Apa itu Anime Coin (ANI)?

Anime Coin menawarkan platform untuk pengguna mengeluarkan dan menandatangani, menahan, dan menukar item digital berkaitan anime di blockchain.

Anime merancang garpu duit syiling ANI yang asli ke dalam ANIM, yang akan membawa beberapa ciri teras yang bertujuan untuk membantu mempercepat pertumbuhan komuniti anime crypto, menyokong artis baru, dan memberi insentif kepada pengumpul seni anime mewah untuk menggunakan, berinteraksi dengan , dan melabur dalam komuniti seni digital.

Aplikasi blockchain oleh Anime Coin di ruang seni dilakukan untuk mengatasi masalah asal (rantai hak asuh untuk karya seni), hak cipta, pemilikan, penilaian dan penilaian, dan keaslian seni anime.

laman utama animecoin

Dunia penjualan seni dalam talian terus berkembang ($ 3.75 bilion pada tahun 2016 pada bahagian 8.5% dari keseluruhan pasaran). Projek seperti Anime Coin bertujuan untuk menyatukan komuniti cryptocurrency dengan niche seni tertentu.

Sebelum kita menyelami Anime Coin, mari kita perhatikan peranan blockchain pada karya seni cryptocurrency dan koleksi terdesentralisasi.

Blockchain dan Art

Kesan blockchain pada seni dan koleksi sering disalahpahami dalam dunia cryptocurrency, apalagi populasi umum.

Blockchain memberikan penyelesaian kepada banyak masalah asas yang melanda komuniti pengumpulan dan penciptaan seni hari ini: asal pemilikan, hak cipta, penilaian, dan penilaian, dan keaslian seni.

cara membeli seni digital

Blockchain menawarkan pencipta seni sebagai medium baru untuk menghasilkan dan menjual seni digital, tanpa memerlukan komplikasi seperti menyimpan dan melindungi elemen fizikal ciptaan mereka dengan selamat.

Penggunaan blockchain membuat kenderaan untuk keaslian yang tidak memerlukan lompatan kepercayaan atau perantara bergaji tinggi – hanya matematik.

Ini adalah titik di mana ia patut ditiru dengan apa sebenarnya “nilai pasaran”. Definisi nilai pasaran yang biasa diterima pada dasarnya adalah rata-rata berapa harga dua (atau banyak) pembeli dan penjual yang bersedia menukar barang. Sekiranya seorang jutawan Jepun bersedia membeli lukisan Jean-Michel Basquiat untuk $ 110.5 juta, itu adalah nilai pasaran lukisan pada masa itu, seperti CryptoKitty 6 angka bernama Genesis mempunyai nilai pasaran $ 114,481.59 pada masa penjualan.

Dengan menggali lebih jauh ke dalam blockchain dan seni, anda akan mula melihat seluruh komuniti yang dibina di sekitar koleksi digital dan karya seni. Sama seperti CryptoKitties yang disebutkan di atas, projek seperti Anime Coin (ANIM) dan PepeCash telah mewujudkan komuniti orang yang telah berkumpul di sekitar galeri seni cryptocurrency, karya seni cryptocurrency, dan bahkan festival seni blockchain.

Apa itu Anime Coin ANI dan ANIM?

Pengguna rangkaian ANIM dapat mengeluarkan aset gambar bernama pada blockchain ANIM dengan membayar yuran di ANIM. Pengguna dapat menentukan fail gambar .JPG atau .PNG berukuran kira-kira persegi yang berukuran kurang dari 10 megabyte. Kos pendaftaran untuk aset adalah sebanding dengan jumlah bait dalam gambar.

Pengguna boleh menentukan nama aset gambar seperti Coin_Central_Goku4, serta kuantiti aset, katakan 100.

Dompet web ANIM akan menentukan nama aset dan kuantiti data meta dengan pautan ke fail gambar. Fail gambar disimpan dengan cara yang tidak dipercayai dan terdesentralisasi untuk mengelakkan pautan mati atau kehilangan gambar melalui penggunaan IPFS dan dihoskan oleh masternodes.

Aset ini akan disimpan di dompet web ANIM atau dompet kertas. Mengikuti contoh kami, kami mempunyai 100 salinan Coin_Central_Goku4 kami di dompet kami.

Pengguna kemudian boleh menyenaraikan aset mereka di bursa desentralisasi ANIM. Oleh itu, katakan kita menetapkan harga untuk 100 Coin_Central_Goku4 kami pada 40,000 ANIM, dan seseorang memperoleh 60 daripadanya di bursa desentralisasi ANIM. Kita akan tinggal dengan 40 Coin_Central_Goku4 di dompet kita yang boleh kita pegang atau jual di kemudian hari.

