Temu ramah: Halsey Minor mengenai Inovasi dalam Dunia Blockchain [Bahagian 2]

Temu ramah: Halsey Minor mengenai Inovasi dalam Dunia Blockchain [Bahagian 2]

Halsey Minor adalah usahawan terkenal di dunia paling terkenal dengan pengasas CNET, Salesforce.com, Uphold, dan Minor Ventures. Dia juga Pengasas LivePlanet, sistem tangkapan, pengedaran, dan pengewangan dari hujung ke hujung untuk video yang mendalam, dan VideoCoin, projek pengkomputeran yang diedarkan yang bertujuan menyimpan, mengekod, dan menstrim video pada kadar yang berpatutan, cekap, dan mampan.

Ini adalah bahagian kedua wawancara dua bahagian – inilah bahagian pertama Halsey Minor dan VideoCoin jika anda terlepas. Temu ramah berikut memfokuskan inovasi dan keusahawanan dengan teknologi baru, masalah dengan sistem perbankan semasa, peraturan, landskap global, dan bagaimana industri cryptocurrency berbeza dengan industri Internet yang baru muncul pada pertengahan hingga akhir 90-an.

Laman utama VideoCoin.

Laman utama VideoCoin.

Catatan editor: Mendapat peluang untuk menemuramah Halsey Minor sangat mengagumkan, dan kami memastikan untuk mengemukakan pelbagai soalan yang membolehkannya menjelaskan pelbagai aspek dunia cryptocurrency dari rangkaian pengalaman peringkat tinggi yang unik. Soalan yang diketengahkan dalam huruf miring dan tebal disingkat untuk menyelamatkan pembaca dari rambakan pewawancara kami.

Alex: Anda sangat dekat dengan teras pembangunan infrastruktur Internet. Pada asasnya, anda telah melihat kebangkitan Internet, anda telah melihat kebangkitan media sosial dan anda telah melihat kesan yang ada pada masyarakat. Apa pendapat anda mengenai peningkatan blockchain dalam konteks perkembangan tersebut?

Halsey: Semasa saya melakukan CNET dan Jerry Yang melakukan Yahoo, semua yang kami lakukan adalah menggunakan pangkalan data ini dan membuka kunci mereka dan pada dasarnya memberikannya secara percuma. Ia seperti barang-barang sederhana seperti cuaca. Saya mendapat cuaca di Yahoo jadi ketika terbang ke New York, saya tahu berapa suhu. Itu adalah evolusi kerana ia membolehkan anda mengetahui cara mengemas, yang kelihatan seperti perkara bodoh dan bodoh. Tetapi yang saya rasa sangat kuat mengenai blockchain adalah untuk pertama kalinya, ia membolehkan keupayaan untuk berkongsi maklumat dan wang pada masa yang sama. Ada banyak kali bahawa pada hari-hari awal Internet, anda masuk ke sebuah bilik dan anda berunding untuk melakukan sesuatu. Contohnya, kami memberikan kandungan kami kepada Yahoo, dan makna maknanya kedua-dua belah pihak akan memandang ke arah yang lain dan berkata, anda yang membayar. Anda katakan kepada Yahoo, kami akan mendapatkan kandungan anda, anda membayar.

Kajian CNET mengenai

Ulasan CNET mengenai “telefon web” pada tahun 1996. melalui web.archive.org

Dan mereka seperti, tidak, kami menjadikan jenama anda lebih banyak di mana-mana, anda membayar kami. Oleh itu, seluruh masalah pembayaran benar-benar bermasalah pada sejumlah tahap. Terutama, hanya kerana ia sukar dilakukan. Bagaimana anda sebenarnya membayar orang? Dan perkara yang membuat Bitcoin benar-benar membuat orang berdiri dan mengambil perhatian adalah hakikat bahawa ia adalah tanpa negara dan saya tahu orang mengatakan ini sepanjang masa, tetapi jika anda memikirkannya, ini adalah kali pertama dapat membayar orang di mana sahaja tanpa terpaksa mengalihkan wang melalui sistem perbankan.

