberi kesan negatif kepada kesihatan planet kita dan mewujudkan kebebasan kewangan – pada dasarnya mata wang untuk semua orang.

Mata wang untuk semua orang terdengar sangat bercita-cita tinggi. Bagaimana anda merancang untuk melaksanakan?

Kami telah menyelesaikan penyelesaian mainnet kami, jadi sebaik sahaja mata wang diedarkan, kami menjangka ia dapat digunakan setiap hari dan kami sedang berusaha menyelesaikannya untuk memastikan bahawa TEM tidak hanya duduk di bursa yang diperdagangkan secara spekulatif. Kami mempunyai pelbagai perkongsian dan banyak lagi yang akan datang, yang membolehkan mata wang berada di tangan pengguna sehari-hari dalam industri khusus sasaran kami.

Strategi ini akan membolehkan kita mencapai adopsi di luar komuniti crypto dengan harga yang belum pernah dilihat sebelumnya dan kami telah berusaha tanpa lelah untuk sampai ke sini daripada semata-mata menggunakan kenderaan penggalangan dana.

temtum direka untuk tujuan tertentu agar cepat, bebas, selamat, berskala dan berkesinambungan. Tidak ada perlombongan, tidak ada bayaran, mata wang ini akan berfungsi dengan semua pilihan pembayaran yang ada melalui beberapa integrasi inovatif kami dengan rangkaian perbankan, termasuk VISA. Kami telah melakukan semua yang boleh kami fikirkan untuk memastikan ini adalah mata wang yang paling stabil dan mesra pengguna, yang akhirnya akan dikuasakan oleh pengguna di rangkaian awam.

Masih awal untuk industri tetapi orang ramai sudah menggunakan cryptocurrency. Pengguna teknologi peringkat awal dan generasi pengguna masa depan menggunakan elemen mata wang digital dan menjauhkan diri dari pembayaran yang dilembagakan di bahagian tertentu dalam perjalanan membeli mereka. temtum hadir untuk menawarkan produk terbaik untuk masa depan pembayaran.

Teknologi apa yang menjadikan ini semua mungkin?

temtum dibina di Blockchain Temporal dengan Algoritma Konsensus unik kami sendiri, yang menggabungkan untuk memberi kami 4 tonggak teknologi kami – Kelajuan, Keselamatan, Skalabiliti dan Kelestarian. Pada masa di mana terdapat perlumbaan kelajuan ‘transaksi per detik’ yang sangat kompetitif dalam industri, temtum kini memberikan 1800 tps terbukti di mainnet kami. Ini sebelum penskalaan rangkaian, pengecualian dan penyerahan kuasa, semuanya hampir selesai dan pada dasarnya akan memberi rangkaian angka TPS tanpa had – ia hanya akan dibatasi oleh skala rangkaian. Oleh kerana projek lain membuat tuntutan ‘berjuta-juta TPS’, kami masih belum melihat bukti yang kukuh bahkan sebahagian kecil dari kelajuan ini, jadi kami sangat gembira melihat kami berada di sana dengan pantas.

Hampir selalu berlaku pertukaran dalam Blockchain, sehingga istilah ‘trillema’ diciptakan kerana tidak ada teknologi yang dapat menyelesaikan SEMUA 3 sekatan utama Blockchain – Kelajuan, Keselamatan, dan Skalabiliti. Baiklah di temtum kami percaya bahawa tanpa Ke-4, Keberlanjutan, Blockchain tetap tidak akan sesuai dengan tujuan. Keselamatan, Skalabilitas, dan Keberlanjutan semuanya diselesaikan dengan ciri unik temtum – sumber rawak kuantum.

Keacakan ini membolehkan rangkaian memilih pemimpin untuk memproses transaksi, tanpa ditentukan sebelumnya, yang sangat efisien, menggunakan tenaga tanpa tenaga dan selamat terhadap masa depan pengkomputeran kuantum. Kami sudah mengungguli lapisan berikutnya dari proyek terbesar di ruang ini mengenai Kecepatan, Keamanan, Skalabilitas, dan Keberlanjutan.

Bolehkah anda memberitahu kami lebih lanjut mengenai pasukan temtum?

Saya mengasaskan temtum pada tahun 2014 dengan CISO kami sekarang, Dr. Gareth Owenson di Universiti Portsmouth, di mana saya sebenarnya merupakan pensyarah kriptografi termuda di dunia pada masa itu pada usia 22 tahun. David Shimmon menyertai kami, bersama dengan beberapa dana pembiayaan untuk pengembangan penyelesaian Temporal Blockchain dan dia berusaha meningkatkan pasukan kami dengan lebih dari 25 tahun pengalaman kriptografi, rangkaian kewangan yang luas dan beberapa eksekutif Silicon Valley C-Suite.

Lima tahun penyelidikan, 12 makalah yang diterbitkan oleh rakan sebaya dan empat tahun pengembangan blockchain telah menyebabkan penciptaan temtum – Cryptocurrency. Berkembang.

Jadi apa yang seterusnya untuk anda? Bilakah temtum akan dilancarkan?

temtum telah dilancarkan. Sebelum kami mengatakan apa-apa secara terbuka, kami sudah selesai, yang merupakan rangkaian yang dilancarkan sejauh yang kami fikirkan dan menempatkan kami dengan sangat baik terhadap beberapa projek terbesar. Perbezaannya di sini ialah kita belum mengedarkan mata wang, $ TEM. Kami akan mengumumkan rancangan dan perkembangan terbaru kami dalam masa terdekat. Walaupun masih hari-hari awal dunia mengetahui apa itu temtum dan apa yang kita ada, pastinya kita belum berada di tahap awal pembangunan dan kita sangat bersedia untuk memamerkan apa yang telah kita buat.

Bagaimana orang boleh mengetahui lebih lanjut mengenai temtum?

Kami terus Telegram, Tidak setuju, Twitter dan Reddit. Lebih banyak maklumat boleh didapati di laman web temtum https://temtum.com dan di temtum kertas putih. Sekiranya pembaca anda mempunyai sebarang pertanyaan, kami dengan senang hati akan mendengarnya – [e-mel dilindungi]

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me