Imej mesti disahkan oleh masternode untuk membuktikan gambar itu sah untuk menerimanya ke bursa.

Setiap gambar unik hanya dapat digunakan sekali untuk satu aset ANIM, yang dikuatkuasakan oleh a gambar standard algoritma kesamaan yang membandingkan cap jari digital setiap gambar yang digunakan untuk aset pada blockchain ANIM. Algoritma gambar memerlukan sumber perkiraan yang tinggi dan hanya akan dijalankan oleh masternodes ANIM.

Untuk membuat aset “satu dari jenis” yang unik, yang disebut Aset Waifu, pengguna harus menjalankan masternodes ANIM

Peta Jalan Syiling Anime

Pada tahun 2018, pasukan Anime Coin mengumumkan bahawa ANIM akan bermula sebagai garpu pangkalan data MEME. Menurut laman web ini, 30% pengedaran duit syiling ANIM awal akan diberikan kepada pemilik token MEME pada tarikh snapshot garpu yang kini ditetapkan pada 30 Jun 2018.

Selebihnya 70% ANIM akan diserahkan kepada pemilik syiling ANI semasa pada tarikh snapshot garpu.

Pasukan cadangan menyatakan beberapa syarat lagi:

  1. Pra-lombong sifar: pembangun ANIM hanya dapat memulakan perlombongan pada masa yang sama dengan orang lain pada tarikh yang akan diumumkan secara terbuka.
  2. Pembangunan sifar atau dana harta karun: Menurut laman web ini, pengembangan dan promosi ANIM dibiayai secara 100% secara sukarela oleh kumpulan dan komuniti pemaju.
  3. 100% pengedaran awal akan diserahkan kepada pemilik ANI (diedarkan tanpa pra-lombong) dan pemilik MEME sebagai perkongsian strategik untuk penggunaan pangkalan data MEME.

Cadangan itu juga menjawab beberapa soalan tumpul yang disegani sendiri:

  • Mengapa perlu meletakkan “duit syiling mati” dan bukannya mencipta yang baru?

Anime Coin (ANI) kini berada di kedudukan 1400 di CoinMarketCap dengan jumlah harian di bawah $ 10,000. Sekiranya tidak mati, duit syiling ANI hampir tidak ada di kerusi mimisan.

CMC ANI

Pasukan ini mendakwa salah satu sebab terbesar mereka adalah bahawa ini adalah kaedah yang terbukti dan adil untuk mengedarkan syiling ANIM awal. Selain itu, sesiapa sahaja boleh membeli ANI dan MEME di pasaran terbuka sebelum tarikh snapshot garpu dan menerima ANIM.

Bentuk pengedaran ini juga meletakkan sekumpulan duit syiling terbesar (sekitar 35% ANIM) ke tangan peminat anime cryptocurrency yang pernah berada di dunia cryptocurrency dan penyokong dalam beberapa kapasiti ANI.

Sebilangan besar syiling kedua (15% dari penawaran maksimum ANIM) ke tangan pemaju dan pemilik projek duit syiling MEME dengan harapan dapat menyelaraskan kepentingan komuniti MEME dan ANIM untuk mempromosikan persenyawaan idea dan kod antara kedua-dua projek.

ANIM akan menggunakan algoritma Equihash.

Cara Membeli Anime Coin ANI atau ANIM?

Pada masa ini, Anime Coin (ANI) hanya boleh dibeli di Cryptopia.

Taburan Anime Coin (ANIM)

Jadual pelepasan duit syiling ANIM secara longgar berdasarkan Bitcoin dengan a bekalan maksimum 21 juta syiling.

ANIM akan dilancarkan dengan pengedaran duit syiling awal sebanyak 50% daripada jumlah maksimum syiling.

Tidak akan ada dana perbendaharaan atau pembangunan. 95% ganjaran blok diberikan kepada pelombong.

Pengedaran ANI

The Faedah Menjalankan Anime Coin (ANIM) Masternode

Pasukan menetapkan jumlah ANIM yang diperlukan untuk memulakan masternode agak tinggi untuk mengelakkan jumlah masternode yang tinggi, dengan menyatakan bahawa jumlah masternode yang diperlukan untuk memastikan rangkaian berjalan dengan cekap lebih dekat dengan 200 masternode daripada 10,000.

