Apa itu KIN Coin?

Syarikat media sosial Kanada, Kik, melancarkan gelombang tahun lalu ketika mereka mengumumkan bahawa mereka tidak akan mengejar pusingan modal teroka lagi. Sebaliknya, mereka melaksanakan ICO yang mengumpulkan $ 98 juta dan meletakkan Kik di peta sebagai suara utama dalam media sosial tanpa nama dan terdesentralisasi. Hasil ICO itu, Kin Coin, menyaksikan kenaikan minat pada bulan Januari ketika pasaran melambung tinggi. Sejak itu, nilainya telah menurun, tetapi pada tahap yang lebih tinggi daripada sebelum kenaikan.

Idea di sebalik KIN adalah membenarkan pencipta kandungan dan pengguna bertransaksi secara langsung dan bukannya bergantung pada pendapatan iklan untuk mengewangkan penciptaan kandungan. KIN telah dalam pembangunan sejak ICO berjaya. Ini adalah token ERC-20 pada masa ini tetapi merancang untuk menggabungkan token ke dalam aplikasi Kik pada akhir tahun ini akan melibatkan pertukaran atom dengan token Stellar yang serupa untuk skalabiliti.

Artikel ini mempunyai semua yang perlu anda ketahui mengenai Kin Coin. Kami akan merangkumi latar belakang, termasuk lebih banyak maklumat mengenai Kik bagi mereka yang tidak dikenali. Kami juga akan melihat peta jalan dan sejarah perdagangan untuk token tersebut. Mari kita masuk.

Bagaimana Kik Berfungsi

Untuk memahami konteks pelancaran Kin Coin, adalah berguna untuk melihat Kik, syarikat media sosial yang melancarkan Kin Coin. Motivasi Kik untuk melancarkan duit syiling adalah sebahagian falsafah, sebahagian kewangan, dan mungkin sebahagian pemasaran.

Kik adalah aplikasi dan platform media sosial yang mempunyai lebih daripada 15 juta pengguna bulanan. Demografinya penggunanya lebih muda. Sebilangan besar pengguna berumur antara 13-24 tahun. Menurut penyelidikan 2017 dari Kik, 33% remaja A.S. menggunakan Kik Messenger.

skrin kik

Apabila anda menggunakan Kik, anda boleh menghantar mesej kepada rakan anda. Namun, anda juga dapat berbagi video, sketsa, halaman web, fail audio, dan media lain. Jenama utama juga mempunyai profil Kik yang boleh anda berinteraksi dan terdapat lebih dari 20,000 bot chat yang boleh membuat jenaka, memesan pizza, atau berkongsi berita selebriti terkini.

Titik jualan terbesar bagi Kik adalah tanpa nama. Anda tidak perlu mengesahkan identiti atau nombor telefon anda untuk menggunakan perkhidmatan ini. Anda hanya perlu memberikan alamat e-mel dan nama untuk mendaftar. Penyokong privasi telah memuji pilihan ini sebagai keputusan menentang pengewangan data pengguna. Raksasa media sosial diketahui menyimpan maklumat mengenai pengguna, dan Kik sebahagian besarnya menentang trend itu. Kik tidak menyimpan maklumat akaun dan mesej / media antara pengguna Kik yang akan dihapus dari pelayan syarikat setelah mereka dihantar.

Namun, Kik juga diserang untuk pengesahan dan keselamatan identiti. Sejak Kik melayani remaja, pengkritik bimbang tentang perlindungan yang ada untuk menjaga anak di bawah umur daripada kandungan yang tidak diingini atau penipuan / penyalahgunaan secara terang-terangan. Kik percaya penggunanya cukup pintar untuk mengetahui apa yang harus dilakukan di platform, dan sebahagian besarnya enggan mengorbankan nama dan privasi demi keselamatan.