Jelas sekali, dapat memindahkannya antara dua orang dengan cepat, itu bagus. Tetapi hakikat bahawa tanpa sempadan, yang telah membuka pintu untuk aplikasi seperti kami yang tidak akan pernah ada jika kita harus menggunakan sistem tradisional untuk memindahkan wang. Kami bergantung pada dua perkara asas, keupayaan untuk mengumpulkan maklumat mengenai setiap pelayan, kapasiti dan apa yang telah dilakukan dan menggabungkan maklumat tersebut dengan wang. Oleh itu, pada tahap yang sangat tinggi ini, anda mendapat sesuatu yang anda fikirkan begitu sahaja. Internet mengeluarkan maklumat dan kali ini kami menyewakan maklumat dan wang dan Tuhan hanya tahu sejauh mana jarak perjalanan kami.

Hanya wang tanpa sempadan yang dilampirkan pada perkhidmatan atau produk tertentu. Hanya tahap kecekapan yang lebih tinggi melalui penggunaan blockchain untuk apa sahaja, sebenarnya agak gila untuk difikirkan. Ini adalah perjalanan yang sangat menarik untuk diikuti. Apa yang anda mahukan dengan orang yang telah membaca dan / atau mendengar temu ramah ini?

Saya rasa industri ini akan melalui, dan sudah, naik turunnya Internet yang luar biasa ini, tidak sampai tahap yang sama. Sejak saya mula melakukan ini, ketika saya mula melakukan ini, Bitcoin adalah Silk Road. Mereka sama dan agak sukar untuk mengatakan, saya melakukan sesuatu Bitcoin kerana Silk Road menentukan apa yang dilakukan oleh Bitcoin. Saya fikir, seperti yang kita katakan, tidak kira apa yang dikatakan SEC, tidak kira apa yang orang Cina katakan, ini adalah inovasi sebenar dan salah satu sebab mengapa anda melihat orang memanfaatkan apa yang berlaku adalah kerana ada sesuatu yang sangat penting berlaku bahawa anda akan selalu membuat orang muncul yang cuba memanfaatkan kesediaan orang untuk melabur.

Ia berlaku di Internet dan ketika Internet meleleh pada tahun 2000, sembilan trilion dolar hilang. Tetapi ia muncul dengan cepat dan anda mempunyai banyak syarikat yang berjaya. Seperti Amazon, mereka terus menjadi syarikat yang paling berharga di dunia dan banyak idea yang gagal pada tahun 90-an kemudian berjaya pada tahun 2000-an.

Oleh itu, saya rasa pengalaman saya melalui kedua-duanya adalah bahawa pelaburan berlebihan adalah penting kerana perkara yang paling penting adalah mempunyai semua idea yang dibiayai sehingga idea yang baik akan membuatnya. Saya memberitahu orang bahawa akan lebih baik jika orang hanya membiayai idea yang baik, jadi orang akan kehilangan wang untuk idea yang tidak baik. Tetapi tidak ada yang benar-benar tahu apa idea baik dan idea buruk kadang-kadang sehingga mereka dicuba.

Oleh itu, kita sangat memerlukan masa seperti ini di mana orang akan mengambil modal berisiko tinggi dan melabur dalam perniagaan yang masa depannya memang tidak diketahui. Itu tidak bermaksud orang tidak boleh terlalu cerdas tentang bagaimana mereka melabur. Tetapi pada dasarnya mempunyai sesuatu yang sedang berlaku adalah kaedah paling berkesan untuk memajukan masyarakat ke arah yang lebih pantas. Ini adalah perkara yang baik dan saya semestinya SEC masuk dan mengeluarkan orang-orang yang melakukan penipuan, tetapi sangat baik modal terus mengalir kerana, seperti yang saya katakan, itulah cara anda menggerakkan masyarakat dengan lebih pantas.

