Minggu Ini dalam Cryptocurrency – 5 Januari 2018

Minggu Ini dalam Cryptocurrency – 5 Januari 2018

Bitcoin: Kedudukan cryptocurrency memasuki tahun 2018 dengan kadar yang agak tenang, tetapi mula meningkat sekitar akhir minggu ini. Pada masa penulisan, Bitcoin sudah habis 14.55% untuk minggu ini.

Ethereum: Walaupun kehilangan tempat teratas pasaran # 2 akibat ledakan Ripple, Ethereum menembusi penghalang harga $ 1,000 untuk hampir $ 1,075 dengan keuntungan sebanyak 31.82% untuk minggu ini.

Ripple Sekarang Mata Wang Paling Bernilai Kedua: Ini telah menjadi perjalanan liar dan menarik bagi pelabur Ripple minggu ini. Mata wang mencapai ATH sebanyak $ 3.81, a 1424% meningkat dari 30 hari sebelumnya. Peningkatan dramatik ini berlaku apabila minat global terhadap cryptocurrency terus meningkat dan diberikan penggunaan praktikal yang berganda (dengan perkongsian kewangan nama besar) untuk pembayaran rentas sempadan.

Altcoins Membantu Cap Pasaran Crypto Mencapai ATH $ 700 Billion: Disember mungkin bukan bulan terbaik untuk Bitcoin dan cryptocurrency utama yang lain, namun “penjualan sebelum Krismas nampaknya berada di belakang kami sekarang”, kata Penganalisis eToro Mati Greenspan. Menurut CoinMarketCap pada 4 Januari pada waktu penulisan, jumlah permodalan pasaran hampir $ 762 Billion.

Tron memasuki Arena Sepuluh Teratas: Dalam 7 hari kebelakangan ini, mata wang rasmi Tron (TRX) meningkat hampir 444% mencecah sekitar $ .28. Tron kini berada di kedudukan ke-6 dalam ukuran cap pasaran. Tron telah menjadi berita utama baru-baru ini untuk pertumbuhannya yang luar biasa, serta perkongsian nama besar dan pasukan perniagaan berbintang.

Stellar Melambung ke Tinggi Baru: Teknologi di sebalik Stellar (sebelumnya dikenal sebagai Stellar Lumens) hampir sama dengan Ripple, menjadikan banyak peluang bagi banyak pelabur untuk melihat projek Stellar sebagai koin yang boleh dipercayai dengan masa depan yang cerah. Semasa John McCaleb meninggalkan Ripple untuk memulakan Stellar, seseorang dapat menganggap bahawa bahkan McCaleb tidak dapat meramalkan bahawa Stellar akan mencapai ATH $ 0,91 dengan begitu cepat. Penilaian menandakan kenaikan hampir 10 kali ganda daripada penilaian $ 0,09 sen yang dilihat pada awal Disember. Stellar bertambah 127% untuk minggu ini.

CMC Januari

Firma Modal Venture Silicon Valley Peter Thiel meletakkan Taruhan Besar pada Bitcoin: Pada pertengahan 2017, Dana Pengasas membelanjakan antara $ 15 Juta hingga $ 20 Juta untuk Bitcoin. Pada masa itu, harga Bitcoin adalah sekitar $ 2,500. Thiel menganggap Bitcoin sebagai emas cryptocurrency, dengan spekulasi bahawa ia sangat dinilai rendah daripada nilai semasa.

Batu Billionaire Baru Crypto: Awasi Bill Gates, Warren Buffet, dan Jeff Bezos, ada sekumpulan Billionaires yang baru di bandar. Pada hari Isnin, 1 Januari 2018, dengan nilai pasaran $ 88,900,000,000, CEO / pengasas Ripple bernilai seperti berikut: Chris Larsen ($ 37.3 bilion), Brad Garlinghouse ($ 9.5 bilion), dan Jed McCaleb (XRP 5.3 bilion) Namun, memandangkan sifat crypto yang tidak menentu, tidak ada jaminan mereka akan kekal dalam kategori ini dalam jangka panjang.

Penjenayah & Kripto: Walaupun Bitcoin terkenal dengan kemudahan urus niaga di pasaran gelap, trend baru-baru ini menggunakan lebih banyak duit syiling swasta, seperti Monero, telah membuat para pegawai terkejut. Menurut Europol, Agensi Kesatuan Eropah untuk penguatkuasaan undang-undang, Monero bersama dengan “Ethereum dan Zcash semakin popular di bawah tanah digital.” Walaupun duit syiling ini nampaknya tidak dapat dilacak, syarikat seperti Chainalysis sedang meningkatkan langkah-langkah untuk memerangi penjenayah ini yang merangkumi jenayah seperti pengubahan wang haram dan pemerasan.