Memberi Ganjaran kepada Pencipta Secara Langsung

Usaha terbaru Kik adalah membolehkan pengguna memberi ganjaran kepada pencipta secara langsung. Syarikat kandungan digital dan media sosial hari ini mengewangkan laman web mereka menggunakan iklan. Model ini menghendaki syarikat-syarikat ini mengikuti skala ekonomi, dengan menambahkan pengguna baru dengan cepat. Mereka juga mahu pengguna baru menghabiskan banyak masa di platform mereka sehingga mereka dapat memaksimumkan paparan iklan dan dengan itu pendapatan.

pengguna kik

Kepemimpinan di Kik percaya bahawa trend ke arah ekonomi perhatian adalah satu kesalahan. Hujah falsafah mereka untuk mencipta cryptocurrency adalah bahawa pengiklanan dan pencarian perhatian memperlemah ekosistem kandungan dan hubungan kita. Dengan menggunakan Kin Coin, mereka berharap pengguna dapat membayar pencipta dan pembangun secara langsung. Perlindungan orang ramai ini merupakan trend penting di media sosial. Kami melihat projek serupa yang mendapat tarikan seperti Kickstarter atau Patreon. Perkhidmatan ini membolehkan orang membayar pencipta secara langsung, tanpa memerlukan pengiklan.

Kin Coin melangkah lebih jauh dengan mengintegrasikan pembayaran terus ke platform. Anda akan dapat membeli atau menyokong pencipta kandungan bertulis, seni, video, permainan, chatbots, dan koleksi digital semua dalam aplikasi. Dengan cara ini, Kin Coin menjadikan Kik serupa dengan Steem. Perbezaannya adalah Kik mempunyai khalayak yang ada dan merupakan rumah bagi semua jenis kandungan multimedia.

Sebelum melancarkan Kin Coin, Kik menguji sama ada pengguna benar-benar bertransaksi dalam token. Dari 2014 hingga 2016, mereka menjalani ujian dengan mata Kik. Ini adalah token dalaman, tidak disokong oleh blockchain dan tidak dapat diuji di luar aplikasi. Namun, pada awal percubaan, lebih dari 300,000 transaksi mata Kik berlaku setiap hari. Pada akhir eksperimen, jumlah itu telah meningkat menjadi 2 juta. Terdapat jelas pasaran untuk tokenisasi dan memberi penghargaan kepada pencipta secara langsung.

ICO

Kik memerlukan dana lebih lanjut pada tahun 2017. Daripada mengumpulkan wang dari kapitalis teroka, mereka memutuskan untuk melancarkan ICO untuk membuat token di sebalik sistem mata ganjaran baru mereka.

Penjualan token untuk Kin Coin berjaya, mengumpulkan $ 98 juta pada bulan September 2017. Penjualan itu merangkumi lebih 10,000 orang dari 117 negara. Malangnya, warga Kanada tidak dibenarkan untuk mengambil bahagian, dan Kik adalah syarikat Kanada. Ada yang berpendapat permintaan ini meredam dan menyumbang kepada ICO untuk tidak mencapai $ 110 juta.

Sebanyak 10 trilion KIN akan ada, yang mana 750 bilion sedang beredar. Token dilancarkan di Ethereum.

Lancarkan di Kik

Kin Coin akan dilancarkan di Kik akhir tahun ini. Ideanya adalah untuk pengewangan untuk disatukan dengan lancar ke dalam aplikasi. Pengguna seharusnya dapat memberi ganjaran kepada pencipta hanya dari dompet mereka dengan beberapa ketukan. Kin Coin direka untuk menjadi mudah alih terlebih dahulu, dan aplikasi dompet akan tiba dalam beberapa bulan mendatang juga.

Beberapa pengguna ujian boleh menggunakan Kin Coin sekarang di Kik. Satu-satunya perkara yang boleh anda lakukan setakat ini adalah membeli beberapa pelekat digital tersuai untuk digunakan dalam sembang. Jangkakan lebih banyak ciri semasa pelancaran akhir tahun ini.

peta jalan keluarga

Dari masa ke masa, ideanya adalah untuk membolehkan perkhidmatan digital dan aplikasi media lain juga mengintegrasikan KIN. Itu tidak eksklusif untuk Kik. Namun, Kik akan menjadi syarikat pertama yang melancarkan integrasi Kin Coin.