Masternode ANIM akan menelan belanja ANIM bernilai 1 BTC, dan akan memberi pemilik hak istimewa tertentu seperti kemampuan untuk mengeluarkan aset blockchain yang unik dan tidak dapat dipisahkan (disebut Waifu Assets). Aset Waifu perlu asli dan unik untuk watak anime tertentu.

ANIM akan memberikan 5% daripada blok hadiah kepada pemilik masternode, jumlah yang jauh lebih rendah daripada syiling masternode lain yang memberikan 40% hingga 50% kepada pengendali masternode.

Walau bagaimanapun, cadangan itu menggariskan beberapa kelebihan yang menjadikan menjadi pengendali ANIM masternode sebagai kedudukan yang menarik dan berpotensi menguntungkan.

Apakah Aset Waifu?

Masternodes boleh mengeluarkan Aset Waifu, aset ANIM satu-of-a-kind yang terikat dengan watak anime tertentu. Setiap masternode ANIM dapat membuat Aset Waifu baru 4 kali setahun.

Aset Waifu boleh disenaraikan di bursa secara automatik setelah dibuat. Masternode lain juga harus memilih sama ada membenarkan Waifu yang diminta. Hanya satu Aset Waifu yang dibenarkan bagi setiap watak anime yang unik. Had ini membantu mewujudkan kekurangan sebenar di platform, di mana Waifus akan dilihat sebagai sangat jarang (dan berharga).

Semua waifus yang dicadangkan harus menentukan watak yang mereka inginkan menggunakan dompet web ANIM dengan memberikan URL untuk watak tersebut dari animecharacterdatabase.com.

Inilah yang menghasilkan banyak permintaan untuk ANIM Oleh kerana memerlukan banyak ANIM untuk membuat masternode, peminat cryptocurrency dan peminat anime yang terobsesi akan bergegas mengumpulkan ANIM untuk memulakan masternode mereka.

Anime Coin juga merancang untuk membuat cukai ke atas “paus ANIM” masa depan yang mengawal jumlah Waifus yang tinggi dengan mengagihkan 25% hasil penjualan dari sebarang penjualan Waifu pada pertukaran desentralisasi ANIM ke Fund Fund, dana bukan keuntungan yang terdesentralisasi yang disebut “Yayasan” untuk menyediakan seniman muda dengan ANIM percuma. Komuniti ANIM memilih siapa yang harus menerima syiling ini, dengan seseorang yang mempunyai lebih dari 100 syiling ANIM dalam satu alamat dapat memilih.

Pemikiran Akhir

Walaupun Anime Coin telah wujud selama hampir 4 tahun sebagai ANI, nampaknya garpu ke ANIM akan memberi kehidupan dan projek baru kepada masyarakat..

Penggabungan Aset Waifu akan membantu mewujudkan unsur kelangkaan mewah, sementara artis yang akan datang masih dapat membuat aset digital mereka sendiri untuk dijual.

Cadangan ini menyimpulkan bahawa jika ANIM dapat mencapai capaian pasaran lebih dari $ 100 juta, ia juga secara teknikal dapat berfungsi sebagai “cryptocurrency umum yang sangat baik” – yang dibina berdasarkan komuniti yang berpotensi sangat aktif dan setia, merujuk pada kenyataan bahawa Gunung Gox yang hampir tabu bermula sebagai laman web Magic the Gathering.

Sekiranya idea token cryptocurrency berdasarkan anime kelihatan tidak masuk akal, menyegarkan perspektif anda dengan jarak jauh dan konsep nilai pasaran yang lebih luas dapat membantu.

Honus Wagner

Kad Honus Wagner tahun 1909, “jalan pintas terhebat yang pernah hidup”, dijual dengan harga hampir $ 4 juta.

Pikachu Illustrator

Kad Pikachu Illustrator, yang secara meluas dianggap sebagai kad Pokemon utama di kalangan peniaga kad Pokemon, dijual dengan harga lebih dari $ 66,000.

Goku

Puluhan ribu orang bersemangat untuk “memiliki” kad perdagangan dan sanggup menghabiskan ribuan, atau berjuta-juta dolar, untuk slaiders kertas kadbod yang digambarkan.

Koleksi seni berusia berabad-abad dan salah satu hobi termahal di dunia, namun berpusat di sekitar manifestasi karya seseorang di atas kanvas (atau sumber apa pun yang lebih moden seni bergambar bersama).

Perlu dijelajahi apakah perbezaan sebenarnya antara kad perdagangan, koleksi seni, dan memiliki aset digital di platform seperti Anime Coin.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me