BitConnect ditampar dengan berhenti dan berhenti: Platform pinjaman bitcoin terkenal BitConnect berada di air panas setelah Pesuruhjaya Sekuriti Texas mengeluarkan Perintah Kecemasan dan Perintah Desist. Platform kontroversial ini mempunyai kapitalisasi USD 4,1 miliar dan diselimuti misteri.

Bitconnect berhenti dan berhenti

Yang Baru di CoinCentral?

Selamat tahun Baru semua! Terdapat begitu banyak projek dan idea yang menjanjikan untuk diterokai pada tahun 2018, kami tidak dapat lebih bersemangat. Artikel minggu ini merangkumi:

  • Apa itu Substratum: Platform yang terdesentralisasi ini dalam misi untuk membebaskan hubungan terpusat yang mengikat web hosting dan akses kandungan.
  • Apa itu Bodhi: Ketahui lebih lanjut mengenai underdog dunia platform pasaran ramalan.
  • Apa itu ICON (ICX): ICON bertujuan untuk menghubungkan dunia dengan membina rangkaian desentralisasi yang saling berkaitan.
  • Apa itu Bytecoin? : Token ini dibuat pada tahun 2012 dan merupakan salah satu cryptocurrency yang paling awal dikembangkan.
  • Bit & Bytes 101: Pengenalan Kriptografi: Ketahui bagaimana bait adalah bahagian inti dari pengetahuan yang diperlukan untuk memahami sepenuhnya kekuatan pendorong cryptocurrency.

    Adakah 2018 Tahun Alts ?: Dengan Bitcoin yang kehilangan dominasi pasaran, 2018 mungkin akan menjadi tahun untuk pertumbuhan altcoin yang besar.

  • Kerajaan Yang Berusaha Melakukan Sekatan Kerajaan dengan Cryptocurrency: Beberapa negara melihat ke arah cryptocurrency untuk menjatuhkan sekatan yang dikenakan oleh kerajaan.
  • Adakah Perlombongan Bitcoin Berbaloi? Ketahui apakah melabur dalam operasi perlombongan Bitcoin bernilai masa, usaha, dan wang.

Untuk melihat pengaruh dunia cryptocurrency seperti Tim Draper, Brad Garlinhhouse (CEO Ripple), dan Charlie Lee (Pengasas Litecoin) bercakap, lihat Blockchain Connect di San Francisco pada 26 Januari 2018. Pembaca kami akan mendapat potongan 30% dengan kod “kebetulan” &# 128578;

Berita Cryptocurrency dari Seluruh Dunia

Mammoth Kewangan Jepun Menuntut Bitcoin Meningkatkan KDNK sebanyak 0.3%: Menurut dua penganalisis di Nomura, “skala peningkatan aset ini hampir tidak dapat diabaikan.” Dengan “kesan kekayaan”, pelabur cryptocurrency yang merasa lebih kaya mengambil kekayaan baru mereka dan mengubahnya menjadi perbelanjaan “dunia nyata”. Pada masa ini, kira-kira 3.7 juta bitcoin dimiliki oleh 1 juta warganegara Jepun.

Mufti Besar Mesir Menuntut Bitcoin “Tidak Islamik”: Setelah berunding dengan pelbagai pakar ekonomi, Grand Mufti Shawki Allam menyatakan bahawa cryptocurrency itu sendiri bertentangan dengan kepercayaan Islam. Membandingkan cryptocurrency dengan perjudian (yang dilarang dalam Islam), Grand Mufti menyatakan bahawa mata wang maya saling berkaitan “Tanggungjawab langsung dalam kemusnahan kewangan bagi individu.” Begitu juga, pada bulan November 2017, ketua agama di Turki mengemukakan pernyataan yang sesuai, dengan menyebut mata wang digital bersifat jenayah dan oleh itu menentang Islam.

Mufti Mesir

Ketua Pengarah Pengurusan Presiden Presiden Reagan Beranggapan Kami Semua “Spekulator Bodoh”: David Stockman jelas bukan peminat cryptocurrency. Sebenarnya, dalam wawancara dengan rancangan CNBC “Futures Now”, Stockman menyatakan “Pada dasarnya ini adalah golongan spekulator yang benar-benar bodoh yang telah meyakinkan diri mereka bahawa pokok tumbuh ke langit. Ia akan terbakar dalam kemalangan yang luar biasa. ” Harus diingat bahawa Stockman sering mempunyai pandangan menurun dalam dunia kewangan.

Semasa Bitcoin Melonjak, USD Menolak: Dengan kerugian 10%, dolar AS mengalami penurunan tahunan terbesar berbanding dengan mata wang utama yang lain sejak tahun 2003. Walaupun mata wang fiat seperti euro dan pound mengukuh berbanding dolar, tidak ada yang sama kuatnya dengan mata wang digital, termasuk kenaikan Bitcoin sebanyak 1,341 peratus dari awal hingga akhir tahun 2017.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map