Adalah gila untuk memikirkan bagaimana anda boleh mendapat kelebihan penggerak pertama tanpa perlu menyesuaikan pasaran produk dan ini kerana tidak ada yang benar-benar tahu di mana projek-projek ini menuju. Sesuatu seperti Crypto Kitties, misalnya, mungkin kelihatan konyol, tetapi kemudian anda seperti, tunggu, mereka adalah salah satu barang koleksi bayi beanie digital pertama di luar sana dan itu boleh menjadi industri bernilai satu bilion dolar dan ia global.

Tepat sekali. Beanie Babies menjadi Beanie Babies kerana eBay. Perkara bodoh boleh menjadi idea bernilai berbilion dolar. Time Warner, saya fikir, menghasilkan $ 3,000,000,000 untuk Beanie Babies. Semua orang pasti tertawa melihat rancangan perniagaan itu.

Bayi Beanie

Bayi Beanie

Anda melihat semua aspek dunia permulaan yang aneh hanya digabungkan menjadi ekosistem global. Tetapi kemudian anda mempunyai lebih banyak perkara yang lebih gila tetapi mereka berada di blockchain dan mereka global. Ini menggandakan asas pengguna berpotensi anda dengan gandaan besar.

Saya terpaksa mengembangkan CNET dengan pantas di Internet. Oleh itu, semasa saya melancarkan CNET, terdapat 300,000 orang di Internet. Ketika saya melancarkan pada tahun ’95 hingga 2000 ketika saya pergi, laju pertumbuhan saya ditentukan oleh laju pertumbuhan di Internet. Sekarang, anda mempunyai 2,7 hingga 3 miliar orang yang jika beberapa aplikasi menangkap, ia dapat meledak menjadi 500,000,000 pengguna, hampir dalam semalam.

Fikirkan tentang semua orang yang bermain loteri. Itu sebenarnya dikendalikan oleh kerajaan. Anda mengambil tiket anda dan anda boleh menjadi sangat berjaya. Kerajaan memberikan perkhidmatan ini kepada rakyat. Saya secara peribadi berpendapat orang lebih baik tidak memasukkan wang mereka ke dalam loteri tetapi cuba mencari tahu apa syarikat yang baik kerana orang dapat menjana lebih banyak wang daripada masuk dalam loteri.

Idea seperti Beanie Babies, di wajah, dan mungkin kelihatan sangat tidak masuk akal tetapi teknologi eBay inilah yang membolehkannya berlaku. Harapan besar saya adalah bahawa SEC tidak masuk, bahawa mereka berpegang kepada orang-orang yang jahat. Dan walaupun saya fikir mereka mendorong inovasi di luar pesisir, mereka tidak mencederakan inovasi dengan mencederakan orang yang secara sah berusaha membina perkhidmatan yang secara sah melakukan perkara penting. Ini akan menjadi ujian di sini beberapa bulan akan datang tentang bagaimana permainan semacam itu berlaku.

Landskap global juga sangat menarik kerana anda mempunyai Rusia, China, dan Amerika Syarikat di mana mereka semua cuba meruntuhkan atau mencegah kejatuhan dolar AS melalui cryptocurrency. Tdia bertaruh ada seperti menunggu, mari kita lihat ini dimainkan sebelum melarang sepenuhnya atau menyokong sepenuhnya blockchain.

Tetapi saya fikir titik perubahan seperti, wow, pasaran cryptocurrency membuat banyak bunyi tahun lalu dan masih merupakan sebahagian kecil dari kecil, kecil, dan kecil dari apa yang mungkin seperti itu. Cap pasaran Facebook, Google, Amazon, dan Twitter adalah lapan kali ganda daripada had pasaran keseluruhan industri cryptocurrency sekarang.