Bergerak ke Stellar & Keserasian Rantai Dwi

Pembangun Kin telah menyatakan keraguan tentang skalabiliti Ethereum untuk jumlah transaksi yang mereka jangkakan di Kin. Kin memerlukan lebih daripada had 10k transaksi / hari yang dikenakan oleh Ethereum untuk mengelakkan perlambatan rangkaian. Sebagai tindak balas kepada had transaksi, para pemaju pada mulanya mempertimbangkan untuk memindahkan keseluruhan projek ke Stellar. Walau bagaimanapun, kecairan token ERC-20 sukar dicari di tempat lain.

Hasilnya adalah sistem hibrid di mana Ethereum memberikan kecairan sementara Stellar mengendalikan transaksi. Apabila anda membeli KIN, anda akan membeli token ERC-20. Walau bagaimanapun, token itu akan dihubungkan dengan token Stellar juga. Apabila anda ingin bertransaksi menggunakan token Stellar, pertukaran atom akan mengunci token Ethereum sehingga tidak dapat digunakan. Dengan cara yang sama, apabila anda menjual token Ethereum, pertukaran atom akan mengunci token Stellar untuk pemilik barunya.

Yayasan Kin

Kin Foundation wujud bebas dari Kik. Ini bertujuan untuk menjadi cabang advokasi bukan untung untuk alat terbuka untuk komunikasi digital. Akhirnya, tujuannya adalah agar Kin berfungsi sebagai mata wang untuk keseluruhan ekosistem alat komunikasi, bukan hanya Kik.

Tidak ada banyak maklumat di laman web Yayasan mengenai siapa yang menjalankannya atau bagaimana pemerintahan berfungsi. Lama kelamaan, kita akan melihat sama ada Kin Foundation membezakan dirinya dari Kik atau hanya berfungsi sebagai boneka untuk tujuan Kik yang lebih luas.

Sejarah Perdagangan KIN

Nilai KIN menurun berikutan ICO kerana gembar-gembur merosot. Pada bulan Januari, KIN menaikkan gelombang bersama dengan sebahagian besar pasaran cryptocurrency ke tahap tertinggi sepanjang masa. Sejak Januari, harga telah jatuh, tetapi tidak pernah ke tahap sebelum Januari.

Tempat membeli KIN

Anda boleh memperoleh KIN kerana melakukan tugas di Kik atau membuat kandungan sebaik sahaja integrasi dijalankan akhir tahun ini.

Untuk membelinya sekarang, anda perlu mengunjungi bursa. Bancor, EtherDelta, Mercatox, HitBTC, dan IDEX adalah pilihan utama anda.

Cara Menyimpan KIN

KIN adalah token ERC-20, jadi anda boleh menyimpannya di mana sahaja yang menerima Ethereum. MyEtherWallet adalah pilihan yang baik untuk penyimpanan kertas. Sudah tentu, dompet perkakasan Ledger Nano S adalah standard emas untuk keselamatan.

Kesimpulannya

Kin mempunyai sokongan permulaan yang besar dengan pangkalan pengguna aktif yang besar. Ini adalah peluang menarik untuk melihat seberapa baik kripto berintegrasi dengan komuniti yang ada, terutamanya komuniti muda yang mungkin tidak peduli dengan kripto. Mereka hanya mahu semuanya berjalan lancar. Menyelesaikan masalah memberi crypto pengalaman pengguna yang hebat adalah langkah penting untuk menjadikan crypto berguna. Sekiranya Kik dapat mengetahui dengan Kin Coin maka ini akan menjadi projek menarik untuk diikuti.

Sumber tambahan

Laman web rasmi

Laman Web Yayasan

Kertas putih

Subreddit

Twitter

Github

Blok Penjelajah

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me