Bersetuju. Bank of America menyimpan lebih banyak wang dalam modal, dengan banyak, maka keseluruhan cryptocurrency. Saya berfikir bahawa pagi ini. SEC dengan pantas mengupah orang untuk mengejar orang di crypto yang merobek orang. Saya semua melakukan itu tetapi adakah anda tahu berapa banyak penipuan yang berlaku dalam sistem perbankan asas? Sekiranya anda akan menggaji sekumpulan orang, anda harus menunjukkan mereka di mana berlaku penipuan sebenar. Kami melihat banyak perkara yang sama muncul kembali dalam pinjaman rumah di mana mereka sekali lagi menjual pinjaman rumah berisiko tinggi ini. Ia kelihatan seperti 2006, 2007.

Pada tahun sembilan puluhan ketika gelembung Internet berlaku, bank pelaburan menghasilkan begitu banyak wang. Mereka mengambil perusahaan tanpa pendapatan, yang tidak memiliki hak publik. Mereka akan mendapat penilaian $ 500,000,000 dan Goldman Sachs akan mendapat 30% kerana mereka mendapat 6% dari apa pun yang ada. Dan kemudian ada M&A. Saya membeli sebuah syarikat dengan harga $ 750,000,000. Saya membeli syarikat lain dengan harga $ 600,000,000. Semua wang gila ini semuanya melalui sistem perbankan tradisional. Tidak ada yang mengatakan apa-apa mengenai perkara ini. Dan omong-omong, ada banyak syarikat yang menipu, tetapi SEC tidak berusaha untuk melakukan apa sahaja.

Masalah besarnya ialah semua [model ICO semasa dan model penggalangan dana cryptocurrency] tidak melalui peniaga broker, bank pelaburan tidak mendapat apa-apa, tetapi keseluruhan ukuran ekosistem kripto, itu sangat kecil. Ada kesilapan yang dibuat oleh Bank of America. Mereka ingin memberikan dividen kepada para pemegang saham dan mereka perlu memiliki apa yang disebut sebagai modal tingkat satu dan mereka perlu mempunyai modal yang cukup sehingga mereka dapat memberikan sebahagiannya kepada pemegang saham mereka. Mereka harus memberi pemerintah jumlah modal yang mereka miliki, dan mereka melakukan kesalahan $ 250-bilion dolar. Itu adalah kesilapan. Nombor yang sedang kita bicarakan sekarang dalam crypto, apa itu? Nilai kekayaan Bill Gates dan Jeff Bezos? Adakah itu yang sebenarnya kita bicarakan dari segi saiz industri?

Semasa anda melihat tahun 2008 dan apa yang mereka lakukan dengan tanggungjawab hutang yang dijamin di pasaran perumahan

-Yap.

pemerintah secara harfiah tidak menghukum sesiapa yang bertanggungjawab melakukan perkara itu.

-Tiada, sifar.

Terdapat beberapa generasi yang menyaksikan 2008. Mereka melihat apa yang berlaku dan mereka mempunyai perasaan seperti, OK, kerajaan jelas tidak akan menghentikan ini. Oleh itu, jika mereka berusaha mengejar industri cryptocurrency, itu hanya menunjukkan di mana mereka sebenarnya berada.

Saya hanya ingin tahu bagaimana ideologi orang berkembang dengan dunia cryptocurrency kerana anda mempunyai gabungan antara kumpulan anarkis, kumpulan libertarian, “kita berusaha mengubah dunia dengan berinovasi dan menggunakan teknologi ini” , dll. Saya tidak benar-benar meramalkan pertembungan dengan pemerintah dengan cara pemerintah dapat menutup sesuatu yang global dan terdesentralisasi.

Saya rasa sukar untuk mematikan crypto seperti mematikan Internet. Saya telah mengatakan secara khusus kepada orang-orang pada beberapa kesempatan bahawa saya semua menginginkan pelaku jahat dalam kripto dan memasukkan mereka ke penjara. Tetapi, saya akan menghargai jika mereka bermula dengan meletakkan pelaku jahat yang membuat dunia berlutut kerana penipuan yang berlaku di industri perbankan. Sebaik sahaja anda memasukkan semua lelaki itu ke dalam penjara, maka saya benar-benar 100% baik-baik saja dengan anda yang datang dan mencari lelaki yang mengambil $ 15,000,000 dan melarikan diri ketika kami mempunyai institusi kewangan yang membakar $ 4,000,000,000,000 wang tunai kami, membakarnya kerana mereka mencipta penipuan yang membolehkan mereka dibayar sejumlah wang yang keterlaluan atas keuntungan palsu yang berkesan. Sejak awal, orang benar bersikap sinis terhadap institusi pemerintahan ini.

Terdapat jenayah mutlak yang dibenarkan untuk terus berlaku dan bank-bank di negara ini mengumpulkan $36 hingga $ 37 bilion dolar dalam yuran cek terpantul. Fikirkan betapa besarnya syarikat itu. Sekiranya ini berlaku di tempat lain di dunia, kosnya adalah 25 sen untuk memproses cek yang dilambung. Mereka mengenakan bayaran kepada anda $ 35 dan 20% cek terpental berasal dari proses yang disebut pemprosesan terbalik. Sekiranya anda menulis cek $ 100 dan kemudian lima cek $ 1 dan anda mempunyai $ 100 dalam akaun anda? Mereka pertama kali akan mengambil cek $ 100 dan memprosesnya sehingga sekarang anda tidak mempunyai wang dan kemudian mereka akan mengambil lima cek $ 1 berikutnya dan mereka akan mengenakan bayaran sebanyak $ 35 setiap satu. Mereka sebenarnya telah menyiapkan sistem mereka untuk memaksimumkan jumlah wang yang dapat mereka perolehi dari orang-orang yang melakukan pemeriksaan lantunan.

Masalahnya ialah anda mempunyai orang yang sangat sibuk. Sukar menguruskan buku cek anda. Tidak pernah ada bank yang duduk dan berkata hei, bagaimana kita memastikan bahawa orang tahu apa baki mereka sehingga mereka tidak melambung cek? Mereka melakukan segala-galanya untuk memastikan anda dapat mengembalikan cek anda. Lupakan kripto, cari tahu bagaimana mendapatkan kembali 35 bilion yang semuanya keluar dari poket orang yang pada dasarnya berada di hujung bawah spektrum sosioekonomi. Ini tidak masuk akal, tetapi inilah sebab mengapa gerakan ini mempunyai kekuatan di belakangnya.

Hanya orang-orang yang sangat kecewa hingga merasa bosan dan sinis betapa telusnya orang yang mempunyai banyak wang di Amerika Syarikat, terutama industri perbankan, mampu mempengaruhi keputusan politik yang memihak kepada mereka. dan kemudian terus merobek masyarakat umum $ 35 pada satu masa.

2009/2010, semua institusi kewangan hidup dari wang kerajaan kerana kerajaan harus menyelamatkan mereka semua. Pada tahun 2009, separuh daripada semua wang yang dikeluarkan untuk melobi berasal dari bank. Mereka mengambil wang dari pemerintah, menyebarkannya, mengupah pelobi, semua orang yang ada kaitan dengan perbankan, dengan senator atau anggota kongres, mereka semua disambar dan berubah menjadi pelobi industri kewangan. Ia berterusan dan berterusan.

Selain titik perubahan untuk banyak perkara, untuk teknologi, untuk evolusi manusia, tetapi juga bagaimana orang melihat kekuatan juga. Saya teringat melihat Zhang Shouchang, seorang profesor fizik di Stanford, bercakap tentang bagaimana wang sebenarnya merupakan simpanan tenaga. Dengan itu, tenaga membantu melancarkan momentum dan inovasi. Keupayaan untuk menukar tenaga di seluruh dunia hampir seketika pada bila-bila masa akan menjadi masa depan yang sangat menarik. Itulah yang sangat menarik mengenai pertumbuhan dunia crypto, bagi saya sekurang-kurangnya.

Baiklah, kita akan segera mengetahui bagaimana semua ini akan berlaku. Saya mengharapkan pencerahan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map